Vaheta luku silumiinist ümbris ära. Õrn asi, enamustel rikkis.Martpoiss kirjutas:Ahjaa, selline asi tuli veel meelde et pagassilukk oli täiesti üle keeratud ja ei jäänud muud üle kui küljest ära kruvida. Kui kellelgi Võru või Tartu kandis koos võtmega lukku pakkuda on, andke teada.
AZLK 21406, 1986 ja AZLK 2140, 1979. Martpoiss
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Ei ole paar nädalat Võrus käinud ja Mossega sõitnud, aga praegu tuli meelde et pagasnikulukk ikka puudus. Kui kellelgi pakkuda Võru/Tartu kandis andke teada
Praegu kalendrisse vaadates tuli veel see väike asi ka meelde et järgmine kord kui Võrru jõuan siis esimene sõit ilmselt läheb ülevaatuspunkti
Praegu kalendrisse vaadates tuli veel see väike asi ka meelde et järgmine kord kui Võrru jõuan siis esimene sõit ilmselt läheb ülevaatuspunkti
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Nonii, aega läks aga eile sai ülevaatusel ära käidud Vahepeal päris tähelepanuta ei ole Mosse jäänud, mõningaid asju olen nokitsenud ikka. Homme tuleb väike testsõit Võru-Salacgriva-Võru.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Suvel palju tegemisi ja arvuti taha väga tihti ei jõua aga räägin siis mis vahepeal toimunud on. Kui ülevaatus läbi sai tegelesin Tartus lõputöö tegemisega ja Mosse seisis Võrus garaazis. Peale magistrikraadi edukat kättesaamist oli palju muid suviseid tegevusi ja sõitsin Võrus põhiliselt Villisega ringi. Kui hakkas Positivuse festival lähedale jõudma oli plaan ikka Mossele lõpuks ülevaatus ära teha. Teada probleemid olid laadimisega. Selle jaoks vahetasin genekal harjad, pingeregulaatori ning igaksjuhuks panin uued akuklemmid, millel korralikud ühendused jämedate juhtmete jaoks, ning vahetasin kõik akul olevad voolujuhtmed 35mm2-se keevitusjuhtme vastu välja, lisaks mootori ja kere vahelise massi ja lisasin lisamassi akult otse keresse, et võimenditelt kere mööda tagasi tulev vool ei peaks seiklema teel võimendi-kere-mootor-aku. Tundus et laadimisega sai kõik korda.
Kuna see kevad ajasin Mosse varakult välja ja enne ülevaatust sai suht palju sõidetud, tundusid pidurid ka enamvähem head. Põhjaalt üle vaadates tundus tagumine pidurivoolik mõnest kohast natuke pragunema hakkav, mõtlesin selle ka ära vahetada igaks juhuks. Rohkem pidureid ei näppinud ja tundusid väga head. Ülevaatusel ka piduritega probleemi ei olnud. Üks hommik, kui tahtsin Villisega tööle minna, tabas üllatus mind kui siduripedaal lihtsalt põhja vajus. Õliloik oli garaazi põrandal, selge, peasilinder lekib, ajasin Mosse välja ja käisin sellega tööl. Hiljem avastasin et siduri peasilindri voolik oli puruks, seal oli kasutatud Mosse tagumist voolikut. Kuna Villisel varsti hakkan niikuinii mootorit ja käigukasti vahetama, panin sinna sellesama pragulise Mosse tagapidurivooliku mille Mosselt maha olin keeranud. Üllatuseks läks siduripedaal üliraskeks ja lahti lastes tuli väga aeglaselt üles tagasi. Ostsin tutika vooliku ja asi korras. Mina olen mitu aastat Mossega ülevaatusel käies jamanud tagapiduritega, küll ei võta üks ja teine, vahetanud silindreid ja klotse ja mansette ja tuleb välja et asi oli lihtsalt vigases pidurivoolikus. Isa ütles et sellel autol ei ole tehasest saadik pidurid normaalselt võtnud
Lisaks vahetasin enne ülevaatust ära käigukastipadja, mis kuskilt lekkiva õli tõttu üles oli sulanud ning üle mitme aasta õli. Aa, NGK küünlad panin ka.
