Järgneb....
No ja siis peale katsetamisi sai ikka tükk aega arutatud,et mis ja kuidas. Aga ega muud üle ei jäänud,kui oli kindel nõu mootor lahti võtta. Midagi väga suurt erinevust sellel mootoril minu LT-28 mootoriga polnud. Hea lihtne mootorikene.....
Seda ütlust tuletan veel edaspidigi meelde.....asi polegi teab mis lihtne või siis keeruline,pigem asja töölesaamises on raskus! Kuna olen elus pidanud paljudele mootoritele remonti tegema,ei olnud mul ka suurt hirmu,et hakkama ei saaks... aga keerulisi situatsioone oli küllaga. Altminekuid ka muidugi aga ma ei pea häbenema,sest ka minust kõvemad mehed eksivad.....
Enne mootori lahtivõtmist sai ka fotokaga klõbistatud,et kus mis asi oli ja on. Sellest on teinekord abi,kui juppe kipub üle jääma...... Ei maksa ka unustada,et mootoril on kõik mutikad ja muud asjad tollmõõdus...ja iga poldi-mutri kaotamine võib tekitada jamasid... Mind isiklikult sellised jamad verest välja ei löö,kuna mul on lai valik tollmõõdus vindipulki ja lõikajaid. Samuti treipingi taga lausa teraga lastud kõikvõimalikke vinte. Treipingi ostu eel saigi tükk aega uuritud,et kas pingil on võimalik tollmõõdus asju teha.
Lahtivõtmine käib tavaliselt ülikiirelt.... kokkupanek võrdub aga igavikuga. Mul oma süsteem,et kuhu ja kuidas asjad käivad. Olen kogunud igasuguseid karbikesi-totsikuid kuhu kõik jupid vastavalt saamiskohast satuvad. Hiljem on sellevõrra lihtsam,pole vaja suurt otsida. Seda muidugi ei tasu loota kunagi,et juppe palju üle jääb...tavaliselt tuleb ikka puudu. Selle tarbeks sai veel mõned vanad mootorid kokku ostetud,et oleks mingigi valik tagavaraosi,sest ega poest kõike ei saa. See on ju igati hea,kui mingit mutikat vaja,lähed oma "lattu" ja võtad.
Esimese asjana avastasin,et ühel kolvil on mõra. Ei midagi erilist aga mulle selline ühepäeva-igapäeva remont ei istu. Hakkasin uut kolbi ka kohe otsima. Sai helistatud siia-sinna ja odavat lahendust kohe ei paistnud. Kuna olen kokkuhoidlik....otsisin poolepidust tervet kolbi aga seda leida ei õnnestunud. Kuulutasin ka foorumites aga ei kõssugi. Lõpuks aga juhtus see,et avastasin juhuslikult,et üks minu kokkuveetud mootor on ikkagi siiski 4.108....
Vanarauast päästetud mootor. Mootori nummert polnud ja väljast esiti ei olnud võimalik kindlaks teha,et tegu just seda marki mootoriga. Nüüdseks muidugi on mul selge sott,et kuidas kolme erineva mootorimargi kindlakstegemine käib..... Nimelt on vanematel mudelitel plokikaane poldid peenemad. Vaatad peale ja saad kohe öelda,et tegu kas siis ühe vanema või siis järgmise mudeliga. No sealt saingi kolvi. Ühe pealinna firma kaudu sai tellitud uus komplekt kolvirõngaid. Lausa originaalosa.
Plokikaan oli üllatavalt heas seisus. Juhtpuksid vähe kulunud. Klapisääred muidugi kergelt kulunud. Kuna klapimeister arvas,et kestavad veel,läksid uuesti käiku. Tihendite otsimine jäi ka tema lahendada. Hiljem muidugi saab räägitud sellest apsakast mis jäi nii minul,kui ka klapimeistril märkamata. Too viga raiskas ikka päevi.....ja seda higi sai valatud piisavalt palju.....
Järgneb....