AZLK 408, AZLK 2140SL ,iz 412. randoA

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Kirjutaks siia siis miskit ka vahepeal mis toimunud

Alustaks sellest, et mossel nüüdsest ka kehtiv ülevaatus olemas, ja ringisõitmist ei takista miski, ka -32 kraadi.
Kuna viimasel korral suutsin puruks tagurdada tagumise stange, siis täna vahetasin selle ka korralikuma vastu.See, mis külge läks on siiski ühes tükis, kuid parandatud kellegi poolt.
Samuti otsustasin vahetada salongiventika mootori vähe kabedama vastu.Sellejaoks pidin enam vähem maha kiskuma armatuuri, sest kõik mossed on ju ehitatud eraldi.Ehk siis punasel SLil oli see armatuuri alune lisa, kuhu makk ja muud vidinad käivad, see oli kinni needitud armatuuri külge, aga beezil slil oli see kruvidega.Täielik müstika.Armatuurlaud oli hoopis teist moodi kinni kui beezil.
Otsustasin uurida, miks ei soovi koostööd teha tagaklaasi soojendus.Selgeks ma seda ei saanudki, mingi müstika seal kuskil ikka on.
homne töö on panna kokku kõik see, mis täna sai laiali kistud.
Soojendus on tükk maad parem, puhub tugevamalt.

Eile tegime vennaga ühe tiiru taas.Umbes 20km, väga mõnus oli, peaks mainima.Ise sain ka sõita 10km, külavahe teedel.
ei puudunud ka hangesõit vennapoolt, kui ka drift.
Konsumi parklas saime palju pilke, kui keerasin mosse poolest pöördest käima, peale poest käiku, tahtsid ühe opeliga tegelase silmad peast välja tulla.Meist jäi tema sinna oma sara käivitama.
Järmisel nädalal on plaan käia Tallinnas, osta ära mossedele kõik mis vaja.
Slile uus karpa, küünla juhtmed, termostaat, tosool, lõdvikud jne
samuti ka kastikale ja kombile üht-teist

Teised mossed on enamusjaolt seisnud, 2140 oli põhiline, millega lumes müttasin, aga see rõõm sai ka otsa, kuna sidur küpses ära.
Peab mingiaeg teisel ka ära tegema selle
aga keeran garaages külili teise, ei viitsi autoall külma põranda peal olla

kombile olen mootori peale tõstnud, esimesed hääled ka kätte saadud.Hetkel lükkasin garaažist välja, et saaks SLi sisse
Tundus tark tegu, sest hommikul olli -35 ja ühel länkaril tosool paks

rohkem vist polegi miskit juhtunud-peaks pilte tekitama mõniaeg
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas Edel »

randoA kirjutas: Otsustasin uurida, miks ei soovi koostööd teha tagaklaasi soojendus.Selgeks ma seda ei saanudki, mingi müstika seal kuskil ikka on
Vaata, kas vool tagaklaasi soojenduse juurde jõuab. Ka soojendusribid ei pruugi enam toimida.
Selliste 25 ja rohkemate külmadega peaks tosooli enne käivitamist paisupaagis kontrollima. Mul oli paar päeva tagasi Ladal see -23c juures täitsa "sült", kuigi suvel panin puhta -36c sisse aga viimasel detsembril lisasin sinna 1,5L juurde mida kasutasin suvel Mossel ja mis oli juba veega pooleks pandud. Kahtlustan, et see uuena sisse valatud ollus ei vastanud juba alguses ette nähtud -36 kraadile. Igastahes sain poolel teel mootori "keema" ja suure jamamise ja hilinemisega jõudsin tööle. Pärast lisasin sinna liigikaudu 1,2L kosendraati ja täna -25c oli kerge "jääkile" peal.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

pean tagaklaasi asja veel uurima
igatahes, kui ühele juhtmele, mis lülitisse läks, vool peale lasta siis läks süüde sisse, ja kui teisele, siis plõksus kapotiall mingi relee ja soojenduse tuli läks põlema.Lõpuks ei läinud tuli ka enam põlema.
pean asja natuke rohkem süvenema siis kui gargaasi kütte saab.
mossel oli tosool täitsa vedel.Länkari saime ka ilusti käima, kui viskasime 6 ämbrit kuuma vett radikapeale
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

