23. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 22 Mär 2015 12:16
Postitas Edel
Neid liigub suht tihti, aga maksavad ka omajagu. Eks hinna pärast on ka, miks neid eriti pole.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 27 Mär 2015 22:55
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!
Eila oli kena ilm ja sai ette võetud väike hooldustöö. Arvasin,et paras aeg vaadata,kuidas on klapivahedega lood. Peale remonti on sõidetud juba pea 5 tuh. km. Lõin aga pealt kaane minema ja mõõtsin üle. Klapivahed peavad olema 0.3 mm. Kahel klapil oli vahe muutunud väiksemaks. Ülejäänutel aga suuremaks. Ühel tundus nagu eriti suur vahe olema. Mootori töötamise aegu oli ka juba kuulda,et väike klõbin sees. Nüüd aga kõik jälle nii nagu peab.
Möödaminnes sai ka proovitud pingutada plokikaane mutreid. Ei andnud järgi midagi. Eks plokikaanetihendi materjal ka ikka midagi muud,kui vene mootoritel. Russil on nii,et kui õige aja maha magad,lööb kohe kahe silindri vahelt tüki minema. Asi ikka materjalis mis järgi annab. Ja kunas see õige aeg on? :D Seda ei tea keegi... Vähemalt olen kõhutunde järgi talitanud,et kui peab siis peab.

Pilt

Mul tekkis küsimus,et kuidas tänapäevastel mootoritel ka on. Kas mingi aeg peab plokikaanetihendi ära vahetama või on mingid kilomeetrid ette nähtud? Või vahetatakse alles siis,kui vesi ahjus....?

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 27 Mär 2015 23:13
Postitas SanderV
mis sa seda tihendit niisama ikka näpid? ei ole küll kuulnud et uuematel mingi schedule järgi neid vahetatakse

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 29 Mär 2015 22:07
Postitas TALUPOEG TALUJA
No tuleb valmistuda kõigiks juhtumiteks.....
Eilse Pärnu retke tulemusel täienes mu varu Perkinsi mootori ülemise tihendikomplekti jagu. Mine tea,järsku läheb vaja. Plaan oli kunagi teha teine mootor igaks juhuks valmis. Seda aga saab teha iga kell,kui kõik vajalikud jupid olemas on.


Pilt

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 06 Apr 2015 21:13
Postitas TALUPOEG TALUJA
Ma juba hulga aega kuulen esisilla juures käimas mingit raksakat vahetevahel. See häda vahepeal oli ja vahepeal kadus jälle ära.... Suurt häda pole,sest muidu oleks juba kraavis olnud... :D
Täna sain veale jaole juhuslikult. Vaatasin auto alla ja nägin,et juhipoolse šarniiri polt paistab pikem teisest...ja ratast tõstes paistis,et lausa lõtk sees. Nii külje-kui ka pikisuunas. No nüüd ei ole muud,kui läheb remondiks. Oligi maru rahulik vahepeal,ei olnud midagi remontida,ainult lõbusõit ja uute juppidega edvistamine... :D
Ma juba hirmuga mõtlen,et peab vist uue jupi külge panema... Kuigi mul on ka väike fantaasia- mul peaks kastid täis olema igasuguseid šarniiri remondi jaoks vajalikke üksikuid detaile... :D Nendest muidu vist ei saagi lahti,kui ainult oma auto külge krudides..... Saksad tahavad ju ainult uusi juppe ja vanu ei remondi..... Eks näe. Kui homme ilus ilm,lööngi järsku remonditöökoja ajutiselt keset õue lahti.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 06 Apr 2015 21:43
Postitas stern100
No ei viitsi ju šarniire remontida :D. Aeg maksab ka rohkem kui närvikulu, kergem 10 euri eest uus jupp osta ja alla visata. Ega ta nüüd kõige lõbusam tegevus pole, see vanade taastamine...kuigi endal ka suure kastiga šarniiridele varuosi vedelemas.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 06 Apr 2015 22:41
Postitas TALUPOEG TALUJA
stern100 kirjutas:No ei viitsi ju šarniire remontida :D. Aeg maksab ka rohkem kui närvikulu, kergem 10 euri eest uus jupp osta ja alla visata. Ega ta nüüd kõige lõbusam tegevus pole, see vanade taastamine...kuigi endal ka suure kastiga šarniiridele varuosi vedelemas.
Nu jah,eriti veel,kui Talupoeg uusi saadab... :D
No pole see asi nii hull midagi. Ülemisi olen remontinud kunagi,alumistega pole veel tegelenud aga seekord oleks siis midagi avastadagi. Midagi uut siis.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Apr 2015 14:50
Postitas TALUPOEG TALUJA
Leia erinevus!

Pilt


Pilt

Selline olukord on mul juba kunagi olnud ühe teise masina puhul. Lokse tunda polnud....
Võtsin siis šarniiri auto küljest ära ja vaade oli selline:

Pilt

Pilt

Laiali lammutades aga selline:

Pilt

Pilt

Asi oli päris hull. Ega ma poleks sellega enam pikalt sõita saanud,sest resurss oli otsakorral... :D
Stern! Kurask,ma ei leia kohta kuhu neid remondikomplekti osi panna! :D Eelmised omanikud on juba viimase välja võtnud,ma sain ise natuke alla viie tuh. sõita.... Viimasel ajal need raksud hakkasid häirima..... Kõige hullem oleks olnud muidugi see,et kuskil poriloigus oleks esiratas imeliku asendi võtnud või siis 90-pealt asfaldil sädemed välja löönud....
Rahustuseks ütlen,et ega ma uut juppi auto külge ei pannud. Riiulis oli poolepidune. Uus määre sisse ja läks külge. Kõik on nüüd nagu vanasti. Ei krõbise kuskilt enam.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Apr 2015 20:10
Postitas moskiito
tüüpiline mulk, uut ei taha alla panna, paneme poolpiduse, kärab küll. krt sa nagu juba laste tegelane, kes kandis kingi korda mööda, et need vähem kuluksid :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Apr 2015 20:28
Postitas Urukoer
Talupoeg ,üks õige mehetegu oleks: võta labidas ,kaeva suur auk ja aja see vana sodi auku.
maa saab ka rammu :)