AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No nii,ühe küljekarbi liistu olen saanud juba kätte. Tänud ksf-ile. Kaks liistu on aga alles teel.... rändavad ühe teise autu kastis...ja jõuavad siis ka millalgi kodu kätte. Ksf. ei pidanud paljuks ja toimetas need otse Tagadi laadale,kus mind muidugi polnud.... aga sõber oli valves ja korjas kokku mulle vajalikud ja saadetud asjad. Tänud Aivo!
Aga pilti hetkel ei pane,sest kui teised tulevad saab koos teha.
Mingid sahinad liiguvad veel aga see jutt tuleb siis,kui midagi katsuda on. Mingi Perkinsi jutt liigub ka aga selle peale lähevad mu lähisõprade kõrvad hellaks....
Aga pilti hetkel ei pane,sest kui teised tulevad saab koos teha.
Mingid sahinad liiguvad veel aga see jutt tuleb siis,kui midagi katsuda on. Mingi Perkinsi jutt liigub ka aga selle peale lähevad mu lähisõprade kõrvad hellaks....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
Saabus Perkins nr.8......
Nojah,järgmisest ka plokike......
Hull asi oli veel see,et täna sattus külla härra,kes vanasti sellise mootoriga Mossega sõitis. Kahjuks ei saanud talle sõitu teha aga roolitaga sai tal ikka ära käidud ja veidi tuuritada ka. Meil läks asi teemast ikka väga kaugele ja pärast läks nii kiireks,et jäigi autu proovimata. Nojah,eks homme jätkan. Täna lõuad juba väsinud.....
Liistud ka käes.
Saabus Perkins nr.8......
Nojah,järgmisest ka plokike......
Hull asi oli veel see,et täna sattus külla härra,kes vanasti sellise mootoriga Mossega sõitis. Kahjuks ei saanud talle sõitu teha aga roolitaga sai tal ikka ära käidud ja veidi tuuritada ka. Meil läks asi teemast ikka väga kaugele ja pärast läks nii kiireks,et jäigi autu proovimata. Nojah,eks homme jätkan. Täna lõuad juba väsinud.....
Liistud ka käes.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No nii, natuke tutvustan seda mootori värki. See on pärit Kuusalu kandist. Sealsed remondimehed on näinud kurja vaeva. Mootorile on pandud T-40 küttepump ja võibolla isegi DT-54 pihustid..... Loogiliselt mõeldes peaks selline kooslus töötama,kuid kahtlustan,et küttekulu võib võrreldes originaalpumbaga olla päris mehine. Sama on ka pööretega. See pumbake ei anna niipalju pöördeid mootorile,et see 4000 välja annaks. Ma muidugi arvan praegu,et järsku maanteel mingi 70 km.h jookseb välja.... Me siin sõbraga juba arutasime,et mingi õrn võimalus on vast sellega ka niipalju välja venitada,et saaks kiiremini sõita aga meie omavaheline diskussioon on jõudnud selleni,et sealt pumba seest tuleks välja rookida regulaatori vihid ja muu jamps mis kergesti ka tavakasutuses laguneb... Aga edasi me pole jõudnud mõtetes..... ja see ideede leiutamine võib ka pooleli jääda,sest mul neid õigeid pumpasid riiulis ikka on. Ma pole eriti uudishimulik aga seekord tahaks ikka teada,kuidas see püss laseb..... Enne lammutamist panen ikka käima ka.
Kunagi vast 90-ndate algul kuulsin ja osaliselt ka nägin sama pumpa Perkins 4.165 peale panduna. Jutud olid sellised,et palju üle 70 ei liikunud see kaubik. Pumba vedrusid oldud ka tugevamaks vahetatud aga ei aidanud suurt midagi ja vist oli lõpuks ikka laiali lennanud.Mul vedeles see vahetükk kuskil aga ei tea,pole ammu enam näinud. Võibolla treisin ümber...
No ja sellest pole midagi,et sinna mootori külge on pandud 54 pihustid. Tähtis on hoopis see,millised otsad seal sees on. Kui sakslase omad siis võib asi veel toimida,muude otstega on asi ikka jõhker. Peaks tossu välja ajama küll. Ma muidugi ei välista,et keegi seda küttepumpa niipalju torkis,et sai ka mingi ligilähedase küttekoguse kätte..... aga kahtlused jäävad,et kas üldse annab nii maha keerata,kui vaja. Mootori litraazid ikka tõsiselt erinevad...ja plunzri läbimõõdud ka arvatavasti kindlasti. No seda peaks siis teadma need,kellel igapäevaselt tegelemist pumpadega,et kas asi üldse võimalik on. Aga aega on mehed kulutanud ikka piisavalt ,et neid asju aretada. Kahjuks ei osanud omanik öelda midagi selle mootori eluloo kohta. Kindluse mõttes tasuks see enne autule torkamist ikka üle vaadata..... aga millal see tuleb.... kui üldse tuleb. Mul neid siin juba päris mitu tükki ja alati ähvardan,et teen mõne tagavaraks. Remondin oma käega üle,et saaks julgelt peale torgata. Üks sõber juba nähvas,et kas elad 200 aastaseks...... et kõige parema tahtmise korral ei jõuaks ma neid mootoreid kapsaks sõita,sest need on igiliikurid..... No meil on siin sihuke ütlus,et Kui oled mulk ja mudu saad,muudkui raba! No ja kodu toodi lausa ka kätte,mis sa hing oskad veel tahta. Sõbra väsitasin ikka ära ja nurises.... aga see selleks,et sundida mind treipingi taha tööle....
Nujah,eks siis vaatame mis edasi saab.
No ja mootori numbreid võrdlesin ka,vahed on ikka kõvad sees. Tehtud on Inglismaal.
Mootori nummer on 108U12752
Teise mootori ploki nr.- 108U26584
No autol asuva mootori nummer on ikka hulga väiksem.....
Eks kuskil on ka andmebaas nende numbritega ja saaks teada võibolla ka täpse valmistamisaasta ja ka müügipäeva. Arvestades Inglaste täpsust on see vast täitsa võimalik. Ma pole siiani ise huvi tundnud. Nüüd nagu juba võiks...
Kunagi vast 90-ndate algul kuulsin ja osaliselt ka nägin sama pumpa Perkins 4.165 peale panduna. Jutud olid sellised,et palju üle 70 ei liikunud see kaubik. Pumba vedrusid oldud ka tugevamaks vahetatud aga ei aidanud suurt midagi ja vist oli lõpuks ikka laiali lennanud.Mul vedeles see vahetükk kuskil aga ei tea,pole ammu enam näinud. Võibolla treisin ümber...
No ja sellest pole midagi,et sinna mootori külge on pandud 54 pihustid. Tähtis on hoopis see,millised otsad seal sees on. Kui sakslase omad siis võib asi veel toimida,muude otstega on asi ikka jõhker. Peaks tossu välja ajama küll. Ma muidugi ei välista,et keegi seda küttepumpa niipalju torkis,et sai ka mingi ligilähedase küttekoguse kätte..... aga kahtlused jäävad,et kas üldse annab nii maha keerata,kui vaja. Mootori litraazid ikka tõsiselt erinevad...ja plunzri läbimõõdud ka arvatavasti kindlasti. No seda peaks siis teadma need,kellel igapäevaselt tegelemist pumpadega,et kas asi üldse võimalik on. Aga aega on mehed kulutanud ikka piisavalt ,et neid asju aretada. Kahjuks ei osanud omanik öelda midagi selle mootori eluloo kohta. Kindluse mõttes tasuks see enne autule torkamist ikka üle vaadata..... aga millal see tuleb.... kui üldse tuleb. Mul neid siin juba päris mitu tükki ja alati ähvardan,et teen mõne tagavaraks. Remondin oma käega üle,et saaks julgelt peale torgata. Üks sõber juba nähvas,et kas elad 200 aastaseks...... et kõige parema tahtmise korral ei jõuaks ma neid mootoreid kapsaks sõita,sest need on igiliikurid..... No meil on siin sihuke ütlus,et Kui oled mulk ja mudu saad,muudkui raba! No ja kodu toodi lausa ka kätte,mis sa hing oskad veel tahta. Sõbra väsitasin ikka ära ja nurises.... aga see selleks,et sundida mind treipingi taha tööle....
Nujah,eks siis vaatame mis edasi saab.
No ja mootori numbreid võrdlesin ka,vahed on ikka kõvad sees. Tehtud on Inglismaal.
Mootori nummer on 108U12752
Teise mootori ploki nr.- 108U26584
No autol asuva mootori nummer on ikka hulga väiksem.....
Eks kuskil on ka andmebaas nende numbritega ja saaks teada võibolla ka täpse valmistamisaasta ja ka müügipäeva. Arvestades Inglaste täpsust on see vast täitsa võimalik. Ma pole siiani ise huvi tundnud. Nüüd nagu juba võiks...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No liistud on siis sellised:
Neid enne talve ei hakka külge panema. Pean veel natuke abinõusid tegema,et liistud sirgeks ajada. Neid ei tohi haamriga kolkida ja õnneks pole eelmised omanikud ka seda teinud. Selliseid ära kolkimata osasid hinnatakse ostes ka kõrgemalt. Pange kõrvataha. Kui läheb untsu siis las jäädagi nii,pärast teistel kergem korda teha.
Neid enne talve ei hakka külge panema. Pean veel natuke abinõusid tegema,et liistud sirgeks ajada. Neid ei tohi haamriga kolkida ja õnneks pole eelmised omanikud ka seda teinud. Selliseid ära kolkimata osasid hinnatakse ostes ka kõrgemalt. Pange kõrvataha. Kui läheb untsu siis las jäädagi nii,pärast teistel kergem korda teha.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Kui tegemiseks läheb, ootaks kena juttu ja pildimaterjali Mul ka üks liist täpselt samasuguse mõlgiga nagu see alumine http://static1.nagi.ee/i/p/973/32/24333095468e36_l.jpgTALUPOEG TALUJA kirjutas:Pean veel natuke abinõusid tegema,et liistud sirgeks ajada.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No ikka,ega ma midagi siin varjanud kunagi polegi... kõik ikka avalikult. Lihtsalt asjad on läinud nii,et see suvi pole emmigi teinud,tervislikud põhjused.... aur on läinud muude asjade peale ära,jõuan vaevalt asju kokku vedada . Eks millalgi talvel vast võtan töö ette.wax kirjutas:Kui tegemiseks läheb, ootaks kena juttu ja pildimaterjali Mul ka üks liist täpselt samasuguse mõlgiga nagu see alumine http://static1.nagi.ee/i/p/973/32/24333095468e36_l.jpgTALUPOEG TALUJA kirjutas:Pean veel natuke abinõusid tegema,et liistud sirgeks ajada.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Mõni päev tagasi mind külastanud härra K.H.kes kunagi saanud ühe diisel-mossega sõita,rääkis mulle niipalju:
Nimelt oli ta töötanud Tallinnas ja kohanud umbes 1972-73 aastal ühte diiselmootoriga Moskvitši. Omanik oli olnud üks vene mees kes töötas Tallinna Kaubasadamas. Autoks oli olnud 408 mudel punast värvi ja vana kerega Moskva tehase masin, mille meremees oli toonud Soomest. Ta sai seda autot mitu päeva kasutada. Mäletab,et mootor oli lärmakam bensiinimootoriga võrreldes. Jõupuudust polnud. Kapoti all, mootori ja kere vahel tulemüüri ümber oli olnud mingine kunstnagaga kaetud polsterdus müra tõrjumiseks. See oli arvatavasti autot vaiksemaks teinud. Kütusekulu ta tähele polnud pannud,sest aeg mil autot kasutas ei olnud pikk. Niipalju mäletab veel,et auto oli olnud veel üsna kobe ja spidomeetri näit veidi üle saja tuhande kilomeetri. Mis sellest autost edasi sai,ei osanud ta enam öelda.
Ehk keegi loeb seda lugu kunagi ja oskab midagi lisada siis oleksin tänulik.
T.
Nimelt oli ta töötanud Tallinnas ja kohanud umbes 1972-73 aastal ühte diiselmootoriga Moskvitši. Omanik oli olnud üks vene mees kes töötas Tallinna Kaubasadamas. Autoks oli olnud 408 mudel punast värvi ja vana kerega Moskva tehase masin, mille meremees oli toonud Soomest. Ta sai seda autot mitu päeva kasutada. Mäletab,et mootor oli lärmakam bensiinimootoriga võrreldes. Jõupuudust polnud. Kapoti all, mootori ja kere vahel tulemüüri ümber oli olnud mingine kunstnagaga kaetud polsterdus müra tõrjumiseks. See oli arvatavasti autot vaiksemaks teinud. Kütusekulu ta tähele polnud pannud,sest aeg mil autot kasutas ei olnud pikk. Niipalju mäletab veel,et auto oli olnud veel üsna kobe ja spidomeetri näit veidi üle saja tuhande kilomeetri. Mis sellest autost edasi sai,ei osanud ta enam öelda.
Ehk keegi loeb seda lugu kunagi ja oskab midagi lisada siis oleksin tänulik.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
T40 küttepump on sinna otsa päris nutikalt aretatud.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No ega muud moodi poleks saanudki. Nutti neil Kuusalu meestel oli. Eks saab ju palju asju aretada ümber aga põhiline mure on selles,et kõik need oma -aretused ei pruugi ennast õigustada. Võid küll ümber ehitada aga see ei pruugi toimida. Toitesüsteemiga on see vast alati kindlustatud.
Mis puudutab neid lindi pihusteid mis on mootorile paigaldatud siis neisse võib isegi uskuda. Seal suurt viga ei saa tekkida,sest otsad on vahetatavad.
Mis puudutab neid lindi pihusteid mis on mootorile paigaldatud siis neisse võib isegi uskuda. Seal suurt viga ei saa tekkida,sest otsad on vahetatavad.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Kui see pöörispea pump korras on saad veel 1/3 mootori raha tagasi teenida!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981