24. leht 242-st

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 01:12
Postitas partnermosse
Edel kirjutas:Klapivahesid mõõdetakse külmal mootoril. Sisselaske vahe on 0,15mm ja väljalaske 0,20mm.
Soovitan siiski külma mootoriga 0,15 kõik klapid teha.Mingitel mosse mootoritel (vanematel ) vist oli jah sisselase 0,15 ja väljalase 0,20 aga peast ei mäleta praegu ja raamatut ei viitsi ka lapata.Igaljuhul soovitan 0,15 ja te ei pea kahetsema !

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 19:13
Postitas stern100
JAMA KÜLL NOH. Klapid ja süüte sain paika aga see ei aita kui rõngad on kinni ja siis arvatavasti tõmbas saaled ka ringi sees....närvid nii otsas omadega et ei tea mis ära teeks :angry :angry :angry Selline klõbin on sees et kohekohe ütleks keps tere küljepealt. Ei hakanud viimast välja võtma. Õlisurve vajus ka nulli. Kõige sitem on veel see et üle nädala aja panin seda mootorit nii peale et närvid läbi...

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 19:44
Postitas SanderV
sellepärast tulekski enne mootori käima panemist seda käega ennem ringi ajada:D

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 19:44
Postitas stern100
SanderV kirjutas:sellepärast tulekski enne mootori käima panemist seda käega ennem ringi ajada:D
ajasin, käis ilusti. Esimese käivitusega ei olnud ühtegi kahtlast heli sees.

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 19:46
Postitas SanderV
kuidas siis rõngad kinni jäid :S?

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 19:48
Postitas stern100
See mootor oli enne käivitust 3 a seisnud õues uluall. Kui rõngad kinni siis kolb annab ikka liikuma. Ega ma ei tea ka täpselt kas on kinni enne kui lahti ei võta. Igatahes just enne tehti mootoril ära klapiregull, timmiti süüdet ja karpat. Aga jõudu ei olnud.

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 20:35
Postitas stern100
http://www.youtube.com/watch?v=Eaa7jSf9Ft4

Äkki mõni spets oskab ennustada, mis välja tuleb kui laiali tõmbame mootori. Sellises seisus pidin 3km koju sõitma.

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 17 Mai 2010 20:52
Postitas SanderV
ma ei tea aa klõbin kyll selline nagu klapp peksaks vastu kolbi kui reaalne selline viga on ei oska öelda

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 22 Mai 2010 13:59
Postitas stern100
Blokikaas maas. 1., 2. ja 3. kolvi sisselasked on pähe käinud. Esimesel kolvil veel eriti sügavad jäljed sees.( täpselt enne, kui klapid pähe tulid, tehti klapiregull 0.15 kaliibriga nagu keegi siin soovitas :) ) Varsti kontrollin klappe ja saalesid. Kas pealt kumerad kolvid on ka mingi näitaja? Arvestades seda et see mootor oli kohandatud ralliolukorraks, ka lihvitud blokikaanega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: IZ 412 IE ; AZLK 2140 1975a, IZ 412 IE 1984 stern100

Postitatud: 22 Mai 2010 14:45
Postitas carrec
Kas pealt kumerad kolvid on ka mingi näitaja?
On ikka näitaja, selles mõttes, et kui kolvid on pealt sirged, siis on mootor A-76 bensiiniga sõitmiseks mõeldud. Pealt kumerad kolvid on aga 93 bensiini jaoks mõeldud.
Kui on klapid vastu kolbe käinud, siis võib karta, et plokikaant on liiga palju maha võetud. Laehenduseks on kolbidele klapi süvendid sisse lasta. Muidugi kui kasutad seda mootorit tavaliseks tänava sõiduks. Kui aga plaanid liigat sõita siis selline variant ei sobi, sest kolbidele klapi süvendite sisse tegemine on keelatud tehniliste tingimustega.
Teine variant on võtta järgmine plokikaan ning sellest teha endale uus. Kui mälu mind ei peta siis maksimaalselt võis 1,2 mm kaant maha võtta, et klapid veel pähe ei jookseks. Ise ei ole kunagi nii palju võtnud, piisab täiesti kui võtta 0,7-0,8 mm, siis jööb veel varu ja isegi sellisel juhul ei jookse klapid kolbidega kokku kui juhtub pöörete pealt käigu välja viskama.