37. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 21 Nov 2010 21:59
Postitas stern100
Edel kirjutas:Ei saa sellest Mosse küttesüsteemist mingit sooja. Sooja mingil määral (Mossel paremini ei tulegi) tuleb kuid salongi sellega soojaks ei saa. Tuleb talveks sõitmiseks ikka automarki vahetada...
Uks paar päeva käis korralikult aga nüüd jälle "prõmmi". Homme vaatan seda jälle...
Mossega võib väga ilusti sooja saada kui oskad asja nii sättida nagu tarvis
Minu 2140nel nt: paned talvel käima, 5 minutiga esimene aken juba puhas ja isegi õhk on soojenenud sees. (aken oli alguses seest täitsa jääs). Neid suure ja väikse ringi asju tuleb natuke ümber tõsta ja ongi soe kiiresti.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Dets 2010 00:49
Postitas Edel
Mõne päeva eest sai Mossel minu käes 15 000km täis.
Ega see küttesüsteem ongi selline nagu on,soe Moskvitsis on selline suhteline... Kokkuvõttes kui väljast õhku võtta siis 10 külmakraadiga kibub pikapeale ikka jahedaks võtma.
Täna vahetasin karburaatorit. Seda Mosse oma DAAZ-2140-t ei saa korralikult käima. Mõne päeva eest -14 kraadiga käivitades läks peaaegu kohe siis täna sama temperatuuril aga käiasin aku tühjaks ning lasin ikka naabrimehel käima tõmmata. Krt ajab ikka närvi mustaks selline jukerdamine! Töö juures keerasin Ladal karba (DAAZ-2107) maha,lasin kinnitusaugud suuremaks ja peale. Kui teadsin,et Ladal töötas see laitmatult siis nüüd Mosse peal väiksematel pööretel käib korralikult ja ei katku enam kuid suurematel pööretel kaob jõud nagu ära. Maanteel venitasin 90-95km/h kolmandaga ja neljandaga üle 100 nagu venitada ei jõudnud.
Eks hiljem näe,mis ta külmalt käivitades teeb.
Sidur rajakas on ka külmalt nii kange ja pika mõtlemisega,et annab pedaali ikka vajutada ning lahti lastes kuidagi vastumeelselt üles tulla tahab. Krt see pidurivedelik (PSK) on vilets...
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Dets 2010 01:25
Postitas moskiito
eks selle siduri ja piduriga ole jah selline häda, aga kui mootor soojaks läheb siis hakkavad kõik ilusti taas tööle.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Dets 2010 09:25
Postitas stern100
Osta endale alla uus siduri töösilinder, see oli vast midagi 300 krooniga volgas, pane dot4 sisse ja -15 kraadiga käib pedaal üles-alla nagu ludinal.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 04 Dets 2010 16:44
Postitas Edel
stern100 kirjutas:Osta endale alla uus siduri töösilinder, see oli vast midagi 300 krooniga volgas, pane dot4 sisse ja -15 kraadiga käib pedaal üles-alla nagu ludinal.
On küll peast läbi käinud mõte vahetada pidurivedelik aga sellega kaasneb tülikas lahtivõtt ja piinlik puhastamine siis olen loobunud,ei viitsi jamada. Läheb soojaks,hakkab käima. Eks tulevikus näe...
Külmalt mootorit käivitades tooreklapi nuppu täitsa välja tõmmata ei saagi,muidu lihtsalt käima ei lähe. Juba vaatasin,et hakkab aku jälle tühjaks saama. Tõmbasin poole jagu välja siis venitas käima. Krd-i üks paras ooper on see käivitamine...
Mootori vähene jõudlus suurtel pööretel on tingitud ilmselt seguklapi mittepiisavast avanemisest. Neljanda käiguga veab kiiruse vahemikus 60-90 paremini kui kolmandaga.
Seda seguklapi asja hakkan järgmine nädal uurima,praegu välja külma kätte seda tegema ei taha minna.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 05 Dets 2010 22:37
Postitas risto626
stern100 kirjutas:Mossega võib väga ilusti sooja saada kui oskad asja nii sättida nagu tarvis
Minu 2140nel nt: paned talvel käima, 5 minutiga esimene aken juba puhas ja isegi õhk on soojenenud sees. (aken oli alguses seest täitsa jääs). Neid suure ja väikse ringi asju tuleb natuke ümber tõsta ja ongi soe kiiresti.
ehk täpsustaksid, mida seal ümber tõsta vaja oleks?
