3. leht 36-st
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 20 Apr 2011 21:40
Postitas randoA
Keskelt nagu lahutab, natuke rohkem ülevalt kui keskelt, nagu mu teisel mossedelgi
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 20 Apr 2011 21:51
Postitas Edel
randoA kirjutas:Seega üks küsimus.Kui sidur libiseb, siis kuidas aru saada kas sidur on kulunud, või lihtsalt libiseb.kui libiseb siis saab seda maha keerata eks?
Reguleerida saad varrast,mis asub töösilindri ja lülituskahvli vahel. Keerad varrast "lühemaks" siis peaks libisemine lakkama.
Liiga palju ära ka maha keera,siis ei taha sidur hästi lahutada.
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 20 Apr 2011 21:59
Postitas randoA
Ma arvasin jah, et sealt regullitakse, aga igaks juhuks otsustasin üle küsida.
Tänud vastuse eest!
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 20 Apr 2011 23:57
Postitas partnermosse
Edel kirjutas:randoA kirjutas:Seega üks küsimus.Kui sidur libiseb, siis kuidas aru saada kas sidur on kulunud, või lihtsalt libiseb.kui libiseb siis saab seda maha keerata eks?
Reguleerida saad varrast,mis asub töösilindri ja lülituskahvli vahel. Keerad varrast "lühemaks" siis peaks libisemine lakkama.
Liiga palju ära ka maha keera,siis ei taha sidur hästi lahutada.
Lisan siia juurde,et tõukurvarda otsas oleva mutri mis on kumera kujuga ühelt poolt ja siduri lülituskahvli vahel PEAB ! olema lõtk kuni 5mm.Tagastus vedru tõmbab küll seda käppa tagasi kuid käsitsi saad ületada seda vedru jõudu ja lõgistada.
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 21 Apr 2011 21:19
Postitas randoA
Suured tänud selgitamast, kui aega saan teen asja ära.
lõtku sinna hetke seisuga küll ei jäänud, aga eks ma teen niimoodi asja et lõtk oleks.
Veelkord tänud
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 28 Apr 2011 22:16
Postitas randoA
Niisiis, vahepeal palju palju asju juhtunud.
408 ja 4silmne mosse said küünist välja kaevatud, mõlemad tulid sealt välja omal jalal, peale elustamist.4tulelisel vahetasin seal ära bensu pumba ja rohelisel panin bensu pudeliga kapoti alla, paagist ei saanud kätte.
4tulelisel vett sisse kallates kuulsin, et kuskilt jookseb.Ehhki olin vee välja lasnud enne talve, olin valmis halvimaks.Ei oskagi öelda, kuivõrd halvim see oli mida nägin.Igatahes väljalaske kollektori all on luuk, poltidega kinni, tolle vahelt ajas vett läbi.
Arvasin et mis seal ikka rasket saab olla.Aga võta näpust.
Igatahes, silikoonisin luugi sinna kinni tagasi esimene kord läks aia taha.Teine kord jäi pidama, lappasin kollektorid asjad külge.Täna kallasin vee sisse, ja raisk ikka lekkis!Siis vihastasin end küll roheliseks.
Ilmselt ei juhtu selle auto juures mõnda aega midagi.
IZ 412, põhiliselt olen tegutsenud tolle auto kallal.Olen suutnud tekitada tollele taha pidurid, nüüd on ikka natuke kindlam tunne sõita ka sellega, kolmapäeval oli too hea päev, mil juhtusin Volga poodi, ostsin sealt lõdviku komplekti, ja siis veel ühe lõdviku starteri taha, bensupaagi anduri, selle alustihendi, jagaja kaane ja rootori.
Nüüd oleks veel vaja korralikke küünla juhtmeid.
Sidurit olen ka tuuninud, tegin nii, et oleks lõtk sees.Lahutab ja puha, aga sidur siiski otsas.külavahel 4 käiguga sõita kasvavad pöörded mitte kiirus.Vajalikud uued komponendid täitsa olemas muidu, et ära vahetada.
Täna tuli välja, et aku on tühjaks jooksnud, või siis starter omadega niiii otsas, viimane on seda ka muidugi.Igatahes, kruvisin 4 tulelise pealt starteri maha, ja installisin 412 le peale.Juhtmed ka külge ja täis aku peale.Aga käima rsk ei lähe, võtsin siis jagaja kaane maha, liigutasin kontake, sädet polnud.Panin juhtmed vana starteri külge tagasi, säde oli!
Pusisin sellegapäris pikalt, minu mõistus selle peale ei hakanud,kutsusin venna appi, too uuris ka seda, lõpuks proovis pluss juhtmega starteri klemme, midagi ta seal avastas, võttis sealt kollase juhtme lahti, säde oli olemas, ja ennäe imet, mosu läks taas käima.
Siis näppisime ka süüte paika, enne lõi karpasse päris hullult tagasi, nüüd seda enam ei juhtu, süüde sai üsna täpseks, arvan vähemalt.
Siis avastasin veel radikas lekke täna, kiskusin tolle eest ära ja pigistasin tangudega kinni.
Nüüd on vaja veel tuled korda, ette pidurid, ja hakkab juba autot meenutama, sidur ka vahetada.
Nüüd sai vist kõik kirja, mis toimunud on.
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 28 Apr 2011 22:37
Postitas Killa
Klassikaline. 407/408 mootor ongi selline millele meeldib jahutusvedelikku õli sisse sokutada.
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 28 Apr 2011 22:39
Postitas randoA
Õli ja tosool ei saa kokku, 4tulelisel on peal 412 mootor, tollel lekib tosooli lihtsalt, mitte ei saa õliga kokku
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 28 Apr 2011 22:58
Postitas Killa
randoA kirjutas:Õli ja tosool ei saa kokku, 4tulelisel on peal 412 mootor, tollel lekib tosooli lihtsalt, mitte ei saa õliga kokku
Selge peksin ise segast siis. Mõtlesin et 408 mootor ikka peal.
Re: AZLK 408 ja 412, iž 412 randoA
Postitatud: 29 Apr 2011 23:25
Postitas Edel
randoA kirjutas:
4tulelisel vett sisse kallates kuulsin, et kuskilt jookseb.Ehhki olin vee välja lasnud enne talve, olin valmis halvimaks.Ei oskagi öelda, kuivõrd halvim see oli mida nägin.Igatahes väljalaske kollektori all on luuk, poltidega kinni, tolle vahelt ajas vett läbi.
Arvasin et mis seal ikka rasket saab olla.Aga võta näpust.
Igatahes, silikoonisin luugi sinna kinni tagasi esimene kord läks aia taha.Teine kord jäi pidama, lappasin kollektorid asjad külge.Täna kallasin vee sisse, ja raisk ikka lekkis!
Veejaotuskanali kaane vahelt lekib tavaliselt siis kui vesi on varem plokis külmunud. Kaas ise ei ole ka siis enam päris sirge,tasub üle vaadata ja vajadusel sirgestada. Lisaks tihendile tasub sinna vahele ka kuumakindlat silikooni panna,siis on kindel,et ka pidama jääb.