28. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Juul 2010 21:33
Postitas stern100
Edel kirjutas:stern100 kirjutas:Tõmmitsaid? Nimelt mis osal sa neid kausse vahetama hakkad?
Vähemalt välimistel liigenditel peaks uued panema. Kõige pikemat (keskmine) varrast plaanis puutuda pole.
Kõnealune tõmmits selline
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/37102119 Eelmine aasta Kadaka turult küsiti sellise eest 350EEK.
Rooliotsi mõtled? Mina küll sealsete kausside vahetuseks tõmmitsat pole kasutanud. Keerad mutri peaaegu otsast ära ja annad haamriga ühe kõva löögi ja munakas tulebki välja.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Juul 2010 22:07
Postitas SanderV
tõmmitsat kasutaksin mina einult selle"plaadi" kinnitamiseks mis rooliotsa all on seal all mingi vedru mida väga raske kokku suruda et stopper peale saada
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Juul 2010 22:42
Postitas Edel
SanderV kirjutas:tõmmitsat kasutaksin mina einult selle"plaadi" kinnitamiseks mis rooliotsa all on seal all mingi vedru mida väga raske kokku suruda et stopper peale saada
No vat lõpuks jagati ära mida teha kavatsen. Ja see rooliotsa koonusest kätte saamine pole mul probleem.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 01 Aug 2010 13:20
Postitas Edel
Edel kirjutas:Täna starter ei poonudki aga lülitades korra ei tahtnud tööle hakata,peab ikka kusagil puudulik ühendus olema. Aku klemmid juhtmete otsas vaataks üle. Sammuti võtit keerates ja starter lülitades "jupsib",kargab vahel ka tahhomeetri osuti,nagu oleks jagaja kontaktide viga. Seda ei usu,jagaja vahetatud aga sümptomid ikka samad.
Jah,nädala käis enam vähem korralikult,vaid paar korda katkus seda kuni ühel põhjusel 300m enne kodu pidurdades mootor korra välja suri ja tee mis tahad,käima enam ei lähe! Paarsada meetrit varem(poe ees) läks aga nüüd mitte,aku tühi. Lükkasin käima ja sain koju,hoides pöörded üleval,et laeks. Mõõteriista järgi nagu laadis "midagi" aga akusse midagi "juurde" ei tulnud.
Järgmine hommik käima ei saanud. Proovisin lükata aga miskil põhjusel ta külmalt ning väikeste pööretega käima ei lähe,ei luba isegi. Tükk aega nügisin tulutult siis võtsin õe autolt "täkku". Paar pööret ja käis. Ma ei tea,mis krdi kepp on et lükates käima ei lähe,teise käiguga käib väntvõll uhkelt ja pikalt ringi aga ei käima isegi luba midagi.
Sõitsin linna ja otsustasin kõik süüte ja laadimisega kontaktid üle käia. Vaatasin ka geneka harjad üle,järgi oli 9-10mm ja mida veel avastasin,et jutmepunt ampermeetri taga oli lahti. Ilmselt oligi selle viga,vähemalt nüüd on käinud mitu päeva ühegi tõrgeteta ja mõõdiku järgi paranes tublisti ka laadimine. Muu hulgas võtsin (esialgu ajutiselt) ka masslüliti vahelt,arvates olevat see,mis voolu sööb. Hetkel on akul klemm ööpäeva ringselt peal olnud ja voolukadu pole täheldanud. Hetkel on ka teine aku pagassis täku andmiseks. Loodan,et seda seal kaua hoidma ei pea...
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 01 Aug 2010 13:41
Postitas Seenior
Lükkamisest pole kasu,kui aku on päris tühi,süütele on vaja vähemalt 6-8volti,et säde tekiks.Ampermeeter ongi mossede nõrk koht,soovitan selle juhtmete kinnitusi kõigil kontrollida,eriti 2140 omanikel.Sellest on põlenguidki juhtunud.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 01 Aug 2010 15:50
Postitas wolfe
Minu masinal sulasid juhtmed üless ampermeetri tagant aga päris leekideni ei jõudnud , õnneks sain enne jaole.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 01 Aug 2010 16:31
Postitas SanderV
mul on nii et juhtmed on korras... aga plastik kellade korpuses (roheline) on sulanud.. keegi teab mignit nõu mida peaks sellega ette võtma?
