Kirjutaks ka siis mis vahepeal toimunud on.
Mingi aeg tagasi kuulutasin ka siin teemas, et kas leidub mõni originaal 401 omanik, kes oleks nõus oma sõidukiga veojõustendi külastama. Selgus, et kasutaja Partnermossel oli üks tuttav, kellel on Tallinna lähedal originaalseisus Moskvich 401. Sain siis inimese telefoninumbri ning võtsin ühendust. Selgus, et auto omanik oleks isegi nõus tulema, vaja ainult autol kindlustus ära teha ja esimesed kevadised proovisõidud teha. Leppisime siis kokku aja järgmiseks nädalaks. 19. aprill oli siis see kuupäev, kui sõidukid Tallinna Tehnikakõrgkooli labori ees kokku said
:
Esimesena ajasime siis originaalpilli rullidele:
Meeletu jõuressursiga originaalmootor (tehase poolt siis antud tervenisti 18 kw)
, aga ilus puhas ja tiksus ka mõnusasti vaikselt.
Jõugraafik tuli selline:
max võimsus 14kw @ 3500-3900rpm ja max jõumoment 42Nm @ 2700-2900rpm
Natukene kahju oli vaadata seda vanakest. 3. Käiguga ei jõudnud rulle ringi ajada eriti ja ega 2. käigugagi väga palju parem seis ei olnud, aga masin pidas ilusti vastu ning vajalikud numbrid sai kätte. Igatahes tänud Erikule, kui ta seda foorumit ka loeb
Järgmisena ajasin siis enda masina rullidele
Tulemused olid veidi kehvemad, kui ma lootsin. Aga noh, mis sealt ikka oodata. Mootor ka ju tegelikult vana ja päevi näinud (tervelt 27 aastat).
max võimsus 71kw @ 4300 rpm ja max jõumoment 170Nm @ 3700rpm
Aga sellegipoolest päev läks korda ja vajalikud andmed sain kätte, et oma lõputööd jätkata.
Aga nüüd siis järgmine peatükk.
Samal nädalavahetusel (21. aprill) toimus Haapsalu Kiltsi lennuväljal "Streetrace avalaks". Mõtlesime sõpradega, et läheks ka kohale, vaataks kuidas sel kevadel differ vastu peab. Üritus oli muidu lahe ja ilm ilus. Teisel stardil selgus tõsiasi, et ei.....mosse diferentsiaal ei pea vastu Opeli mootori väändemomendile. Tagasi sai siis kulgetud seegi kord raksuva tagasillaga
. Tegelikult eks see differ oleks vastu ka pidanud, kui ma oleks mõned burnoudi katsetused vahele jätnud, aga noh eks selline see elu on, vahest peab lollusi ka tegema
. Igatahes nüüd tuleb teise margi tagasilla peale tõsiselt mõtlema hakata.
PS! Rekordile tegin ära