AZLK-2140 1981 Edel
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK-2140 1981 Edel
Käigukast on alt päris õline-lägane. Et mõõtevarras ei näidanud midagi,kartsin,et hakkab kohe kusagilt läbi jooksma,kui õli sisse kallan. Sai õli lisatud ca. 450g aga õnneks läbi ajama ei hakanud. Proovisõidul kast ikka viriseb, Ilmselt ikka mingi muu jama. Kast ise on vanat tüüpi,mõõtevardaga ja õli lisamine on ülalt salongist.
Mootor käivitus koheselt ja töötas päris kenasti. Tooreklapi nuppu pidi korralikult "vägistama" et see liiguks,tross sai pärast lahti võetud ja määritud. Nüüd toimib kergelt.
Summutajatoru kinnitus traadiga sai ka asendatud kummitükiga. Enne http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192591 ja pärast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192689
No tundub,et nüüd ei tao miski enam vastu keret.
Ka parempoolsel tagarattal oli küljes porilapi kinnituskronstein. Selle võtsin ka ära ning huvitava asjaoluna ei olnud sellel ühtegi auku,kust porikumm kinni käiks http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192723
Uksetihendid on ka lootusetult ära väsinud.
Käiguvahetushoovastikku peaks ka regullima,kolmanda käigu asendis tahab tagurdustuli põlema jääda ning tagurpidi käigu sisselülitamisel läheb hoob üldse lüliti pealt üle. Võtsin käigukangi ümbert "mudru" ära ja avanes selline pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192085
Tõmbasin sealt puhtamaks ja panin kokku tagasi.
Sammuti võtsin alt ära selle tagasitõmbevedru,mis käigukangi otseasendis hoiab. Pole seda vaja,ka kõikidel teistel minu käest läbi käinud Mossedel olen selle vedru esimesel võimalusel alt ära visanud,mulle on see ainult üks segav element.
Rool ei ole ka sõites otseasendis. Proovisin rooli küljest ära saada aga ei õnnestunud ja loobusin sellest. Teinekord mässan edasi.
Mootor käivitus koheselt ja töötas päris kenasti. Tooreklapi nuppu pidi korralikult "vägistama" et see liiguks,tross sai pärast lahti võetud ja määritud. Nüüd toimib kergelt.
Summutajatoru kinnitus traadiga sai ka asendatud kummitükiga. Enne http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192591 ja pärast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192689
No tundub,et nüüd ei tao miski enam vastu keret.
Ka parempoolsel tagarattal oli küljes porilapi kinnituskronstein. Selle võtsin ka ära ning huvitava asjaoluna ei olnud sellel ühtegi auku,kust porikumm kinni käiks http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192723
Uksetihendid on ka lootusetult ära väsinud.
Käiguvahetushoovastikku peaks ka regullima,kolmanda käigu asendis tahab tagurdustuli põlema jääda ning tagurpidi käigu sisselülitamisel läheb hoob üldse lüliti pealt üle. Võtsin käigukangi ümbert "mudru" ära ja avanes selline pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48192085
Tõmbasin sealt puhtamaks ja panin kokku tagasi.
Sammuti võtsin alt ära selle tagasitõmbevedru,mis käigukangi otseasendis hoiab. Pole seda vaja,ka kõikidel teistel minu käest läbi käinud Mossedel olen selle vedru esimesel võimalusel alt ära visanud,mulle on see ainult üks segav element.
Rool ei ole ka sõites otseasendis. Proovisin rooli küljest ära saada aga ei õnnestunud ja loobusin sellest. Teinekord mässan edasi.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ära selle rooli äravõtmisega kiirusta ka nüüd. Enne reguleeri ikkagi ratastel kokkujooks ära ja pärast seda alles rooli kallale (kui ongi enam vaja).
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Eks see rool tuleb varem või hiljem küljest ära võtta. Hetkel tegin proovi.Tiit kirjutas:Ära selle rooli äravõtmisega kiirusta ka nüüd. Enne reguleeri ikkagi ratastel kokkujooks ära ja pärast seda alles rooli kallale (kui ongi enam vaja).
Muu hulgas proovisin vaadata ka kohta,kuhu panna tahhokas seniks kuni ma oma tegemistega armatuurini jõuan. Valik pilte alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48239283
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Enda kahel 2140-el olen pannud tahhoka alati raadio koha peale, ehk siis raadio augu ära kasutanud, teinud ta ümmarguseks, et tahokas täpselt sisse mahuks, siis ei jää ta vaatevälja segama!
Teine võimalus on panna roolisamba katte külge ülesse poole, ehk rooli ja armatuuri vahele.
Teine võimalus on panna roolisamba katte külge ülesse poole, ehk rooli ja armatuuri vahele.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Minul on tahhokaks AutoGauge toodangust selline väheke väiksem kell. Pandud on ta komplektis oleva jalaga originaalkõlarit katva pleki külge (sinna kõrvale veel voltmeeter)
Kui raadio pessa on tahhokas pandud, siis kus makk asub?
Kui raadio pessa on tahhokas pandud, siis kus makk asub?
Kui Opel katki läheb, on Mossel veel 3 minutit jäänud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Moskvich Liiga autol pole makki vaja!
Tegelikult tuleb seda originaal raadio auku suurendada nii ehk naa, seest praegused makid sinna auku ei mahu. Sel juhul minu arvates oleks makile ikkagi sobivam koht keskkonsoolis.
Muidugi on see ainult minu arvamus ja üks võimalikest variantidest.
Tegelikult tuleb seda originaal raadio auku suurendada nii ehk naa, seest praegused makid sinna auku ei mahu. Sel juhul minu arvates oleks makile ikkagi sobivam koht keskkonsoolis.
Muidugi on see ainult minu arvamus ja üks võimalikest variantidest.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Tegelikult on mul plaanis originaalraadio omale kohale alles jätta ja kunagi hiljem tänapäevane raadio panna kusagile mujale kus ta aknast sisse vaadates silma ei hakkaks,sammuti kõlarid installida,hea kui needki kusagile armatuuri alla jäävad. Eriline musamees ma pole nii et igasugu võimud jms. jätan mängust välja. See on ikkagi Moskvits ja kallis tänapäeva helitehnika ei sobi mosseajastuga kokku.
Tahan panna sellesama VAZ-2106 tahhoka. Roolisambale see ei sobi,liiga suur,nimetatud raadioaugu asemele ei taha ka,seal jääb ta juba paha nurga alla,tahhokat oleks siis pisut vaja pöörata juhi suunas. Ka see viimane jääb ära.
Lõppkokkuvõttes tahaks tahhoka panna sinna praeguse bensunäidiku ja amermeetri asemele. On aega mõelda veel...
Tahan panna sellesama VAZ-2106 tahhoka. Roolisambale see ei sobi,liiga suur,nimetatud raadioaugu asemele ei taha ka,seal jääb ta juba paha nurga alla,tahhokat oleks siis pisut vaja pöörata juhi suunas. Ka see viimane jääb ära.
Lõppkokkuvõttes tahaks tahhoka panna sinna praeguse bensunäidiku ja amermeetri asemele. On aega mõelda veel...
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ka vasakpoolsed rattad said vahetatud ja nüüd kõik veljed värvitud ja ühesugused rehvid all.
Roolivarraste koonusliited sai korra lahti võetud ning siis kergelt tagasi pandud et kui nende vahetuseks läheb,ei pea hakkama neid kohe lahti vägistama.
EDIT: mõningad pildid ka alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48515375
Roolivarraste koonusliited sai korra lahti võetud ning siis kergelt tagasi pandud et kui nende vahetuseks läheb,ei pea hakkama neid kohe lahti vägistama.
EDIT: mõningad pildid ka alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48515375
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Täna jälle nokitsetud ja uusi ning huvitavaid avastusi kogetud. Seekord põhiliselt salongis.
Eemaldasin armatuuri,et näha mis sealt välja tuleb ning plaan näidikuplokil õlimanomeetrit natuke näppida,et selle osuti vastu klaasi enam ei nühiks ning korralikult näitaks ja muu hulgas kasutasin juhust ning vedasin tahhomeetri jaoks impulssjuhtme ära.
Hea oli see,etjuhtmetemajanduses mingit isetegevust ei paistnud olevat tehtud (ainult sinine isoleer ümber juhtmete?) ja kõik paistis korrektne olevat kui nüüd aastatega kogunenud tolm välja arvata.
Tulemüüridele oli täiendavalt müraisolatsiooni lisatud (mina nimetaksin seda linoleumiks) aga tundus mõnes kohas seda ülearu palju olevat ja kiskusin üleliigse sigrimigri ära. Seal all on originaal mürasummutuselement alles olevat.
Näidikuplokk oli aastaarvuga 05.1981,et siis originaal aga huvitava asjana avastasin,et spidomeetritross on ploki taha plommitud. Minu teada nõuti plomme vaid ametiautodelt ja erasõidukeid ei puudutatud. Tundub see Mosse olevat oma eelmises elus olnud ametiauto?
Raadio kaitsme lahendasin ajutiselt ära peenikese traaditükiga ja nüüd ragiseb see ka venekeelselt.
Koos armatuuriga sain küljest ära ka roolisambal olevad plastikud ning rooli taga oleva plastikut pisut kõrvale lükates ja torni ning haamriga rooli tagakülge lüües sain rooli enda ka lõpuks kätte.
Ka ülejäänud tahhomeetri "mass" ja "+" juhtme vedasin ära. Plussi võtsin kaitsmekarbist süüte kaitsme alt ja massi (see siis tagurpidi "T" kujuline) kere küljest ning "-" süütepooli/jagaja madalpinge klemmilt. Tulgu veel keegi mulle ütlema,et süütepoolilt tulev impulss juhe on "+" ! Sitta ta on ja taaskord tõestasin seda mille pärast mind kunagi Ladaklubis hoopis maha tehti!
Aga üllatusi kapoti alt. Hakates juhet süütepoolile kinnitama,avastasin,et jagaja pisut loksub imelikult. Katsusin võtmega kõik kinnituspoldid läbi ja need paistsid kinni olevat. Mul on varasemast paar jagajat alles ja vaatasin siis nendelt,mis seal loksuda võib. Leidsin veel ühe kinnituspoldi,milleni pääseb aga siis kui jagaja eemaldatud.
Ok,hakkan siis süütepoolil olevat mutrit,kuhu tahan juhtme kinnitada,lahti keerama. Keeran,keeran,aga mutter käib kohapeal ringi. Kuidagi sain kätte ja vaatan-keeret pole poldiotsal ollagi! Polnud teist süütepooli ka käepärast ning krudisin esialgu juhtme sinna külge tagasi. Kergelt on kinni aga otseselt tõmmates ära ei tule ja tahhomeetri impulsi juhtme pidin panema nüüd jagaja külge.
Ja huvitav veel,et mootor töötab logiseva jagajaga ning süütepooliga ilma tõrgeteta ning ühtlaselt!
Õlirõhk peale käivitust tühikäigupööretest pisut kõrgemal(ca. 2000) kusagil 2,5 ringis. Vähevõitu kuidagi,ehk on asi kaua vahetamata õlis.
Prooviks panin salongi veetud juhtmetele ka tahhomeeri järgi. Töötab kenasti ning mootor käivitub sammuti tõrgeteta. Nüüd tuleks mingi kinnitus välja mõelda.
Eile lahkasin ka mossega kaasa saadud juppe põhjalikumalt ning avastasin 3 kummilullat mis välimuse järgi peaksid olema summutaja tripid. 2 neist lähevad külge keskmisele potile(seal on praegu sammuti traadiga aretatud),kolmanda ma jõudsin juba ise valmis teha.
Mossega kaasa saadud aku laadisin ka ära. Proovisin seda ka. See on ikka nii läbi,et ei suutnud juba eelnevalt töödanud mootorit mitte ühtegi ringi keerata.
Aitab küll,pikk jutt sitt jutt ja nüüd pilte alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48595027
Eemaldasin armatuuri,et näha mis sealt välja tuleb ning plaan näidikuplokil õlimanomeetrit natuke näppida,et selle osuti vastu klaasi enam ei nühiks ning korralikult näitaks ja muu hulgas kasutasin juhust ning vedasin tahhomeetri jaoks impulssjuhtme ära.
