MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Mispuhul ahi vaja välja võtta? Mina võtsin ainult armatuuri maha, juhtmed lahti ja kojamehed küljest ära ja käes ta oligi. Tagasipanek võttis ainult natuke mõttetööd, et kuidas ta sinna täpselt paika istuks.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Ahju pole vaja välja võtta,tuleb teatud asendis välja küll. Kuigi tuleb armatuur lahti lasta ja eemale sikutada. Sellest olen endale kaela ja seljavalu saanud...
Kui hakata seda kupatust määrima ja puhastama,siis kokkupanekul on kaks võimalust. Kas läheb lolliks,või hakkab tööle....Nimelt pool ringi valesti pannes jäävad kojamehed vale koha peal seisma. Kui asi sassis,siis tuleks ikka asi lauapeal järgi katsetada,et mitte mitu korda kokku -lahti lõhkuda. Minusugune elektrik on sellega hakkama saanud küll... Kõik asjad tuleb ikka omal nahal läbi katsetada....
Kui hakata seda kupatust määrima ja puhastama,siis kokkupanekul on kaks võimalust. Kas läheb lolliks,või hakkab tööle....Nimelt pool ringi valesti pannes jäävad kojamehed vale koha peal seisma. Kui asi sassis,siis tuleks ikka asi lauapeal järgi katsetada,et mitte mitu korda kokku -lahti lõhkuda. Minusugune elektrik on sellega hakkama saanud küll... Kõik asjad tuleb ikka omal nahal läbi katsetada....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
ahju vb tõesti ei pea maha katkuma aga mul mugavam sedasi teha. ei pea ajusi ragistama "kuidas see krt sealt kätte annab". parem keeran neli mutrit lahti, kerest eemale lõdvikute peale hoidma ja ongi kõik.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Kogu eelneva jutupõhjal selgub,et selle mehhanismi kättesaamine on paras jama aga tehtav ning, kas ma peaks märkima enne lahti lammutamist ära ka hoobade asendi,et pärast hakkaksid kojamehed ikka õiges suunas tööle?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Vahet pole,pärast saad neid hoobasid panna kuidas tahad. Pea-asi,et kojamehi välja lülitades jääksid ikka õigel kohal seisma...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Ütleme et see on sama lihtne kui eemaldada ja paigaldada kulissi sedasi et käigukast ja kardaan on all ja käigukang küljes.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Kartsin,et täna ei jõuagi mossega midagi ettevõtta aga siiski leidsin veidi vaba aega selle auto jaoks.
Alustasin sellest,et võtsin kotist välja kõik selle kraami mille olin ostnud erinevatest kauplustest. Esimesena läksid vahetusse, tagurdustule lüliti ning uus bensiini filter leidis ka oma koha kapoti all. Edasi tuli hakata armatuuri välja võtma. Pidin tegema isegi ühe kruvikeeraja kitsamaks,et saaks ligi plastmass nuppude kinnitus kruvile. Natuke nikerdamist oli aga armatuur maha sai:
Edasi siis kulges asi sedasi,et eemaldasin kojamehe kinnitused ning lasin hoovad vabaks, kõige raskem oli minu arust selle mootori kruvisid kätte saada kuna selleks on vaja väga lühikest kruvikeerajad.
Tükk aega nikerdamist aga mootori sain kätte.
Vaatasin ka ajami enda seisukorda,millega võib rahul olla,sest kõik hambad on kulumata ja määritud.
Otsustasin proovida mootorit siis otse akult, esimene katse mootorit käima saada lõppes vaid juhtmete särtsumisega, teisel katsel võttis mootor eluvaimu sisse aga juba ilmnes viga, alguses käis kiiresti. Hiljem jäi aina aeglasemaks ja sinist tossu hakkas tulema mootorist. Ühesõnaga mootor on küpse.
Vaatsn ka siis kojameeste ajami lülitit, teadsin,et mul üks tagavaraks on aga selgus,et need lülitid on ikka päris erinevad.
Alumine on 1994.a tehtud lüliti. Paigaldada teda ikka saaks aga juhtmestiku pikkus ei anna välja ja siis tekib probleem armatuuri paigaldamisega,kui juhtmed väga lülikeseks jäävad. Seega tuleb minna esmalt külapeale otsima uut kojamehe mootorit ning lülitid. Tahaks loota,et ma neid asju ei pea minema poest ostma.
