165. leht 243-st

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 09:59
Postitas SanderV
moskiito kirjutas:ja mõned ei peedista masinaid nagu "mõned mehed siin ..." (ei pea sterni silmas :) )
no mina rääkisin ühe mehega kes eluaeg mootorite tegemisega leiba teeninud, sealt tuli vastus et mosse mootorit ei pea tglt niimoodi sisse sõitma nagu ette nähtud... suurema osa mängib mootori sisse pandud juppide kvaliteet

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 11:32
Postitas partnermosse
Mul on elus õnne olnud suhelda vormel Estonia-25 konstruktoriga, kes omakorda tegeles omal ajal diplomi tööga ja selleks oli mosse mootorite forsseerimine, siis tema ütles kuldsed sõnad. Mootori forsseerimine ei tähenda ainult mootori jõudluse parandamist, vaid ka korraliku sissetöötamist. Seda tuleb võtta elu osana ja arengu etapina. Inimene ka ei sünni kohe inseneriks, vaid ikka arenedes. :)

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 13:44
Postitas stern100
Vaatan et siin juba vahepeal kõva arutelu käinud :D Räägin siis veel üle. Jah, sissesõitu sai antud mootor täpselt 100km, mis on juba enam kui küll. Nimelt teada värk, et kähkusõidu mootoritel tehakse "lõtkud" suuremad, kui niisama sõitmiseks mõeldud mootoritel..Ei näe mitte mingit mõtet teha sissesõitu 2000km, eriti veel 4.55 ülekande ja 20l/100km kallite bensiinidega ;) Kui tähelepanelikult vaadata minu pandud saalede pilti, siis näete et 100km sissesõitu + 50 katsekilomeetrit + siis ülesõidud ei tee saaledele mitte midagi(vasakpoolne ehk siis 4. silinder). Sees on hirmkallis 10w60 Castrol Edge täissünt õli, mida ma juba selle 500km jooksul 3x vahetasin, ehk sissesõiduks, üheks võistluseks ja teiseks võistluseks. Küll mainiti mulle, et õlisurve peaks mul tunduvalt madalam olema. Ladaklubist Olaaf, kes ka minu mootorit aitas teha, ütles et nii kõrge õlisurve pole suure pöörde mootoril hea. Nimelt soojast peast tühikäigul 2,5 ja pööret andes jookseb 5 julgelt välja. See, et esimese silindri saaled otsa said, see on mingi viga lihtsalt. Oligi kas s*tatükk, praaksaaled või vänt kehvasti lihvitud. Eks panen uuesti kokku ja kohe näha ju. Sissesõitu saab ka uute saaledega julge 20-30km! Noh, oleks siis mosu tehnika selline mis kestaks, võiks ju vuristada ja töristada mootorit sisse sõita, aga kogemused näitavad, et mosse lihtsalt ei pea valule vastu ( eriti kui mootori ressurss on üsna väikene). Saad mootori kestma, siis vaheta käiguosas kogu aeg midagi välja ja vastupidi. Vene jupid on juba olemuselt sellised, et peab õnnelik olema, kui asi üldse sõidab. Hetkel tõesti veel viitsimist ja tahtmist on ise oma näppudega kõik ära teha, kokku panna ja lakse saada.

Aga ühesõnaga, kui kokku laon ja uuesti sõidan, küll muljetan :D Hetkel oma taktikas midagi muutma ei hakka ja suurt sissesõitu ei kavatsegi teha( eriti veel nüüd kui vänt on juba natuke tööd saanud ja lähevad lihtsalt uued saaled ) :lol

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 14:52
Postitas mossejumal
Kui siin juba muljetavad siis ma ka võtaks natuke sõna,mootor mootoriks.Aga mosse on auto ,mis on mõeldud kiirusel 80km/h kulgemiseks ,need on selle ajastu autod ,kus üle 70 ei sõidetud väga .See on teada et iga ralli juhtub midagi sellega, sest mosu väga ei kannata sellist valu.
Nii on paraku reaalsus näidanud,nagu mul superluks kiirust nagu ei olegi,aga väänab kõik asjad ära.No mootori sissesõit on ka nagu ta on jälle üle 2500 rpm ei tohi minna ennem kui 1000km täis siis kestab hästi.

