AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
viirusboy
Postitusi: 1042
Liitunud: 11 Mai 2009 22:56
Asukoht: Läänemaa

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas viirusboy »

Viimastel päevadel on mootor oma paha iseloomu näitamisega liiale läinud,kohati ei taha karburaator gaasipedaalile üldse alluda,katkub ja nokib,vahel kiirendades gaasi tugevalt vajutades kipub üldse välja surema...
Täna võtsin kätte ja asusin karburaatoritega eksperementeerima. Mul üks tedmata seisukorras Lada karburaator (Daaz 2107) üle ja sobitasin selle peale,olles eelnevalt ta üle kontrollinud,läbi puhunud ning puhastanud. Paraku sellega ta paremini ei käinud. Kuigi vaakumtoru jagajast karbasse oli ühendamata usun,et see polud süüdi peale vähe tugevamalt gaasi vajutamises,kus pöörete tagasi langemises ei jäänud mootor käima. Üritasin korduvalt ja lõin lõpuks käega.
Võtsin siis Mosse enda oma uuesti ette ja puhusin düüsid ja kanalid läbi. Siis avastasin,et karbal kaantel-plaatidel kõrvad ära vajunud. Sai neid painutatud ja uued tihendid lõigatud. Vanad olid vist viimati tehases pandud ja ligi 30 aastat ära käinud polnud ning asendasin ka kiirenduspumba membraani mille võtsin Lada karburaatorilt..
Õnnitlen. Tere tulemast klubisse. Ka minu mosu ei oska karburaatoritega suhelda. Viimastel päevadel on juba päris hea, aga siin aasta tagasi oli lootusetu. Tühikäik puudus, järsul pedaalile vajutamisel mootor turtsus ja suri välja, pidi hoolega meelitama et pöördesse saada. Kui gaasipedaal lahti lasta suurte pöörete pealt, suri välja jne.. Nüüdseks, kui seda karpat on lakutud, hellitatud, präänikuga moositud jne, allub teine vaikselt juba töölepingutele. Kuigi vahest annab ikka tunda see järsu gaasipedaali vajutamisega väljasuremise oht ja viimati täheldasin, et kui tühipööretel sidur alla vajutada, ei taha enam tooreta käija, muidu tiksub korrapäraselt. Karpaks siis K-126H.
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

pm selliste jamade juures soovitan kohe ka piduri vaakum üle kontrollida. võtta voolik vaakumi küljest lahti, panna ajutiselt pime ette ja proovida uuesti. kui ei muutu, siis on midagi tõsisemat lahti. Häda on selles et see vaakum on mossel üks SUUUR murelaps, natukenegi kusilt järgi annab, on koheselt tunda.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

moskiito kirjutas:pm selliste jamade juures soovitan kohe ka piduri vaakum üle kontrollida. võtta voolik vaakumi küljest lahti, panna ajutiselt pime ette ja proovida uuesti. kui ei muutu, siis on midagi tõsisemat lahti. Häda on selles et see vaakum on mossel üks SUUUR murelaps, natukenegi kusilt järgi annab, on koheselt tunda.
Pidurivõim on tal juba ammu p....ses. Pidurdades kipub mootor välja surema aga võimu kollektorist ära lahutades ja kollele punni ette pannes mootori töö tühikäigul ei muutunud,lonkas ikka samamoodi edasi. Igaljuhul käib ta praegu paremini kui enne,tühikäigupöörded on parajad 1300-1500 vahemikus,alla selle suureneb "lonkamine" tunduvalt aga sõit on nüüd sujuvam.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas SanderV »

süüde ikka korralikult paigas v
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

SanderV kirjutas:süüde ikka korralikult paigas v
Süüdet kruditud nii ühele kui ka teisele poole ning leitud (oma aruga) selline kõige sobilikum asend. Niikaua jagajat keerasin pöörlemise suunas kuni sõidu ajal (maanteekiirus ja just 3.käiguga) detonatsiooni kuulma hakkasin ja siis nõks tagasi. Vaatamata sellele ei taha ikka korralikult käia,vahel jääb mulje,nagu oleks nukkvõlli kett hammasratta ühe hamba võrra valesti kuigi ise viimane kord panin identselt sama moodi kokku nagu lahti võetud sai. Talvel,keera seda jagajat kuidas tahad,külmalt käivitades tahab nii kui naa ikka "tagasi" lüüa. Ka praegu on isegi sooja mootoriga,väikestel pooretel tugevalt gaasi vajutades tihtipeale poob ja kipub "ära surema". Nagu neljapäeval,kolmanda käiguga kiirendusrajal kiirendad,2000+p/min (üle 40km/h) tugevalt (mitte põhja) gaasi vajutasin,hakkas välja surema,lõin teise käigu sisse ja tallasin sellega kiiruse üles. Korduvalt nii jamanud 2000-3000p/min vahel,üle selle,eriti alates 3500 käib ilusti.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

kettiga on selline asi et kui hambad ja kett kulunud, siis kippub aeg ajalt "üle viskama". soovitan igaks juhuks kontrollida sest see ei ole normaalne kui sedasi jamab.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas SanderV »

no see omamooid paika panemine on nii angu ta on.. endal oli sama jama et saab sõita ainult toorega. kui klapp lahti siis peksab tagasi ja sõita ei saa yldse. oli süüte ja karpa jama.. Lase kellegil süüde lambiga paika panna ja kui ikka jamab otsi viga ketist või karpast
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Proovi ketti pingutada mosse oma ketipingutiga,siis proovimise mõttes vaheta jagajakaas ära.Jagajakaanes oleva musta söetüki vigasus võib tekitada selliseid jamasid !Analoogse jamaga puutusin aprilliskuus kokku.Teadsin,et mul masin võtmepill ja 1 moment pidin hakkama pikalt käivitama ja toorega mängima ja süüdet keerutama edasi -tagasi ja ka sõita sai vaid nõksutades ja ei kuulanud gaasipedaali sõna ning imelikul kombel kergelt paukus kah kui kogus korraliku koguse kütust karburaatorisse.Ja lõpuks selgus kui võtsin jagajakaane pealt ära,et söetükk oli sees pooleks.Panin uue kaane ja oligi taas mu võtmepill korras.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Kett pingutatud ja hiljuti sai nii jagaja kui ka kaas vahetatud,mootori töös muutusi ei esinenud.
Muidugi ei saa välistada,et mõlemad kaaned on vigased.
Kunagi oskasin lambi järgi süüdet seada aga nüüd miskipärast mitte. Tekib küsimus,kas süüde peab olema sisse keeratud kui lambiga jagajat liigutad?
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Edel kirjutas:Kett pingutatud ja hiljuti sai nii jagaja kui ka kaas vahetatud,mootori töös muutusi ei esinenud.
Muidugi ei saa välistada,et mõlemad kaaned on vigased.
Kunagi oskasin lambi järgi süüdet seada aga nüüd miskipärast mitte. Tekib küsimus,kas süüde peab olema sisse keeratud kui lambiga jagajat liigutad?
Süüde ikka sees-muidu vool ei ringle ju.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Vasta