Hea oli see,etjuhtmetemajanduses mingit isetegevust ei paistnud olevat tehtud (ainult sinine isoleer ümber juhtmete?) ja kõik paistis korrektne olevat kui nüüd aastatega kogunenud tolm välja arvata.
Tulemüüridele oli täiendavalt müraisolatsiooni lisatud (mina nimetaksin seda linoleumiks) aga tundus mõnes kohas seda ülearu palju olevat ja kiskusin üleliigse sigrimigri ära. Seal all on originaal mürasummutuselement alles olevat.
Näidikuplokk oli aastaarvuga 05.1981,et siis originaal aga huvitava asjana avastasin,et spidomeetritross on ploki taha plommitud. Minu teada nõuti plomme vaid ametiautodelt ja erasõidukeid ei puudutatud. Tundub see Mosse olevat oma eelmises elus olnud ametiauto?
Raadio kaitsme lahendasin ajutiselt ära peenikese traaditükiga ja nüüd ragiseb see ka venekeelselt.
Koos armatuuriga sain küljest ära ka roolisambal olevad plastikud ning rooli taga oleva plastikut pisut kõrvale lükates ja torni ning haamriga rooli tagakülge lüües sain rooli enda ka lõpuks kätte.
Ka ülejäänud tahhomeetri "mass" ja "+" juhtme vedasin ära. Plussi võtsin kaitsmekarbist süüte kaitsme alt ja massi (see siis tagurpidi "T" kujuline) kere küljest ning "-" süütepooli/jagaja madalpinge klemmilt. Tulgu veel keegi mulle ütlema,et süütepoolilt tulev impulss juhe on "+" ! Sitta ta on ja taaskord tõestasin seda mille pärast mind kunagi Ladaklubis hoopis maha tehti!
Aga üllatusi kapoti alt. Hakates juhet süütepoolile kinnitama,avastasin,et jagaja pisut loksub imelikult. Katsusin võtmega kõik kinnituspoldid läbi ja need paistsid kinni olevat. Mul on varasemast paar jagajat alles ja vaatasin siis nendelt,mis seal loksuda võib. Leidsin veel ühe kinnituspoldi,milleni pääseb aga siis kui jagaja eemaldatud.
Ok,hakkan siis süütepoolil olevat mutrit,kuhu tahan juhtme kinnitada,lahti keerama. Keeran,keeran,aga mutter käib kohapeal ringi. Kuidagi sain kätte ja vaatan-keeret pole poldiotsal ollagi! Polnud teist süütepooli ka käepärast ning krudisin esialgu juhtme sinna külge tagasi. Kergelt on kinni aga otseselt tõmmates ära ei tule ja tahhomeetri impulsi juhtme pidin panema nüüd jagaja külge.
Ja huvitav veel,et mootor töötab logiseva jagajaga ning süütepooliga ilma tõrgeteta ning ühtlaselt!
Õlirõhk peale käivitust tühikäigupööretest pisut kõrgemal(ca. 2000) kusagil 2,5 ringis. Vähevõitu kuidagi,ehk on asi kaua vahetamata õlis.
Prooviks panin salongi veetud juhtmetele ka tahhomeeri järgi. Töötab kenasti ning mootor käivitub sammuti tõrgeteta. Nüüd tuleks mingi kinnitus välja mõelda.
Eile lahkasin ka mossega kaasa saadud juppe põhjalikumalt ning avastasin 3 kummilullat mis välimuse järgi peaksid olema summutaja tripid. 2 neist lähevad külge keskmisele potile(seal on praegu sammuti traadiga aretatud),kolmanda ma jõudsin juba ise valmis teha.
Mossega kaasa saadud aku laadisin ka ära. Proovisin seda ka. See on ikka nii läbi,et ei suutnud juba eelnevalt töödanud mootorit mitte ühtegi ringi keerata.
Aitab küll,pikk jutt sitt jutt ja nüüd pilte alates sellest http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48595027
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
kui hakkasin vahetama enda punasel näidikuplokki ja spidotrossi, siis leidsin ka enda trossi küljest plommi- eluaeg erakätes olnud masin.