29. leht 100-st

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 08 Okt 2011 17:35
Postitas MAZ
Üle,pika aja on põhjust kirjutada. Nimelt võtsin siis täna ette taaskord väikse korralise remondi. Põhjuseks oli mittetöötav bensiinipaagi andur ja näidik. Esmalt asusin näidiku kallale, selgus,et see oli kahjuks oma koostöö lepingu üles ütlenud. Mis siis ikka, võtsin tagavara näidikuplokist vajaliku osa ning pidin tükk maad vaeva nägema,et saada armatuur lahti ja siis näidikuplokk pilbasteks lammutatud.
Mõeldud tehtud, keerasin süüte sisse aga ??? siis läks näidik põhja,kuigi ainult pool paaki on kütust täis. Ega miskit, proovisin siis paagi andurit ja selge pilt,see ka kutu. Otsisin siis uut andurit,mis kaasa sain autoga,no ei ole. Siis meenus,et kasutajalt Talts sain paagi,millel see andur küljes. Võtsin siis sealt ja peale juhtmete ringi ringi viskamist ärkas,bensiini näidik ellu.
Varasemalt sai siin lahatud teemat,et mis võib spidomeetri kiiruse näidus hälbeid esile kutsuda, vastus on ootamatult lihtne: ära kulunud spidomeetri tross. Kuna sõiduajal tuli vahepeal jube kõrin kusagilt sisse,mõtlesin,et äkki mõni käigukasti laager aga täna spidomeetri trossi kontrollides selgus,et tross käib sees täiesti lahtiselt ringi ??? ,seega põhjus teada.
Nüüd siis tuleb võtta lisaks käigukasti õli täitmisele ka trossi vahetus ette. Kui hästi läheb,saan ka karburaatorile uued osad veel selle aasta sees,sisse pandud.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 17 Okt 2011 18:10
Postitas MAZ
Täna siis võtsin taaskord pikema retke ette ja käisin külas kasutajal Kapten. Mis vähemalt puudutab Konguta valla teesid,siis need on paremini hooldatud kui Nõo valla omad.
Kruusateed mööda kulgemine oli lausa rõõm. Tee peal tuli nii mõnigi "vanatehnika" alla kuuluv sõiduk vastu. :smokin
Kohale jõudsin ja peaaegu oleks oma suure agarusega majast mööda kihutanud aga märkasin viga ja pöörasin otsa ringi.
Pilt
Juttu jätkus tükiks ajaks ning sain ka paar vajalikku asja. KOkku siis edasi tagasi sõiduga kujunes läbisõiduks kõigest 30 km. Mosse soojendus töötab ka aga jah nii nagu vanad mosse mehed mulle räägivad siis eriti kiita see pole. Aga õnneks külm ka ei hakanud aga lääne masina soojendusega ei anna seda mosse soojendust üldse võrrelda.

Nädalavahetusel sai ka väike remont taaskord tehtud. Ära vahetasin karburaatoril kiirenduspumba membraani. Vana oli ära mõranenud ja tilkus läbi. Nüüd enam pole karburaatorist läbi tilkumist märganud. Samuti ei ole ka bensiini haisu enam salongis sõidu ajal.
Käigukasti sai ka vajalik 200ml õli lisatud, endal kindlam tunne,et õli on ikka kastis normi piires.
Enne kui tänase päeva lõpetatuks lugesin,sõitsin siis vanale mosse mehele külla ja ta vaatas oma terase pilguga auto üle. Leidis siiski paar tehnilist asja,mis minul olid märkamata jäänud. Kuid oma 30.a kogemusega mossede alal ütles ta,et autol pole häda miskit. Andis head nõu kuidas nii mõndagi ebameeldivat üllatust tulevikus vältida ja kuidas asju paremaks teha.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 26 Okt 2011 19:58
Postitas MAZ
Varsti(novembris)saab kindlustus läbi ja aeg auto panna talveks seisma. Ennem muidugi tuleb ta tolmust ära pesta, matid välja ja kroom osadele õli peale panna.
Aga vaatasin siis,et mida 2012 selle autoga veel teha annaks. Sain siis sellise nimekirja:
- pendelhoova puksid vahetusse: väga nüri ettevõtmine aga ilmselt tuleb see varem või hiljem ära teha.
- käigukasti remont: kast maha võtta,ära pesta pealt ja uurida,selle siseelu. Ilmselt ka käigukasti saba ära vahetada.
- kardaan: üks ristidest on nõrgalt logisema hakanud ja kuna neid pole sellel autol,kes teab,mis ajast vahetatud siis parem oleks uued juba panna.
- esiiste: juhi istme alumine pool on omadega läbi,nahk on lõhki ja poroloon ka juba nõnda ära vajunud,et istmealused rauad hõõruvad vastu tagumikku.
- esilogarid: kui kummiribad saan siis saan pritsiva pori murest lahti.
- Värv: kui jõuan siis saab auto ilusama värvitöö,mitte sellise kolhoosniku stiilis värvimise nagu praegu on.
- pidurivoolik: nagu ülevaatlusel öeldi on üks pidurivoolik kutu aga teades mossemeeste kogemusi,siis on juhtunud,et iga aasta on tulnud neid vahetada.
- present katte kastile: peab veidi inseneri mõtlemist kasutama.
Ütleme,et selline on 2012.aasta plaan ja mõtted,mis autost edasi saab,kuidas see kõik teostub saab näha järgmise aasta sees. Seni kaua aga sõidan edasi ja tunnen rõõmu auto juhtimisest,kuniks kindlustus veel kehtib.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 26 Okt 2011 20:40
Postitas moskiito
MAZ kirjutas:- pidurivoolik: nagu ülevaatlusel öeldi on üks pidurivoolik kutu aga teades mossemeeste kogemusi,siis on juhtunud,et iga aasta on tulnud neid vahetada.
no ei tea, minu eelmisel mokitsal kestsid need voolikud paar aatastat mureta. jah, mõrad tulevad sisse, aga need rohkem pinnapealsed. lääne masinatel sama häda muideks.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 26 Okt 2011 20:45
Postitas MAZ
Ma arvan,et põhjus on vales kummi segus,mida voolikute valmistamisel kasutatakse. Kas siis kautšuki liiga vähe või on segu ise vale,et õhu käes ära mõranevad need voolikud.
Mõned vanakooli mossemehed panevad tavotti või riidest isoleeri voolikute ümber ,et need kauem kestaks,ma ei oska sellise asja effektiivsust kommenteerida,seda peaks nad ise ütlema.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 26 Okt 2011 21:26
Postitas via
Oma kogemuste põhjal saab pragunemise vastu ka silikoonspreiga voolikuid põhjalikult töödeldes.
Tuleb lasta pealt nii põhjalikult üle, et seistes enam sprei sisse ei imendu. Tasub igal aastal ka all olevad voolikud vähemalt korra üle spreida ;)

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 26 Okt 2011 22:16
Postitas ABS
Silikoonõli on minumeelest parim voolikutele ja muudele kummidetailidele,kuigi mõned inimesed teavad rääkida et teatud markidel kui uksetihendid kokku teha sellega,hakkavad need häält tegema.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 28 Okt 2011 20:41
Postitas TALUPOEG TALUJA
Arvan seda,et seistes kumm vananeb ja eks see auto väntsutab neid edasi-tagasi. Sellepärast siis ka mõrad. Ise olen neid voolikuid suusatõrvaga üle teinud. Kasu pole eriti märganud,sest igal aastal viskan mõned minema,just enne ülevaatust.... Vahest olen neid vanu voolikuid uurinud ja osadel voolikutel aastaarv peal. Kui juba asi 80 ndate keskelt,pole tõesti midagi imestada. Kumm läheb kõvaks ja pikapeale tulevadki praod.
Oli vahepeal mõte panna uued voolikud õlisisse likku. Pikemaks ajaks. Vaataks mis juhtub. Kas lähevad vedelamaks või mitte. Võibolla uute värskete voolikute kasutamise korral kestaks need kauem?

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 30 Okt 2011 13:22
Postitas viirusboy
õli ei ole kummile hea.. Paisub ära ja muutub lödiks.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 30 Okt 2011 14:59
Postitas Edel
Tänapäeva pidurivoolikute kvaliteet võib olla selline,et juba aastaga pragunevad ära. Üle 10 aasta tagasi suvel panin uued voolikud, juba talvel olid neist kahel jämedad praod sees...
Samas võivad kesta ka. Oma Mossele panin 2009a. suvel kõik uued ja alles tänavu vahetasin esimesed ära.
Õli sisse likku ei tahaks panna, ennem siis juba pidurivedelikku või silikoonõlisse.
Ise pole siiani ühtegi voolikut leotanud ega kastnud, poest toodud ja kohe alla...