Sry, olen loll ja ei saa aru mida ütelda tahad.
Kas seda, et "Haagise lubatud suurim mass" reg tunnistusel tähendab haagise lubatud "tegelikku massi"? Ehk haagise tühimassi + parajasti sellel olevat koorma massi? Ehk tühja käru korral siis selle tühimassi?
See määrus rikub ju kõik ilusa ära...
"pidurita O1 kategooria haagise täismass ei ületa 0,5 vedukauto täis- või valmistaja poolt lubatud massi;"
Vedukauto valmistaja poolt lubatud mass on ju teoorias seesama "Haagise lubatud suurim mass", mis on kantud reg tunnistusele.
Täismass= tühimass+kandevõime.
Registrimass üldjuhul võrdub täismassiga. Erinevus neil kahel on, et registrimassi võib lasta kirja panna täismassist väiksema (näiteks 500 kg Zubrjonoki" puhul 300 kg, et ma mossega haagist vedada tohiksin) aga mitte kunagi ei ole registrimass täismassist suurem!
Selle määruse valguses ei aitaks ka haagise registrimassi vähendamine 300 kg peale kui täismass endiselt 500 peale jääb
Iseasi, kustkohast on ARK võtnud, et valmistaja lubas osade 412/2140 300 kg haagist vedada ja osadega moskipärast 520 kg...
Lubatud haagise mass
Foorumi reeglid
Igasugune viitamine piraatlusele ja ebaseaduslikele tegevustele on keelatud. Aadressid mis viitavad piraatliku tarkvara, mängude, muusika jne tirimisele, KUSTUTATAKSE.
Kasutajad, kes reeglist kinni ei pea saavad hoiatuse või foorumist banni. Mosseklubi.ee ei kiida heaks tarkvara, mängude, muusika jne levitamist ilma autori õiguseta.
Administraatoritel ja moderaatoritel on õigus ette hoiatamata kustutada foorumisse mittesobivad teemad.
Igasugune viitamine piraatlusele ja ebaseaduslikele tegevustele on keelatud. Aadressid mis viitavad piraatliku tarkvara, mängude, muusika jne tirimisele, KUSTUTATAKSE.
Kasutajad, kes reeglist kinni ei pea saavad hoiatuse või foorumist banni. Mosseklubi.ee ei kiida heaks tarkvara, mängude, muusika jne levitamist ilma autori õiguseta.
Administraatoritel ja moderaatoritel on õigus ette hoiatamata kustutada foorumisse mittesobivad teemad.
Re: Lubatud haagise mass
Sedasama. Juba kooli füüsikatunnist mäletame, mis on keha mass. Seda loogikat saabki kasutada - ega iga ametnik ole nii usin määrustes näpuga järge vedama.stupiduser kirjutas:Kas seda, et "Haagise lubatud suurim mass" reg tunnistusel tähendab haagise lubatud "tegelikku massi"? Ehk haagise tühimassi + parajasti sellel olevat koorma massi? Ehk tühja käru korral siis selle tühimassi?
stupiduser kirjutas:See määrus rikub ju kõik ilusa ära...
"pidurita O1 kategooria haagise täismass ei ületa 0,5 vedukauto täis- või valmistaja poolt lubatud massi;"
Selle määruse valguses ei aitaks ka haagise registrimassi vähendamine 300 kg peale kui täismass endiselt 500 peale jääb
Jälle õigus. Jutt täismassist, mis on tootja poolt antud suurus, tüübikinnitusest nähtuv. Kahjuks. Registrimassi vähendamine on mõttekas, kui tahetakse autorongi registrimassi hoida 3500kg piires või mootorsõidukil kas 3500kg; 7500kg jne piires.
See huvitaks ka mind ... üritan asja uurida.stupiduser kirjutas:Iseasi, kustkohast on ARK võtnud, et valmistaja lubas osade 412/2140 300 kg haagist vedada ja osadega moskipärast 520 kg...
Re: Lubatud haagise mass
Enda Mossel on ka 300 kg. Samas huvitavaid näiteid: tuttaval 2105, lubatud oli natuke üle 500 kg, ei mäleta täpselt, tegu Soomest toodud viiekäigulisega. Minu Corollal oli tühimass vist 1140, täismassi kohe ei meenugi ja piduriteta haagis 440kg, samas nagu Corolla pidurid on ikka väga head, noh juhitavus on omaette teema - see pole flegmaatikutele mõeldud.
Re: Lubatud haagise mass
Minu 408 kui tõsine tööloom, passis piduriteta 750 kg ja piduritega 1200.
Re: Lubatud haagise mass
Huvitav.. ja mul oli meelde jäänud, et kui haagise reg. mass ületab 750 kilo, siis on vaja E- katti.
Aga kui sõidad kaubikuga, mis kaalub 3200 kilo ja järel on 700- kilone kerghaagis, saab hakkama C1- kategooria juhiloaga (3500-7500 kg)
Aga kui sõidad kaubikuga, mis kaalub 3200 kilo ja järel on 700- kilone kerghaagis, saab hakkama C1- kategooria juhiloaga (3500-7500 kg)