25. leht 41-st

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 17:58
Postitas HendrikR
kassu kirjutas:Omast kogemusest võin õelda,et talvel minu põllurallikas seisis mingi nädal aega,ükspäev tahtsin käima panna no ei läinud,viisin siis aku remonti,seal laeti ta tühjaks ja siis uuesti täis.Soovitan aku maha võtta kui talvel ei sõida või auto seisab liikumatult mingi nädal aega,aku pange kuhugi sooja
Terve talve oli mul toas. Selle akuga juhtus kunagi niimoodi,et kui ostsime selle aku,siis koju viies läks ümber ja tänaval oli pikk akuhappe rida :lol Ostsime poest elektrolüüti(seda ei pidand lahjendama,võis kohe sisse valada) ja täitsime ära

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 23:05
Postitas Edel
Talveks ikka aku maha, või vähemalt miinusklemm lahti võtta. Mõtekas on aku koju vedada ja korralikult ära laadida. Suht uus aku hoiab pinget enam vähem kevadeni julgelt. Tühja akut ei tohi seisma jätta, eriti veel külma talve korral.
Lae aku korralikult ära ja proovi, mis teeb. Mootori töötamisel tasub laadimispinget mõõta, see peab sisselülitatud tuledega olema 14,5V juures. Kui süsteemis on masslüliti olemas, tasuks sellega sõidust tulles lahutada elektrisüsteem akust. Sellisel juhul ei tohiks küll aku tühjaks joosta elektrisüsteemi mõne lekke korral.
Kui akust vesi suht kiiresti ära tahab kaduda, on tegu enamasti ülelaadimisega. Mul eelmine aasta sellepärast küpses vaevalt pool aastat vana aku ära. Ei taibanud ju veetaset ka kontrollida (uus aku ju!) ja ükskord starter mootorit enam ringi ajada ei jõudnud. Mõõtsin voltmeetriga, 12,5-13 volti. Peaks ju piisav olema? Jamasin starteriga (harjade vahetus) ja sellel autol (VAZ-2106) oli ka massiprobleem mootori ja kere vahel. Sai sinna ka jäme kaabel pandud, aga ikka ei midagi. Eks töö juures siis hakkasin vaatama... polnud veehaisugi enam, põhjastki ei läikinud vastu mingit vett... No oli selge, kas praak või ülelaadimine. Igastahes õnnestus garantii korras uus aku saada.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 05 Mai 2015 23:15
Postitas Edel
HendrikR kirjutas: Terve talve oli mul toas. Selle akuga juhtus kunagi niimoodi,et kui ostsime selle aku,siis koju viies läks ümber ja tänaval oli pikk akuhappe rida :lol Ostsime poest elektrolüüti(seda ei pidand lahjendama,võis kohe sisse valada) ja täitsime ära
See võib vabalt mõjutada aku eluiga. Ribid akus ei tohi kuivale jääda ja ega aku põrutusi ka eriti ei kannata.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 06 Mai 2015 11:39
Postitas tarmo400
2014 a Mais ostetud akule peaks kehtima ju garantii..
Kui sa tood selle aku Fixus Mustamäe autovaruosade poodi võin ära mõõta aku reaalse mahtuvuse ( et saada õige tulemus tuleb mõõta peale aku täielikku laadimist laadijaga)

