AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Neid liigub suht tihti, aga maksavad ka omajagu. Eks hinna pärast on ka, miks neid eriti pole.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
Eila oli kena ilm ja sai ette võetud väike hooldustöö. Arvasin,et paras aeg vaadata,kuidas on klapivahedega lood. Peale remonti on sõidetud juba pea 5 tuh. km. Lõin aga pealt kaane minema ja mõõtsin üle. Klapivahed peavad olema 0.3 mm. Kahel klapil oli vahe muutunud väiksemaks. Ülejäänutel aga suuremaks. Ühel tundus nagu eriti suur vahe olema. Mootori töötamise aegu oli ka juba kuulda,et väike klõbin sees. Nüüd aga kõik jälle nii nagu peab.
Möödaminnes sai ka proovitud pingutada plokikaane mutreid. Ei andnud järgi midagi. Eks plokikaanetihendi materjal ka ikka midagi muud,kui vene mootoritel. Russil on nii,et kui õige aja maha magad,lööb kohe kahe silindri vahelt tüki minema. Asi ikka materjalis mis järgi annab. Ja kunas see õige aeg on?
Seda ei tea keegi... Vähemalt olen kõhutunde järgi talitanud,et kui peab siis peab.

Mul tekkis küsimus,et kuidas tänapäevastel mootoritel ka on. Kas mingi aeg peab plokikaanetihendi ära vahetama või on mingid kilomeetrid ette nähtud? Või vahetatakse alles siis,kui vesi ahjus....?
Eila oli kena ilm ja sai ette võetud väike hooldustöö. Arvasin,et paras aeg vaadata,kuidas on klapivahedega lood. Peale remonti on sõidetud juba pea 5 tuh. km. Lõin aga pealt kaane minema ja mõõtsin üle. Klapivahed peavad olema 0.3 mm. Kahel klapil oli vahe muutunud väiksemaks. Ülejäänutel aga suuremaks. Ühel tundus nagu eriti suur vahe olema. Mootori töötamise aegu oli ka juba kuulda,et väike klõbin sees. Nüüd aga kõik jälle nii nagu peab.
Möödaminnes sai ka proovitud pingutada plokikaane mutreid. Ei andnud järgi midagi. Eks plokikaanetihendi materjal ka ikka midagi muud,kui vene mootoritel. Russil on nii,et kui õige aja maha magad,lööb kohe kahe silindri vahelt tüki minema. Asi ikka materjalis mis järgi annab. Ja kunas see õige aeg on?


Mul tekkis küsimus,et kuidas tänapäevastel mootoritel ka on. Kas mingi aeg peab plokikaanetihendi ära vahetama või on mingid kilomeetrid ette nähtud? Või vahetatakse alles siis,kui vesi ahjus....?
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
mis sa seda tihendit niisama ikka näpid? ei ole küll kuulnud et uuematel mingi schedule järgi neid vahetatakse
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No tuleb valmistuda kõigiks juhtumiteks.....
Eilse Pärnu retke tulemusel täienes mu varu Perkinsi mootori ülemise tihendikomplekti jagu. Mine tea,järsku läheb vaja. Plaan oli kunagi teha teine mootor igaks juhuks valmis. Seda aga saab teha iga kell,kui kõik vajalikud jupid olemas on.

Eilse Pärnu retke tulemusel täienes mu varu Perkinsi mootori ülemise tihendikomplekti jagu. Mine tea,järsku läheb vaja. Plaan oli kunagi teha teine mootor igaks juhuks valmis. Seda aga saab teha iga kell,kui kõik vajalikud jupid olemas on.

Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....

- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Ma juba hulga aega kuulen esisilla juures käimas mingit raksakat vahetevahel. See häda vahepeal oli ja vahepeal kadus jälle ära.... Suurt häda pole,sest muidu oleks juba kraavis olnud...
Täna sain veale jaole juhuslikult. Vaatasin auto alla ja nägin,et juhipoolse šarniiri polt paistab pikem teisest...ja ratast tõstes paistis,et lausa lõtk sees. Nii külje-kui ka pikisuunas. No nüüd ei ole muud,kui läheb remondiks. Oligi maru rahulik vahepeal,ei olnud midagi remontida,ainult lõbusõit ja uute juppidega edvistamine...
Ma juba hirmuga mõtlen,et peab vist uue jupi külge panema... Kuigi mul on ka väike fantaasia- mul peaks kastid täis olema igasuguseid šarniiri remondi jaoks vajalikke üksikuid detaile...
Nendest muidu vist ei saagi lahti,kui ainult oma auto külge krudides..... Saksad tahavad ju ainult uusi juppe ja vanu ei remondi..... Eks näe. Kui homme ilus ilm,lööngi järsku remonditöökoja ajutiselt keset õue lahti.