ELEKTRIKUD, TEIE ABI ON NÜÜD KÜLL VAJA

Nimelt nüüd selline asi, et peale seda, kui kontrollisin signaali korrasolu(akust mass juhtmega lasin valesse klemmi)lõi kaitsme läbi.Vahetasin traadi ära, õigemini panin korra asemele tulede oma.Ja nüüd kui tagasi panin kaitsmed, nii nagu peab, nüüd on koguaeg lähituled peal.Nii kui massi sisse panen kohe põlevad.Lüliti on loomulikult väljas asendis.
On kellegil soovitusi, mis tegema peaks?
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas SanderV »

elektriga onalati nii et sellist head soovitust ei saa kunagi anda.. tuleb osta omale multimeeter v tester ja hakata järgemööd ajama.. vaatad ntx miks tuleb tuledele vool peale, kust tuleb ja kui see allikas teada siis jälle uurid miks seal tuleb jne jne.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Oehjah, elektrit ma oskan, aga ei ole mitte mingit tuju sellega tegeleda.
kui midagi muud üle ei jää, siis jääbki nii et tuled põlevad.Aga katsuks teisest ikka lahti saada.Uurin mida arvab endast lüliti.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Niisiis.Üha enam hakkab mulle tunduma et oma elektrijamast sain ma võitu.Võimalik, et küll vale meetodiga aga siiski, tuled on olemas ja töötavad nii nagu peab.
Nimelt võtsin ma lihtsalt kaitsme ära ja seeläbi ei tohiks tuled üldse töödata(päevatuled)
kuid minu suureks imestuseks, roolilt lülitades olid tuled siiski olemas ja toimisid nagu peab.Tea, kas võib siis lugeda probleemi lahendatuks?
Eile käisin vennaga linnas.Oli mõte muretseda üks suurem hunnik mosse juppe.Viimsist sain omale 30ne euriga vileuue karburaatori, 10ne euriga SLi esimese ja tagumise stange ja siduriketta.
oli plaan soetada ühest lasnamäe keldripoest veel pisemaid vidinaid.Isa jutu järgi pidi seal kõike olema.
Nojah, mis seal ikka.Läksime vennaga kohale.Termostaati on? ei ole, lõdvikuid on? ei ole, bensupaagi reostaati on?ei ole.
Täpselt nii seal läks.Kui ei saand siis ei saanud.Täna saatsin isa koos nimekirjaga Volgasse, et sealt puudulikud jupid tuua.
Eile õhtul monteerisin peale uue karpa.Enne oli seal olnud sigulli oma, nüüd läks peale daaz 2140
vanale karpale oli pandud ka see nõukaaegne tuuningvidin, mis pidavat tekitama kollektorisse keerise ja vähem kütet võtma.Vähemalt seda olen ma kuulnud.
Vend ütles et need võta ära, pole vaja.Tegin paraniidist uue tihendi kah vahele.
Käivitus külmast peast oluliselt paremini.Ajasin mosse õue ja lasin soojaks käia, siis läksime vennaga 20km proovisõidule.Jõudu kui ka minekut oli isukalt juurde tulnud, kuid teise lõõri avanemist võiks vähe peale keerata, et natuke varem avaneks.
Samuti tundub, et kuskilt ampsab lisaõhku, kuna tühikäik kõigub.Kas on siis viga selles et võtab õhku?
Vahetasin ära ka soojenduse mootori.Panin sinna 1990nda aasta piruka soojendusmootori, kuna see oli tunduvalt kiirema pöördega.Painutasin neid ventilaatori labasid rohkem kalde alla ja nüüd puhub tunduvalt paremini.
Eilsel proovisõidul jaksas hoida puhta vaid esiklaasi.Küljeaknad ja tagaaken jääs endiselt.Probleem on ka mootori soojaks minekuga.Sõites püsib mootori temp rohelises piires, ja rohkem mitte üks raas.Mootor oli sõidust tulles parajalt soe,et seal käsi soojendada.Kas otsida iga termostaadist?
radikal on ees ribikardin ja vaskpeki tükk, mis hoiab terve radika kaetuna.Kuid ikka pole sellest abi.
Ilmselt võtame kasutusele ka sellise abinõu, et tiivik minema ja väike elektri ventikas asemele.Siis on lootus teine ka soojaks saada.Vähemalt proovida ju tasub.

