18. leht 32-st

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 18 Jaan 2012 22:54
Postitas stern100
Pane jah lihtsalt uus relee vahele nendele, palju lihtsam. Endal toimetasin samamoodi. Kui E tähist klaasidel pole, siis võib tõesti juttude järgi kordusülevaatuse saada. Endal igapäevaselt see risk peal, kuna mul kollasel ees neli vene udukat kus pole mitte ühtegi märgistust peal peale kirja "Halogen". Aga noh, ei tea kas need jutud ka täiesti tõele vastavad. Aga kindlasti politseionkelid võivad vinguma hakata kui sul pole nõuetele vastavaid tähiseid seal peal.

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 18 Jaan 2012 22:59
Postitas moskiito
minu masinal asub tulede relee vasaku tiiva ääre all mootori ruumis. esimene on kaugtulede oma ja teine lähi+gabariit tulede oma.

politsei ehk midagi ei ütlegi, kuid kahtlen kas ülevaatuse läbi saaksid. seal ju kõik "standaritseeritud"
Lisatulede jaoks peab ikka olema lisarelee ja lüliti
no ei tea, minul on otse pandud relee taha 100W kaugtuled, üks tuli paremale poole ja teine tuli vasakule poole, mitte kõik ühele liinile, ning pole häda midagi. Vahepeal tõrkusid kuid see oli tehase praagi viga. aga minu pandud skeem muidugi töötab kui on uuema mokitsa skeem, seal lähevad parema ja vasaku tulede pinge läbi eraldi kaitsmete, vanemal tüübil võivad tekkida ülepinge probleemid, kuid ei pruugi sest vend sõitis vana 412-ga kuni masina eluea lõppuni sedasi ringi.

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 18 Jaan 2012 23:00
Postitas 27151
marko kirjutas:Lisatulede jaoks peab ikka olema lisarelee ja lüliti :)
Plaanis ongi panna lisarelee ja lüliti. Aga ei teadnud, kus see relee asub, sest võtan selle relee nagunii pruuni pealt. Tulede relee peaks asuma täpselt aku taga ja juhipoolne?
Muidu tuledel on mingid E tähistused peal n: E11
moskiito kirjutas: politsei ehk midagi ei ütlegi, kuid kahtlen kas ülevaatuse läbi saaksid. seal ju kõik "standaritseeritud"
Praegu on plaan need tuled jätta kuni kevadeni. Kuna oma stanget ei tahtnud lõhkuda siis võtsin selle pruuni pealt, mis on mõningat matsud üle elanud ning roostes. Sellisega ei kõlba suvel ringi sõita kohe kindlasti.

Aga kas kaugtuled ja lähitule releel on mingi vahe ka?

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 18 Jaan 2012 23:04
Postitas moskiito
27151 kirjutas:Tulede relee peaks asuma täpselt aku taga ja juhipoolne?
just seal, esimene kaugtuli, teine lähituli+parktuled
Aga kas kaugtuled ja lähitule releel on mingi vahe ka?
olen mõlemad lahti kiskunud ja erinevusi kl ei märganud.

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 18 Jaan 2012 23:11
Postitas 27151
moskiito kirjutas:
27151 kirjutas:Tulede relee peaks asuma täpselt aku taga ja juhipoolne?
just seal, esimene kaugtuli, teine lähituli+parktuled
Aga kas kaugtuled ja lähitule releel on mingi vahe ka?
olen mõlemad lahti kiskunud ja erinevusi kl ei märganud.
Kui erinevust ei ole siis hea!
Lisan veel ühe häguse pildi. Stangelt võtsin puhvrid ära, poldid lihtsalt ei ulatanud, kuna pidin stanget väljapoole tooma u~1cm jagu.
Pilt

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 19 Jaan 2012 00:17
Postitas Edel
stern100 kirjutas:Pane jah lihtsalt uus relee vahele nendele, palju lihtsam. Endal toimetasin samamoodi. Kui E tähist klaasidel pole, siis võib tõesti juttude järgi kordusülevaatuse saada. Endal igapäevaselt see risk peal, kuna mul kollasel ees neli vene udukat kus pole mitte ühtegi märgistust peal peale kirja "Halogen". Aga noh, ei tea kas need jutud ka täiesti tõele vastavad. Aga kindlasti politseionkelid võivad vinguma hakata kui sul pole nõuetele vastavaid tähiseid seal peal.
Mul VAZ-il ka nii aga selle erinevusega, et vahetasin tuleklaasid ära E-tähisega kaugtule omade vastu. Juhmima "pollari" petab ära :lol

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 20 Jaan 2012 19:43
Postitas 27151
Õnneks mul kõik E tähised olemas. Homme üritan tuled ära ühendada.Üks korralikum pilt ka.
Pilt