Täna sain veale jaole juhuslikult. Vaatasin auto alla ja nägin,et juhipoolse šarniiri polt paistab pikem teisest...ja ratast tõstes paistis,et lausa lõtk sees. Nii külje-kui ka pikisuunas. No nüüd ei ole muud,kui läheb remondiks. Oligi maru rahulik vahepeal,ei olnud midagi remontida,ainult lõbusõit ja uute juppidega edvistamine...

Ma juba hirmuga mõtlen,et peab vist uue jupi külge panema... Kuigi mul on ka väike fantaasia- mul peaks kastid täis olema igasuguseid šarniiri remondi jaoks vajalikke üksikuid detaile...

Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No ei viitsi ju šarniire remontida
. Aeg maksab ka rohkem kui närvikulu, kergem 10 euri eest uus jupp osta ja alla visata. Ega ta nüüd kõige lõbusam tegevus pole, see vanade taastamine...kuigi endal ka suure kastiga šarniiridele varuosi vedelemas.

Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 140 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 140 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Nu jah,eriti veel,kui Talupoeg uusi saadab...stern100 kirjutas:No ei viitsi ju šarniire remontida. Aeg maksab ka rohkem kui närvikulu, kergem 10 euri eest uus jupp osta ja alla visata. Ega ta nüüd kõige lõbusam tegevus pole, see vanade taastamine...kuigi endal ka suure kastiga šarniiridele varuosi vedelemas.

No pole see asi nii hull midagi. Ülemisi olen remontinud kunagi,alumistega pole veel tegelenud aga seekord oleks siis midagi avastadagi. Midagi uut siis.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....

- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Leia erinevus!


Selline olukord on mul juba kunagi olnud ühe teise masina puhul. Lokse tunda polnud....
Võtsin siis šarniiri auto küljest ära ja vaade oli selline:


Laiali lammutades aga selline:


Asi oli päris hull. Ega ma poleks sellega enam pikalt sõita saanud,sest resurss oli otsakorral...
Stern! Kurask,ma ei leia kohta kuhu neid remondikomplekti osi panna!
Eelmised omanikud on juba viimase välja võtnud,ma sain ise natuke alla viie tuh. sõita.... Viimasel ajal need raksud hakkasid häirima..... Kõige hullem oleks olnud muidugi see,et kuskil poriloigus oleks esiratas imeliku asendi võtnud või siis 90-pealt asfaldil sädemed välja löönud....
Rahustuseks ütlen,et ega ma uut juppi auto külge ei pannud. Riiulis oli poolepidune. Uus määre sisse ja läks külge. Kõik on nüüd nagu vanasti. Ei krõbise kuskilt enam.


Selline olukord on mul juba kunagi olnud ühe teise masina puhul. Lokse tunda polnud....
Võtsin siis šarniiri auto küljest ära ja vaade oli selline:


Laiali lammutades aga selline:


Asi oli päris hull. Ega ma poleks sellega enam pikalt sõita saanud,sest resurss oli otsakorral...

Stern! Kurask,ma ei leia kohta kuhu neid remondikomplekti osi panna!

Rahustuseks ütlen,et ega ma uut juppi auto külge ei pannud. Riiulis oli poolepidune. Uus määre sisse ja läks külge. Kõik on nüüd nagu vanasti. Ei krõbise kuskilt enam.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
tüüpiline mulk, uut ei taha alla panna, paneme poolpiduse, kärab küll. krt sa nagu juba laste tegelane, kes kandis kingi korda mööda, et need vähem kuluksid 

Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Talupoeg ,üks õige mehetegu oleks: võta labidas ,kaeva suur auk ja aja see vana sodi auku.
maa saab ka rammu
maa saab ka rammu
