24. leht 100-st

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 09 Sept 2011 17:04
Postitas MAZ
Alustasin sellest,et käisin eile tuttava juurest läbi ja tõin õige mõõduga käsipiduitrossi. See,mis eile peale sai on lausa 5cm pike :uhoh . Ei ole ta ka 408 oma ega ka moskva tehase mosse rida. Mille oma olla võib jääbki selgusetuks. Aga kasti mosse jaoks on ta liiga pikk.
Vahetasin siis vasakpoolse trossi taaskord ära, asendasin ka puruks läinud käsipiduri tossi vedru,stopper seibi. Mille ajahammas oli muutnud rabedaks ja see lihtsalt murdus ära. Tükk maad jama oli ka selle poole ekstsentrikuga,mis tundub,et on ka kehva poolne. Peale 2 tundi erinevaid reguleerimis võtteid ja pingutamisi sain siis seisupiduri tööle. Aga päris lõplikult,ma seda väita ei julge,kuna ennem peab masina ära katsetama korra.
Probleemi täielikuks lahendamiseks on vaja osta,või teha ühepaksused klotsid mõlemale poole ning asendada klotside käsipiduri ekstsentrikud. Aga loodan,et enne järgmist aastat seda tööd ettevõtma ei pea.
Pilt
Igatahes mõlemal pool on uued trossid ja kõik,mis peab liikuma ka liigub nagu õlitatult.

Võtsin siis eest rattad maha ja saatsin koos Talupoja käest saadud rehvidega, OÜ Kummix vahetus potseduurile.
Uurisin ka siis esimest pidurisüsteemi ning ei leidnud ainsatki anomaaliat ega kõrvalekallet. Võtsin siis ühe endise mossemehe appi ja proovisime õhutada pidureid. Eest ei tulnud,mitte kui miskit õhulaadset asja välja.
See vastu tagant tuli seda ikka üsna omajagu. Panime auto ka käima ja proovisime siis õhutada, tagant õhutades hakkas alles pidur normaalselt toimima muidu ennem vajus jälle vaakumi rakendudes põhja.
Ilmselt kuja juur on regulaatorisse jäänud õhk, samas võiks ka peapumpa kahtlustada aga enne tagumise vooliku vahetust kõik toimis? Seega....ei oska enam ise miskit mõelda.

Paigaldasin ka massilüliti ära,esialgu oli plaan see salongi panna aga selgus,et pole kohta kuhu kinnitada ja isegi kui auk puurida jääb massijuhe liiga lühikeseks,seega rändas ta kapotialla,olude sunnil.
Pilt

Sai uuritud ka,miks käigud ei toimi vahepeal aga avastasin hoopis,et nõrgalt lekib käigukasti esimese otsa tihend. Aga selle vahetuse jätan ilmselt järgmisesse aastasse.
Pilt
Käiguhoovastik all logiseb ka aga huvitav,kas kõik need väiksed lõtkud annavad siis lõpuks,sellise effekti,et
kõrgemalt madalamale käigule tulles vahest ei lähe käik sisse? Endal ideed puuduvad selles osas,mis võiks teha ja kas see on hoovastiku viga ikka? Survelaagri kaugust võiks ka proovida natuke muuta aga kas see asja paremaks teeb pole üldse kindel.
Mootorist lekib õli ka aga seda pigem immitseb kartei tihendi vahelt.

Peale mitmete pisitööde võtsin, huvi pärast ette küünalde vahetuse. Peale läks see uus komplekt,mille 2 kuud tagasi ostsin. Vanad küünlad olid sellised:
Pilt
Vasakult paremale on 1-2-3-4 silinder. Mustad nad on, miks ikka õli põletamine aset leiab ei oska ma muud moodi seletada,kui,et õli ja/või surverõngad on kinni ??? Käivitub küll nüüd nii soojalt kui külmalt veavabalt aga külmalt viskab käivitamise ajal veidi musta tagant. Ka siin ideed otsas endal.

Enne esmaspäeva ilmselt miskit ei hakka tegema,seni ajani võivad need,kes teavad jagada mõtteid kuidas, tahmamise,käiguvahetuse ja pidurisüsteemi probleemide osas annaks probleemi lahendada.
Kahjuks jään ka Maanteemuuseumi üritusel osalemine ära,kuna tehnilised probleemid lihtsalt ei võimalda liiklusse minna selle autoga.:(

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 09 Sept 2011 21:46
Postitas marko
Külmalt käivitades toorest andest kerge must pahvakas normaalne. :) Sõida mootor lahti :auto

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 10 Sept 2011 16:25
Postitas MAZ
Käigukasti puhul kaldun arvama,et kui altpoolt käiguhoovastik logiseb liiga palju siis ei saagi käik korralikult sisse minna. Ma olen ka päris paljude mossedega sõitnud aga see pole normaalne,et isegi toore jõuga surudes ei taha käik sisse minna. Ilmselt tuleks siiski alustada alumistest puksidest ja peale nende vahetust on selge pilt. Hetkel on probleem selles,et käik läheb poole maapeale ära ja edasi ei lähe tee või tina.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 13 Sept 2011 15:07
Postitas MAZ
Eile olin nõnda väsinud,et ei viitsinud miskit siia kirjutada, parandan siis täna selle vea.
Alustasin siis sealt, kus viimati pooleli jäi. Esimese asjana peale ring reisi Tartus, läksin OÜ Kummixisse ja tõin sealt oma rehvid velgedel ära. Saan öelda ainult kiitussõnu, rehvid eeskujulikult tehtud/paigaldatud. :beer

Järgmine teema oli siis uurida,käiguvahetus mehhanismi siseelu. Aga enne kutsusin ühe endise mossemehe kanali juurde ja küsisin nõu,et mis teha. Selgus,et viga on hoopis veidi valesti reguleeritud hoovastikus. Puksid on selles süsteemis kõige väiksem probleem. Peale vähekest reguleerimist ja eile siis ka proovisõitu läksid käigud tunduvalt paremini sisse,kui ennem, enam polnud lolli viivitust ega poolde vinna jäämist.
Sain reguleerimis nipi selgeks, 1 ja tagurpidi käik on omavahel seotud ja selleks,et esimene lülituks normaalselt peab tagurpidi käigu lülitus hoob minema kasti täielikult sisse.
Hetkel on õli tase kastis veidi madal ,ettenähtust,kusagil 200g õli oleks juurde vaja. Üritan selle probleemi ka joonde ajada.

Kuna mees juba seal oli võttis,ta korgi mootorilt ja nuusutas natuke õli ja kostis vaid seda: oi j...bt,see õli on sul p..s.
Selle peale ütleks,et üllatus üllatus :D , vana õli oli bensiiniga segunenud ja ainus,põhjus,miks ma seda vahetada ei saanud oli selles,et polnud võimalik alumist õlipunni lahti saada. No ega siis midagi, mootor soojaks, ennem pappitükk radiaatori ette. Ning õlivahetus võis alata. Lasin siis soojalt õli välja,seda annab kirjeldada vaid musta vee seguna,millel viskoosust on vaid 1/2 võrreldes uue õliga,mis sisse sai.
Vana bensiini pump,mille probleemi ma mitukümmend postitust eespool,lahkasin oli mul õli ära rikkunud.
Palju nüüd see rikutud õli võis mootorit kahjustada ei tea, kolinat ega kahtlasi hääli mootoris sees pole.
Eks aeg saab olema tunnistajaks,mis mootoriga edasi toimub.
Sisse läks selline õli:
Pilt
See oli mul ostetud Lada,VAZ 2103 jaoks aga kuna ma selle autoga nii pea ei hakka tegelema siis otsustasin selle mossele sisse panna. Õlivahetus läks üldiselt kergelt, ainus jama oli pärast õlifilti tagasi panemine,millega sai vaeva nähtud. Muud erilist ei olnudki.

Peale igasuguste kas vähem või rohkem nürivõitu reguleerimis tööde, panin auto käima ja katsetasin hoovipeal ära pidurid. Tundus,et,kõik, oli justkui korras. Pedaal enam põhja ei vaju. Seega võiks minna järgmise olulise asja juurde edasi.
Roolilõtku sai vähendatud natuke, hetkel on kusagil 5 kraadi rooli lõtk,mis vana auto puhul ideaalne. Päris nulli ei soovita keerata,kuna iialgi ei tea,mis seisus on pöördtigu või ,mis tükke võib roolikarbis olla.
Eelmises,postituses näidatud massilüliti lendas prügikasti,kuna lüliti ise on vigane(lühises) seega,seda autol kasutada ei saa :kill . Tuleb minna poest uus osta.

Tänastest,tegemistest, kirjutan õhtupoole.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 13 Sept 2011 18:32
Postitas MAZ
Eile õhtul enne päevale, punkti panemist, sai natuke plaani peetud ja mõtlesin,et ehk võiks proovida juba TÜV teha. Idee tundus nõnda hea,et hommikul ajasin auto välja, ning sain vihma ka kohe kaela. Aga,et see mind ei seganud vaid pigem oli võimalus kontrollida kojamehi. Siis ei olnud muud,kui pappist tükk radiaatorile ette ja siis üks kiirem ring linnavahel teha. :beer Ennem muidugi võtsin tanklast oma viimaste "sandikopikate" eest, 10l kütet,mis oli juba ööpäevaga 10 senti kallimaks läinud :D
Temperatuuri sain ruttu üles linnavahel sõites,see on selleks vajalik,et saaks õige CO näidu võtta.Kojamehed töötavad aga luuad ei pühi korralikult. Peab teised luuad panema,mis ikka pühivad. Lisaks tahtis salongis esiklaas uduseks minna. Soojenduse keerasin peale aga nagu mossel ikka, võtab see sooja õhu jõudmine tükk aega,enne kui kuivatama hakkab.
Aga sellest,hoolimata jõudsin siis tehnoülevaatluse punkti juurde siis ringiga:
Pilt
Pilt
Ütlen,et viimati olin oma masinaga selle ukse taga täpselt 6.a tagasi, väike ärevus oli ka sees aga võtsin asja rahulikult. Kuigi CO ja pidurid olid need,mille pärast natuke põdesin.
Pilt
Pilt
Auto siis läbis standartse tehnoülevaatluse protseduuri, raputati läbi ja vaadati nii seest,kui väljast.
Ja aega läks vaid 15 minutit. Pidurid olid korras, erinevus oli aga igati moodi lubatud piirides. CO oli mõõtmisel 2,89 mitte just kõige parem aga kuna masin pole saanud ka sõita ja alles oli õlivahetus siis eks see ka mõjutab. Ning ilmselt see ka,et üle 10.a või rohkem pole autoga sõidetud üldse.
Resonaator(keskmine pütt) soovitati muretseda järgmiseks aastaks aga selle puudumine mingit erilist tähelepanu ei köitnud. Hoopis avastas, ülevaataja,et mul on ees üks mõranenud voolik,mis oli mul endal kahe silma vahele jäänud. :uhoh Peab selle ilmselt ka ära vahetama.
Teine asi,millega natuke noriti olid need samused Luazi rehvid. Nimelt ei tohi olla ees radiaalid ja taga diagonaalid ja sihuke muster nagu Luazi rehvil on pole tänavasõidu jaoks hea. Eks siis järgmine aasta tuleb teised rehvid panna. Muud asjad tuled,viled, esisild,amordid jne olid korras ja ega ilmselt enne 2012.a septembrid sinna asja ka pole rohkem. :beer

Teise poole päevast tegin siis remondi töid. Nimelt võtsin kuudi ukse hinged ja kasutasin ära originaal kinnitus kohad ning panin kasti luugi poltidega kindlalt kere külge nii,et see ei lendaks taga sõitjale esiklaasi või kapoti peale.
Pilt
Karteri kaitse sai alla kinnitatud ja nüüd on kohe kindlam tunne kruusatee peal sõita.
Pilt
Järgmine asi,mis teha tahtis olid porikummid, kuna mitte mingi valemiga otse kinnitada ei andnud,siis tuli valmistada 2 mm plekist alused ja porikummid sinna otsa sobitada.
Pilt
Jäänud on veel teha põhjale möksimine, plastmass peegel uksele panna,sest tiiva peeglitest taha näha miskit on jube kehva. Ning värvida esirattad ka tagumistega ühte värvi. Ja siis ongi kõik.
Kuna homme lubas tormi,siis ilmselt teen need viimased asjad ära.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 14 Sept 2011 12:32
Postitas mario
nood tahmased küünlad räägivad selget keelt sädeme puudulikkusest. Äärmisel juhul on süüdi ka need vene kõrgepinge juhtmed, mis ei kõlba peni persse kah. :D otsi pehme silikooniga juhtmeid, sest need isoleerivad paremini ja juhivad sädeme sinna, kuhu vaja..
Küünlad, kui on vene omad, osta Tartust Sepa poest NGK BP6ES.. maksavad mitte midagi ja mootori töö on ühtlasem ja kütusekulu andis mul isegi 06 peal tunda .. rääkimata minekust..
teine asi on see, et segu ikka liiga rikas, et sul on see stöhhiomeetria paigast, kahjuks puudub lambda võimalus, mille järgi saaks paika krudida.. pead ikka segu kruvi nii maha kruvima, et mootor päris välja ei sure, keerad pööret maha, et värisema veel ei hakka, siis keerad veerand pööret tagasi ja segukruvist saad kolvikäigu ühtluse, et kui gaas põhja lajatada, siis peab kohe pööre järgi tulema. :P
aga muidu, kui läbi läks, siis ikka karpa sättimise teema, kuigi jah, parema käivitumise nimel ma paneks japsi küünlad ikka :)

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 14 Sept 2011 15:33
Postitas MAZ
mario kirjutas:nood tahmased küünlad räägivad selget keelt sädeme puudulikkusest. Äärmisel juhul on süüdi ka need vene kõrgepinge juhtmed, mis ei kõlba peni persse kah. :D otsi pehme silikooniga juhtmeid, sest need isoleerivad paremini ja juhivad sädeme sinna, kuhu vaja..
Küünlad, kui on vene omad, osta Tartust Sepa poest NGK BP6ES.. maksavad mitte midagi ja mootori töö on ühtlasem ja kütusekulu andis mul isegi 06 peal tunda .. rääkimata minekust..
teine asi on see, et segu ikka liiga rikas, et sul on see stöhhiomeetria paigast, kahjuks puudub lambda võimalus, mille järgi saaks paika krudida.. pead ikka segu kruvi nii maha kruvima, et mootor päris välja ei sure, keerad pööret maha, et värisema veel ei hakka, siis keerad veerand pööret tagasi ja segukruvist saad kolvikäigu ühtluse, et kui gaas põhja lajatada, siis peab kohe pööre järgi tulema. :P
aga muidu, kui läbi läks, siis ikka karpa sättimise teema, kuigi jah, parema käivitumise nimel ma paneks japsi küünlad ikka :)
Ütleme nii, vanad küünlad olid CCCP toode ja toimisid aga kõik 4 küünald olid eri hõõgarvuga :D ,seega nad ei saanud töötada. Praegu on peal uued juhtmed ja Championi küünlad.NGK mingil põhjusel tookord kui ostsin Elvas ei olnud :uhoh Muidu tänud soovituste eest.
Ma arvan,et karburaator tahaks vähe targema inimese kätte saada aga ma sõidan natuke aega selle autoga ja eks siis ole näha,mis küünlad tegema hakkavad,või mis värvi kisuvad. Kuna TÜV läbitud siis arvan,et karburaatori reguleerimise võtame tulevikus kasutajaga Marko käsile,kui tal ükskord vaba aega tekib. :beer

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 14 Sept 2011 17:36
Postitas MAZ
Täna alustasin päeva sellega,et läksin poodi ja ostsin M6 mutrid ja poldid,kuna ülemised porikummi kinnitus augud olid eelmise omaniku poolt,ilmselt väiksemad tehtud. Aga see polnud probleemiks. Porikummid said külge ja ilmselt värvin pleki osa ka ära,et see rooste ei kisuks niipea.
Pilt
Üks porikumm natuke viltu on aga see mind ei sega,sest oma otstarbe täidab ta ka nii.
Seejärel võtsin ette küljepeegli, kust ma selle plast peegli saanud olen ma enam ei suuda meenutada.
Pilt
Kuid külge ta sai ja kahe M6 poldiga kindlalt ära fikseeritud. Taha vaade on nüüd kordades parem. :auto
Pilt
Võtsin kätte ja värvisin esimesed veljed hõbedaseks. Kindlasti kellegile see lahendus ei meeldi ja ka viis kuidas,ma seda teinud olen aga mulle tundub,et hõbedane velg sobib oranzile autole paremini kui punane või must velg. Seega, alati saab ümber teha aga hetkel ma tahan,et nii oleks.
Seejärel võtsin ette ilukilbid,mis on kingitus kasutajalt Talupoeg. Ega nad ideaalsed pole aga selle auto olekuga sobivad kokku küll. Esmalt enne,kui üldse miskit möksi sinna sisse määrima hakata otsustasin,et vaja
vana sodi ja muld välja pesta.
Pilt
Ning siis läks mägin sisse ja valmis nad olidki nüüd jääb ära oodata vaid nende kuivamine.
Pilt
Sama möginaga sai ka põhi kokku, põhjaga läks asi veidi vaevalisemalt,sest korra suutsin seda möksi maha ajada ja siis endale ka kraevahele. Kuid tehtud see töö sai. Nüüd peab see möks 24h kuivama ja siis ongi kõik. Ainus ebameeldiv kõrval nähtus on ränk hais,mis nii 1-2 päeva pärast muutub talutavaks.

Ning viimaseks kuid,mitte vähem olulisemaks liimisin kinni ka parempoolse küljeakna tihendi,mis oli lahti tulnud ja tõsiselt häiris mind. Eelkõige on see üks koht,kust vihmavesi tahab ukse sisse pressida.
Pilt
Ilmselt laupäeval tuleb suuremat sorti tiirutamine autoga :auto teha jäänud veel 2 pisi asja.
Kilbid külge, armatuur rool ja polstird korra üle tõmmata puhastus vahendiga,kuna mustade töökinnaste ja kätega on pinnad paratamatult mustaks läinud.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 14 Sept 2011 20:58
Postitas moskiito
miks sa veljed ka oranšiks ei värvinud? oleks stiilipuhtam :D :auto

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 14 Sept 2011 21:02
Postitas MAZ
moskiito kirjutas:miks sa veljed ka oranšiks ei värvinud? oleks stiilipuhtam :D :auto
Ma ei tea,mis see sõna "stiilipuhas" sinu kontekstis tähendab. Minule sobib ta hõbedaste velgedega ning thats it.