4. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 03 Mai 2009 10:13
Postitas Tiit
See jagaja loks on normaalne, kui tegemist vana tüübi jagajaga, mille jalga ei õnnestugi korralikult kinni saada. Aitab ainult jala ja jagaja vahetus. See väike loks ei mõju mootori tööle kuivade ilmadega. Ainult väga niiskel ajal hakkab mootor natuke puterdama.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 03 Mai 2009 19:44
Postitas Edel
Tiit kirjutas:See jagaja loks on normaalne, kui tegemist vana tüübi jagajaga, mille jalga ei õnnestugi korralikult kinni saada. Aitab ainult jala ja jagaja vahetus. See väike loks ei mõju mootori tööle kuivade ilmadega. Ainult väga niiskel ajal hakkab mootor natuke puterdama.
Keerake see polt
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48681068 kinni ja siis ta vähemalt nii lõdvalt enam ei loksu. Vähemalt minul aitas see.
Täna suurt midagi ei teinud. Huvi pärast kraapisin pagasniku tühjaks ja koristasin ära,üleliigse koli tõstsin välja ning kangutasin ka külgmised polstrid ära sooviga piiluda sinna taha.
Ühte polstrit pole. See mis peaks käima tagapaneeli külge
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48665300
Kaasa saadud tööriistad vaatasin ka üle ja panin need korralikult omale kohale tagasi,sammuti tungraud,heeblid jms. peitsin tagavararatta taha. Tagavararatta originaalkinnitus on alles aga liblikmutter on puudu. Selle asendasin esialgu lihtsalt mutriga.
Mootoris ja käigukastis paistavad Addinoli õlid olevat ja siduri hüdroajamis (omaniku sõnul) vedelik PSK. Oli ka pudel DOT4 aga kuhu see käima peaks? Ketaspiduritele minuteada võib vene aegsetest kasutada vaid Nevat,PSK ei pidanud sobima ja DOT ka vaevalt.
Täna surkisin raadiot ja avastasin,et see on miskipärast lühises. Koukisin välja teise Mosse originaalraadio ja panin selle peale. Teist raadiot peab uurima,mis see vigurdab.
Mootoril võtsin jagaja ka korraks välja ning pingutasin seda polti. Nüüd nii vabalt enam ei loksu.
Tegin ka põhjalikuma pildistamise kerest ja altpoolt. Kui palju kusagilt roostetab,jäägu rahva arvata. Tänane pildigalerii alates siit
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/48664848
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 03 Mai 2009 19:53
Postitas sass
DOT4 käib ikka pidurite (ka ketaspidurid) ja siduri jaoks. Eelmisel mossel oli see koguaeg sees, aga kuskilt kõrva jäänud, et omavahel neid vedelikke segada ei tohi. Väheke roostet leidub ka, aga nii vana auto puhul on see igati normaalne ju. Tööd jagub - edu!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 03 Mai 2009 21:46
Postitas Edel
Edu on tarvis. Kui keretööd välja jätta,pole enam suurt teha. Veel vaja teha tehnika vallas: vahetada roolivardad,šarniirid,pidurivoolikud,osa piduritorudest,,kogu pidurivedelik,käsipiduritrossid,summutaja tripid,käiguvahetushoovastikku reguleerida ja hiljem läheb käigukast vahetusse. Veel tuleks mootoril veepump küljest eemaldada,uus tihend panna,silikooni tihenduseks lisaks ja külge tagasi.
Vahetusse lähevad nagunii kõik õlid(v. a. käigukast).
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 03 Mai 2009 22:13
Postitas Tiit
DOT 4 käib jah piduri- ja sidurisüsteemi. Kui juba vahetuse teed, siis tasuks korraga peasilindrites (ja soovitavalt ka töösilindrites) mansetid ka ära vahetada. Need ei kipu millegi pärast õlivahetust üle elama, eriti kui eelmine vahetus oli tont teab millal. Aga kindlasti on DOT 4 talvel oluliselt parem kui need vene toodangud (Neva ja PSK).
Mis õli mootorisse ja tagasilda plaanid panna? Jahutusvedelikuks ära kindlasti tosooli pane. Tosool mõjub alumiiniumile hävitavalt. See roheline jahutusvedelik on oluliselt ohutum.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 03 Mai 2009 23:43
Postitas Edel
Tiit kirjutas:DOT 4 käib jah piduri- ja sidurisüsteemi. Kui juba vahetuse teed, siis tasuks korraga peasilindrites (ja soovitavalt ka töösilindrites) mansetid ka ära vahetada. Need ei kipu millegi pärast õlivahetust üle elama, eriti kui eelmine vahetus oli tont teab millal. Aga kindlasti on DOT 4 talvel oluliselt parem kui need vene toodangud (Neva ja PSK).
Mis õli mootorisse ja tagasilda plaanid panna? Jahutusvedelikuks ära kindlasti tosooli pane. Tosool mõjub alumiiniumile hävitavalt. See roheline jahutusvedelik on oluliselt ohutum.