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 20 Jaan 2012 20:17
Postitas mario
kuidas sa neid ühendad?
kas paned eraldi lüliti või mitte?
Kui on kaugtuled, siis ma eeldan, et need töötavad sul koos kaugtuledega nagunii...
Siis on vähe lihtsam variant - sul on vaja paari meetrit juhet, ühte 4 klemmiga releed (30, 85, 86, 87) ja kaitset ning jootetina ja -kolbi.
Ühest kaugtule juhtmest (pead teadma ainult kas see on toite juhe või maandus), mina olen tavaliselt raalinud ikka toitejuhtme välja, võtad ühe juhtme jupiga toite ja viid selle lisatud relee mähise otsa peale. Teine mähise ots läheb massi. Skeem on tavaliselt relee peal ka... 30 on pidev pluss akult ja see ühenda aku plussiga. 87 peaks olema nüüd see juhe, mis läheb tarvitini, ehk siis sealt vii üks juhe ühe tuleni ja kohe edasi järgmise tuleni. Tulede teise juhtme võid ühendada kohe kuskile kere külge massi, a vene tuledel vist oligi juba tule korpus massis kerega, vähemalt mingit Volga udukat ma veeretasin käe vahel, siis sinna läkski ainult üks juhe..
Ja ongi kõik.
Auto kaugtulede ahel juhib seda lisareleed ja lisatuled ei kaota volti, olen märganud, et otse ühendades langeb nende pinge kuskil 10-11V peale ja tuled on tumedad. Soovituslik ka tegelikult panna ka auto tuledele veel omakorda lisarelee, siis on tuled palju eredamad, põlevad kauem ja ohutus suureneb. Kaitse pane 15A ja pane kohe aku plussi juurde sellele juhtmele, mis ühendab + klemmi ja relee 30 klemmi. Siis on vähemalt migi ohutus tagatud. :)

Eraldi lülitiga on juhtme vedamist rohkem ja mis mõte sellel olekski, kui sa nagu nii kasutad neid koos kaugtuledega.

hea retro näeb välja. :)

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 20 Jaan 2012 20:28
Postitas 27151
mario kirjutas:kuidas sa neid ühendad?
kas paned eraldi lüliti või mitte?
Kui on kaugtuled, siis ma eeldan, et need töötavad sul koos kaugtuledega nagunii...
Siis on vähe lihtsam variant - sul on vaja paari meetrit juhet, ühte 4 klemmiga releed (30, 85, 86, 87) ja kaitset ning jootetina ja -kolbi.
Ühest kaugtule juhtmest (pead teadma ainult kas see on toite juhe või maandus), mina olen tavaliselt raalinud ikka toitejuhtme välja, võtad ühe juhtme jupiga toite ja viid selle lisatud relee mähise otsa peale. Teine mähise ots läheb massi. Skeem on tavaliselt relee peal ka... 30 on pidev pluss akult ja see ühenda aku plussiga. 87 peaks olema nüüd see juhe, mis läheb tarvitini, ehk siis sealt vii üks juhe ühe tuleni ja kohe edasi järgmise tuleni. Tulede teise juhtme võid ühendada kohe kuskile kere külge massi, a vene tuledel vist oligi juba tule korpus massis kerega, vähemalt mingit Volga udukat ma veeretasin käe vahel, siis sinna läkski ainult üks juhe..
Ja ongi kõik.
Auto kaugtulede ahel juhib seda lisareleed ja lisatuled ei kaota volti, olen märganud, et otse ühendades langeb nende pinge kuskil 10-11V peale ja tuled on tumedad. Soovituslik ka tegelikult panna ka auto tuledele veel omakorda lisarelee, siis on tuled palju eredamad, põlevad kauem ja ohutus suureneb. Kaitse pane 15A ja pane kohe aku plussi juurde sellele juhtmele, mis ühendab + klemmi ja relee 30 klemmi. Siis on vähemalt migi ohutus tagatud. :)

Eraldi lülitiga on juhtme vedamist rohkem ja mis mõte sellel olekski, kui sa nagu nii kasutad neid koos kaugtuledega.

hea retro näeb välja. :)
Tänud, sain rohkem teada ja arvatavasti homme lihtsam ka see ühendus. Lülitit vahele ei tule ikka. Tulede sees on maandus olemas.
Eks ta näeb nende tuledega huvitav välja jah :)

Re: AZLK 2140 1985.a 27151

Postitatud: 21 Jaan 2012 11:35
Postitas 27151
Need tuled sobivad ikka väga hästi koos iluliistudega ette.
Pilt
Väike näide auto kõrgusest.
Pilt