AZLK 2140 1980 HendrikR

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas HendrikR »

kassu kirjutas:Omast kogemusest võin õelda,et talvel minu põllurallikas seisis mingi nädal aega,ükspäev tahtsin käima panna no ei läinud,viisin siis aku remonti,seal laeti ta tühjaks ja siis uuesti täis.Soovitan aku maha võtta kui talvel ei sõida või auto seisab liikumatult mingi nädal aega,aku pange kuhugi sooja
Terve talve oli mul toas. Selle akuga juhtus kunagi niimoodi,et kui ostsime selle aku,siis koju viies läks ümber ja tänaval oli pikk akuhappe rida :lol Ostsime poest elektrolüüti(seda ei pidand lahjendama,võis kohe sisse valada) ja täitsime ära
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas Edel »

Talveks ikka aku maha, või vähemalt miinusklemm lahti võtta. Mõtekas on aku koju vedada ja korralikult ära laadida. Suht uus aku hoiab pinget enam vähem kevadeni julgelt. Tühja akut ei tohi seisma jätta, eriti veel külma talve korral.
Lae aku korralikult ära ja proovi, mis teeb. Mootori töötamisel tasub laadimispinget mõõta, see peab sisselülitatud tuledega olema 14,5V juures. Kui süsteemis on masslüliti olemas, tasuks sellega sõidust tulles lahutada elektrisüsteem akust. Sellisel juhul ei tohiks küll aku tühjaks joosta elektrisüsteemi mõne lekke korral.
Kui akust vesi suht kiiresti ära tahab kaduda, on tegu enamasti ülelaadimisega. Mul eelmine aasta sellepärast küpses vaevalt pool aastat vana aku ära. Ei taibanud ju veetaset ka kontrollida (uus aku ju!) ja ükskord starter mootorit enam ringi ajada ei jõudnud. Mõõtsin voltmeetriga, 12,5-13 volti. Peaks ju piisav olema? Jamasin starteriga (harjade vahetus) ja sellel autol (VAZ-2106) oli ka massiprobleem mootori ja kere vahel. Sai sinna ka jäme kaabel pandud, aga ikka ei midagi. Eks töö juures siis hakkasin vaatama... polnud veehaisugi enam, põhjastki ei läikinud vastu mingit vett... No oli selge, kas praak või ülelaadimine. Igastahes õnnestus garantii korras uus aku saada.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas Edel »

HendrikR kirjutas: Terve talve oli mul toas. Selle akuga juhtus kunagi niimoodi,et kui ostsime selle aku,siis koju viies läks ümber ja tänaval oli pikk akuhappe rida :lol Ostsime poest elektrolüüti(seda ei pidand lahjendama,võis kohe sisse valada) ja täitsime ära
See võib vabalt mõjutada aku eluiga. Ribid akus ei tohi kuivale jääda ja ega aku põrutusi ka eriti ei kannata.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas tarmo400 »

2014 a Mais ostetud akule peaks kehtima ju garantii..
Kui sa tood selle aku Fixus Mustamäe autovaruosade poodi võin ära mõõta aku reaalse mahtuvuse ( et saada õige tulemus tuleb mõõta peale aku täielikku laadimist laadijaga)
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas HendrikR »

Edel kirjutas:Talveks ikka aku maha, või vähemalt miinusklemm lahti võtta. Mõtekas on aku koju vedada ja korralikult ära laadida. Suht uus aku hoiab pinget enam vähem kevadeni julgelt. Tühja akut ei tohi seisma jätta, eriti veel külma talve korral.
Lae aku korralikult ära ja proovi, mis teeb. Mootori töötamisel tasub laadimispinget mõõta, see peab sisselülitatud tuledega olema 14,5V juures. Kui süsteemis on masslüliti olemas, tasuks sellega sõidust tulles lahutada elektrisüsteem akust. Sellisel juhul ei tohiks küll aku tühjaks joosta elektrisüsteemi mõne lekke korral.
Kui akust vesi suht kiiresti ära tahab kaduda, on tegu enamasti ülelaadimisega. Mul eelmine aasta sellepärast küpses vaevalt pool aastat vana aku ära. Ei taibanud ju veetaset ka kontrollida (uus aku ju!) ja ükskord starter mootorit enam ringi ajada ei jõudnud. Mõõtsin voltmeetriga, 12,5-13 volti. Peaks ju piisav olema? Jamasin starteriga (harjade vahetus) ja sellel autol (VAZ-2106) oli ka massiprobleem mootori ja kere vahel. Sai sinna ka jäme kaabel pandud, aga ikka ei midagi. Eks töö juures siis hakkasin vaatama... polnud veehaisugi enam, põhjastki ei läikinud vastu mingit vett... No oli selge, kas praak või ülelaadimine. Igastahes õnnestus garantii korras uus aku saada.
Vahepeal peale laadimist näitas mul 13.2 volti.Nüüd igatahes panin uue elektrolüüdi ja panin laadima.Lasen mingi 3-4 tundi laadida ja eks näeb,mis näitab.Hetkel näitas 11.9
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas SanderV »

see volt ei näita sul midagi, sel pole midagi pistmist mahtuvusega, ta võib sul 13.2 volti mis iganes olla aga kui sa midagi järgi ühendad ja 5 sekundiga sul tühi on siis on aku otsas
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas HendrikR »

SanderV kirjutas:see volt ei näita sul midagi, sel pole midagi pistmist mahtuvusega, ta võib sul 13.2 volti mis iganes olla aga kui sa midagi järgi ühendad ja 5 sekundiga sul tühi on siis on aku otsas
Käivitamised tõmbavad tühjaks. Nt tuled töötavad,aga starter ei plõksugi(näit siis oli 11.9). Kui täis laadida,siis paar korda kannatab käivitada
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas moskiito »

laadimisel peab olema 14V +/- 0,2V kui rohkem on erinevus, siis on kolm varjanti, kas šokolaad läbi, genekas viga või aku tuksis. Kui kaks eelnevat läbi, siis akult klemmi eemaldamisega mootori töö saab olema häiritud ehk pöörded kukkuvad või sureb hoopis välja. Kui kõik jääb endiseks, siis on akku tuksis. Klemmi eemaldamist soovitan muidugi ainult sellisel juhul kui on originaal süütemehanism, kui elektrooniline ehk kontaktivaba, siis seda mitte mingil juhul teha, stern võib rääkida mis siis juhtuma saab :D Muidu elektrikud on rääkinud et kui laadimispinge madal siis 75% aku tuksis ja kui kõrgem siis šokolaad (tablet) läbi.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
HendrikR
Postitusi: 582
Liitunud: 08 Juul 2013 19:22
Telefon: 56643745
Asukoht: Lasnamäe
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas HendrikR »

moskiito kirjutas:laadimisel peab olema 14V +/- 0,2V kui rohkem on erinevus, siis on kolm varjanti, kas šokolaad läbi, genekas viga või aku tuksis. Kui kaks eelnevat läbi, siis akult klemmi eemaldamisega mootori töö saab olema häiritud ehk pöörded kukkuvad või sureb hoopis välja. Kui kõik jääb endiseks, siis on akku tuksis. Klemmi eemaldamist soovitan muidugi ainult sellisel juhul kui on originaal süütemehanism, kui elektrooniline ehk kontaktivaba, siis seda mitte mingil juhul teha, stern võib rääkida mis siis juhtuma saab :D Muidu elektrikud on rääkinud et kui laadimispinge madal siis 75% aku tuksis ja kui kõrgem siis šokolaad (tablet) läbi.
Geneka tabletid olid uueväärsed. Pärnus käies hakkas jamama. Poe ees siis hakkasime lahkama genekat :D Sõidu ajal ta nagu laeb. Aga noh,tundub,et peab uue aku ostma...
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich! :auto
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot! :)
irukas
Postitusi: 178
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitus Postitas irukas »

Akule valatakse peale ikka destileeritud vett, happe juurdevalamine peaks minumeelest asja tuksi keerama.
Linnuvabriku garaaž
Vasta