24. leht 41-st

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 29 Apr 2015 23:29
Postitas hard0
Mul mingi hetk läks relee-regulaator läbi ja hädapärast oli vaja sõita - keetis akust vett välja. Paari potis jäi happelahust väheks, timmisin destileeritud veega parajaks. Kaitsmete pesad kipuvad ka vahel kehvasti kontakti andma.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 03 Mai 2015 12:35
Postitas tanello2
viska see aku kus kurat ja teine ja osta lihtsalt uus ja võimsam, ja nagu võluväel näed kuidas käivitusprobleemid kaovad aastateks ära. ja ma ei väsi kordamast :" ära kujuta vigu ette "
Pole sellel starteril sul midagi viga, aku on lihtsalt peetis ja kogu moos.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 04 Mai 2015 00:19
Postitas Edel
Aku võimsusega ära nüüd liiale ka mine. 55AH on ette nähtud, 60AH sobib ka veel, aga suuremate näitajatega ei jõua genekas ära laadida ja jumal teab, mis veel juhtuda võib, kui eriti suure (80+AH) peale tõstad.
Samas pead ka aku suurust vaatama, et see kapotialla omale kohale ära mahuks. Üldreeglina on rohkem ampertunde mahutav aku ka välismõõtudelt suurem. 55AH akud kusagil 40-50 euru maksavad. Volgast ära osta, seal on kirves, ehk parem alustada Akukeskusest.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 04 Mai 2015 09:52
Postitas tarmo400
Kuna Moskvichil toimub aku laadimine püsiva pingega ja mingit voolu hulga mõõtmist ,nagu uutel autodel, ei toimu siis pole absoluutset mitte mingit vahet kui suure mahtuvusega aku süsteemis on. Kui akust kulutada ära 5Ah siis on vaja sinna tagasi ka "panna" 5 Ah.Ja pole mingit erinevust kas see 5 Ah pannakse 20 ampertunnise mahtuvusega akusse või 200 ampetunnisesse.Kui akut ostma hakata siis pole mõtet üle 60 Ah ja kävitusvooluga üle 500 A EN järgi osta aga seda puht rahalistel kaalutlustel.Nendest näitajatest edasi minek enam käivitamist ei paranda küll aga suureneb aku hind. Kui aga on olemas suurem/võimsam aku võib seda vabalt kasutada kartmata et midagi juhtuks.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 04 Mai 2015 15:24
Postitas HendrikR
Isa töökaaslased rääkisid ka,et võimsaid akusid orig. genekas ei jõua laadida. 65aH veel jõudis laadida. Aga noh,aku ostaks heameelega uue,aga vot ainus asi,mida pole eriti,on krõbisev paber ;) Vb el.süsteemis ka midagi aretatud vist valesti.Kahtlaselt kiirelt saab aku tühjaks. :uhoh

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 04 Mai 2015 22:49
Postitas Edel
HendrikR kirjutas:kiirelt saab aku tühjaks. :uhoh
Vana aku tunnus ongi lühike kestvus. Laed küll ära, aga starterit palju anda ei saa, kustub ära. Minul kestis poeuus aku 4 aastat. Esimesed 2 talve Mosse peal sai korralikult vatti.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 14:51
Postitas HendrikR
Edel kirjutas:
HendrikR kirjutas:kiirelt saab aku tühjaks. :uhoh
Vana aku tunnus ongi lühike kestvus. Laed küll ära, aga starterit palju anda ei saa, kustub ära. Minul kestis poeuus aku 4 aastat. Esimesed 2 talve Mosse peal sai korralikult vatti.
Ma ostsin selle aku tutikana 2014 mais :D

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 16:03
Postitas wax
HendrikR kirjutas:Ma ostsin selle aku tutikana 2014 mais :D
See peaks väga hästi toimima siis veel, kui ta just talv läbi tühjana ei seisnud.
Kui genekas ja laadimine korras, siis tester akule peale ja kontrollima, mis numbreid näitab nii klemmid peal kui klemmid maas. Võimalik, et mingi tarbija kuskil taga, mis sööbki aku tühjaks.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 16:51
Postitas Martpoiss
HendrikR kirjutas:võimsaid akusid orig. genekas ei jõua laadida. :uhoh
Kui ma joon iga päev liitri vett, siis pean ma kraanist ikka laskma vett ühe liitri olenemata kas ma joon selle liitrisest kannust või kaheliitrisest. Kui ma tahan mingipäev poolteist liitrit vett juua siis liitrise kannuga jään janusse aga kaheliitrist kannu tuleb pärast kraani all veidi kauem täita. Kujuta nüüd ette et kann on aku, kraan on genekas ja sina oled elektritarbija :) See kui kiiresti kannu täis saad oleneb sellest kui jäme toru on aga kannu saad lõpuks täis ikkagi.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 17:15
Postitas kassu
Omast kogemusest võin õelda,et talvel minu põllurallikas seisis mingi nädal aega,ükspäev tahtsin käima panna no ei läinud,viisin siis aku remonti,seal laeti ta tühjaks ja siis uuesti täis.Soovitan aku maha võtta kui talvel ei sõida või auto seisab liikumatult mingi nädal aega,aku pange kuhugi sooja