IZ 412 1990 sass

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Jeekim kirjutas:Räägid ehk täpsemalt kunagi, mis masina pealt karpad pärit on ja kuidas mossele sobivaks said. Muidu tundub huvitav asi tulema. Edu ehitamisel ja aretamisel. :beer
Tänan. Asi pikalt juba plaanis olnud... Kuskil teema algusepoole pisut kirjutatud ka. Pärit Honda CBR600 pealt. Pordid sobivad, vaja oli vaid kollektor keevitada - midagi sai kokku susserdatud, mis sai isegi õhutihe ja peale ta läkski. Eks teen pisut paremad pildid, siis näeb täpsemalt. :)
Kasutaja avatar
Talts
Postitusi: 136
Liitunud: 07 Apr 2010 19:16

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Talts »

Iseenesest vägev, soovin külma närvi, et mootor nendega kenasti käima saada.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »



Hetkeseis selline.

Vaja teha gaasihoovastik, kinnitused karpadele, et lahti ei raputaks midagi (ainult voolikud hoiavad hetkel karpasid), reguleerimist vaja (tühikäik kõrge), filtrid leiutada, jahutussüsteem pisut ümber teha ja löpuks teha autot natuke ümber nii, et mahuks ka pidurivõimendiga masina peale (ehk teemas oleva masina peale).
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Nädalavahetusel sai ka kuuri alt auto välja aetud. Korralik pesu, Dinitrol ML-iga ring peale ja sõitu. Hetkel peab ennast eeskujulikult üleval. :)

Pilt
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Nädalavahetusel vahetatud summutijooks (püksid lekkisid, keskmine resonaator oli ka pihta saanud), alla läks mingi kompott, mille kiirelt kokku sai visatud - jäi tihe ja hetkel täitsa okei, aga tulevikus tuleb midagi veel vaiksemat... Ära sai vahetatud ka tagasild. Enne oli ülekanne 4,22, nüüd on 3,9.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Sai muretsetud omale veljed, täpsemalt on nad pärit Jeep Comanche alt, vajavad natuke tööd, enne kui alla saab panna. Veljed ise 15 tolli, 7 tolli laiad, rehvid prooviks mahutada peale 185/55 või 175/55, siis peaks ta ilusti ära mahtuma ka koobastesse.

Illustreeriv pilt:
Pilt

Nädalavahetusel tegin ühe karburaatori ümber, et sobiks Mossele peale. Nimelt siis uuemat tüüpi Weber karburaator, OHC 2.0 Sierra pealt. Vaakumiga avanev teine kamber ja isegi tühikäigumootor on olemas (hetkel veel ei ole töösse pannud). Töötab hästi, oluliselt paremini kui 2101 täismehaanilisega (korraliku remondi saanud ja töötas ka hästi). Kogu pöörete ulatuses on ühtlane minek ja töötab ka ühtlasemalt. Ilmselt on ka kütusekulu madalam.

Selline näeb ta välja:
Pilt

Lisaks tehtud õlivahetus - sisse läks 15W40, mineraal, Kuttenkeuleri tootevalikust. Üldises plaanis ongi nüüd enam-vähem kõik selleks aastaks tehtud selle autoga - auto võimalikult ökonoomseks ja igatipidi töökindlaks, suvel on ta igapäevases kasutuses. Eks väiksemat nokkimist ole kindlasti, aga ei midagi erilist (loodetavasti). :D
Kasutaja avatar
Peeter
Postitusi: 119
Liitunud: 17 Mär 2012 17:57

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Peeter »

Velgedel võiks kodarad ja randi pealt ära poleerida ning kodarate vahed mustaks värvida. Võiks väga äge välja näha.
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas wax »

selle auto all pigem valge+poleer :D
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas sass »

Peeter kirjutas:Velgedel võiks kodarad ja randi pealt ära poleerida ning kodarate vahed mustaks värvida. Võiks väga äge välja näha.
wax kirjutas:selle auto all pigem valge+poleer :D
Mõlemad head variandid, ei teagi, kumb variant oleks parem. Eeldusel, et need muidugi autole alla mahuvad üldse. :D

Kui kellelgi auto on Tallinnas ja on liiga palju vaba aega, siis mingi õhtu võiks ühte velge proovida alla... Endal auto Saaremaal hetkel veel.
Martin_H
Postitusi: 5
Liitunud: 19 Nov 2013 00:08

Re: IZ 412 1990 sass

Postitus Postitas Martin_H »

Mina sättisin enda Mossele vanad Cherokee veljed alla, mis on eeldatavasti samasuguse/sarnase keskava ja offsetiga. Kah 7" laiad. Tagumiste rataste allasaamiseks tuleb koopaid pisut laiemaks sikutada, kuid muidu istuvad kenasti ja midagi ei pea muutma. Esimeste velgede allasaamiseks tuli aga keskavad lõpuni läbi velje ühesuuruseks treida (kusjuures keskava mõõt oli hoopis midagi muud, kui varasemalt teada-tuntud 73 vms!) + paigaldada pikemad tikkpoldid ja flantsid, et ratas alla mahuks.

Lisaks tuleb kindlasti hankida ka valuveljele sobivad rattamutrid; mõistlik valida otsast lahti olevad mutikad. Mina sain need Järvelt Ben Autost.
Vasta