19. leht 59-st
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 03 Veebr 2015 12:53
Postitas Muhulane
Karu2 kirjutas:Sai ka eile õhtul arutletud Seenioriga pooltelje teemal. Pakkusin, et laia nuudiga pooltelgi toodeti 60-ndail, kitsa nuudiga alates 1970. Vihjasin, et umbes 73/74 hakati tootma laiemat silda, millel poolteljed 2,5 cm pikemad. Täna kontrollisin oma argumente targast kirjandusest. Kitsa nuudiga (20 nuuti) sildu hakkas tehasest tulema 28.06.1969, varasemad siis harva nuudiga, 10 nuuti. Niisiis selge, et kitsa nuudiga. Aga nüüd oleks vaja Muhulasel välja aelgitada, kas antud autol on juba laiem tagasild või vana kitsas. Laiemat silda hakati valmistama 2. aprillil 1974 . Vana sild 1227 mm , uus 1270 mm . Siit tuleneb ka nende pooltelgede pikkuste vahe, umbes 20 mm. Võin mainida kõrvalpõikeks, et mu isa poolt soetatud Iževski 1975.a 412-le oli tehases veel paigaldatud vanem kitsam sild. Seega valmistamisaasta veel ei määra kirjandusandmete komplektsust. Komplekteeriti vastavalt sellele, mis parajasti laos oli.
Laagrit hoidvaid pukse ma kaubandusvõrgus müüduna küll ei mäleta, müüdi küll komplektseid pooltelgi. Puksi materjal ei ole midagi erilist, tavaline pehme raud. Kui puks on valmistatud treiali poolt, võiks enne lahtilõikamist pingis pealmise poole peene paberiga peeglipoolseks siluda, siis ei hakka treimissooned kohe uut tihendit närima.
Lekke põhjus pooltelje tihendist ei ole alati puksisse kulunud soonest ja veidi nürima servaga tihendist, vaid peapõhjus võib olla ummistunud tuulutuskübaras. Asub see sillal reduktori kohal. Kui selle plekkkübar pöörleb vabalt , siis ummistust ei ole. Kui ta on kinni, siis on aja jooksul õli kirme kogunud niipalju tolmu ja pori, et asi on kinni kititud. Sõitmisel, kui õlid, detailid soojenevad, soojeneb ka sillatalas olev õhk, silda tekib õhurõhk, mis lõdvema pinnaga tihendist hakkab survet koos õliga välja lükkama.
Kui see pooltelje pool saab remonditud, kuid tuulutusklapp jääb puhastamata, siis otsib järgmistel sõitudel tekkiv siserõhk väljundit järgmisest nõrgimast lülist: kas vastaspoole pooltelje tihendist, või peaülekande teo tihendi kaudu. Edu!
Täna käin Seeniori poolt kodunt kaudu minnes läbi,saan sealt uue telje. Eks siis saan kodus passitada.
Kusjuures puks õnnestus kauplusest Volga täiesti saada paari rubla eest. Näis,et oli viimane ka
Aga Karupapale jälle kiidusõnad - ma ei oleks osanud ise selle sillatuulutuse peale tulla,seega kontrollin üle,kas töötab.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 04 Veebr 2015 00:38
Postitas Muhulane
Assid said siis üle mõõdetud. Tulemus - ootustele mittevastav. Uus ass on vanast 2cm pikem. Nuudiosa näikse identne olevat aga jah,kuramus pikem
Tuleb vana ass jonksu ajada.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 04 Veebr 2015 23:33
Postitas Seenior
Sel juhul ju rauasaag lahenduseks! Aga tegelikult ka on sul praegu hea võrrelda nuudi pikkuseid,võib olla kannataks ka telge lühemaks teha.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 04 Veebr 2015 23:38
Postitas Muhulane
Lühemaks tegemine ei pruugi lahendus olla,kuna nuudi algused laagri poolt vaadatuna on erinevad. Teed lühemaks küll aga võll ei pruugi täies pikkuses sisse minna,kuna nuut saab lihtsalt otsa. Siis tuleb freesi all nuute laagri poole pikendama hakata.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 04 Veebr 2015 23:41
Postitas Seenior
Nuudi pikkust ma just silmas pidasingi,et kas kannatab lühemaks teha või jääb nuut lühikeseks.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 04 Veebr 2015 23:44
Postitas Muhulane
Seenior kirjutas:Nuudi pikkust ma just silmas pidasingi,et kas kannatab lühemaks teha või jääb nuut lühikeseks.
Võib lühikeseks jääda. Aga 100% kindel ei ole. Klaarin vana võlli pealt laagri ära,mätsin nuudile tiba taavetit ja suskan sisse...siis näeb ära,kaugele nuut läheb ja saab uue võlli suhtes passitada. Kui ei lähe,siis põhjust uuema tüübi tagasild soetada
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 05 Veebr 2015 12:52
Postitas Muhulane
Passitamine tehtud ning tuleb nentida,et ei sobita kohe mitte miskitmoodu seda uut võlli paika. Ikka selle 2cm taha jääb asi pidama.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 05 Veebr 2015 20:00
Postitas Muhulane
Nunii,sai siis ass vajalike juppidega varustatud ning alla pandud. Uus laager sai ka pandud kaudu minnes,üks tegemine. Puksiga oli küll natsa pusimist aga külge sai see poogitud. Näis,kaua peab
Uus simmer,poldid tõrvaga kokku ja ass paika. Kontrollisin üle ka tuulutuse,kuppel keerles normaalselt ning kupli alt sillaosa oli niiske ka,järelikult tuulutus töötab. Egas midagist,testisõit. 50km sai maha uhatud,katsusin velge,soojaks polnud läinud.Homme vaatab,kas õlileket ka tekkinud on.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 05 Veebr 2015 23:36
Postitas janek555
Muhulane kirjutas:Puksiga oli küll natsa pusimist aga külge sai see poogitud.
Mis probleem siis oli?
Minu kogemustel on see üks lihtsamaid toiminguid. Kukub ise lõpuni ja toruga koputamine pigem südamerahuks kui vajalik.
Re: AZLK 427 IE 1974 Muhulane
Postitatud: 05 Veebr 2015 23:57
Postitas Muhulane
Ei olnud see minek nii libe ühti
Lasime puksi tumepunaseks ja säuhti kohe kaela ning toruga aitasin kaasa ka. Aga tutkit - ei läinud kaela. Tükk tegu,et puksi uuesti kätte saada. Ootasime,kuni puks maha jahtub ja siis uuele katsele. Ja jälle kuramus,ei lähe kaela. Ei hakanud enam kaelast ära ka võtma,tuttav andis pitsiga tuld ning mina virutasin aga toru ja kuvaldaga takka...siis lõpuks läks paika.