36. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 11 Okt 2015 19:23
Postitas TALUPOEG TALUJA
No ma arvan,et see pump vast ikka uuemapoolne,päris käkki vaevalt et peale pandi. Ei tahaks uskuda.
Muidugi pole mul hetkel teada mismoodi see pumba ja mootori ühendus tehtud ja mida on ratsitud. Pea-asi,et Perkinsi pätakale pole haiget tehtud.... Aga pole häda,juppe on niipalju,et võin kõik hädad vast likvideerida. Hetkel traktori remont pooleli ja ei taha uurimistega aega viita.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 02 Nov 2015 18:02
Postitas TALUPOEG TALUJA
Mõni aeg tagasi külmematel hommikutel sain siis proovida oma auto eetrikäivitussüsteemi. Kõik toimib aga midagi on ikka nihu,sest seda käsipumpa peab lõksutama liiga palju ja kiiresti. See näitab,et düüsi augud on liiga peenikesed pihustil. Või on kuskilt vahelt puudu klapike..... See on muidugi minu arvamus.... aga käivitus oli hea. Ei mingit kolkimist mootoris ega tagasilööke. Lihtsalt läheb käima nagu tavaliselt. Hea uudis on aga see,et sain sõna,et mulle saadetakse ühe vanema suure veoauto käivitusseadme pihusti. Telefoni teel suhtlesime ja arutasime olukorda. Jutu järgi on sellise ehitusega,et silmaga mõõtes mingi poole millimeetrine auk pidi otsas olema ja mingit klappi ei paistnud. Mõlemast otsast sai läbi puhuda. Eks lähiajal saan asja pakiga kätte ja siis läheb jälle uuesti uurimisteks ja katsetusteks. Praegune soe ilm ei soosi asja nagunii.... :D


Veel oli õnne,et naaberküla mees loovutas oma vana 412-ne tagavedrud,kaks esiporitiiba ja esimese kapoti. Kahjuks neid ei saa oma autule külge panna aga vast saan need kellegiga 2140 pulkade vastu vahetada. Kuna mulle tundub ,et neid 2140 osi on üldse nagu rohkem liikvel .

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 03 Nov 2015 02:30
Postitas Muhulane
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Mõni aeg tagasi külmematel hommikutel sain siis proovida oma auto eetrikäivitussüsteemi. Kõik toimib aga midagi on ikka nihu,sest seda käsipumpa peab lõksutama liiga palju ja kiiresti. See näitab,et düüsi augud on liiga peenikesed pihustil. Või on kuskilt vahelt puudu klapike..... See on muidugi minu arvamus.... aga käivitus oli hea. Ei mingit kolkimist mootoris ega tagasilööke. Lihtsalt läheb käima nagu tavaliselt. Hea uudis on aga see,et sain sõna,et mulle saadetakse ühe vanema suure veoauto käivitusseadme pihusti. Telefoni teel suhtlesime ja arutasime olukorda. Jutu järgi on sellise ehitusega,et silmaga mõõtes mingi poole millimeetrine auk pidi otsas olema ja mingit klappi ei paistnud. Mõlemast otsast sai läbi puhuda. Eks lähiajal saan asja pakiga kätte ja siis läheb jälle uuesti uurimisteks ja katsetusteks. Praegune soe ilm ei soosi asja nagunii.... :D


Veel oli õnne,et naaberküla mees loovutas oma vana 412-ne tagavedrud,kaks esiporitiiba ja esimese kapoti. Kahjuks neid ei saa oma autule külge panna aga vast saan need kellegiga 2140 pulkade vastu vahetada. Kuna mulle tundub ,et neid 2140 osi on üldse nagu rohkem liikvel .
Vana kooli esitiivad+kapott kuluksid ära küll :) 40 pudinaid vastu paraku pole anda.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 08 Nov 2015 19:39
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!

Sain mõned päevad tagasi kätte Saureri käivitusseadme pihusti. Pihustil oli ühes otsas millimeetermõõt ja teises toll.... Vaatasin oma varud üle ja leidsin,et pulgad 1/8 nii esimene,kui teine pulk olemas,lõikajat aga pole. Ega pole vaja ka hetkel. Võtsin pihusti lahti ja seal sees pole muud,kui mingi mitme keeruga pronksist junn... mille otstarve on minuarvates pöörise tekitamine... Katsetuste käigus selgus,et seda ei ole isegi vaja,sest takistab. Praeguste katsetamiste käigus on läinud asjad paremaks. Käsipumbast tõmmates lendab eeter kohe kollektorisse. Pean veel jälgima,kas pikemalt seistes tekib auk...... ehk siis kas pean jälle kümme korda pumpama,et vedelik jõuaks pihustisse. Hetkel katsetamiste ajaks ma veel igaks juhuks vinti kollektorisse ei keera vaid jätan vana koha peale lõdvikus.
Leidsin ühe pildi ,kus on originaalne pihusti. Saan näidata ....:

http://www.ebay.fr/itm/Kit-Start-Pilote ... 1442588238

Tundub,et pihustis pole klappi. Klapp paistab olevat hoopis seadme sees,seega on mure murtud.... lihtsalt on vaja pronksist pulgale kaks auku õige nurga all sisse ja peaks piisama. Esialgu ei hakka leiutama,eks näeb. Pildid saadud pihustist lisan siia jutu vahele hiljem.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 09 Nov 2015 20:54
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii,no nii. Täna hommikul proovisin siis autot käivitada. Kolm korda sain pumbast tõmmata ja käima see mootor kargas. Väljas nähtav ilm pole just kiita...sest külmakraade pole aga üldiselt on asi selge. Kui nüüd tuleva külmaga saan katseid teha ja asi toimib,keeran kollektorisse uue vindi ja panen pihusti sellele kohale,kus peakski asuma. Lõpliku otsuse teen siis,kui vähemalt kümme miinuskraadi akna taga. Kui auk pihustis jääb väikseks,teen kasvõi uue originaalile sarnase. Muidugi ei kaota lootust leida originaalne pihusti,kuid arvestades olukorda,ei pruugi see teostuda.... Meil siin on selle süsteemiga kokku puutunuid liialt vähe,hea veel et teatakse.
Muud eriti rääkida pole. Sõitnud olen autoga pea igapäevaselt. Pikki otsi pole teinud,ikka maale-linna....
Olen pistnud nina ka piduri ja siduri potsiku kaante alla,et veenduda vedelike olemasolus. Rohkem pole vaja olnud midagi teha. Talvekumme pole ka alla pannud. Kui vajadus tekib siis panen vahetusjalanõud... :D
Kesta ilus ilmake! :)

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 17 Nov 2015 19:08
Postitas TALUPOEG TALUJA
Pimedatel sügisõhtutel.... on aega natike ikka kolada..... Leidsin siis sellise imeliku nimega lehelt oma diiselmootori pihustite variandid:

http://www.kakapart.com/oem/partscrossi ... d6236.html

Arutasin ka asja vanatehnikasõpradega.... ja meile jäi mulje,et need kõik on sobivad. Tootjad on erinevad kuid peaksid olema sama pihustamisnurgaga. Kas ka kütusekogus kõigil üks on, ei oska arvata aga ju siis on. Võibolla mõni targem täiendab.
Näppisin oma varud läbi ja leidsin ka ühe RS-i sakslase uue pihustiotsa SD1Z8-3 . Mõtlesin selle kampa võtta teistega aga sellel vist pihustamisnurk teine. Tea kas see suurt mõikab aga parema meelega vahetaks selle ringi õigema vastu. Kui kellegil huvi siis võin selle ka müüa või vahetada. Kindluse mõttes peaksin siis ka üle loputama ja stendi pistma,et kaup ikka aus oleks.... nõel liigub ja oli korralikus pakendis. Hetkel torkan riiulisse oma aega ootama.

Pilt

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 21 Nov 2015 18:55
Postitas TALUPOEG TALUJA
Kui kellegil oleks pakkuda mulle kas Mosse või VAZ-i alt karbiliistu düübleid siis olen avatud pakkumistele.
Vastu võin pakkuda midagi,mida on ja mida tahetakse. Vaatasin kohalikust poest aga ei olnud võtta. Järsku kellegil on mingeid varusid.
Tänud ette!

Toomas

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 24 Nov 2015 21:16
Postitas TALUPOEG TALUJA
Talvepapud siis auto all. Nagu näha on väljas juba külmakraadid ja pole enam mõtet suvekummidega ringi lasta. Tükk aega tuhlasin oma varudes,et saada jooks korralikumaid naelkumme kokku. Ühe korraliku mustriga kummi pidin jälle välja prakeerima,kuna on küljepealt julmalt ragenenud. Hoiutingimused olid kehvad ennist ja kuuriall hirmsasti ragenevad. Eks põntsa paneb ka see,et tegu juba vast rohkem kui kümme aastat tagasi tehtud asjaga. Päris värsketega ei juhtu mõne aastaga midagi,kui ka päikese käes hoida. No praegu pole veel hullu,mõned talved saan vanade varudega läbi. Nüüd on poed kõik kaupa täis ja pole mõtet väga palju tagavaraks koguda..... ära hävinevad sunnikud, ennem kui siledaks kuluvad:D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 01 Dets 2015 20:24
Postitas TALUPOEG TALUJA
Eila õhta vuras üks võõras auto õue ja lastiks oli järgmine Perkins.... :D Nr. 9 siis..... Kahjuks küll pisut vanem mudel aga...pole hullu.
Seega midagi väga põrutavat ei juhtunud.... Mootor oli võetud osadeks. Põhihäda oli see,et mootoriplokk on lastud kunagi lõhki külmuda. Oskuslikult oli mingi liimiga ka väljast paigatud,ka üle värvitud..... seega jäi mulje,et nagu müügiks......
Mootor on ka vist pisut kuuma saanud,sest kolbidel kraapimise jäljed peal....mõned kolvirõngad ka kinni jäänud,üks lausa puru ja kõik tükid ilusti ülesse kolvi peale kinni tagunud. Kepsusilma puksid on aga väga heas korras,seega pole see mootor niipalju käinud,kui teised mis mul saadud...... ja ka kolbidel pole eelpõlemiskambri pesade jälgi peal..... Sellest järeldus,et- väntvõll,saaled jne. pole liialt kulunud. Hülsid on ka pisut kulunud,ranti on ikka näpuga tunda. Väntvõll ja saaled ka kena välimusega.... seisukorda hakkan hiljem uurima. Panen mõõdulindi külge ja siis selgub mis seisus on. Mul on selline tunne,et sellel mootoril pidi küll vesi alla jooksma,sest alt plokk hülsside vahelt mõradega. Kui kohe päris vesi alla ei jooksnud siis mingi aja jooksul kindlasti. Osa juppe tuuakse mulle hiljem veel. Eks kuluvad tagavaraosadeks ikka ära. Igal juhul Jürile suured tänud! Pildid ka millalgi tulemas.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 02 Dets 2015 17:07
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii. Nüüd siis lubatud pildid. Panen järjestikku kaks pilti mootoriplokist. Siis on hea võrrelda,kuidas plokid välja paistavad. Lapitud plokk on punane.... ehk siis puust ja punaseks.... :D Teine foto on korras mootoriplokist.

Pilt

Pilt

Meistrid on asja kenasti silunud. Värvgi peale lastud. Aga kui ikka allpool mõrad hülsside tihendite juures siis pole suurt midagi teha. Mis õhtal see õhtal.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kolb on kõvasti vatti saanud aga sellepärast pole sõit seisma jäänud.....

Pilt

Pilt