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 06 Mai 2015 20:44
Postitas HendrikR
Edel kirjutas:Talveks ikka aku maha, või vähemalt miinusklemm lahti võtta. Mõtekas on aku koju vedada ja korralikult ära laadida. Suht uus aku hoiab pinget enam vähem kevadeni julgelt. Tühja akut ei tohi seisma jätta, eriti veel külma talve korral.
Lae aku korralikult ära ja proovi, mis teeb. Mootori töötamisel tasub laadimispinget mõõta, see peab sisselülitatud tuledega olema 14,5V juures. Kui süsteemis on masslüliti olemas, tasuks sellega sõidust tulles lahutada elektrisüsteem akust. Sellisel juhul ei tohiks küll aku tühjaks joosta elektrisüsteemi mõne lekke korral.
Kui akust vesi suht kiiresti ära tahab kaduda, on tegu enamasti ülelaadimisega. Mul eelmine aasta sellepärast küpses vaevalt pool aastat vana aku ära. Ei taibanud ju veetaset ka kontrollida (uus aku ju!) ja ükskord starter mootorit enam ringi ajada ei jõudnud. Mõõtsin voltmeetriga, 12,5-13 volti. Peaks ju piisav olema? Jamasin starteriga (harjade vahetus) ja sellel autol (VAZ-2106) oli ka massiprobleem mootori ja kere vahel. Sai sinna ka jäme kaabel pandud, aga ikka ei midagi. Eks töö juures siis hakkasin vaatama... polnud veehaisugi enam, põhjastki ei läikinud vastu mingit vett... No oli selge, kas praak või ülelaadimine. Igastahes õnnestus garantii korras uus aku saada.
Vahepeal peale laadimist näitas mul 13.2 volti.Nüüd igatahes panin uue elektrolüüdi ja panin laadima.Lasen mingi 3-4 tundi laadida ja eks näeb,mis näitab.Hetkel näitas 11.9

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 06 Mai 2015 21:16
Postitas SanderV
see volt ei näita sul midagi, sel pole midagi pistmist mahtuvusega, ta võib sul 13.2 volti mis iganes olla aga kui sa midagi järgi ühendad ja 5 sekundiga sul tühi on siis on aku otsas

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 06 Mai 2015 22:57
Postitas HendrikR
SanderV kirjutas:see volt ei näita sul midagi, sel pole midagi pistmist mahtuvusega, ta võib sul 13.2 volti mis iganes olla aga kui sa midagi järgi ühendad ja 5 sekundiga sul tühi on siis on aku otsas
Käivitamised tõmbavad tühjaks. Nt tuled töötavad,aga starter ei plõksugi(näit siis oli 11.9). Kui täis laadida,siis paar korda kannatab käivitada

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 07 Mai 2015 02:12
Postitas moskiito
laadimisel peab olema 14V +/- 0,2V kui rohkem on erinevus, siis on kolm varjanti, kas šokolaad läbi, genekas viga või aku tuksis. Kui kaks eelnevat läbi, siis akult klemmi eemaldamisega mootori töö saab olema häiritud ehk pöörded kukkuvad või sureb hoopis välja. Kui kõik jääb endiseks, siis on akku tuksis. Klemmi eemaldamist soovitan muidugi ainult sellisel juhul kui on originaal süütemehanism, kui elektrooniline ehk kontaktivaba, siis seda mitte mingil juhul teha, stern võib rääkida mis siis juhtuma saab :D Muidu elektrikud on rääkinud et kui laadimispinge madal siis 75% aku tuksis ja kui kõrgem siis šokolaad (tablet) läbi.

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 07 Mai 2015 07:34
Postitas HendrikR
moskiito kirjutas:laadimisel peab olema 14V +/- 0,2V kui rohkem on erinevus, siis on kolm varjanti, kas šokolaad läbi, genekas viga või aku tuksis. Kui kaks eelnevat läbi, siis akult klemmi eemaldamisega mootori töö saab olema häiritud ehk pöörded kukkuvad või sureb hoopis välja. Kui kõik jääb endiseks, siis on akku tuksis. Klemmi eemaldamist soovitan muidugi ainult sellisel juhul kui on originaal süütemehanism, kui elektrooniline ehk kontaktivaba, siis seda mitte mingil juhul teha, stern võib rääkida mis siis juhtuma saab :D Muidu elektrikud on rääkinud et kui laadimispinge madal siis 75% aku tuksis ja kui kõrgem siis šokolaad (tablet) läbi.
Geneka tabletid olid uueväärsed. Pärnus käies hakkas jamama. Poe ees siis hakkasime lahkama genekat :D Sõidu ajal ta nagu laeb. Aga noh,tundub,et peab uue aku ostma...

Re: AZLK 2140 1980 HendrikR

Postitatud: 07 Mai 2015 08:04
Postitas irukas
Akule valatakse peale ikka destileeritud vett, happe juurdevalamine peaks minumeelest asja tuksi keerama.