Ammune teema,mida pole uuendatud.
Sellel aastal pole ma Moskvich 408 juures eriti mitte midagi teinud alates kevadest kuni sügiseni on seisnud.
Põhjus ka lihtne ,mootor on nii jahe(loe: vajab remonti),et sellega sõita enam ei kannata.
Sisuliselt surved on olematud ja üks silinder on ka kottis vist(loe klapid põlenud). Lisaks lõi jälle vana häda välja karburaatoril jäi kiirenduspump kinni ja teisest lõõrist ei tule kütet peale. Alles kevadel tegelesin selle probleemiga ja juba jälle sama asi.
Siis ei maksa imestada,et miks mõnedel ex.408 omanikel närvid läbi olid või leidsid,et 412 mootor on lollikindlam.
Siiski miskit ma ka tegin, nimelt natuke korrosiooni tõrjet kerel suvel, avastasin,et tagumised poolraamid ja tungikohad tuleb uuesti üles teha. Ehk siis kere vajab keevitamist kohati. Mõnes kohas oli metall lausa nagu muld sisuliselt pudenes kõik tolmuks. Seega justkui midagi head pole aga midagi ületamatult keerulist ka pole.
Ilmselt tuleb mõningaid kere juppe veel osta ja ka keevitus millega töö ära teha.
Värvkattet ka uuendamine tuleb kõne alla ka peale seda kui kere keevitused tehtud.
Ühte teist sai ka nokitsetud ja katsetatud:
Sain sellise peegli proovisin seda kinnitada aga tulemus oli,et see ikka ei istu.
Ning ümaram peegel tundub palju kenam ka. Millisele Moskvich mudelile see peegel on mõeldud ma ei tea?
Võimalik,et ka miski universaalne mida NL ajal poest sai osta.
Sain ka ühe pakiraami tundub,et sobib sellele autole üsna hästi. Kuid mille peal see algselt olnud on seda ma ei tea.
Nädal tagasi võtsin 408 piduriremondi ette. Vasakpoolsed esimsed töösilindrid lasid läbi ja oli pidev vedeliku kadu. Põhjus oli vananenud mansettides. Kõige rohkem aega kulus asjale lahtivõtmisele, osa asju olid mõnusalt rooste läinud ja tuli suurt jõudu kasutada,et asju lahti saada.
Samas korrastasin ka elektrisüsteemi, vahetasin välja läbi põlenud pirnid ning pool piduse tulede kesklüliti.
Avastasin,et vana tulelüliti oli valmistatud detsember 1964. Tulede probleem peaaegu lahenes,kuid
vahepeal ikka kaovad tuled ära, hakkan kahtlustama,et mõne juhtme isolatsioon on riknenud.
Pidurisüsteemi remont oli huvitav, asendasin ühe piduritoru,mis purunes mahavõtmisel.
Kolvid töösilindritesse käivad hoopis keermega,hoopis teistmoodi süsteem kui uuel 408.
Esisillal on lääba puksid määritavad, lisaks ka rooliotstel määrdeniplid. Rummud on kuullaagritel,mitte rull laagritel nagu uuematel mossedel.
Rooli karp on ka enam 403/407 suunas
Esisillal avastasin,et stabika puksid, üks rooliots tuleks välja vahetada,muus osas isegi enam vähem hea seis.
Ka pidurikilp sai värvitud,kuid jube roostes oli ja väga kehv on seda puhastada aga tehtud see sai.
Jagajale said ka puudunud kummist katted juhtmetele, mootori töötates raadio hakkas tugevalt krabisema.
Nüüd see mure on lahendatud.
Pidevalt segas,mind korgi puudmine radiaatoril, leidsin,et lasin aasta tagasi 2 korki ära tsinkida ning see sobis nagu valatud sinna peale.
Tagaosa sai punased tagatule klaasid need kollased klaasid riivasid kuidagi silma.
Ning mina ei oska hetkel enam midagi teha, kui ma hakkan selle autoga veel tegelema siis tuleb kas doonor (asendus)mootor varuda seni kuni vana saab ära remonditud. Kere tööd on ka teema mida nii kui nii enne ei saa puudutada kui olemas on keevitus. Vahepeal olen ka mõelnud,et mida selle autoga edasi teha,kui nii palju probleeme ilmneb.