18. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 29 Dets 2009 22:48
Postitas Edel
Täna hommikul ei tahtnud mootor käima minna. Lubas ja lubas,kuidagi läks käima aga ikka suri välja. Säde olemas,bensiin olemas,mis krt tal oli,ei tea. Läks oma pool tundi kui masin tööle jäi. Hea et uue aku olin peale pannud,muidu oleks veel hullem olnud.
Aga paistis süütesüsteemi viga olevat,vahel harva tahhokas kargas imelikult. Töö juures käisin jagajal kontaktid üle ja panin teise rootori ning kaane. Olid 2 jagajat ka pagassis kaasas,neist korrastasin ka ühe ära,selle mis toob vajadusel teelt ära.
Eile pingutasin ka plokikaane kinnitusmutrid üle. Igastahes peale seda proovikäivitused ja -töötamised olid korras kuid koju sõitma hakates ei tahtnud ka just hästi käima minna aga hiljem soojalt käivitus ilma probleemideta.
Eks näe,mis homne hommik juhtub,kas jonnib ikka veel.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 30 Dets 2009 20:10
Postitas Tinapoiss
Ma nüüd ei taha hirmutada ega midagi,
oli minu Iž-ilgi säärane loteriikäivitumine ja kui öösel tüdrukutest tulles enam lükata ei jaksanud,siis lasin sõbral starterit anda ja jälgisin kapoti all kaarleeki süütepooli ja kere vahel.Pimedas oli hästi näha ka. Kuidagi ikka lükkasime käima, (oleks juba peaaegu kodus olnud
) ja järgmisel päeval võtsin süütepooli maha.Pooli "mütsil" oli jäme must pragu keskkontakti tipust alumise servani välja. Pool ise paisupaagi all ja pragu allpool,ei olnud peale vaadates näha midagi. Panin terve pooli ja käivitasin võtmest,nagu ette nähtud
Su masinal variaator ka peal?
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 30 Dets 2009 21:23
Postitas Edel
Tinapoiss kirjutas:
Su masinal variaator ka peal?
Variaator on vist see junn mis süütepooli all on,siis jah.
Käivitumise koha pealt enam probleeme pole. Siiani on nüüd korralikult käima läinud. Ju siis oli viga jagajas.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 09 Jaan 2010 19:41
Postitas Edel
Täna sai minu käes Mossel 4000km täis. Keskmiselt olen sõitnud ca. 1000km kuus.
Tundub,et siduris annab midagi vaikselt järgi. 4. jaanuaril regullisin pisut vabakäiku,eile tegin taaskord sedasama.... Täna sõitsin ja tunne,et peab jälle peale keerama... Reguleerimisvarda pikkus on pidevast juurdekeeramisest peaaegu otsas. Tundub,et kahvel on väsinud ja annab järgi.
Peale plokikaanetihendi vahetust on 1000km sõidetud,järelpingutus tehtud 600km tagasi,hetkel jahutusvedeliku tase normis ja õli mootoris puhas. Kuidas tänapäeva Mossede plokikaanetihendite kvaliteet on,kas lisaks ühele pingutamisele 400km järel tuleb mingiaeg veel kaanemutreid üle pingutada?
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 11 Jaan 2010 17:43
Postitas Edel
Täna hommikul -22 kraadise pakasega läks Mosse mootori käivitamiseks vaja vaid nööri,starterist polnud nõus käivituma.
Pärast töö juures asja lahates ja kontakte puhastades ja reguleerides arvan viga olevat jagaja võllis,sellel pisike loks sees.
Homme vahetan jagaja.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 11 Jaan 2010 17:57
Postitas marko
Uuel jagajal ka tasub sees olevad vedrud ära pingutada,et ei oleks mingeid lõtke ega lokse
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 12 Jaan 2010 11:06
Postitas via
Edel kirjutas:Täna hommikul -22 kraadise pakasega läks Mosse mootori käivitamiseks vaja vaid nööri,starterist polnud nõus käivituma.
Pärast töö juures asja lahates ja kontakte puhastades ja reguleerides arvan viga olevat jagaja võllis,sellel pisike loks sees.
Homme vahetan jagaja.
Suure külmaga sõltub karburaatori korral käivitus 75% bensiinist, et kas aurustub piisavalt
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 12 Jaan 2010 22:48
Postitas Edel
Komplekteerisin 3-st olemasolevast jagajast ühe kõige korralikuma Mossele peale. Mootor käib nüüd tunduvalt ühtlasemalt.
Peal olnud jagaja läks pagassi tagavaraks (mis toob teelt ära).
Kasutasin ära aega kui jagaja oli eest ära,tõmbasin selle alla jäänud õlitunud ja pasase koha puhtaks. Mõtlesin,kuskohast õlifiltri pealt vaikselt õli immitseb...
Samas vahetasin ka õlirõhu anduri ära. Nüüd näitab mõõdik mootori väntvõlli igal pöörlemissagedusel enam vähem 2 ühikut rohkem kui enne! Tühikäik nii 1,5-2 ja maanteekiirusel 4 ja enam.
Siduri hüdroajamit õhustasin,keerasin nipli pisut lahti ja lasin natuke vabalt tulla,valades uut ülevalt peale. Usun,et seal ajamis nüüd õhku küll enam olla ei tohiks. Ajamis on sees PSK.
Täna hommikul pagassis nimetatud PSK pidurivedelik pudelis oli imelikult laiguline-hägune,sama ka teises pudelis (2 pudelit oli PSK-d kaasas). Õhtul päev läbi soojas olnud, vaatasin siis oli juba selge nagu seebivesi. Ei tea,kas külmaga läheb selliseks või? Igastahes nii sidur (PSK) kui ka pidur (Neva) külmaga peale käivitumist kuidagi üldse liikuda ei taha,eriti veel suurte külmadega nagu vahepeal oli. Natuke sõitsid siis hakkas toimima. Alul pidur oli küll nagu tõrkuva võimendajaga,kuidagi võtta ei tahtnud. Natuke maad sõitsin,pidur kergelt peal,läks paremaks. Sama lugu ka siduri ajamiga. Pole enne ühelgi teisel autol sellist asja täheldanud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 12 Jaan 2010 23:17
Postitas via
Tasuks vana, nõuka Neva või veel ürgsem PSK välja ja pidurisse-sidurisse DOT-4 ikka sisse panna..
Enda kogemustest, siis õlitühjast siduriajamist tuleb mossel peale tühja anuma täitmist ja siduripedaaliga mängimist õhk ise välja..
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 12 Jaan 2010 23:21
Postitas Edel
via kirjutas:Tasuks vana, nõuka Neva või veel ürgsem PSK välja ja pidurisse-sidurisse DOT-4 ikka sisse panna..
Enda kogemustest, siis õlitühjast siduriajamist tuleb mossel peale tühja anuma täitmist ja siduripedaaliga mängimist õhk ise välja..
Just kunagi aastaid 10 tagasi üks mees mulle ütles,et Mossele Dot-4 ei pidavat sobima,pidi töösilindreid kehvasti määrima.
PSK sain Mossega kaasa ja piduriajamisse peale Neva ma muud sisse kallata ei usaldanud.