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 05 Dets 2010 23:06
Postitas stern100
risto626 kirjutas:stern100 kirjutas:Mossega võib väga ilusti sooja saada kui oskad asja nii sättida nagu tarvis
Minu 2140nel nt: paned talvel käima, 5 minutiga esimene aken juba puhas ja isegi õhk on soojenenud sees. (aken oli alguses seest täitsa jääs). Neid suure ja väikse ringi asju tuleb natuke ümber tõsta ja ongi soe kiiresti.
ehk täpsustaksid, mida seal ümber tõsta vaja oleks?
Kergem oleks seda oma silmaga vaadata
Mul vanaisa kunagi sättis need asjad seal ära, mina ei ole puutunud rohkem. A eks ma võin uurida kus mis voolik kuhu jookseb
Muidugi et üldse midagi üritada võta omal soenduse radikas maha ja tee korralikult puhtaks seest.
Enamuste vene autodega on ikka kraanivee/kraaviveega sõidetud niiet katlakivi ja kruusa võib seal leiduda küll.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 07 Dets 2010 23:27
Postitas Edel
Nonii siis. Eile läks karburaator taaskord vahetusse. Proovisin huvi pärast suvel koos teiste juppidega saadud DAAZ-2140-t. Panin peale,proovisõit kuni soe ja esmamulje oli hea... Edasi järjest hullemaks. Täna õhtu ei taha tühikäigul juba üldse käia.
Homme vaatan siis edasi. Eelmine karba Ladalt maha keeratud DAAZ-2107 avastasin vead. Seguklapp (õigemini abikamber) ei avanenud korralikult,üks vedru oli puudu ja üks traadist haak omalt kohalt lahti. Likvideerin need ära ja läheb uuesti Mossele aga enne tahaks teada,kust ma sellel (ka DAAZ-2140) tühikäiku regullida saaks? Kummalgi pole traditsioonilist seguklapi piirdekruvi. 2107-l krudisin ainult abikambri piirdekruvi (muud ei leidnud ja selle liiga maha keerates oligi põhjuseks,miks abikamber ei rakendunud) kuid uuesti peale keerates jääb tühikäik nii 2000 pöörde juurde. Siin nr. 1 tähistatud kruvi õnnestus lühikese kruvikaga keerata,hakkas ühtlasemalt käima aga tühikäik tõusis oluliselt, nr. 2 ligi ei pääsenud kuidagi
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/79306685/ Muus osas töötab ilusti kui vaid tühikäigu paika saaks. Mida edasi teha?
Praegu peal olev 2140-l pole mul õrna aimugi,kuidas sellel tühikäiku regullitakse
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/79306689/
Ka kolmas karba,mingi Ladale käiv,ühtegi kirja sealt küljest ei leidnud aga päris sarnane muidu Ladal kasutatava DAAZ-2107-le (vasakpoolne)
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/79306701/ suvel korra Mossele proovisin,tühikäik kord on ja kord ei ole,läks uuesti maha.
Kõik karbad on tänavu suvel nii sisemise kui välimise puhastuse,tihendite vahetuse ja detailide liitepinna kokkusobituse saanud,Ladade omadel puurisin kinnitusaugud suuremaks aga ikka mingist otsast ei käi ükski neist ilusti,kui vaid Ladal olnud 2107. Sellel viimasel on ka see häda,et ajab hullult vingu. Bensutaseme lasin allapoole (lõpuks jäi nii umbes 1,5cm ruumi põhjast mõõdetuna),krudisin seda ühte regullimiskruni aga muutusi nagu ei märganud peale mootori töö ühtlustumise. Ei oska mina neid karburaatoreid teha....
Nüüd täna avastasin,et summutaja on hakanud resonaatori juurest läbi ajama. Sõidangi tumeda mürina saatel...
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 07 Dets 2010 23:41
Postitas MAZ
Mul on ka selline vasakpoolne kodus aga peal selgelt DAAZ 2140 ja parempoolne on mul selgelt kirjaga DAAZ 2101. Minu meelest päris esimene mosse DAAZ 2140 on veidi teistsugune ikka(puudus karpal jala soojendus), mõtlen seda mehaanilist varianti.
Edel äkki sa ajad midagi segi? Ehk peaks pildil olema vasakapoolne ikka mosse oma ja parempoolne lada oma?
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 08 Dets 2010 00:55
Postitas viirusboy
Ka mul seisab kodus selline karpa, nagu sul pildil vasakpoolne on. Mosse pealt kruvitud. Silt oli ka peal 2140. Sellel käib juurde veel mingi suurema kondeka taoline jublakas, mis kõrvapidi kinnitub kere külge ja sisse lähevad 2 juhet. Lisaks veel oli see mingite voolikutega ühendatud karpaga. Ja kuskilt lugesin et sellist karpat ei saagi ilma nende julladeta korralikult käima. Kui ültse saab.. Mina enda oma igatahes ei saanud.