Pidurisüsteemis oleva vedeliku kohta plaanin küsida eelmiselt omanikult,ehk ta teab(endal ei tulnud pähe seda õigel ajal küsida) ja võimalusel kasutan samat marki,mis hetkel süsteemis sees.
Mootoriõli kohta pole veel otsustanud. Püüan ka selle kohta eelmiselt omanikult rohkem teada saada mis "kraam" mootoris hetkel on aga arvan,et sama Addinol,mis pagassis kaasas on. Midagi sünteetilist ma kasutada ei julge nii et panen parem mingit mineraali. Ladal kasutan Lukoil Standart`i mineraali aga ma ei tea kas see on seotud selle "parema" õliga aga eelmine aasta oli mitu korda lühiajaliselt,et õlimanomeeter vahest näitas tavapärasest tunduvalt kõrgemat rõhku õlitussüsteemis,kardan,et õli leotas mingi pasa lahti ja see jäi mõneks ajaks kusagile kanalisse kinni ning sellest kõrgem rõhk aga viimased pool aastat nagu pole nagu sellist nähtust enam täheldanud. Ei usu ka,et andur ise jamas aga nagu mainisin,viimased pool aastat on rõhk nagu normis. Kardan,et Mossel hea õli leotab pasa lahti ja võivad ummistused tekkida ning mõtlen midagi "kodumaist" kasutada,Ziguli õli või siis seda mainitud Lukoil`i. Ziguli õli mul hetkel on aga et praegu tal kasutusostarvet pole siis võiks ka seda kasutada.
Kaasas olevat Addinoli seas oli ka transsmisiooniõli terve liiter,selle saab ära kasutada ning hiljem ka edaspidi selle peale jääda.
Jahutusvedelikuna on mõte jah seda rohelist kasutada.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Mai 2009 00:02
Postitas Tiit
Eks see mootoriõli vahetus ole jah riskantne asi. Mõned aastad tagasi sai küll oma Mossel mindud lääne õli peale üle ja seda mootorit pulkadeks võtmata. Läbisõit oli siis küll kõigest 80 000 aga see poslamasla mis klapikambrikaane all oli kasvõi, oli lihtsalt jube. Sai kasutatud Erimeli mootoripesuõli ning paar järgmist õlivahetust tehtud väga lühikese intervalliga. Praegu on mootoris sees poolsünteetiline ning talvistes tingimustes saab linnas hakkama alla 9 liitri bensiiniga sajale.
Kui seal juba on kasvõi Addinol sees, siis tasuks ikkagi mõelda väheke parema õli peale üleminekule.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Mai 2009 18:51
Postitas risto626
mingi lääne mineraal on hea küll,see-eest see k*radi siguli õli ongi see, mis neid mootoreid tapab.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Mai 2009 19:17
Postitas Edel
risto626 kirjutas:mingi lääne mineraal on hea küll,see-eest see k*radi siguli õli ongi see, mis neid mootoreid tapab.
Kusjuures kui kunagi Ziguli õli tuli siis võis samasugust juttu kuulata võrdluseks nende õlidega mis enne Zigulit saadaval oli. Kiideti küll tema häid määrimis ja pesemisomadusi aga täna on see ikka päris saast õli võrreldes Lääne õlidega. Ise eelmise Mossega sõitsin koguaeg Ziguli õliga sest see oli omal ajal ette nähtud ning muudest õlidest ma suurt ei teadnud. Muidugi mängis siin ka õli hind,90EEK viiese kanku eest oli odav ja enam vähem on see nii praegu ka. Seevastu Ladal kasutusel olev Lukoil maksab 205EEK viiene kanku.
Kes eluaeg Ziguli õliga sõitnud on,need teavad mis kõnts mootorisse (kasvõi klapikambriski nähtav) selle õliga tekib. Oma eelmisel Mossel sain seda klapikambri kaane all isegi näha.
Lada foorumist olen teada saanud,et Ziguli õli turustamine (või tootmine) tahetakse meil üldse ära lõpetada.
AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 13 Mai 2009 20:31
Postitas Edel
Käisin täna ARK-is ja lõpetasin Mosse ümbervormistuse ära ja nüüd olen mina selle auto ainuomanik. Niipalju kõrvalt kuulsin,et probleem oli selles,et selle Mosse VIN kood ühtis ühe Hollandist ärandatud auto omaga aga mark ja mudel olid teised.
Kuigi esmane registreerimine on passi märgitud 1981 siis Eestis esmane reg. tehti 23.07.1994a. aga väidetavalt oli see Mosse just Eestist ostetud auto. Eelmine omanik ka täpselt ajalugu ei teadnud,et äkki on piiritagant sisse toodud autoga aga Mosset ennast lähemalt uurides eksportvarjandiga tegu ei ole.
Eelmise omaniku sõnul on õlid pildurisüsteemis DOT-4,mootoris ja käigukastis eelnimetatud Addinol.