3. leht 8-st

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 20 Mai 2009 20:00
Postitas marek
Vanemal generatsioonil oli vist siiski õigus ja tegu paistab olevat mõne kepsu saalega vms. Seega tarvis uut mootori alumist poolt või tervet mootorit. 412 mootoreid vedeleb iga nurga peal, aga 408 juba haruldasem.

Ükspäev siis mõtlesin ,et pesen auto puhtaks:
Pilt
Esitiivad jäid pesemata, sest need nagunii vanaraud.
Pilt
Esipõllest just palju alles pole... värv kukkus ümbert ära.
Pilt
Mõlemast esiprotiivast ka alles ainult mäletus.
Pilt
Esmalt vasak tiib ära, alt päris kena.
Pilt
Parema alt enam nii kena polnud:
Pilt
Põll: :D
Pilt
Seejärel sai terasharjaga haljaks lihvimise proov tehtud:
Pilt
Ja roostesurm peale:
Pilt
Hetkel jäi seisukord nii, edasi vaja mõlemad sisetiivad, põhi, pagass, karbid, ukseääred samamoodi üle käia ning siis hakata vaatama kuhu plekki juurde vaja, enne peaks mingi krundi ka selga tõmbama.

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 21 Mai 2009 11:26
Postitas iisak
Kuidagi poolikult on lihvitud :uhoh . Mina olen lihvinud niikaua, kuni isegi nurga alt vaadates ei ole oranžikat tooni näha. Praegusel juhul hakkab ju värvi all edasi kõdunema.
Kriitika pidi edasiviiv jõud olema. :)

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 21 Mai 2009 12:17
Postitas Jossu
krt ega jah, marek, tühja tööd pole mõtet teha. Kui teha siis korralikult juba, sest ega sa selle kuradima traatharjaga ei saa temps mitte kübetki roostet plekist kätte, ärasöönud pehme puru lööb rellakas läikima ning see on ka kõik...

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 21 Mai 2009 19:54
Postitas marek
See oligi pigem kiire proov, polnud prille ka ja relakaga suht. kehv lasta ilma. Et mingigi kaitse oleks sai roostesurm peale, nt. pole laupäevast saadik autot teind enam ja ei tea kas seenädal jõuabki, roostesurm ikka parem kui haljas plekk seisma jätta. Kui aega saan eks siis vaatan edasi, kuidas ja mis. Mõtlesin ka võimalusele, et pritsimisele viia kogu põhi, aga ega see liivaprits vist pidurivoolikutele ja muudele kummijubainatele ja torudele hästi mõju, lisaks läheb liivatolm igalepoole sildade vms. vahele ka, kus see head mitte ei tee. Võibolla saab sillad jms. kinni katta.

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 21 Mai 2009 21:29
Postitas Jossu
no aga kõik kummivoolikud ja esisild tahavad kindla peale kapitaal remonti.
ja seda ka veel, et kui sa kannad roostesurma niisama peale ja jätad seisma, siis see on hullem kui happega määrimine. Rooste surm tuleb paari tunni möödudes(täpsem aeg pakendil) maha pesta, muidu sul ei hakka sinna enam mitte mingine värv ja pind on nagu ära kuivand kleepuv magus asi...

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 21 Mai 2009 21:39
Postitas Tiit
Kui liivapritsi viid, siis kindlasti kuhugi korralikku kohta. Kiirelt ülelastud ja siis haljana seisma jäänult, mõneks ajaks, läheb väga kiiresti uuesti rebasekarva. Nagu Jossu on mujalgi maininud, siis rooste tuleb eemaldada täielikult. Siis on mingigi lootus, et rooste kohe jälle välja ei roni.

Selles mõttes ka, et sellises seisus autole ei saa enam kiirremonti teha, et mõned aastad veel sõita saaks muretult. Põhjalik ja korralik kapitaalremont aitab ainult.

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 22 Mai 2009 00:13
Postitas marek
Jossu kirjutas:no aga kõik kummivoolikud ja esisild tahavad kindla peale kapitaal remonti.
ja seda ka veel, et kui sa kannad roostesurma niisama peale ja jätad seisma, siis see on hullem kui happega määrimine. Rooste surm tuleb paari tunni möödudes(täpsem aeg pakendil) maha pesta, muidu sul ei hakka sinna enam mitte mingine värv ja pind on nagu ära kuivand kleepuv magus asi...
Mina olen tavaliselt pärast kuivamist kogu pinna terasharjaga üle lasknud, võibolla peaks isegi soodaveega enne neutraliseerima. Ise olen raudkestaga saksa vindi padrunitega nii toimetanud. Kui lihtsalt roostesurmaga üle käia tuleb rooste suht. ruttu tagasi, aga kui soodaveest läbi kastetud siis pole siiani roostet märganud.

Esisild on omaniku jutu järgi hiljuti enne seisma jäämist kap. remonditud. Kõik silladetailid on punase krundi all ja pea olematu roostega, kummidetailid pragunemata, ühtegi loksu ega midagi pole ning kõik 4 pidurit võtavad ilusti plokki. Muidugi tarvis määrded ja vedelikud uuendada.

Olen kuulnud, et enne liivapritsi tuleb mastiks ja paks mustuse kiht eemaldada ja selleks terashari vist parim kui survepesu võimalus puudub.

Roostetamise vastu peaks aitama ka pleki läikima käiamine terasharjaga. Harjatud plekk pidavat teinekord kuivades tingimustes pikka aega haljana seisma, enne kui rooste tagasi tuleb. Eks ma veel vaatan ja mõtlen mis ja kuidas saab.

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 22 Mai 2009 09:37
Postitas Jossu
Ma endal tegemises oleval ajasin meisliga maha paksu(kohati kuni 5mm) mastiksi kihi, kuid kohati jäi seda peale, minu väiksemat sorti liivaprits võttis selle ilusti läbi, küll kulus aega rohkem, kuid maha ta tuli...

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 22 Mai 2009 21:37
Postitas Niki88
minul on kuivas garaazis mosul paar kohta kaa traadiga haljaks nühitud,ja siiamaani pole roostet tagasi tulnud,2-3 kuud tagasi sai neid nühitud prooviks..

Re: MZMA 408 1967 Marek

Postitatud: 22 Mai 2009 22:21
Postitas iisak
Omadest kogemustest ütlen, et see kaussjas( või kuidas keegi seda nimetab) traathari trelli otsa ei võta s***agi. Algul laseb värvi hoogsalt maha, aga roostet kätte ei saa. Mina olen saanud hea tulemuse ringi kujulise traatharjaga.