Alustasin sellest,et võtsin kotist välja kõik selle kraami mille olin ostnud erinevatest kauplustest. Esimesena läksid vahetusse, tagurdustule lüliti ning uus bensiini filter leidis ka oma koha kapoti all. Edasi tuli hakata armatuuri välja võtma. Pidin tegema isegi ühe kruvikeeraja kitsamaks,et saaks ligi plastmass nuppude kinnitus kruvile. Natuke nikerdamist oli aga armatuur maha sai:
Edasi siis kulges asi sedasi,et eemaldasin kojamehe kinnitused ning lasin hoovad vabaks, kõige raskem oli minu arust selle mootori kruvisid kätte saada kuna selleks on vaja väga lühikest kruvikeerajad.
Tükk aega nikerdamist aga mootori sain kätte.
Vaatasin ka ajami enda seisukorda,millega võib rahul olla,sest kõik hambad on kulumata ja määritud.
Otsustasin proovida mootorit siis otse akult, esimene katse mootorit käima saada lõppes vaid juhtmete särtsumisega, teisel katsel võttis mootor eluvaimu sisse aga juba ilmnes viga, alguses käis kiiresti. Hiljem jäi aina aeglasemaks ja sinist tossu hakkas tulema mootorist. Ühesõnaga mootor on küpse.
Vaatsn ka siis kojameeste ajami lülitit, teadsin,et mul üks tagavaraks on aga selgus,et need lülitid on ikka päris erinevad.
Alumine on 1994.a tehtud lüliti. Paigaldada teda ikka saaks aga juhtmestiku pikkus ei anna välja ja siis tekib probleem armatuuri paigaldamisega,kui juhtmed väga lülikeseks jäävad. Seega tuleb minna esmalt külapeale otsima uut kojamehe mootorit ning lülitid. Tahaks loota,et ma neid asju ei pea minema poest ostma.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Nädalavahetusel käis külas kasutaja Marko ja tõi selle vidina:
Enne sai ka tasetatud,et kas see asi ka toimib ja täitsa töötab.
Mõtlesin,et oh mis see kokkupanemine on sama kerge,kui oli seda mootorit maha võtta aga siin tegin tõsise vale arvestuse. Kokku sai asi laotud aga siis avastasin,et vahepuks elektrimootori ja ajami vahel jäi sisse panemata ja kogu töö oli asjata tehtud. Raske on mingeid sõnasid valida pigem jätan selle pildi siia oma emotsiooni väljandamiseks tollel hetkel kui tegin selle avastuse:
Egas,midagi kõik laiali uuesti ja 2 tundi nöökimist ja igasugu erinevate "mehaaniku sõnavara" kasutamist. Tõesti kui on olemas hull töö siis on see Moskvichi kojameeste mootori vahetus. Aga pooleli jätta ka ei tahtnud ja nõnda sai siis see mootor koos kõige muu juurdekuuluvaga kokku laotud.
Katsetasin ka süsteemi ja kõik toimib. Vahelt võtsin ühe lisa lüliti ära,kuna seda ei lähe ilmselt enam vaja.
Aga eile võtsin siis traatharja ja puhastasin ära karteri kaitse, mis sai ka uue värvi alla ning tulede prillid.
Mida tuleb veel liivapaberiga üle käija enne kui neid saab värvida. Tagaluuki üritasin ka teha aga see tundub olema raskem pähkel,nii mitmeski mõtes. Esiteks isegi peale keemiaga värvi eemaldamist tuleb vana väv väga vaevaliselt maha. Ilmselt tuleb rakendada teist meetodit selle puhastamisel. Tegemata ei taha ka jätta.
Lisaks tahab auto ka sees poolt koristamist,kuna igasugu sodi on sisse kogunenud ning varsti ei leia mitte miskit enam üles põranda pealt.
Enne sai ka tasetatud,et kas see asi ka toimib ja täitsa töötab.
Mõtlesin,et oh mis see kokkupanemine on sama kerge,kui oli seda mootorit maha võtta aga siin tegin tõsise vale arvestuse. Kokku sai asi laotud aga siis avastasin,et vahepuks elektrimootori ja ajami vahel jäi sisse panemata ja kogu töö oli asjata tehtud. Raske on mingeid sõnasid valida pigem jätan selle pildi siia oma emotsiooni väljandamiseks tollel hetkel kui tegin selle avastuse:
Egas,midagi kõik laiali uuesti ja 2 tundi nöökimist ja igasugu erinevate "mehaaniku sõnavara" kasutamist. Tõesti kui on olemas hull töö siis on see Moskvichi kojameeste mootori vahetus. Aga pooleli jätta ka ei tahtnud ja nõnda sai siis see mootor koos kõige muu juurdekuuluvaga kokku laotud.
Katsetasin ka süsteemi ja kõik toimib. Vahelt võtsin ühe lisa lüliti ära,kuna seda ei lähe ilmselt enam vaja.
Aga eile võtsin siis traatharja ja puhastasin ära karteri kaitse, mis sai ka uue värvi alla ning tulede prillid.
Mida tuleb veel liivapaberiga üle käija enne kui neid saab värvida. Tagaluuki üritasin ka teha aga see tundub olema raskem pähkel,nii mitmeski mõtes. Esiteks isegi peale keemiaga värvi eemaldamist tuleb vana väv väga vaevaliselt maha. Ilmselt tuleb rakendada teist meetodit selle puhastamisel. Tegemata ei taha ka jätta.
Lisaks tahab auto ka sees poolt koristamist,kuna igasugu sodi on sisse kogunenud ning varsti ei leia mitte miskit enam üles põranda pealt.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Täna tegin 20 EUR investeeringu uute küünla juhtmete, kontakti ning Champion küünalde näol(NGK mossele polnud saada kohalikus võrgus).
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZH 2715-01 1985 MAZ
Eile ununesid piibud ostmata ega midagi tuli hommikul poodi tagasi minna ja siis viga parandada.
Hetkel on siis veel osta vaja 5l pool-sünteetilist õli ning õlifiltrile tihendi komplekt.
Kui kedagi huvitab,et mida ma nende aku korkidega teen selles karbis fotol siis need on 408 jaoks,millele tuleb tulevikus ilmselt selline vanaaegse välimusega aku peale meisterdada.
Tööd ikka jagub hetkel on veel teha:
- tagaluuk puhastada,värvida ja kinnitada autole.
- prillid värvida+ väiksemaid värvi parandusi siit sealt
- auto koristada puhtaks
- armatuur koos lisa vidinatega tagasi
- sumbuti süsteemi parandada
- taga-ja esisild värvida+ korrosiooni tõrje
- mootor pesta
- stangele kihvad(puhvrid) ette ning kinnitused üle pingutada
- tagumine pidurivoolik vahetada(kuna on ära mõranenud)
Ning viimasteks töödeks jäävad:
- karteri kaitsme kinnitamine,seda ei saa ennem teha kui on õlivahetus tehtud
- põhja alune korrosiooni tõrje, teen selle ka hiljem ilmselt siis kui saan kasutaja Marko käest kallutusrauad enda juurde tuua, nagu nii on tegemist põhjalikuma tööga,mis võtab roppu moodi aega.
- rehvide vahetus,tuleb minna korralikele rehvidele järgi seega kuna see saab toimuma ei tea.
Hetkel on siis veel osta vaja 5l pool-sünteetilist õli ning õlifiltrile tihendi komplekt.
Kui kedagi huvitab,et mida ma nende aku korkidega teen selles karbis fotol siis need on 408 jaoks,millele tuleb tulevikus ilmselt selline vanaaegse välimusega aku peale meisterdada.
Tööd ikka jagub hetkel on veel teha:
- tagaluuk puhastada,värvida ja kinnitada autole.
- prillid värvida+ väiksemaid värvi parandusi siit sealt
- auto koristada puhtaks
- armatuur koos lisa vidinatega tagasi
- sumbuti süsteemi parandada
- taga-ja esisild värvida+ korrosiooni tõrje
- mootor pesta
- stangele kihvad(puhvrid) ette ning kinnitused üle pingutada
- tagumine pidurivoolik vahetada(kuna on ära mõranenud)
Ning viimasteks töödeks jäävad:
- karteri kaitsme kinnitamine,seda ei saa ennem teha kui on õlivahetus tehtud
- põhja alune korrosiooni tõrje, teen selle ka hiljem ilmselt siis kui saan kasutaja Marko käest kallutusrauad enda juurde tuua, nagu nii on tegemist põhjalikuma tööga,mis võtab roppu moodi aega.
- rehvide vahetus,tuleb minna korralikele rehvidele järgi seega kuna see saab toimuma ei tea.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981