AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 639
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Seenior »

Need õlikulunormid pärinevad mossede algusajast ja 412 mootorile on need selgelt liiga suured.Minu 80000 kilti sõitnud mosse lepib umbes 20/25 grammiga sajale, üle 100 gr kulu viitab juba mootori hõrenemisele.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Nu vat,tagaiste välja ja automootor asemele,toeks paar vana autorehvi. Nii sai laupäev Mossega Sigulli mootorit toodud
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/68434879
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/68434837
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/68434901
Homme hommikul sõidan selle "kandamiga" Tallinna,kus ta maha viskan. Idee järgi tuleb hiljem sellest mootorist asi,mis hakkab mu Ladat liigutama.

Mossel hakkab minu käes 8000km täis saama.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Vahepeal hakkas häirima mingi kahtlane kõrin mootoris,nagu kett oleks,laager veepumbas või genekas. Pumpa ja genekat kontrollisin,korras. Jaotusvõlli ketti proovisin alul töötava mootoriga,muutusi polnud. Võtsin klapikambri kaane maha ja proovisin uuesti,nüüd pingutus kett ära nagu vaja.
Peale seda hakkas kõrvu kahtlane kahin,nagu käigukast oleks. Õlitaseme kontroll suurendas mu kahtlusi: tase oli min märgist juba pisut allpool. Hetkel kodus õli polnud,homme linnas lisan juurde.
Pidurite kontrollamp on mõnda aega kustunud olnud,kas ühendus katkenud või pirn läbi. Ei sütti ka käsipiduri peale tõmbamisel.
Täna oli mul vaba aega ning tegin ka mitu soundipõhilist videot(pildis siis tahho ja spido ning vaataja kõrvad :D ),põhirõhk oli pandud 3. käigu soundile siis.
Kõike videosid ükshaaval panema ei hakka aga siit nad leiab http://www.youtube.com/user/edelareisija
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas: Peale seda hakkas kõrvu kahtlane kahin,nagu käigukast oleks. Õlitaseme kontroll suurendas mu kahtlusi: tase oli min märgist juba pisut allpool. Hetkel kodus õli polnud,homme linnas lisan juurde.
Pidurite kontrollamp on mõnda aega kustunud olnud,kas ühendus katkenud või pirn läbi. Ei sütti ka käsipiduri peale tõmbamisel.
Panin siis õlitaseme paika,lisasin ca. 300g seda ollust ja kahin läks tunduvalt nõrgemaks.
Pidurite kontrollamp oligi täitsa must. Tuli välja,et kohe ei leidnud sinna midagi asemele panna,12v olid otsas,panin esialgu 24v. On küll tunduvalt nõrgem aga ajab asja ära. Hiljem ümbervahetus õige pirni leidmisel imelihtne.
Lisasin ka tosooli liitri jagu. Mingi aeg on plaanis teha mootorile jahutussärgi puhastus ja näeb,kas hiljem hakkab tosooli karterisse imbuma. Ka õlivahetus tuleb ette võtta aga selle lükkan pisut edasi. Kõigepealt näeb,kas jahutussüsteem pidama jääb. Praeguse õliga läbitud üle 5000km ja rõhk on ka pisut langenud.
Pagasnikusse istmetagusesse seina tegin vaheseina,kuhu sai paigutatud kaasaveetav "mant" (varubensiin,klaasipesu,pidurivedelik,varujupid jms),nüüd ruumi tunduvalt rohkem.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna poole päeva pealt lambist mõtlesin,et vahetaks mootoris õli ja filtri ära. Mõeldud - tehtud. Õlifiltril oli üks kummist otsaseib pude (halb materjal?) aga mul üks tihendite komplekt oli varuks,see läks käiku. Välja lastud õlist midagi kahtlast silma ei hakanud ja sai uus sisse kallatud.
Õlirõhk ikka madal. Peale õli sissevalamist oli rõhk näidiku järgi 4, pööretel 2000p/min. Soojalt maanteel 3, tühikäigul "alla nulli". Huvitav,kas andur annab valesignaali mõõdikule? Kuidagi kiiresti (aga sujuvalt) on viimase 1-2 kuuga rõhk madalaks vajunud. Lootsin küll,et peale õlivahetust on jälle normis.
Karteriloputust ei teinud,polnud hetkel millegagi seda teha. Sisse kallasin "Ziguli",see oli kohe võtta ja "paremaid" õlisid kasutada ei julge.
Mul pole ka mehhaanilist manomeetrit,saaks kontrollida "otse" survet õlitussüsteemis.
Seoses sellega tekkis küsimus,kus mootori küljes õlimagistraalis oleks selline sobiv keermetatud punn,kuhu mõõdik ühendada? Ainult anduri auk?
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 639
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Seenior »

