No nii, natuke tutvustan seda mootori värki. See on pärit Kuusalu kandist. Sealsed remondimehed on näinud kurja vaeva. Mootorile on pandud T-40 küttepump ja võibolla isegi DT-54 pihustid..... Loogiliselt mõeldes peaks selline kooslus töötama,kuid kahtlustan,et küttekulu võib võrreldes originaalpumbaga olla päris mehine. Sama on ka pööretega. See pumbake ei anna niipalju pöördeid mootorile,et see 4000 välja annaks. Ma muidugi arvan praegu,et järsku maanteel mingi 70 km.h jookseb välja.... Me siin sõbraga juba arutasime,et mingi õrn võimalus on vast sellega ka niipalju välja venitada,et saaks kiiremini sõita aga meie omavaheline diskussioon on jõudnud selleni,et sealt pumba seest tuleks välja rookida regulaatori vihid ja muu jamps mis kergesti ka tavakasutuses laguneb... Aga edasi me pole jõudnud mõtetes..... ja see ideede leiutamine võib ka pooleli jääda,sest mul neid õigeid pumpasid riiulis ikka on. Ma pole eriti uudishimulik aga seekord tahaks ikka teada,kuidas see püss laseb.....
Enne lammutamist panen ikka käima ka.
Kunagi vast 90-ndate algul kuulsin ja osaliselt ka nägin sama pumpa Perkins 4.165 peale panduna. Jutud olid sellised,et palju üle 70 ei liikunud see kaubik. Pumba vedrusid oldud ka tugevamaks vahetatud aga ei aidanud suurt midagi ja vist oli lõpuks ikka laiali lennanud.Mul vedeles see vahetükk kuskil aga ei tea,pole ammu enam näinud. Võibolla treisin ümber...
No ja sellest pole midagi,et sinna mootori külge on pandud 54 pihustid. Tähtis on hoopis see,millised otsad seal sees on. Kui sakslase omad siis võib asi veel toimida,muude otstega on asi ikka jõhker. Peaks tossu välja ajama küll. Ma muidugi ei välista,et keegi seda küttepumpa niipalju torkis,et sai ka mingi ligilähedase küttekoguse kätte..... aga kahtlused jäävad,et kas üldse annab nii maha keerata,kui vaja. Mootori litraazid ikka tõsiselt erinevad...ja plunzri läbimõõdud ka arvatavasti kindlasti. No seda peaks siis teadma need,kellel igapäevaselt tegelemist pumpadega,et kas asi üldse võimalik on.
Aga aega on mehed kulutanud ikka piisavalt ,et neid asju aretada. Kahjuks ei osanud omanik öelda midagi selle mootori eluloo kohta. Kindluse mõttes tasuks see enne autule torkamist ikka üle vaadata..... aga millal see tuleb.... kui üldse tuleb. Mul neid siin juba päris mitu tükki ja alati ähvardan,et teen mõne tagavaraks. Remondin oma käega üle,et saaks julgelt peale torgata. Üks sõber juba nähvas,et kas elad 200 aastaseks...... et kõige parema tahtmise korral ei jõuaks ma neid mootoreid kapsaks sõita,sest need on igiliikurid.....
No meil on siin sihuke ütlus,et Kui oled mulk ja mudu saad,muudkui raba! No ja kodu toodi lausa ka kätte,mis sa hing oskad veel tahta. Sõbra väsitasin ikka ära ja nurises.... aga see selleks,et sundida mind treipingi taha tööle....
Nujah,eks siis vaatame mis edasi saab.
No ja mootori numbreid võrdlesin ka,vahed on ikka kõvad sees. Tehtud on Inglismaal.
Mootori nummer on 108U12752
Teise mootori ploki nr.- 108U26584
No autol asuva mootori nummer on ikka hulga väiksem.....
Eks kuskil on ka andmebaas nende numbritega ja saaks teada võibolla ka täpse valmistamisaasta ja ka müügipäeva. Arvestades Inglaste täpsust on see vast täitsa võimalik. Ma pole siiani ise huvi tundnud. Nüüd nagu juba võiks...