36. leht 36-st
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 25 Mär 2014 14:07
Postitas TiitS
Nonii, jälle on käes kevad. Aeg mosse jälle sõiduvalmis seada. Eelmine hooaeg sai ikka tublisti ringi tiirutatud. Nii Mosseklubi suvesõidul, kui ka mujal. Tehnika pidas hästi vastu. Enne ülevaatust juunis sai vahetatud ülemised šarniirid ja üks tagumine pidurisilinder, mis lekkis. Selle aasta "to do" listi tuleks panna roolikarbi vahetuse. Roolilõtk on ikka päris suur juba.
Mõned suvised pildid:
Sügisel sai Mosse, koos sõbraga, garaazi lume eest peitu pandud. Eelmine nädalavahetus näitasin talle natuke ilmavalgust ja põletasin summutitorud ämblikuvõrkudest puhtaks. Kolisin Mosse teise garaaziboksi ümber, et saaks hakata Steyri kallal tegutsema
Plaanis oleks Mossel esitiivad laiemaks keevitada. Praeguseid tiibu ei tahaks ära rikkuda.
Kui kellegil on pakkuda enam-vähem seisukorras esitiibu, andke teada.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 25 Mär 2014 14:37
Postitas TiitS
Räägin põgusalt siis ka Steyrist.
Eelmine aasta palju teha ei jõudnud. Juhipoolne küljekarp sai uus tehtud ja siit-sealt roostet eemaldatud.
Nüüd võtsin käsile teise poole karbi. Astmelauast oli järele jäänud ainult roostepuru. Selle lõikasin koos karbiga küljest ära. Astmelaudu tulevikus külge aretama ei hakka, kuna mulle meeldib ilma rohkem.
Tutvustan ka antud masina tagavedrustuse lahendust. Alles on jäetud üks peamine lehtvedru, mis hoiab silda kere küljes pikisuunaliselt. Külgsuunalist liikumist takistab paralleelvarras, mis kinnitub kere külge, nagu VAZ-il. Vedru ja amordi püstak pidi pärinema VW Golfilt, mille jaoks on kere külge tehtud päris korralikud vedrukannud. Lisaks on lehtvedruga paralleelselt veel ühed vardad, mis kinnituvad kere külge. Neid ei ole pildilt hästi näha
Pilte ka seestpoolt
Kapoti alt on näha ka esisilla lahendust
Kõige rohkem meeldib mulle selle sõiduki puhul ikkagi see katuseluuk
Üks murekoht on hetkel tagumise akna läbi roostetanud alumine serv.
Ise on sellist kumerat serva väga keeruline nullist ehitama hakata. Väga hea oleks saada kuskilt mõni sarnase profiiliga aknaava, millest neid kumeraid nurki oleks võimalik kasutada. Väga hea oleks M401 aknaava leida. Aga mulle tundub, et sarnase profiiliga on ka GAZ 51/52 tagaaken.
Et, kui kellegil pakkuda, võtke ühendust.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 25 Mär 2014 16:30
Postitas myrka00
Gaz 51 oma tunduvalt suurem. M401 oma ma usun et leiaksin vajadusel.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 25 Mär 2014 17:44
Postitas TiitS
Gaz-i oma kindlasti suurem jah aga põhiline, et nurgaraadiused enam vähem sobiksid. Aga jah M401 aken oleks kõige parem. Saatsin sulle PS-i kirja.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 02 Juul 2014 23:04
Postitas mossejumal
Eelmine neljap sai nähtud Ülemistes vähe huumorit tegemas.
Küsimus.Kas mosse originaal sild veel all?
Või midagi kangemat ? Kuida originaal sild vastu peab?
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 03 Juul 2014 01:04
Postitas TiitS
M412 sild all ikka veel jah. Ega see eriti vastu ei pea, kui kõvasti peale anda.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 12 Juun 2017 23:59
Postitas TiitS
Tere mosserahvas. Päris pikalt on siin teemas vaikus olnud. Peaaegu 3 aastat. Aeg on läinud kiiresti. 2014. aastal oli jõudnud kätte aeg, kus hing ihkas millegi teistsuguse järele. Proovida, kuidas oleks vabastada end kõigist igapäevastest kohustustest ja rutiinist. Pakkida seljakott ning minna kuhugi kaugele. Näha ka maakera teist poolust. Otsustasin lennata Austraaliasse. Mitte, et see reis nüüd midagi originaalset oleks, aga uus ja huvitav seiklus pigem iseenda jaoks. Naist-lapsi ei olnud, ametialaselt samuti suuremat karjääriredelit ees ootamas ei olnud ning tundus olevat täpselt õige aeg, et olla mõnda aega eemal kodumaast.
Tehtud ja nähtud sai seal nii mõndagi:
Aga nüüd teemasse kah. sel kevadel ajasin vana sõbra jälle liikvele.
Aku peale, natukene käiamist ning saigi tule torusse.
Kõigepealt otsustasin, et peaks veidi veermikku korrastama. Amordid olid sel siiani mingid USSR tooted. Paigaldasin alla ringi uusi Sachs gaasiamorte, mis mõeldud küll tagaveolise Lada alla aga mõõtudelt istus ilusti ka Mossele. Veidi tuli kinnitusi ainult modifitseerida
Seejärel mõtlesin, et veidi tuleks tagakoobastel roosteeemaldust teha. Ja kui juba värvitöödeks läheb siis tuleks ära teha ka üks ammu plaanitud modifikatsioon. Täpsemat näha alltoodud fotodel:
Lisaks sa mässatud veel tagumiste pidurite ja ka muuga.
Auto sai sõidukorda täpselt lubatud ajaks:
Loodetavasti saate sõidukit jälle lähemalt näha ka suvesõidul
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 13 Juul 2017 21:34
Postitas mario
tundub, et auto andestas eemaloldud aja.
Re: MZMA 401 1955 TiitS
Postitatud: 03 Okt 2017 21:16
Postitas TiitS
mario kirjutas:tundub, et auto andestas eemaloldud aja.
Tundub nii.
Auto seisukord väga hullemaks ei olnud läinud.
Suve algul mingil hetkel hakkas miskit põhja all koledasti plärisema. Eelmine nädal vahetasin keskmise resonaatori uue vastu, kuna tundus, et sealt see kolin pärineski. Sõelad sees lahti. Auto hääl läks väheke jämedamaks ja plärin kadus. Summutit tehes avastasin, et üks alumine õõtsapuks oli oma pesast irdunud, kuna otsaseibid olid kunagi liiga väikesed pandud. Võtsin õõtsa alt ning pressisin puksi sisse tagasi. Lisasin kõigile puksidele ka suured seibid.
Nädalavahetusel sai veidi ringi tiirutatud. Hobiautode lõpukruiis Tallinnas: