Eelmainitud kastikad juba uute omanike käes.
Vahepeal sai toodud mosse nr 100 ka, tavaline uuem 412.
Ja 426 teemal:
Toimetame siis kui aega üle jääb. Hetkel vaja veel uksed eemaldada ning siis liivapritsi.
Aga natuke mootori teemal.
Kes teab siis originaalis on 412 mootor 1,5L( 82mm kolb ja 70mm vänt). Olen ise teinud samale plokile 1,6-1,7-1,8-1,9-2.0-2,1L. Kokku vist juba ca 100 412 mootorit tehtud... Nüüd siis kord 2,3L käes.
Silmaringi infoks et tehasest tehti seeriatootmisena palju erinevaid mootoreid: 1,5-1,7-1,8-2,0L. Lõpus tuli ka pritsega mootoreid. Koodid vastavalt 3317, 3318, 3320, 248 jne.
Kolbe tuli tehasest( Null mõõt siis ) 82, 85 ja 88mm.
Väntvõlle tuli tehasest siis selliste käikudega: 70, 75 ja 80mm. Markeeringud vastavalt 412, 3317, 3318.
Minul õnnestus hankida venemaalt markeerimata eksperimentaalväntvõll, mille käik on 85mm. Kuna vene ajast üks plokk alles kus olid hülsi pesad juba suured, sai mõeldud mis teha. Volga hülssidest tehtud mosse plokki sobivad hülsid ning peale veidikest uurimist selgus, et 85mm väntvõlli käiguga ja 92mm kolvi mõõduga saab kasutada volga zmz-406 mootori kolbe. Tähendab et sõrm on sama mis mossel - 22mm ning mosse kepsu pikkusega, 85mm väntvõlli käiguga jääb kolb täpselt hülsiga tasa. Lisaks teflonkattega, mis aitab vältida piston scuff´i. Jah, muidu on mossel küll sfäärilised kolvid ja kaotame praegu surveastmes kõvasti, kuid see mootor on just esimene katsetamine sellise kubatuuriga. Natuke kompenseerime kaanega, kui vaja siis keevitame kasvõi põlemiskambrit täis. Kepsud jäävad praegu ka mosse enda omad. Hiljem saab alati Opeli sepiskepsu panna nagu rallikal tegin.
Jahutussärkide kaaned tulevad suuremad, alumiiniumist. Veepumba rihmaratas pisike, alumiiniumist jne.
Kõiki peensuseid ei jaksa kirja panna, kel huvi see saab küsida.
Plokikaaned tulid tehasest 412, 331 ja 248 koodidega. Siia panen 248 kaane, millel on 2mm suurem sisselaskeklapp kui 412 ja 331 kaantel.