Re: MZMA 401 1955 Lepik
Postitatud: 12 Nov 2015 12:14
ma nägin oma 2140-l (86a) samuti pagasnikus idanaabri poolt tehases peale kantud plastmass-hermeetikut: see teeb tõesti hoopis kahju ehk lööb end pleki küljest lahti ning soosib niiskuse püsimist liitekohtadel. Moodsad asjad on hoopis teised - mulle sattunud seni nn tugevamaks kummiks kuivavad, aga 2140 katusereelingutel kasutas maaler midagi mu silmis paremat: jäi nätskepoolne (aga oli ok-lt ülevärvitav). Pintaväri ega Devori lettide taga ei osatud mulle kahjuks pakutavate hermeetikute kuivamisjärgseid omadusi kirjeldada - otsisin viimati eelkõige nn nätskemat, aga sain ikka tugevama.
kasutamise funktsionaalne uba on ehk tõesti paljuski usus kinni - ma mõtestan seda lahti kui täiendavat ja väga paksu krundikihti. Mis isoleerib kindla peale ka keevituste ümbruses käiamisest hoolimata (mul käib samuti töö serv-servaga täis keevitades ja liigset metalli maha käiates) siiski jäävad õnarused - nende puhul ei ole ma kindel, kui hästi nad tegelikult (HVLP ehk madalsurvepüstoliga) kaetud saavad. Paksem kerehermeetik + püstol võib küll nn mikroõnarustesse mingid õhumullid jätta, aga suures plaanis on õhu ligipääs ikkagi korralikumalt takistatud. Igatahes otseselt kahju ta teha küll ei tohiks ning materjali hind on tagasihoidlik.
teine vaade on esteetiline - hermeetik hajutab / peidab konkreetse keevisõmbluse koha ära ja tulem on sarnane nn lääne masinate polt tehases liitekohtadele pealekantud mastiksiga (mida leiab nt ees lanseronidelt, põhja alt ja tagatulede ümbrusest).
võimalik, et üks häda (metallilt kõigi kattekihtide (kokku 0,4..0,5mm) irdumine ca 10bar suruõhuga puhastamisel) oleks mul kerehermeetiku mittekasutamisel ilmnemata jäänud. Siiski loen selle probleemi algpõhjuseks ketaslõikur + terasketas kombo kasutamist epokrundi eel:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 68&page=14
kasutamise funktsionaalne uba on ehk tõesti paljuski usus kinni - ma mõtestan seda lahti kui täiendavat ja väga paksu krundikihti. Mis isoleerib kindla peale ka keevituste ümbruses käiamisest hoolimata (mul käib samuti töö serv-servaga täis keevitades ja liigset metalli maha käiates) siiski jäävad õnarused - nende puhul ei ole ma kindel, kui hästi nad tegelikult (HVLP ehk madalsurvepüstoliga) kaetud saavad. Paksem kerehermeetik + püstol võib küll nn mikroõnarustesse mingid õhumullid jätta, aga suures plaanis on õhu ligipääs ikkagi korralikumalt takistatud. Igatahes otseselt kahju ta teha küll ei tohiks ning materjali hind on tagasihoidlik.
teine vaade on esteetiline - hermeetik hajutab / peidab konkreetse keevisõmbluse koha ära ja tulem on sarnane nn lääne masinate polt tehases liitekohtadele pealekantud mastiksiga (mida leiab nt ees lanseronidelt, põhja alt ja tagatulede ümbrusest).
võimalik, et üks häda (metallilt kõigi kattekihtide (kokku 0,4..0,5mm) irdumine ca 10bar suruõhuga puhastamisel) oleks mul kerehermeetiku mittekasutamisel ilmnemata jäänud. Siiski loen selle probleemi algpõhjuseks ketaslõikur + terasketas kombo kasutamist epokrundi eel:
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 68&page=14