156. leht 243-st

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 21 Dets 2013 16:31
Postitas stern100
Kuna autosi on palju, on ka tööd palju. Rallikal õõtshoob välja vahetatud, sai teist ka tugevdatud nüüd. Uued puksid sisse ja alla. Topeltstabikas sai igaks juhuks ära võetud ja pandud 1. Äkki ikka tuleb jääd :) Samuti vahetasin kaks rooliotsa välja ja sai tehtud kiired esiotsa "keretööd". Homme laon nina kokku ja vaatan mis kus vibreeris.

Pilt

Pilt

Ja ka helerohelisel on pealtpoolt kõik juba lahti et mootor maha tõsta ja ka sellele remont teha. Lähipäevil tõstan mootori maha ja hakkan lahkama.

Pilt

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 22 Dets 2013 17:03
Postitas stern100
Andke andeks kui post postituse otsa ise panen, aga endal hea asjad kirja panna ja järge hoida. Kunagi hea vaadata kus mis millal tehtud. Igatahes rallika ladusin kokku. Ja helerohelisel mootor maas ja täiesti pulkadeks ka juba. Loodetavasti saan uued hülsid veel ning siis saab hakata vaikselt kokku laduma.

Pilt

Pilt

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 24 Dets 2013 23:06
Postitas heigoo
Mõned küsimused rallika mootori kohta. Vända lihvimine kole kallis ei ole? See ainult lihvimine? Tasakaalu ei lasknud panna? Kolbe, kepse ei pane tasakaalu? Mis mõõdus kolb? Ma mõtlen kas orginaal või remont mõõdus? Mis plaanid plokikaanega? Palju maha võetud on, võttad? Kui suured kanalid on? Natuke palju sai küsimusi. ;) Aga jõudu. Endal suht sama tegevus praegu pooleli.

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 24 Dets 2013 23:53
Postitas stern100
heigoo kirjutas:Mõned küsimused rallika mootori kohta. Vända lihvimine kole kallis ei ole? See ainult lihvimine? Tasakaalu ei lasknud panna? Kolbe, kepse ei pane tasakaalu? Mis mõõdus kolb? Ma mõtlen kas orginaal või remont mõõdus? Mis plaanid plokikaanega? Palju maha võetud on, võttad? Kui suured kanalid on? Natuke palju sai küsimusi. ;) Aga jõudu. Endal suht sama tegevus praegu pooleli.
Vända lihv.... no ma ei tea millega võrrelda? Oskad öelda kus mis kohe kui vaja, Tallinnas kiiresti lihv ära tehakse teinekord peale tõukuri? Pealegi soovitati seda konkreetset meest seal mulle suure ralli sõitjate poolt. Tasakaalu ei läind hetkel suurt midagi. Ega ei plaani seda mootorit seal pikalt hoida ikka ;) Kolb on originaal, 82. Ja kaane kohta. Oli juba tehtud kaas, vaatame palju nüüd ja mida juurde tehakse. Eks pärast räägib kui asi valmis. Maha on lihvitud igatahes mehiselt, nüüd lasen ainult pinna puhtaks teha.

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 25 Dets 2013 17:43
Postitas heigoo
Lasin just Tartus teha 90 euri lihvime pluss umbes 30 euri tasakaalustamine juurde. Ehk sain odavamalt koos tasakaalustamisega. Tasub suht tasakaalu ajada asi. Käib hoopis paremini. Mul eelmine oli tasakaalus ja pragune ei ole. Mosse mootori asjad ei ole tehases just väga tasakaalu pandud. Vahe suht suur. Just kõrgetel pööretel. Ja ega rallis ei sõida madala pöördega. Mis nukkvõll sul on? Mingi teine? Umbes tead palju kaanest maha võetud on? Klapid ei hakka veel pähekäima? Oskad öelda palju orginaal nukkaga kannatab maha võtta?

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 25 Dets 2013 19:23
Postitas SanderV
0.7 niisama maha

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 26 Dets 2013 14:41
Postitas stern100
SL saaga jätkub. Järgmine probleem jahutusega. Ennist oli nii, et sõitsid, tuba soe, mootor soe, kuumaks midagi ei läind aga termostaat ei lasknud ringlust üldsegi mootoriradikasse. Ehk väikse ringiga jahutas piisavalt? Kahtlustasin et termostaat kinni. Sai ühte teist toas proovitud, kindlalt töötab. Läks külge. Samuti võtsin korra veepumba maha, vaatasin et seal midagi häda pole, läks tagasi. Muideks, kasutatud on punast tosooli ja kõik, kõik kohad on paksult oksüdeerunud ja ussitanud! Igatahes, kui veepump tagasi oli pandud ja termostaat ka teine. Lasin plokist vana soga välja. Uus jahutusvedelik sisse ja sõitma. Ja mitte midagi ei muutunud, mootor jahutab ennast väikse ringiga ideaalselt ära. Teine huvitav asi: tühikäigul käib, võtan radikal korgi maha ja mis, jahutusvedelik imetakse kuskile väga kiirelt ära niiet ribid hakkavad paistma. Valan siis 1.5 liitrit peale ja panen korgi tagasi. Käib käib rahulikult, üks hetk lööb samapalju vett välja niiet terve ilm täis. Ka silmad ja suu :D Suretad auto välja, imeb paisupaagi tühjaks mega kiirelt. Paned käima, lööb kohe paisupaagi täis uuesti. Ja kui töötamise ajal lõdvikut katsuda, on tunda selliseid "lööke". No ei saa kuskil õhku sees olla igat pidi proovitud ka enne asjade vahetust. Kas punane tosool kuskil midagi peeti keeranud? Kaanetihend? Või umbes? Ehk oli piisav selgitus :) Punane tosool...nagu keegi tark seda kunagi sinna kallanud on, see on igatahes täielik surm mosse mootorile.

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 26 Dets 2013 16:41
Postitas moskiito
see punane tosool on tegelt antifriis ja see on toksilisem kui sinine kraam. võimalik et too punane kraam on midagi sees tõesti tuksi keeranud, kui viitsid siis võid ju mootori korraks laiali võtta ja vaadata sest see kl pole normaalne et väikese ringiga ilusti mootori ära jahutab.

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 26 Dets 2013 17:08
Postitas Jossu
ussitama saab hakata vaid õhuga kokkupuutes, järelikult õhk süsteemis...

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 ; AZLK 2140-117 stern100

Postitatud: 26 Dets 2013 17:46
Postitas stern100
Jossu kirjutas:ussitama saab hakata vaid õhuga kokkupuutes, järelikult õhk süsteemis...
just pigem väljast ongi oksüdeerunud. ja lõdvikude vahelt. Kanalid ise seest niivõrd hullud ei olnudki. Noh seda ei tea mis see punane vedelik kaanetihendiga on teinud...aga eks tuleb laiali katkuda jah sest midagi muud seal ju olla ei saa.