AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

Talupoeg,mis sa ikka muretsed kruvi julgelt külge ja küll ta sobib ;)
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

MAZ kirjutas:Talupoeg,mis sa ikka muretsed kruvi julgelt külge ja küll ta sobib ;)
Ma pean ikka luba ka küsima,muidu materdatakse kohe ära... :D :D :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna siis võtsin kätte ja tegin siis käivitusseadme pihusti valmis. Võtsin Don-i pihustiotsa ja pistsin kõigepealt pliita alla,et põleks pehmeks. Jahutasin veel ahju ukse ees maha ja treisin tagumise osa maha. Kahjuks ei hakanud vindilõikaja peale....see on nii kõva materjal. Plaanisin siis keevitada kihi peale,et pehmeks saada. Ei aidanud seegi. Asi läks nässu. Võtsin järgmise pihustiotsa. Ahjust läbi ja samamoodi kõik üle käidud,kui eelmisel. Siis käiasin pihustiotsal esimese sentimeetri maha ja keevitasin pehme rauajupi külge kinni. Peale jahutamist treisin mõõtu ja keerasin 10 mm. vindi peale. Mutter sai ka otsa keevitatud ja valmis ta saigi. Auk sai ka sisse puuritud. Kartsin,et keevitusega põletab augud kinni aga läks õnneks. Katsetuseks panin selle pihusti voolikule järgi ja andsin käsipumbast survet. Päris esimese korraga auru üles ei võtnud aga tööle see hakkas. Kollektorisse ma veel auku ei teinud vaid lõin augutorniga lõdvikusse augu. Katsetamiseks sobib küll. Lasin ka reservuaari eetrit täis ja proovisin käivitada. No eriti ei õnnestunud,sest soe aeg ja läheb käima ilmagi... :D Tõmbasin kütte maha ja proovisin niisama. On tunda küll,et peale mõnda korda edasi-tagasi käsipumpa liigutades jõuab eeter mootorisse. Nüüd ei ole siis muud teha,kui jälgida,kas mootori töötades ka reservuaarist eetrit mootorisse imeb või ei juhtu midagi. Märkisin vildikaga ka ära,kuhu maani potskas vedelik on. Kohapeal tuuritades ei juhtunud midagi,järelikult väga hullu midagi juhtuda ei tohiks. Tuleb lihtsalt asja jälgida.

Pilt

Pilt
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No nii, Täna sai sõidetud siis pea 40 km. ja eetripotsikus sama seis. Seega võib asja õnnestunuks lugeda. Ei vea see mootor sealt midagi endale kõrri... Mulle tundus isegi eila,et kui pihustil suuremad augud oleks,toimiks võibolla asi veel paremini. Kahjuks mul hetkel mingi suurema kubatuuriga mootori vanat pihustit pole,muidu oleks saanud lausa teise variandi teha prooviks. Päris täiest torust ei taha ka seda kraami mootorisse põrutada.....
Kuna selle värgiga on juba piisavalt asjatatud,võib selle aretamise rahulikult pooleli jätta. Talvel jätkame.... :D
Jätkuvalt ootan originull pihusti pakkumisi! :beer
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas stern100 »

Tehnika oma silmaga nähtud! Väga aukartust äratav park ja kogu!
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Isand Stern koos kaaskonnaga külastas mind täna. Tõi ka kaasa tutika 2140 tagastange + kaks poolepidust antenni. Ühel oli ka olemas raadiopoolne pistik. Teises otsas oli aga mulle tundmatu vahetükk. Asjaks ikka. Suured tänud!
Pidime ka ühe tiiru tegema aga arvestades olukorda,et manustasin mingit kahtlast ainet.... ja ka külaline arvas targemaks asja edasi lükata.... Oleks tahtnud kõva rallimehe arvamust teada Perkinsi mootori omaduste kohta. Eriti tore oleks siis lõpuks teada saada,et kas kõlbab rally jaoks või ei... :D No eks seda saab vast edaspidi ka testida.

No eks siis pakkuge seda antenni külge käivat pistikut koos mutriga. Esimesele õige asja pakkujale pudel õltsi kauba peale!
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Õhtust!
Täna sain natuke auto kallal toimetada. Radikal oli talve lõpul üks tinutus lahti tulnud ja võtsin nõuks asi üle teha. Ei tahtnud radikat maha kakkuda vaid tegin küljes ära. Pisut kehva oli aga asja sai. Kvaliteedile rõhku ei pannud. Tähtis on asi pidama saada. Igaks juhuks võtsin ka enne tinutustöid autolt aku maha,sest pisikese gaasilambiga toimetades võib käraka ka ära teha..... mine tea. See veel puuduks,et silmanägemine kehvemaks läheks....

Pilt

Sai ka pihustid üle kontrollitud. Kuna eelmine kord sai näpitud üleliia siis sai surveid pisut suurendatud. Tulemus oli hea.

Nüüd aga paluks targemate abi. Kes oskab öelda millega määrida sellist aparaati:

Pilt


Sellel vaakumpumbal on ju ikkagi laagrid sees ja muud kuluvad osad. Lööks tavotti täis aga igaks juhuks küsin targematelt järgi. :beer . Kunagi ühte sellist arutasin ja mingit imelikku möginat oli täis...
Kunas seda viimati määriti või hooldati,ei ole ju teada. Võiks natuke asja hävingut ennetada.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

Kui tahad kindel olla osta poest väike pott BP(Britsh Peroleumi) määret,mis on selline kollane ja pool läbipaistev ja sellega täida laagrid ära. Siis pole ohtu,et midagi kokkujoosta seal saaks. Pakend selline roheline, kuid Viljandis seda vaevalt müüakse. Tartus küll olen müügil kohanud.
Pilt
Varem müüdi ka plekkpurgis seda. Häda pärast saan ühe nutsaka seda määret Talupojale anda,kui väga vaja on.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas sass »

Kas seal mitte mingisugune paksem õli ei käi? Kindlalt ei julge väita, aga kiirel vaatlusel Internetist sellise järelduse tegin.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

Kui õli käiks ja tegu on siis vaakumpumbaga,mis on sarnane asi nagu kompressor peaks sinna panema,midagi,mis sobib paisk õlitusega süsteemi?N Vene õlidest tuleb meelde I-40A,mida kasutab enamus vene õli kompressoreid ,kuid sellele detailile võiks midagi vähe moodsamat sisse panna!?
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta