AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Nina värvist ja esipõlle vanast mastiksist rookisin täna puhtaks. Haljale pinnale ohtralt roostesurma. Nüüd on pilt selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/70265069
Ja veel http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/69390647 :D proovisin ükspäev sellist asjakest käigukangi otsa ja mõne päeva nii sõitsin,tunne nagu Ikaruse käigukangiga,käib see Mossel niigi lopa-lopa :D nagu Ikarustelgi kunagi. Nupp pärinebki sellelt aparaadilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/31919611
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas viirusboy »

Krt, see nupp näeb seal välja nagu meheau.. :D :D
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna avastatud paar viga. Esiteks olen viimasel paari päeva jooksul hakanud tundma vähest vibratsiooni kiirusel 95+km/h. Täna kontrollisin kardaani riste ja tagasilla poolsel ristil oli pisike vaevumärgatav lõtk sees. Samas nägin,tagumine parempoolne pidurikilp õline. Et siis kas piduritöösilindrite mansetid lekivad või poolassi tihend.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Süüteluku kontaktplaat tegi täna vigureid. Päeval panin mootori käima,lasin natuke töödata. Pool tundi hiljem ei teinus tarter piuksugi. Mõõtsin, 11,5 volti! Nii lühikese ajaga sõi aku seistes tühjaks. Võti oli teise asendisse keeratud(süüde väljas,roolilukk ei olnud rakendunud) ja ilmselt see asend sööb voolu. Sama oli paari päeva eest õhtul,kui starter ei jõudnud enam tööd teha ja aitas teiselt akult "täkk". Täna oli paar korda ka juhus,kus võtit keerates peaks nagu starter järgi võtma aga ei jutunud midagi. Korduvalt proovides sai lõpuks ikka tööle.
Genekas laeb korralikult ja viimasel paaril nädalal on starter vahel vaevaliselt ringi võtnud. Veebruaris sai see lahti võetud ja puksid korralikult määritud,selle viga olla ei saa. Jääb üle kontaktplaat luku all. Viimasel ajal ei pöördu ka võti teatud asendis korralikult,kipub kuhugi kinni jääma.
Kaevasin täna tagavarased kontaktplaadid välja ja homme hakkan sobitama. Seni sõidan,teine aku igaks juhuks pagassis kaasas.

Endiselt pole aru saanud,mis asi kapoti all mootori töötades kahiseb (nagu mõni laager hakkaks läbi minema),mootori pöördeid suurendades läheb valjemaks. Genekat ja veepumpa kontrollisin,need käivad vabalt.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas:Süüteluku kontaktplaat tegi täna vigureid.
Kaevasin täna tagavarased kontaktplaadid välja ja homme hakkan sobitama. Seni sõidan,teine aku igaks juhuks pagassis kaasas.
Võtsin kontaktplaadi küljest ära. Mina ei näinud seal midagi viga ja liikus korralikult. Oma varudest üks oli sobilik aga välisel vaatlusel oli too rohkem kulunud nii et läks vana külge tagasi.
Voolu kadus ja starteri jupsimistes hakkan kahtlustama starteri harjasid. Eelmine aasta detsembris sai teiste starteritelt harjad kokku kogutud ja neist paremad välja valitud aga ega need ka nii väga "head" ei olnud. Viga (üks teine põhjus) ilmnes ja kohe poodi uute järgi tormata ei olnud aega.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Sellist keberniiti ja ajude peedistamist nagu täna,pole juba hulk aega näha saanud. Mõtlesin,et vahetaks siis starteri harjad ära ja määriks detailid nii nagu ette nähtud. On see starter viimasel ajal ikka väga kummaliselt käituma hakanud. Võtit keerates iga kord ei tahtnud lülituda ja käivitades lülis vahel sisse-välja.vahel ajas närvi ikka väga mustaks.
Sõitsin töökotta sisse ja starter maha,töö tehtud ning peale tagasi. Proovimise ajal starter ketras uhkelt aga mootori silindrites ei toimunud mitte ühtegi pauku! No mis krt nüüd on! Kontroll tuvastas ebaühtlase sädeme (oli/ei olnud)ja peale ilmatu 4 tunnist jebimist sai vahetatud alul jagaja kaas,siis kondekas,edasi jagaja ise, süüteluku klemmplaat,käidud üle kõik süütesüsteemi juhtmete kinnitused aga vat käima ei lähe! Viga oli selles ühenduses http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/73012243 Miskipärast jäis see polt koos mutri ja klemmiga seal liiga vabalt. Krt ei jõua ära vanduda! Poleks eluilmas sealt viga otsida osanud kui seda juhet liigutanud poleks. Ilmselt see tekitabki seda kala,et starter jupsib ja aku seismise ajal tühjeneb! Sõitsin koju ja sain küll kiruda,kõik sedadmed ja süüde nüüd paigast ära keeratud,mootor kuidagi minna ei jõua! Sõitsin koju ja viskasin oma varuks olnud starterid kohe pagassi. Homme kisun selle rimaka uuesti mootori küljest ära ja kombineerin sinna mingi parema jubina.

