32. leht 36-st

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 14:42
Postitas Martpoiss
Kirjuta 401 mossest Automoto foorumisse, äkki sealt keegi oles nõus rullidele tulema.
Kunagi mainisid, et tahad tagatuled ära vahetada. Äkki sobivad sellised Gaz 69 tuled nagu siin alumised:
Pilt
Nendele on saada nii punaseid, kollaseid kui valgeid klaase.

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 15:15
Postitas TiitS
Ma taoliseid plaaningi panna. Kodus ühel JUMZ-il on tagaporitiiva küljes sarnased.

Ühe Tallinna lähistel asuva M401 omaniku kontakti juba sain, eks paistab, kas on nõus abistama.

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 15:16
Postitas Talts
Need tuled sobiksid ilmselt päris hästi. Samas praegused ei riiva ka väga silma. Aga alati annab ilusamaks teha, edu!

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 16:22
Postitas SanderV
saan aru et stendis neid jõumomente ja asju uurides peab mootorile nats vatti andma? iseasi kas keegi tahab enda originaal 401 piinata :D

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 16:57
Postitas moskiito
myrka00 kirjutas:Need samad materjalid, ei hakka siis eraldi üles panema. Lihula M401-l on 408 mootor peal, seega ei ole originaal konditsioonis. Ja sellega sõidab üks vanem mees, vaevalt ta sellega ka Tallinnasse tulla tahab.
Off T: aa, seda ma ei teadnud et tal teine mootor peal. Too vanem mees seal on mingi endine lukseppa töökoja brigadir.

On T: Loodan et te selle mokitsa ribadeks ei lase :D

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 21:55
Postitas TiitS
Ei piinata seal mootorit rohkem, kui tava maanteesõidul või tavasõidul kiirust kogudes.

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 22:05
Postitas MAZ
Need venelase 3 erivärvi tuled meenutavad mulle veidi, 1958.a Desoto tagatulesid
Pilt

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 04 Apr 2012 22:10
Postitas Martpoiss
kui sa minu pakutud tulesid mõtled, siis need on madalad ja lamedad- sellelt pildilt on paremini kujust aru saada:
Pilt

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 03 Mai 2012 01:39
Postitas TiitS
Kirjutaks ka siis mis vahepeal toimunud on.

Mingi aeg tagasi kuulutasin ka siin teemas, et kas leidub mõni originaal 401 omanik, kes oleks nõus oma sõidukiga veojõustendi külastama. Selgus, et kasutaja Partnermossel oli üks tuttav, kellel on Tallinna lähedal originaalseisus Moskvich 401. Sain siis inimese telefoninumbri ning võtsin ühendust. Selgus, et auto omanik oleks isegi nõus tulema, vaja ainult autol kindlustus ära teha ja esimesed kevadised proovisõidud teha. Leppisime siis kokku aja järgmiseks nädalaks. 19. aprill oli siis see kuupäev, kui sõidukid Tallinna Tehnikakõrgkooli labori ees kokku said :) :

Pilt

Esimesena ajasime siis originaalpilli rullidele:

Pilt

Meeletu jõuressursiga originaalmootor (tehase poolt siis antud tervenisti 18 kw) :D , aga ilus puhas ja tiksus ka mõnusasti vaikselt.

Pilt

Jõugraafik tuli selline:

Pilt

max võimsus 14kw @ 3500-3900rpm ja max jõumoment 42Nm @ 2700-2900rpm

Natukene kahju oli vaadata seda vanakest. 3. Käiguga ei jõudnud rulle ringi ajada eriti ja ega 2. käigugagi väga palju parem seis ei olnud, aga masin pidas ilusti vastu ning vajalikud numbrid sai kätte. Igatahes tänud Erikule, kui ta seda foorumit ka loeb :)

Järgmisena ajasin siis enda masina rullidele

Pilt

Tulemused olid veidi kehvemad, kui ma lootsin. Aga noh, mis sealt ikka oodata. Mootor ka ju tegelikult vana ja päevi näinud (tervelt 27 aastat).

Pilt

max võimsus 71kw @ 4300 rpm ja max jõumoment 170Nm @ 3700rpm

Aga sellegipoolest päev läks korda ja vajalikud andmed sain kätte, et oma lõputööd jätkata.

Aga nüüd siis järgmine peatükk.

Samal nädalavahetusel (21. aprill) toimus Haapsalu Kiltsi lennuväljal "Streetrace avalaks". Mõtlesime sõpradega, et läheks ka kohale, vaataks kuidas sel kevadel differ vastu peab. Üritus oli muidu lahe ja ilm ilus. Teisel stardil selgus tõsiasi, et ei.....mosse diferentsiaal ei pea vastu Opeli mootori väändemomendile. Tagasi sai siis kulgetud seegi kord raksuva tagasillaga :D. Tegelikult eks see differ oleks vastu ka pidanud, kui ma oleks mõned burnoudi katsetused vahele jätnud, aga noh eks selline see elu on, vahest peab lollusi ka tegema :D. Igatahes nüüd tuleb teise margi tagasilla peale tõsiselt mõtlema hakata.

Pilt
Pilt
Pilt

PS! Rekordile tegin ära :D

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitatud: 03 Mai 2012 06:49
Postitas moskiito
olen kuulnud et toyota hiace tagasild pidi olema üks parimaid ja väga suure jõuvaruga, ainult ei tea kuidas ta mossele sobib.