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 01 Aug 2010 20:31
Postitas Edel
Seenior kirjutas:Lükkamisest pole kasu,kui aku on päris tühi,süütele on vaja vähemalt 6-8volti,et säde tekiks.Ampermeeter ongi mossede nõrk koht,soovitan selle juhtmete kinnitusi kõigil kontrollida,eriti 2140 omanikel.Sellest on põlenguidki juhtunud.
Minul on tavaliselt ikka läinud,vähemalt mootor on lubanud ikka. Mul majaees väike mägi ja sealt mitmeid kordi oma autosid käima lükatud,ka Moskvitsi. Akus 11-11,5 volti ja see on mootori töölehakkamiseks täiesti piisav aga mitte starteriga käivitamiseks.
Mu omal oli jutmeid kinni hoidev mutter miskil põhjusel päris lahti kerinud. Oli kunagi ühe teise Mossega,et sõidu ajal ühel hetkel õlirõhu näidik vajus nulli ja temperatuur 110 poole. Sai kinni peetud ja selgus,et üks kaitse oli läbi,parandatud läks ka kohe läbi. Kodus vaatasin ja leidsin armatuuri tagant ühel mõõdikul pooleldi lahti kerinud juhtmekinnituse mutri. Ju siis juhtme liikumine sõidu ajal tekitas ülepinget ja kaitse "andis otsad". Mutter kinni ja probleem kadunud.
Näidikuploki tagant kipub sulama kui on kusagil vale pingega kaitse või halvemal juhul see asendatud mingi raudpulgaga,siis koormab ka üle ja juhtmed kipuvad liigselt soojenema. Ise arvan,et see näidikuploki plast sulab kergemini kui jutmete isoltasioon. Usun,et kui elektrisüsteem on korras,ei tohiks seal midagi sulada.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 02 Aug 2010 15:13
Postitas wolfe
Põhjuseks võib ka olla kulunud geneka relee (see ,,harkjalag,,)
AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 12 Aug 2010 22:36
Postitas Edel
Viimastel päevadel on mootor oma paha iseloomu näitamisega liiale läinud,kohati ei taha karburaator gaasipedaalile üldse alluda,katkub ja nokib,vahel kiirendades gaasi tugevalt vajutades kipub üldse välja surema...
Täna võtsin kätte ja asusin karburaatoritega eksperementeerima. Mul üks tedmata seisukorras Lada karburaator (Daaz 2107) üle ja sobitasin selle peale,olles eelnevalt ta üle kontrollinud,läbi puhunud ning puhastanud. Paraku sellega ta paremini ei käinud. Kuigi vaakumtoru jagajast karbasse oli ühendamata usun,et see polud süüdi peale vähe tugevamalt gaasi vajutamises,kus pöörete tagasi langemises ei jäänud mootor käima. Üritasin korduvalt ja lõin lõpuks käega.
Võtsin siis Mosse enda oma uuesti ette ja puhusin düüsid ja kanalid läbi. Siis avastasin,et karbal kaantel-plaatidel kõrvad ära vajunud. Sai neid painutatud ja uued tihendid lõigatud. Vanad olid vist viimati tehases pandud ja ligi 30 aastat ära käinud polnud ning asendasin ka kiirenduspumba membraani mille võtsin Lada karburaatorilt..
Igal juhul hakkas mootor ühtlasemalt tööle ning ka tooreklapi käepide enam "traditsioonilist pesulõksu" enam ei vajanud.
Selline on esmamulje. Näeb,mis hiljem saab...
Eile sai mul Mossega 11 000km. Tehnoülevaatus on septembris aga enne seda tuleb ta kallal veel korralikult tööd teha mis kipub raha puudumise taha toppama jääma.
Ülevaatuse tahan igal juhul ära teha,kes teab mis talvel juhtub ja mõte keerleb veel tuleva aasta veebruaris toimuva Uunikute talveralli osalemise üle. Elame-näeme...