Positivuselt tagasi tulles selgus, et laadimisega ikka ei ole kõik korras. Kohapeal muusikat mängides läks aku tühjaks ning käima lükates enam normaalselt laadima ei hakanud. Tagasisõidul Võrru tuli paar korda käima lükata. Kui laadijaga aku täis laen ja muusikat sõidu ajal ei kuula laeb ära, kui muusika mängima panna kulutab rohkem vooli kui genekas laeb ja järgmisel käivitusel jälle starter ei võta.
Kuna see kevad ajasin Mosse varakult välja ja enne ülevaatust sai suht palju sõidetud, tundusid pidurid ka enamvähem head. Põhjaalt üle vaadates tundus tagumine pidurivoolik mõnest kohast natuke pragunema hakkav, mõtlesin selle ka ära vahetada igaks juhuks. Rohkem pidureid ei näppinud ja tundusid väga head. Ülevaatusel ka piduritega probleemi ei olnud. Üks hommik, kui tahtsin Villisega tööle minna, tabas üllatus mind kui siduripedaal lihtsalt põhja vajus. Õliloik oli garaazi põrandal, selge, peasilinder lekib, ajasin Mosse välja ja käisin sellega tööl. Hiljem avastasin et siduri peasilindri voolik oli puruks, seal oli kasutatud Mosse tagumist voolikut. Kuna Villisel varsti hakkan niikuinii mootorit ja käigukasti vahetama, panin sinna sellesama pragulise Mosse tagapidurivooliku mille Mosselt maha olin keeranud. Üllatuseks läks siduripedaal üliraskeks ja lahti lastes tuli väga aeglaselt üles tagasi. Ostsin tutika vooliku ja asi korras. Mina olen mitu aastat Mossega ülevaatusel käies jamanud tagapiduritega, küll ei võta üks ja teine, vahetanud silindreid ja klotse ja mansette ja tuleb välja et asi oli lihtsalt vigases pidurivoolikus. Isa ütles et sellel autol ei ole tehasest saadik pidurid normaalselt võtnud
Lisaks vahetasin enne ülevaatust ära käigukastipadja, mis kuskilt lekkiva õli tõttu üles oli sulanud ning üle mitme aasta õli. Aa, NGK küünlad panin ka.
Positivuselt tagasi tulles selgus, et laadimisega ikka ei ole kõik korras. Kohapeal muusikat mängides läks aku tühjaks ning käima lükates enam normaalselt laadima ei hakanud. Tagasisõidul Võrru tuli paar korda käima lükata. Kui laadijaga aku täis laen ja muusikat sõidu ajal ei kuula laeb ära, kui muusika mängima panna kulutab rohkem vooli kui genekas laeb ja järgmisel käivitusel jälle starter ei võta.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Enne kokkutulekule minemist selgus siiski et laadimisega kõik korras ei ole. Pärnusse sõites ostsin veel tutika regulaatori koos harjadega ja vahetasin ära, aga laadimispinge oli endiselt vaevalt üle 12 voldi. Nüüd eile lõpuks võtsin kätte ja vahetasin geneka ära. Akult mõõtes oli laadides pinge üle 13 voldi, mis tundus kahtlaselt väike. Pärast mõtlesin et võiks otse genekalt mõõta ja genekas annab välja ilusti 14,4. Ei tea kuhu see üks volt ära kaob, pean veel ühendused üle vaatama. Kurat, geneka vahetamine oli paras jama, lõpuks saatsin pisikeste kätega Mari seda tagumist kinnituspolti kinni keerama
Pärast käigukasti padja vahetust ei läinud tagurpidikäik hästi sisse, pean käiguhoovastiku üle vaatama. Varem ei ole sellega tegelenud, ehk on kellelgi nõuandeid? Käiguhoovastiku küljest oli kangi keskasendisse tõmbav vedru ka kokkutulekult tagasi sõites ära pudenenud, paar korda lükkasin kolmanda asemel esimest sisse enne kui aru sain mis toimub
Pärast käigukasti padja vahetust ei läinud tagurpidikäik hästi sisse, pean käiguhoovastiku üle vaatama. Varem ei ole sellega tegelenud, ehk on kellelgi nõuandeid? Käiguhoovastiku küljest oli kangi keskasendisse tõmbav vedru ka kokkutulekult tagasi sõites ära pudenenud, paar korda lükkasin kolmanda asemel esimest sisse enne kui aru sain mis toimub