Tänane päevakava näeb ette diffri vahetust, karburaatori uuringut ja natuke salongikorrastust.Samuti installin sisse ka maki, uuemat tüüpi natuke ikka.Mingeid kõlariauke ja asju ei lõika kuskile, jääb see kõll mis armatuuris on.Äärmisel juhul tekib midagi taha aknale.Makk jääb orginaal kohta.

Hetkel kõik, tekitan täna pilte ka.
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas Edel »

Temperatuurinäidiku tavapärane näit peakski olema rohelises? Edasi tulevad teooria järgi kollane ja punane mis tähendaksid "liiga kuuma" :D
Ära termostaadi kallale veel mine. Pane algatuseks papitükk esipõlle ja radika vahele. Mossedel selline asi tavaline, et suurte külmadega ei taha soojaks minna.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas moskiito »

mina oska paraku öelda milles probleem. minu mosse soojeneb ilust olgu õues -5 või -35.
Peamiselt on viga ikkagi termostraadis, mis on pidevdalt avanenud asendis. Isegi kui ta avaneb korralikult, ei pruugi ta sulgeda õigel hetkel.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
randoA
Postitusi: 266
Liitunud: 04 Veebr 2009 19:32
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: AZLK 408, iž 412, AZLK 2140SL x2, iž 21251, iž 2715 , ra

Postitus Postitas randoA »

Niisiis, vahepeal üht teist korda saadetud ikka.
Differ on vahetatud, salong on sama vaikne kui läänekal.Termostaadi ostsin uue ja vahetasin täna õhtul ära.Eks homme katsetab
Mosu sai täna ühe pikema otsa sõita jälle.Käisime vennaga Kadrinas jeebule rattalaagrit toomas.Kiirus jäi sinna 90-100 kanti.
Tee mis tahad, mootor normaalselt soojaks ei lähe.Loodan siiralt et oli nüüd termostaadi viga.
Samuti on tekkinud järgmine anomaalia.
NImelt, kui käisime eile diffrit vahetamas, siis tõstuki pealt maha ajades tulesid polnud.Kaitse oli läbi.Panin siis uue traadi, ja nagu näidiku ploki valguse panen, nii käib plõks, ja kaitse läbi.
Täna natuke uurisin, midagi kahtlast ei tuvastanud.Käisin korraks pliidialla puid panemas, tagasi tulles proovisin uuesti, ja oh imet, tuled olemas.Ladusin kokku tagas.Aga õhtul uuesti proovides tulesid enam polnud
armatuuri omasid siis.Aga kui tavalised tuled panna peale, siis ei juhtu midagi, tuled põlevad kenasti.samuti avastasin, et klaasisoojendus töötab siis kui tuled peal on.Ja suht kenasti tegi klaasi puhtaks.
Mingi lühis on, aga kus , mis ja miks, no krt seda teab.Mingipäev ilmselt armatuur maha ja uurima.
Aga peale selle tulede kammi ei ole küll midagi iniseda, kõik muu toimib nii nagu peab.

Kui kellegil on soovitusi, mis teha, on tore.Kui ei, siis on endal vaja see nusserdus korda saada
azlk 412 1975, MZMA 408 1966 ja 2140SL 1986

Mosse on nagu Tallinn-ei saa kunagi valmis
Vasta