Pikk jutt si** jutt aga muu sekka ka natuke Mosse kere värviparandusi ja rooste surmaga üle käimisest alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/72912797 Nina ja tagaosa siis ning kui värvi üle jääb,ka küljed. Hetkel tagaosa pooleli,pensuluuk veel tegemata ja plaan on ka tagatulede liistusisene osa mustaks teha. Hetkel lasen valge korralikult kõvaks minna ja katsetan musta sprayd ennem eraldi juhuks kui see alumise värvi äkki üles keedab.
Tagumine stange on nurkadest läbi roostetanud nii et see tuleb ka mingi aeg välja vahetada.
Ja krt ei jõua vene kvaliteeti ära kiruda: talvel panin kõik uued jahutussüsteemi lõdvikud aga on juba pragulised. Mine jälle uusi otsima enne kui mõni tee peal puruks läheb.
Mis pragunemise vastu aitaks? Kastaks spray silikoonõliga üle nagu rooliotsade kummikatted?
Killa
Postitusi: 168
Liitunud: 08 Veebr 2009 00:04

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Killa »

Edel kirjutas: Tagumine stange on nurkadest läbi roostetanud nii et see tuleb ka mingi aeg välja vahetada.
Ja krt ei jõua vene kvaliteeti ära kiruda: talvel panin kõik uued jahutussüsteemi lõdvikud aga on juba pragulised. Mine jälle uusi otsima enne kui mõni tee peal puruks läheb.
Mis pragunemise vastu aitaks? Kastaks spray silikoonõliga üle nagu rooliotsade kummikatted?
Ise soovitaks sebida mõne doonori pealt nsv aegsed lõdvikud ja stanged. Uued stanged pidid minema aastaga rooste ja kroom mullitama hakata.
Kasutaja avatar
Seenior
Postitusi: 639
Liitunud: 18 Apr 2009 15:20
Asukoht: Lavassaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Seenior »

Mootor töötab ka siis,kui see juhe lahti on. Selle otstarve on käivitamise ajal süütepooli takisti (variaatori) väljalülimine,järelikult on starteri tõmberelees lühis,sellest ka aku tühjenemine.Nõukogude ajal olid mingid starterid ilma selle klemmita ja sai neid paigaldatud,see juhe jäi lihtsalt lahti.Probleem võib olla külmal ajal käivitamisega,süütevool jääb nõrgaks käivituse ajal.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Seenior kirjutas:Mootor töötab ka siis,kui see juhe lahti on. Selle otstarve on käivitamise ajal süütepooli takisti (variaatori) väljalülimine,järelikult on starteri tõmberelees lühis,sellest ka aku tühjenemine.Nõukogude ajal olid mingid starterid ilma selle klemmita ja sai neid paigaldatud,see juhe jäi lihtsalt lahti.Probleem võib olla külmal ajal käivitamisega,süütevool jääb nõrgaks käivituse ajal.
Starteri tõmberelee vahetasin täna teise vastu. Piilusin sinna sisse ka ja puhastasin kontaktid ning lasin suruõhuga puhtaks. See vidin toimib aga starter vahel "poob". Ilmselt ankru puksid läbi sest määritud neid sai.
Peale proovitöötamist jätsin seisma,massi välja ei lülitanud. Mõne tunni pärast starter enam ringi vedada ei jõudnud. Andsin akulaadijast täkku,sain käima. Ei tea mis krt seal seisu ajal voolu sööb. Järgmine nädal võtan oma teised starterid (neid on mul tervelt 3) ja kombineerin neist ühe valmis. Mul pole seekord soovi starteri jonni taluda (nagu eelmine aasta pool suve Ladal olev tegi),lõpku see jama siis kohe.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna võtsin maha vasakpoolse tagapiduri trumli,et näha,mis seal lekib. Piduri töösilinder oli ok,lekkijaks hoopis poolassi simmer. Nii et jääb mul üle teine poolass otsida (3 aastat tagasi oli mul neid tervelt kaks aga lihtsalt viskasin ära :waah ).
Veel vaja uut piduri võimendit.
Tagaosa sai täna sellise ilme http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/73231717 Kõik on kena aga värvid ei sobitunud üksteisega hästi ja paarist kohast (just mõlemist välimistest servadest) tõmbusid "kortsu". Ju alusvärv sai liialt paksult ja ei jõudnud ära kuivada kuigi tegin seda laupäeval. Lasen "tüliõuntel" mõne nädala kuivada ja siis näeb,mis edasi saab.
Muu hulgas lasin ka Mosse õhufiltri korpuse üle http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/73231665
Kraapisin mõnest eelmine aasta värvitud ja nüüd pisut roostet välja pressivatest kohtadest ka küljekarpe. Värvi all roostet nagu õieti pole,ilmselt roostesurm on mingil määral tööd ikka teinud kuigi jah,karbid on mõnest nurgast üsna õhukesed,näpuga vajutades plekk(kui seda seal ongi) andis vetruma.
Täna starter ei poonudki aga lülitades korra ei tahtnud tööle hakata,peab ikka kusagil puudulik ühendus olema. Aku klemmid juhtmete otsas vaataks üle. Sammuti võtit keerates ja starter lülitades "jupsib",kargab vahel ka tahhomeetri osuti,nagu oleks jagaja kontaktide viga. Seda ei usu,jagaja vahetatud aga sümptomid ikka samad.
Vasta