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Laadimine siis korras, kui genekalt 14,4 volti tuleb, 1 volt kaob aku laadimisse (osa energiat läheb soojuseks). Kui sõidad pikema maa ja aku on laetud, siis peaksid ka aku pealt 14 volti kätte saama. Aga kui tarbijad ka taga, siis vahe veel suurem
Martpoiss kirjutas:Enne kokkutulekule minemist selgus siiski et laadimisega kõik korras ei ole. Pärnusse sõites ostsin veel tutika regulaatori koos harjadega ja vahetasin ära, aga laadimispinge oli endiselt vaevalt üle 12 voldi. Nüüd eile lõpuks võtsin kätte ja vahetasin geneka ära. Akult mõõtes oli laadides pinge üle 13 voldi, mis tundus kahtlaselt väike. Pärast mõtlesin et võiks otse genekalt mõõta ja genekas annab välja ilusti 14,4. Ei tea kuhu see üks volt ära kaob, pean veel ühendused üle vaatama. Kurat, geneka vahetamine oli paras jama, lõpuks saatsin pisikeste kätega Mari seda tagumist kinnituspolti kinni keerama
Pärast käigukasti padja vahetust ei läinud tagurpidikäik hästi sisse, pean käiguhoovastiku üle vaatama. Varem ei ole sellega tegelenud, ehk on kellelgi nõuandeid? Käiguhoovastiku küljest oli kangi keskasendisse tõmbav vedru ka kokkutulekult tagasi sõites ära pudenenud, paar korda lükkasin kolmanda asemel esimest sisse enne kui aru sain mis toimub
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Kui siin paar nädalat tagasi esimesed soojad päiksepaistelised märtsikuu ilmad olid, tuli kohe mossesõidu isu peale ja kuna ülevaatus oli Mossel olemas sai kindlustus ära tehtud ja auto välja aetud. Nägi ikka sama kole välja ja tehniliselt sama halvas korras. Eelmise suve probleem, et starterit ei tahtnud korralikult järgi võtta, ainult relee klõpsumine, oli ka endiselt alles, kuigi minig hetk ravis see ennast ise ära. Igaksjuhuks ei julgenud muusikat kuulata kuna eelmine suvi tähendas see tavaliselt auto käima lükkamist . tegelikult oli kindel plaan juba talvel keretöödega alustada aga alati oli sada muud asja ja aina lükkus edasi. Varsti saab Mossel ülevaatus ka läbi ja nii halvas korras autoga ei tihka sinna minnagi. Samas suveks on Mosset vaja, ükssuvi kui Villis oli just valmis saanud arvasin et ei ole mulle kolme autot vaja ja jätsin Mossele ülevaatuse tegemata ja see oli üks igavamaid suvesid.
Täna aga sattusin sellisesse kohta:
kuna juhuslikult oli treiler ka kaasas:
siis kodutee möödus niimoodi:
Ühesünaga Kuldsega sõidan kuni ÜV-d jätkub (mai lõpuni), selleks ajaks teen Rohelise ilusti korda (pidurid, mootori hooldus, värviparandused) ja saan Kuldse keretöödega rahulikult tegeleda ja Rohelise Mossega suve nautoda
Täna aga sattusin sellisesse kohta:
kuna juhuslikult oli treiler ka kaasas:
siis kodutee möödus niimoodi:
Ühesünaga Kuldsega sõidan kuni ÜV-d jätkub (mai lõpuni), selleks ajaks teen Rohelise ilusti korda (pidurid, mootori hooldus, värviparandused) ja saan Kuldse keretöödega rahulikult tegeleda ja Rohelise Mossega suve nautoda
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Õnnitlused , ilmselt originaal mosse soetamisega ! Kena ilus koht see, kust masina kätte said
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Heh,peaaegu minu masina koopia Õnnitlused kena masina puhul
Igas korralikus peres peab olema vähemalt üks Moskvitš
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich!
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot!
Elus on 3 asja,mille nimel elada:seks,raha,Moskvich!
Tegelen autofotograafiaga! Kui soov saada enda autost ilusaid pilte,võta ühendust ja küsi lisainfot!
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 21406, 1986, Martpoiss
Väga lahe, et see masin jäi klubisse. Ukse vahelt piilub teisigi tuttavaid asju
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage