Remondirööm IZ 412 '85 Sten
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 '84 Sten
Tartu > Saaremaa - 321km ja bensukulu umbes 10/100. Kiirus oli teiste autode järgi, kergelt üle 90, spido järgi 100. Tartusse jõudes oli paak enamvähem tühi ja panin 20L paaki. Sellega sain linnas sõita 134km ja see teeb linnakeskmiseks 15/100. Kindlasti saab mõlemaid bensukulusid ökonoomsema sõidustiiliga alla viia.
Eile hakkas sidur jamama, ei lahutanud korralikult. Keerasin siduripedaali peale, siis jäi pedaal korra kuskile taha kinni ja siis tuli see hoob peasilindrist vist välja ja õli kadus kuskile ära kõik. Mõni päev ostan siduriõli ja vaatan, kuidas korda saab. Muidu probleeme pole ja sõidab hästi.
Pilte ka:
Siduripedaali nokitsesin
Ringteel kaldub korralikult
Eile hakkas sidur jamama, ei lahutanud korralikult. Keerasin siduripedaali peale, siis jäi pedaal korra kuskile taha kinni ja siis tuli see hoob peasilindrist vist välja ja õli kadus kuskile ära kõik. Mõni päev ostan siduriõli ja vaatan, kuidas korda saab. Muidu probleeme pole ja sõidab hästi.
Pilte ka:
Siduripedaali nokitsesin
Ringteel kaldub korralikult
Re: IZ 412 '84 Sten
Mosse on aus. Aga esimesel pildil paistab, nagu oleks tagumine vedru all lahtiselt (tagumine ots just)? Bensiinikulu natuke suur ka, saaks ilmselt päris palju väiksemaks. Ja muide, kurvides kaldubki 412 palju, sest vedrud on pehmed ja stabilisaatorvarras on peenike.
Re: IZ 412 '84 Sten
Lisapeavedru toppisin vahele. Tegelt ikka kinni kõik korralikult.sass kirjutas:Mosse on aus. Aga esimesel pildil paistab, nagu oleks tagumine vedru all lahtiselt (tagumine ots just)?
Re: IZ 412 '84 Sten
Niinii. Kirjutasin siia just räigelt pika teksti ja siis panin veebibrauseri kinni. Tahaks ropendada.
Proovin uuesti siis.
Üleeile hakkasin autot lammutama. Esiotsa tõstsin üles, võtsin ära kardaani, käigukastihoovad lahti, käsipiduritrosside rakis korra lahti, käigukast lahti ja alt ära, sidurikoja mutrid lahti, geneka mutrid lahti. Ja hakkas pihta... Siukest vaeva nägin selle koja ärasaamisega, et jube! Kaks sõpra olid ka abis. Lõpuks aitas see, et selle vooliku, mis salongi tuleb, võtsin ära ja mingi nikerdamise peale sain selle koja kätte. Avanes selline pilt, et survelaager oli kenasti ilma grafiidita ja metall ära söödud. Grafiiditükid kojas laiali kõik. Kergelt survekoja vedrusid ka kulutanud. Survekoda ja siduriketas ka ära ja selleks päevaks kõik.
Eile hommikul ostsin uue siduriketta ja kuullaagriga survelaagri ja sidurikoja simmerlingi ja hakkasin kokku lappima. Isa andis kodust käigukasti võlli kaasa, sellega panin siis siduriketta survekoja sees paika. Enam polnud sõpru abis ja sidurikoja tagasipanek oli veel sitem kui äravõtmine. Nikerdasin selle ikka kuidagi oma kohale, keerasin mutrid kinni ja järgmiseks käigukast, kardaan ja korras põhimõtteliselt. Siis tuli üks sõber appi jälle, ma nikerdasin käigukasti polte kuidagi kinni keerata ja ta pani juba kardaani paika. Lõpuks saime kõik kokku ja pedaal oli kinni! Täitsa lõpp, kerge tüdimus ka juba peal. Keerasin peasilindri toru lahti ja pedaal hakkas ka liikuma jälle. Panin toru tagasi, õhutasime ja jälle jäi kinni. Siis aitas, juhe koos ja ei viitsinud enam midagi teha.
Täna võtsin peasilindri ära, pesin ära, panin tagasi, reguleerisin mutreid pedaali ja hargi juurest, õhutasin ja sain korda lõpuks ikka. Ikka kuradi "head asjad" on need värdjad sääsed. Kaks päeva olin enamus aja auto all ja poltide/mutrite keeramise asemel pidin neid vereimejad eemale peletama.
Auto korras, kohe proovima, kuidas sõidab ja oli vaja ARKi ka minna.
Jäin foori punase tulega ühe auto taga seisma, minu taga oli ka veel mitu autot. Fooris roheline, hakkasin kohe liikuma, aga minu eesolev auto oli ikka paigal. Pidurdasin uuesti ja siis käis räige raksatus ja nägin peeglist et Mosse taga lendasid paar valget pilbast 2m kõrgusele. Mõtlesin, et sidur või käigukast või midagi lendas laiali, aga ei saanud aru, et kust kurat need valged pilpad tulid. Seisin seal siis niimoodi, käik sees, sidur all. Päästsin siduri lahti ja sõitsin edasi. Sain aru, et mul ikka auto terve ja kõik töötab, aga keegi sõitis vist tagant sisse. Sõitsin 5 m edasi, tulin autost välja ja taga seisis Peugeot 206 SW ja mingi ~35a naisterahvas tuli välja. Ma vaatasin kohe oma auto üle, polnud hullu midagi - mustad stangepuhvrid kergelt tema auto värvi, aga enamvähem sirgelt omal kohal ikka. Vasak stangekinnitus ikkagi paindus sissepoole ja surus niimoodi vasaku stangenurga vastu plekki ja kriipis värvi metallini maha. Eks kui koju Saarde lähen, siis värvin lihtsalt väikse pintsliga selle triibu üle. Ta vaatas ka, et mul pole midagi juhtunud. Küsisin, mis juhtus ja kõik korras? Ütles, et pole tähele pannud lihtsalt. Vaatas, et ma hakkasin sõitma, aga ma pidin minu ees seisva auto pärast uuesti pidurdama ja panigi sisse. Tema autol siis iluvõrel minu kärukonksu auk sees ja stange oli tal ka vist kergelt nihkes. Tal isegi vedas, paremast esitulest jäi väga vähe puudu.Iluvõre taga oligi vist selline tühi koht, kuhu konks täpselt ära mahtus. Mul pretensioone polnud ja ei viitsinud tegeleda ka sellega ja sõitsime edasi mõlemad. Kärukonks on ikka väga hea asi!
Käisin ARKis, sain täisload lõpuks kätte. Titeload sain 2005 augustis, esmased load 2007 augustis, pikendasin neid 2009 augustis ja nüüd viitsisin lõpuks libedasõidu ära teha ja 2010 juunist täisload käes. Täna lähen vist grillima ja panen vahtralehed põlema.
Vasakul oleva survelaagri võtsin igaks juhuks kodust kaasa ja parempoolne on see, mis ribadeks lendas:
Mosse perse peale kõksu:
Nüüd siis veel spidoka tross kinni panna, mis enne ära unus ja käigukasti veitsa õli ka vist vaja juurde panna ja sõidab.
Proovin uuesti siis.
Üleeile hakkasin autot lammutama. Esiotsa tõstsin üles, võtsin ära kardaani, käigukastihoovad lahti, käsipiduritrosside rakis korra lahti, käigukast lahti ja alt ära, sidurikoja mutrid lahti, geneka mutrid lahti. Ja hakkas pihta... Siukest vaeva nägin selle koja ärasaamisega, et jube! Kaks sõpra olid ka abis. Lõpuks aitas see, et selle vooliku, mis salongi tuleb, võtsin ära ja mingi nikerdamise peale sain selle koja kätte. Avanes selline pilt, et survelaager oli kenasti ilma grafiidita ja metall ära söödud. Grafiiditükid kojas laiali kõik. Kergelt survekoja vedrusid ka kulutanud. Survekoda ja siduriketas ka ära ja selleks päevaks kõik.
Eile hommikul ostsin uue siduriketta ja kuullaagriga survelaagri ja sidurikoja simmerlingi ja hakkasin kokku lappima. Isa andis kodust käigukasti võlli kaasa, sellega panin siis siduriketta survekoja sees paika. Enam polnud sõpru abis ja sidurikoja tagasipanek oli veel sitem kui äravõtmine. Nikerdasin selle ikka kuidagi oma kohale, keerasin mutrid kinni ja järgmiseks käigukast, kardaan ja korras põhimõtteliselt. Siis tuli üks sõber appi jälle, ma nikerdasin käigukasti polte kuidagi kinni keerata ja ta pani juba kardaani paika. Lõpuks saime kõik kokku ja pedaal oli kinni! Täitsa lõpp, kerge tüdimus ka juba peal. Keerasin peasilindri toru lahti ja pedaal hakkas ka liikuma jälle. Panin toru tagasi, õhutasime ja jälle jäi kinni. Siis aitas, juhe koos ja ei viitsinud enam midagi teha.
Täna võtsin peasilindri ära, pesin ära, panin tagasi, reguleerisin mutreid pedaali ja hargi juurest, õhutasin ja sain korda lõpuks ikka. Ikka kuradi "head asjad" on need värdjad sääsed. Kaks päeva olin enamus aja auto all ja poltide/mutrite keeramise asemel pidin neid vereimejad eemale peletama.
Auto korras, kohe proovima, kuidas sõidab ja oli vaja ARKi ka minna.
Jäin foori punase tulega ühe auto taga seisma, minu taga oli ka veel mitu autot. Fooris roheline, hakkasin kohe liikuma, aga minu eesolev auto oli ikka paigal. Pidurdasin uuesti ja siis käis räige raksatus ja nägin peeglist et Mosse taga lendasid paar valget pilbast 2m kõrgusele. Mõtlesin, et sidur või käigukast või midagi lendas laiali, aga ei saanud aru, et kust kurat need valged pilpad tulid. Seisin seal siis niimoodi, käik sees, sidur all. Päästsin siduri lahti ja sõitsin edasi. Sain aru, et mul ikka auto terve ja kõik töötab, aga keegi sõitis vist tagant sisse. Sõitsin 5 m edasi, tulin autost välja ja taga seisis Peugeot 206 SW ja mingi ~35a naisterahvas tuli välja. Ma vaatasin kohe oma auto üle, polnud hullu midagi - mustad stangepuhvrid kergelt tema auto värvi, aga enamvähem sirgelt omal kohal ikka. Vasak stangekinnitus ikkagi paindus sissepoole ja surus niimoodi vasaku stangenurga vastu plekki ja kriipis värvi metallini maha. Eks kui koju Saarde lähen, siis värvin lihtsalt väikse pintsliga selle triibu üle. Ta vaatas ka, et mul pole midagi juhtunud. Küsisin, mis juhtus ja kõik korras? Ütles, et pole tähele pannud lihtsalt. Vaatas, et ma hakkasin sõitma, aga ma pidin minu ees seisva auto pärast uuesti pidurdama ja panigi sisse. Tema autol siis iluvõrel minu kärukonksu auk sees ja stange oli tal ka vist kergelt nihkes. Tal isegi vedas, paremast esitulest jäi väga vähe puudu.Iluvõre taga oligi vist selline tühi koht, kuhu konks täpselt ära mahtus. Mul pretensioone polnud ja ei viitsinud tegeleda ka sellega ja sõitsime edasi mõlemad. Kärukonks on ikka väga hea asi!
Käisin ARKis, sain täisload lõpuks kätte. Titeload sain 2005 augustis, esmased load 2007 augustis, pikendasin neid 2009 augustis ja nüüd viitsisin lõpuks libedasõidu ära teha ja 2010 juunist täisload käes. Täna lähen vist grillima ja panen vahtralehed põlema.
Vasakul oleva survelaagri võtsin igaks juhuks kodust kaasa ja parempoolne on see, mis ribadeks lendas:
Mosse perse peale kõksu:
Nüüd siis veel spidoka tross kinni panna, mis enne ära unus ja käigukasti veitsa õli ka vist vaja juurde panna ja sõidab.
Re: IZ 412 '84 Sten
Kärukonks on tõesti hea kaitse tagantpoolt tulevate rünnakute vastu. Seda on nii munakas, kui ka põhja alla minevad rauad. Parkisin talvel ja üks vahtralehtedes neiu ei võtnud libedaga ristmikul vasakpöördel kurvi välja ja andis oma passati parema nurgaga "mulle" korraliku obaduse. Õnneks olin ise autos ja auto tagumik kalde tõttu kõrgel. Löök pilbastas küll plastikbamperi, kuid konksuraudadega tugevdatud tagumik jäi muus osas täiesti terveks, kuna passati madal nina laksas vastu konksukinnitusi
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Re: IZ 412 '85 Sten
Ma täitsa teean mida sa tunned Isegi auto all rohkem sääski tapnud kui polte/mutreid kinni keerandKaks päeva olin enamus aja auto all ja poltide/mutrite keeramise asemel pidin neid vereimejad eemale peletama.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: IZ 412 '85 Sten
Tartust kojusõit 15. juuni läks hästi.
Nüüd siis läksin siit 70km kaugusele Loode-Saaremaale heina tegema ja sealgi pidas täitsa korralikult Remondirööm end üleval. Väikest otseteed üritades juhtus ainult väike jama minu süül. Suur sopaloik oli oodatust veidi sügavam ja pritsis terve kapotialuse märjaks, suri välja ja kinni me sinna jäime. Isegi aku oli pealt märg. Sain ikka masina tööle uuesti ja tagurdasin ja jäin veel sügavamale kinni. Siis panime köie, sikutasime veidi, sain tööle uuesti, tagurdasin ja sikutati ja saime välja. Õlirõhuandur liikus põhja mingi lühise süül, aga järgmine päev läks see ka ise korda.
Kunde jalamatt ujus mingi 5 cm sügavuses vees ja tagaistujal oli ka matt vesine.
Aga Mosse on aus pill, pole pidanud kuivatamagi, sõitis edasi.
Nüüd siis läksin siit 70km kaugusele Loode-Saaremaale heina tegema ja sealgi pidas täitsa korralikult Remondirööm end üleval. Väikest otseteed üritades juhtus ainult väike jama minu süül. Suur sopaloik oli oodatust veidi sügavam ja pritsis terve kapotialuse märjaks, suri välja ja kinni me sinna jäime. Isegi aku oli pealt märg. Sain ikka masina tööle uuesti ja tagurdasin ja jäin veel sügavamale kinni. Siis panime köie, sikutasime veidi, sain tööle uuesti, tagurdasin ja sikutati ja saime välja. Õlirõhuandur liikus põhja mingi lühise süül, aga järgmine päev läks see ka ise korda.
Kunde jalamatt ujus mingi 5 cm sügavuses vees ja tagaistujal oli ka matt vesine.
Aga Mosse on aus pill, pole pidanud kuivatamagi, sõitis edasi.
Re: IZ 412 '85 Sten
Hullud Mossemehed.... Ja ega ma ilmaaegu ütle,et Mosse on tänapäeva normide järgi samahea kui tänane linnamaastur. Mosse läheb läbi sealt,kus tänapäeva "sõiduauto" ammugi kinni jääb ja läbib sellise koha kus ka tänapäevane linnamaastur läbi läheb.... Või ka siis kui viimane ikkagi kinni jääb
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IZ 412 '85 Sten
Tere!
Suve lõpus võtsin starteri küljest ära ja õlivarda toru ära keerates keerasin selle toru puruks. Nüüd on polt ees õlivarda augul ja toru koos vardaga on pagassis. Siis karbussil 4 polti, mis alt üles kinnituvad, nendest 2 oli kadunud vahepeal, aga sõitis. Panin muidugi uued poldid asemele kui avastasin. Bensupump andis otsad, vahetasin rõngaga(hoova asemel on rõngas) variandi vastu. Ebamugav on bensu pumbata sellega, aga saab hakkama.
31. august tulin Mossega Saaremaalt Tartusse jälle. Pidas taaskord kenasti vastu.
Eelmisel õhtul vahetasime lõpuks veel ülemiste õõtshoobade puksid ära. Üleval parempoolne, all vasakpoolne. Korralikult läbi omadega.
Kojameeste lüliti on nässus. Käigukasti juures midagi koliseb-kiliseb vastu põhja. Tagumine pidurivoolik enne võimendispiraali lekib. 7. okt tagasi Saarde.
16. septembril käisime kursavendadega Mossega Tartu autoorienteerumisel ja saime 20st võistkonnast 4. koha. Stiiliks oli kuradid ja inglid ja käepäraste vahenditega kaunistasime auto.
Ja sõber joonistas mulle Mossest pildi ka:
Ega rohkem vist midagi praegu.
Suve lõpus võtsin starteri küljest ära ja õlivarda toru ära keerates keerasin selle toru puruks. Nüüd on polt ees õlivarda augul ja toru koos vardaga on pagassis. Siis karbussil 4 polti, mis alt üles kinnituvad, nendest 2 oli kadunud vahepeal, aga sõitis. Panin muidugi uued poldid asemele kui avastasin. Bensupump andis otsad, vahetasin rõngaga(hoova asemel on rõngas) variandi vastu. Ebamugav on bensu pumbata sellega, aga saab hakkama.
31. august tulin Mossega Saaremaalt Tartusse jälle. Pidas taaskord kenasti vastu.
Eelmisel õhtul vahetasime lõpuks veel ülemiste õõtshoobade puksid ära. Üleval parempoolne, all vasakpoolne. Korralikult läbi omadega.
Kojameeste lüliti on nässus. Käigukasti juures midagi koliseb-kiliseb vastu põhja. Tagumine pidurivoolik enne võimendispiraali lekib. 7. okt tagasi Saarde.
16. septembril käisime kursavendadega Mossega Tartu autoorienteerumisel ja saime 20st võistkonnast 4. koha. Stiiliks oli kuradid ja inglid ja käepäraste vahenditega kaunistasime auto.
Ja sõber joonistas mulle Mossest pildi ka:
Ega rohkem vist midagi praegu.
- kristenprii
- Postitusi: 61
- Liitunud: 22 Apr 2009 14:14
- Asukoht: Põltsamaa
Re: IZ 412 '85 Sten
Joonistus on ülikõva!!! Raami ja seinale, kui endal oleks!