3. leht 4-st
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 06 Veebr 2012 21:01
Postitas moskiito
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Mis mõtet on teha autoremonti nii,et teine peab sinu töö üle tegema?
no selleks peavadki ühed nii remontima et teised saaksid parandada, ja selle juures kiruda teisi kes seda sitta tegid
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 06 Veebr 2012 22:36
Postitas Edel
TALUPOEG TALUJA kirjutas:,kuid ka siin oli nalja tehtud. Ühel pool punakad klotsid ja teisel hallid. Ma ei või nüüd küll
Pane klotsid nii, et kummagile poole punane+hall. Vähemalt pidurdavad mõlemad rattad siis ühtlaselt. Ise eelmine suvi panin nii Lada tagasillale ja ülevaatusel küll midagi eriskummalist ei leitud ja samas pidurdab ka nii nagu peab...
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 06 Veebr 2012 22:41
Postitas TALUPOEG TALUJA
Edel kirjutas:TALUPOEG TALUJA kirjutas:,kuid ka siin oli nalja tehtud. Ühel pool punakad klotsid ja teisel hallid. Ma ei või nüüd küll
Pane klotsid nii, et kummagile poole üks punane ja hall. Vähemalt pidurdavad mõlemad ühtlaselt. Ise eelmine suvi panin nii Lada tagasillale ja ülevaatusel küll midagi eriskummalist ei leitud ja samas pidurdab ka nii nagu peab...
Juhtus nii olema,et mul olid kaks uuemapoolset punakat klotsi ja seega said külge kõik ühesugused. Asi juhtus juba ammu. Kirjutan takkajärgi...
Aga tänud sellegipoolest.
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 08 Juul 2012 22:35
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!
Tükk aega pole kirjutanud,sest massin seisis murul ja miskit ei toimunud....
Eila sai siis autole aku peale tõstetud. Roheline läheb remonti,ehk suvepuhkusele...... Palav ka ja hea on valge autoga sõita. Kolmnurkaknad on suureks plussiks suvel.
Eelmisel aastal jäi remont siis pooleli. Plokikaane tihend enam läbi ei tilgu,see on jäänud pidama. Kummid sai ka täis pumbatud. Armatuuris ei töötand temperatuuri näitaja. Võtsin siis armatuuri eemale ja hakkasin viga otsima. Ennem konsulteerisin sõbraga,et kuidas ja mida kontrollida. Töö käigus siis selgus,et näitajal traat sees katki. Õnneks oli mul mõned vanad kellad tagavaraks ja sealt saingi asenduse. Sellest aga oli veel vähe,andur ka läbi. Või siis lihtsalt ei sobinud kellaga kokku. TM 104 oli küljes. Vana mootori pealt võtsin TM 101 ja see töötas. Sõber arvas,et TM 100 ehk lühike peaks olema,kuid kahjuks polnud sellist töötavat võtta. Leidsin siis oma varudest hulgi TM-103 ja 104 -ja,kuid need tööle ei hakanud. Pole veel aru saanud,mis masinale need sobiksid. Pole aega saanud veel uurida ka.
Siis lagunes ära klaasipuhastaja ja pesuri lüliti. Tundub,et keegi oli seda ka ennem näppinud. Tegin vedru seest pisut lühemaks ja sain ka selle pissimise süsteemi tööle...
Nüüd pole muud teha,kui otsida veel üks sumpsi kõver põlv ja keevitada see taha otsa,et viia heitgaasid kõrvale. Samuti nagu oma teisel autol. Bensiin paagis tundub ka selline kahtlane,et peab tankima minema......
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 13 Juul 2012 23:51
Postitas TALUPOEG TALUJA
Sai siin mitmed sõidud tehtud ja ikkagi tuli sama jama ette,mis ka teise minu auto puhul-lahtiste akendega sõites ving ninas. See pole üldse minu jaoks hea ja selle vasta oli ainult üks rohi-torule pikendus.
Eks see tagaluugi tihend ka vana,kuid peapõhjus ikka selles,et toru on liiga lühike ja ei ulatu kere alt summagi välja. Mis teha,vahest tuleb siis ka originaalsust rikkuda
Nüüd enam ving ninna ei ulatu. Sõidu ajal võib mõnusalt jahedat tuppa lasta. Kolmnurkaknaid hindan eriti kõrgelt. Linnasõidul annab ikka eelise. Kuna ma eriti palavat ei armasta,tuleb enda jahutamisega alati arvestada.....
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 29 Okt 2012 23:57
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!
No pole juba tükk aega millestki kirjutada olnud. Auto on suvel sõitnud. Sõidab ka praegust. Suur au on olnud kasutada suviste sõitude juures veneaegset bensiini,mida siis vaaditäie sain ühelt lugupeetud kodanikult osta. Algul kasutasin seda segamise jaoks ehk siis kallasin vahetevahel 5 liitri kaupa uuele bensiinile sekka. Mida vaesemaks jäin seda suurem oli vana bensiini osakaal.... Lõpuks siis kallasin lausa puhtalt....
Ei häda miskit. Klapid natuke logisevad,kui rohkem pedaali vajutan,see eriti ei häirigi. Siis olen terve suve kräunutanud selle bensiiniga muruniidukit,mis ka rõõmsalt töötas.... Ja üldse kui siis nüüd kellegil veel sellist veneaegset benssu on,võite mulle seda lahkelt pakkuda..
Aga remondi poolelt on asi nukker. Temperatuurikella vahetasin välja,kuna ei töötand. Selleks siis pusisin armatuuri maha ja tagasi läks samamoodi nagu pidi minema. Ukselukke ja hingi sai ka õlitatud kuna kõik oli nii kange. Muud remonti pole aga saanud aega teha. Auto vajaks uut värvkatet,kahjuks ei jõudnud. Suvi lühike ja vihmane,mida sa ikka jõuad. Aga sõita on saanud ja mingeid jamasid pole ka olnud. Sõidan veel praegugi vene kummidega ja ootan lund....
Tagavaraosi olen ka saanud ohtralt. Vist on ustering uus olemas,küljekarbid,kapott,sumpsivärki,igasugu pulki pangedega,nii et ei tea isegi mida olen kokku krahmanud. Keegi vist küsis ka,et kas sõidan veel kakskümmend aastat.....
Aga noh,kokku tuleb jupid korjata,sest kohe-kohe saab suur pidu otsa ja juppidega läheb kasinamaks.
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 07 Nov 2012 23:54
Postitas TALUPOEG TALUJA
Väljas ilmad juba jahedamad ja panin tähele,et tuba jahe..... see lõhnas selle järgi,et panin radikale papi ette. Pea-aegu et täiesti. Näitaja ennem üle 60 ei läinud,nüüd saab 90 kätte,kuid ainult siis kui pikka aega sõita. Seega pakun välja sama brobleemi mis kaaskannatajal MAZ-il. Ehk siis termostaat õhtal. Ka võib viga olla selles,et soendusradikas kinni. Eelmise omaniku käest tulnuna oli plokis hulga liiva. Miks mitte ei võinud seda ka soendusradikasse minna. Igaks juhuks kallasin oma radikasse untsuläinud koduveini äädikat. Sõitsin siis sellega paar päeva ringi ja lasin sorinal maha joosta. No midagi sealt välja voolas aga kas sellest ka kasu oli,ei tea. Tõde selgub siis lähipäevil,kui termostaati vahetama hakkan. Selle otsimine oma valdustest võttis ikka kõva tunni aega. Kola on palju ja katsu sa mõni kohe vajalik jupp üles otsida...... Termostaati kontrollisin ka umbes nii,nagu MAZ. Selle vahega ainult,et panin kausi pliidile ja olin sinnamaani ise juures,kui klapp avanes. Termomeeter peos jälgisin asja ja seal 80 kraadi juures klapp hakkaski avanema. Seega on asi töökorras. Läheb käiku. Pole küll uus,kuid vast käib küll. Suvel aga polnud häda...... ei märganudki mingit viga.
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 06 Jaan 2013 19:30
Postitas TALUPOEG TALUJA
Hääd seda aastat siis!
Sai siis see termostaadi asi korda aetud. Midagi erilist ei muutunud. Tundub,et viga mujal. Täheldasin seda,et tuba kipub ikka jahe olema ja kõik mujal soe.... Katsusin siis käega lõdvikuid. Ülevalt sisselaskekollektori pealt minev ülemine soojavoolik oli tuline. Ja ennäe imet--allpool sama lugu. Kui vurr töötab peaks läbivoolav vesi ikka mingilgi määral maha jahtuma aga ei. Seega viga käes-see paharet on ikkagi soojendusradikas. Kuna mootoriplokk oli seestpoolt kruusa ja liiva täis,siis arvatavasti on soendusradikas seda kraami ka täis. Miks muidu tuba soojaks ei lähe. Suvel ei olnud selle asjaga häda aga nüüd kus vaja klaasid puhtaks saada,paneb nördima küll....
Aga mis seal siis ikka,tuleb radikas maha võtta ja kasvõi teine asemele panna. Iseasi,kas mul sellist on. See selgub siis,kui vana maha võtan ja üle vaatan. Mulle ei valmista ka miskit raskust radika vann lahti võtta ja sisu üle vaadata. Seda radika tinutamist ju ennemgi tehtud.
Ja muidugi sai jälle korralisel TÜV-l käidud ja see edukalt läbitud. Seekord olin nii laisk,et ei viitsinud isegi pidureid naelaotsast maha võtta....
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 02 Dets 2015 18:09
Postitas kassu
Tere,mis siis vahepeal su varesega juhtunud?
Re: IZ-412 IE 1985 TALUPOEG TALUJA . TALUPOJA VALGE VARES.
Postitatud: 02 Dets 2015 18:36
Postitas TALUPOEG TALUJA
Valge vares külmetab ja kogub rohekat kasukat õues.
Võtsin veel ajutiselt arvelt ka maha,et keegi suurem vares pähe ei istuks.....
Ja tegelikult jäi auto täiesti töökorras olekus seisma,sest mul on sõitvaid masinaid kolm tükki ja kõigile kolmele kindlustust ja ülevaatust teha on liiast..... mind lihtsalt ei jagu niipalju.
Kuna diiselmootoriga variant on säästlikum siis läksingi selle peale välja ja tegelen hetkel sellega. Uran pea igapäev ringi. Vist on juba 10 tuh. peale aetud.
Tahaksin varesele korraliku varjualust pakkuda aga tervis kehva ja ei jõua suuri ettevõtmisi korraldada. Ühele hoonele olen vist juba pea-aegu materjali kokku ajanud,kuid ei ole veel vundamentigi lõpetada saanud. Võibolla järgmine aasta on selles suhtes õnnelikum.
T.