Mossest:
Kuna on tulnud küsimusi auto ehituse kohta ja teisest foorumist seda lugeda enam ei saa, siis panen siia mõningad andmed ja numbrid taas kirja. Korduma kippuvad küsimused on:
-Ehitusele kulunud aeg ja rahasumma! Auto ehitus algas 2006 aasta oktoobris ja kogu selle aja jooksul on kogunenud veidi üle
5200 töötundi. Summadest aga niipalju, et kuna ei taha Mossele avalikult hinnasilti külge panna, siis need andmed on rangelt salastatud...
-Tehnilised andmed! Mosse on ehitatud BMW 320i E36 kerele. Põhi ja kõik sinna juurde kuuluv on bemari originaal, midagi muutnud ja ümberehitanud pole. Sellega seoses on jäänud originaalseks sillad, mootor, käigukast, pidurid, kütuse- ja roolisüsteem ning kõik nende kinnitused. Mosse välisplekk (vastavalt vajadusele modifitseeritud) läks bemari välispleki asemele (BMW sisemine luustik ja kõik turvatalad jäid alles). Sellega seoses on auto 40 cm pikem, 35 cm laiem ja masina kõrgus maapinnast (kliirents) kõigest 10 cm. Mosse kaaluks on
1510 kg , see on kaalutud koos juhiga (85 kg) ja paak kütust ääreni täis (65 l). Võrdluseks niipalju, et bemari registrimass oli 1755 kg. Lisad, mis hetkel meelde tulid: -ABS pidurid; - roolivõim; - juhi turvapadi; - elektrilised aknad ja katuseluuk; - elektrilised soojendusega istmed; - BC ehk pardaarvuti; - kliimaseade; - alarm ja kesklukk.
-Mis hetkel toimub! Alates mai kuu algusest tegelen paberite korda ajamisega, ehk üritan antud masina arvele saada. Arvele peaks see auto minema kui "üksikkorras valmistatud sõiduk." Mis see täpselt tähendab, saab lugeda:
http://www.mnt.ee/index.php?id=10623 Kogu mai kuu on kulunud ARK vahel jooksmisele... täitsin erinevaid avaldusi ja doonor BMW tuli arvelt maha võtta. Nädal tagasi suunati Mosse ekspertiisi, mille olen praeguseks hetkeks juba läbinud. Kõik tuled ja viled kontrolliti põhjalikult üle, kaaluti auto, mõõdeti erinevaid müratasemeid (seest, väljast ja möödasõidul), sõiduki kiirendust, aeglustust pidurdamisel ning tehti hunnik pilte. Ühesõnaga, asjatamist oli päris palju! Edasised sammud on sellised, et koostatakse eksperthinnang ja esitatakse see Maanteeameti komisjonile, mis siis otsustab sõiduki edasise saatuse. Eks närveldamist veel palju...