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 15:03
Postitas partnermosse
mossejumal kirjutas:Kui siin juba muljetavad siis ma ka võtaks natuke sõna,mootor mootoriks.Aga mosse on auto ,mis on mõeldud kiirusel 80km/h kulgemiseks ,need on selle ajastu autod ,kus üle 70 ei sõidetud väga .See on teada et iga ralli juhtub midagi sellega, sest mosu väga ei kannata sellist valu.
Nii on paraku reaalsus näidanud,nagu mul superluks kiirust nagu ei olegi,aga väänab kõik asjad ära.No mootori sissesõit on ka nagu ta on jälle üle 2500 rpm ei tohi minna ennem kui 1000km täis siis kestab hästi.
No nii üldises mõttes kui mosse mootori suhtes ei tasu seda alahinnata. Suurem osa mossesid tehakse sõidukorda meetodil "põlveotsas", sellest ka sagedased probleemid. Võrdluseks liiga suure kaliibriga rallyd London-Mexiko ja Paris -Dakar on mossed ennast väga heast küljest näidanud ja ka mootori töökindlusest ! :)

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 16:17
Postitas mossejumal
partnermosse kirjutas:
mossejumal kirjutas:Kui siin juba muljetavad siis ma ka võtaks natuke sõna,mootor mootoriks.Aga mosse on auto ,mis on mõeldud kiirusel 80km/h kulgemiseks ,need on selle ajastu autod ,kus üle 70 ei sõidetud väga .See on teada et iga ralli juhtub midagi sellega, sest mosu väga ei kannata sellist valu.
Nii on paraku reaalsus näidanud,nagu mul superluks kiirust nagu ei olegi,aga väänab kõik asjad ära.No mootori sissesõit on ka nagu ta on jälle üle 2500 rpm ei tohi minna ennem kui 1000km täis siis kestab hästi.
No nii üldises mõttes kui mosse mootori suhtes ei tasu seda alahinnata. Suurem osa mossesid tehakse sõidukorda meetodil "põlveotsas", sellest ka sagedased probleemid. Võrdluseks liiga suure kaliibriga rallyd London-Mexiko ja Paris -Dakar on mossed ennast väga heast küljest näidanud ja ka mootori töökindlusest ! :)
Ei alahindagi mootorit.Tahaks pigem informatsiooni ,mida teha käigukasti ja diffriga et need oleks vähe vastupidavamad?

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 21:23
Postitas TALUPOEG TALUJA
mossejumal kirjutas:
partnermosse kirjutas:
mossejumal kirjutas:Kui siin juba muljetavad siis ma ka võtaks natuke sõna,mootor mootoriks.Aga mosse on auto ,mis on mõeldud kiirusel 80km/h kulgemiseks ,need on selle ajastu autod ,kus üle 70 ei sõidetud väga .See on teada et iga ralli juhtub midagi sellega, sest mosu väga ei kannata sellist valu.
Nii on paraku reaalsus näidanud,nagu mul superluks kiirust nagu ei olegi,aga väänab kõik asjad ära.No mootori sissesõit on ka nagu ta on jälle üle 2500 rpm ei tohi minna ennem kui 1000km täis siis kestab hästi.
No nii üldises mõttes kui mosse mootori suhtes ei tasu seda alahinnata. Suurem osa mossesid tehakse sõidukorda meetodil "põlveotsas", sellest ka sagedased probleemid. Võrdluseks liiga suure kaliibriga rallyd London-Mexiko ja Paris -Dakar on mossed ennast väga heast küljest näidanud ja ka mootori töökindlusest ! :)
Ei alahindagi mootorit.Tahaks pigem informatsiooni ,mida teha käigukasti ja diffriga et need oleks vähe vastupidavamad?
Täiesti tasuta nõuanne Sulle: Sõida korralikult ja vaikselt! Ära maruta autoga! Ja muud pole vajagi....sõidad aastaid. :beer

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 21:26
Postitas stern100
Kellele see nõuanne nüüd oli? :D Mina isiklikult annan mossega rallis veel kõvasti peale. Tagasi hoian aint helerohelisega.

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 29 Juun 2014 21:36
Postitas mossejumal
stern100 kirjutas:Kellele see nõuanne nüüd oli? :D Mina isiklikult annan mossega rallis veel kõvasti peale. Tagasi hoian aint helerohelisega.
See oli nüüd mulle vihjatud :D Et siis parem mitte külksi lasta ja üle 90 mitte uhama :D

Re: IZ 412 IE 1987 ; IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 13 Juul 2014 17:33
Postitas stern100
Nr 17!

Kere tegelikult kõva, aga kuna roostekohad mingiaeg haljaks lastud ning asi veel rohkem rooste läind, läheb juppideks. Vt varuosade teema alt.

Pilt