IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Juhtmestikuga on ikka omajagu tegemist, proovisin esiteks võimalikult palju nö kuiva trennina ära teha, ehk siis alguses lauapeal niipalju kokku, kui võimalik ja siis mosse külge kruvida. Alustasin siiski mõttetööga ning joonistasin valmis skeemid, mille järgi edasi talitada.

Skeem
Pilt

Põhimõtteline juhtmestiku asetus
Pilt

Nummerdus, siia hiljem lisan juhtmevärvid
Pilt

Alguses tundus, et ei olegi nii palju seda juhtmestikku, paar releed ja juhet siia-sinna :D
Pilt

Esimene kord, kui ma seda tegin, siis tegin kõik lihtsustatult, massid läksid lähimasse kohta jne. Nüüd otsustasin eraldi paneeli kasuks, kuhu jooksevad kõik massid kokku. Juhtmeid muudkui lisandus ja lisandus.
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Martin2140 »

Ega mosse kere just kõige paremini massi edasi ei anna. Pidin vedama eraldi massijuhtme eest taha auto ja kärutulede massi, kuna kui käru oli järel, siis auto suunakontrolllamp ei põlenud. Mul on tehtud eraldi auto ja käru suuna kontrolllamp kuna suunatule relee seda võimaldas. Selle pärast olen vedanud ka mõned teised massid ette massijuhtme külge. Kui on vaja kindlat massi, siis pead massi aku massijuhtmest võtma.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

See klemmliist, kuhu kõik massid kokku tulevad, see saabki ilmselt oma massi akuklemmilt. Nüüd üks küsimus kaasfoorumlastele, mul see vanatüübi süütelukk, esimene kord, kui tahtsin pearelee lülituseks toidet, proovisin vedada juhtme süütelukust. Süüte sisse keeramisel ilusti vool olemas, aga kui nüüd starterit anda, siis kadus vool juhtmelt ära. Lihtsa lahendusena tõin armatuuri alla eraldi lüliti, aga see on ikkagi selline poolik lahendus, tahaks ikka võtmest käima saada :) Kui kellelgi on lihtne lahendus sellele, andke teada :help
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Ühe tagatiiva peaks ära vahetama, aga enne proovin pritse käima saada. Pole kunagi tiiba vahetanud, seega mõned nõuanded ka selle kohta kuluksid ära
Pilt
Pilt
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

Heh, foorumil on kell keeramata :D
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas wax »

Härra Erko kirjutas:Heh, foorumil on kell keeramata :D
Ise oma profiilist paned UTC +2 :)
http://www.mosseklubi.ee/foorum/ucp.php?i=165
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

wax kirjutas:
Härra Erko kirjutas:Heh, foorumil on kell keeramata :D
Ise oma profiilist paned UTC +2 :)
http://www.mosseklubi.ee/foorum/ucp.php?i=165
Ongi UTC +2, suveaja reguleerimine "jah", aga kell 1h ees :) Mitte et see midagi minu jaoks muudaks :D
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas stern100 »

Mis nõu sa tiiva vahetamisel soovid? Aga punktipuur kätte ja puurid vana tiiva küljest, kindlasti tuleb üllatusi koopaserva ja alumise nn taskuga.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Härra Erko
Postitusi: 87
Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
Telefon: 56087413

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Härra Erko »

stern100 kirjutas:Mis nõu sa tiiva vahetamisel soovid? Aga punktipuur kätte ja puurid vana tiiva küljest, kindlasti tuleb üllatusi koopaserva ja alumise nn taskuga.
No kindlasti tuleb üllatusi, selleks proovin valmis olla. No kindlasti on mingid nipid, kuidas teha, vana tiivaga on suht iseenesestmõistetav, mis teha tuleb, aga kas uuele tiivale puurin augud sisse ja keevitan läbi(plug weld)? Kui nii, siis mis suurusega auk võiks olla, kas liitepindadele lasta keevituskrunti või midagi muud? Kuidas värskeid detaile korrosiooni eest kaitsta jne. No üks loll suudab alati rohkem küsida kui 10 tarka vastata :lol
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll ;)
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko

Postitus Postitas Martin2140 »

Proovi süüteluku tagune lahti võtta ja vaata mis sees toimund. Midagi järsku kärssas läbi. Mul on ühe mossemehe soovitusel pandud starterit lülitama relee, muidu võib mingi hetk süüteluku sulama võtma. Pidin panema süütele ka relee, kuna kuu aega ja pidin klemmi süüteluku seest painutama kuna ei andnud korralikult voolu iga asendi peal läbi. Kuu aega mööda ja jälle. Peale relee vahele panemist pole probleemi olnd, ptui ptui.

Tiiva vahele võiks lasta küll midagi. Võiksid proovida kereliimi. Pakendi peal on igastahes kirjas et läbikeevitatav ja jääb veekindel liide. Ise keevitusega pole harrastanud nii et pole saanud proovida. Iluliistud mis ei taha niisama küljes seista liimib küll vägevalt kinni.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Vasta