Kõige kindlam ikka anduri avast kontrollida,olen sinna ka kolmiku pannud ja paralleelselt mehhaanilise näitaja ühendanud,siis hea võrrelda.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Pidurdades kipub mootor välja surema,just hetk enne seismajäämist. Viimasel paaril päeval on asi eriti hulluks läinud. Tuleb järgmine nädal ikka karba lahti kiskuda,nii ei saa enam sõita.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Karburaator käis täna lahti-kokku koos läbipuhumisega aga mootori töös muutusi pole,lonkab teine nii mis hirmus. Proovisin kohapeal tühikäigul pidurdamist simuleerida aga välja ei surnud. Koju sõites selgus,et tühikäiku pole. Kodus keerasin karbast tühikäiku peale 1500p/min-ni,vähemalt "ei sure ära".
Sammuti "õnnestus" mul karburaatori küljest ära kaotada lühike traadimoodi U-kujuline konks,mis sidus omavahel kahte komponenti. Karbat peale pannes üks hetk käis klõbin ja sinna kuhugi starteri taha või sidurikoja kanti ta kaduski. Leida seda ei õnnestunud kuid sõitmist selle puudumine ei seganud.
Vahetasin õlirõhu andurit. Õlirõhus muutusi pole,sama. Kas oleks pidanud ikka õlivahetusel süsteemi läbi pesema? Eelmine kord lasin puhta diisliga mõned minutid käia,pisut paremaks läks. Klapikambri kaane all puhtamaks just ei läinud,ju on seda kõntsa nii palju sees.
Homme võtan jagaja ette.
Räägiti,et kui pidurivedelik immitseb pidurivõimendisse siis see mootori töötamise ajal imetakse silindrisse,mis pidi viimase ära rikkuma (kolvirõngad pigituvad kinni)? See,et pidurdades mootor välja surra tahab,pidi olema võimendi "kala". Mis seal viga võib olla?
Proovisin ka,et lahutasin võimendi sisselaske kollektorist ära ja panin viimase augule näpu ette. Mootori töös muutusi pole,viga peaks siis mujal olema kui võimendis.
Koos pidurivõimendi korrastamisega (ülevaatusega) lähevad ka peasilindri mansetid vahetusse.
Käigukast kahiseb ikka ja päris korralikult. Kas mulle tundub see või ongi nii,pole enne nagu tähele pannud. Mõni laager kastis läbi? Seda kahinat on ka kapoti all päris selgelt kuulda,äkki ikka ei ole käigukast?
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas:Karburaator käis täna lahti-kokku koos läbipuhumisega aga mootori töös muutusi pole,lonkab teine nii mis hirmus.
Sammuti "õnnestus" mul karburaatori küljest ära kaotada lühike traadimoodi U-kujuline konks,mis sidus omavahel kahte komponenti.
Homme võtan jagaja ette.
Käigukast kahiseb ikka ja päris korralikult.
Täna siis leidsin aega jagajat lahata. Kontaktid viilisin ilusti siledaks,puutuvad nüüd korralikult teineteise vastu. Ka süüte panin enam vähem paika,vähemalt soojalt käivitub korralikult.
Karburaatoril muutsin pisut bensiini taset vähemaks ja selle kadunud U-kujulise julla võtsin ühe teise karba küljest. Veel täheldasin peale karba lahti-kokku panemist,et "toorega" külmalt kuidagi üldse käia ei taha,töötab nagu traktor. Ehk on selle põhjus liialt kõrges bensutasemes,ei tea. Sama viga hakkas ükskord äkki sammuti peale karba puhastust vaevama ka minu eelmist Mosset.
Vaatamata kõikidele nendele töödele lonkab mootor endiselt kohutavalt ja tahab pidurdades välja surra (vähemalt pöörded langevad silmnähtavalt). Peaks tegema ühe proovisõidu,ühendades pidurivõimu kolle küljest lahti (kolle peale seda sulgeda),vaatan mis teeb. Pidurit peab siis kõvasti talluma ja käsikaga kaasa aidata.

No vat ei kahise käigukast! Ikka seal gaasijaotusmehhanismi,eriti keti kandis! Kas on ketileevendustald puruks läinud? Tuleb klapikambri kaas veelkord maha võtta,ehk näeb sealt täpsemini,mis selle ketiga ikka on. Tegin ühe klipi ka ja sealt peale kahina muud ei kuulegi! Siin http://www.youtube.com/watch?v=mqBUE2s79Oc
Kadaka turult leidsin eelmine nädalavahetus ka ühe AZLK-kirjaga porilapi,sellegi installisin külge. Nüüd on mul IZ-i lapp üle.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Video pealt nägin paistvat, et sul DAAZ karburaator.Eeldan, et kui tühikaäiku pole ja ei saa ka reguleerida eriti ,siis võiks olla,et tühikäigu reguleerkruvi all olev kummirõngas "laseb läbi" ehk teisisõnu pehkind ja vajab väljavahetamist.Samas ei välista ülemineku kanalite vaigurohkust kiirendus režiimilt tühikäigule.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta