5. leht 93-st
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 13 Mai 2009 21:22
Postitas TheoK
Edel kirjutas:
Kuigi esmane registreerimine on passi märgitud 1981 siis Eestis esmane reg. tehti 23.07.1994a.
Ka minu masin on vaid Eestis kilomeetreid mõõtnud, aga registreerimine Eestis 13.09.1994. Esmane reg. 1. 01. 1983. Huvitav.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 13 Mai 2009 21:25
Postitas Tiit
Kuna ma sel ajal olin paras jõnglane veel, siis ega juhuslikult 1994 aastal ei olnud viimane aeg nõuka aegseid passe ümber vormistada?
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 13 Mai 2009 22:37
Postitas Edel
Sai tehtud järgmised tööd:
Käiguvahetushoovastiku reguleerimine. Nüüd jääb tagurpidikäigu tuli ka põlema nii et kätt kangil hoidma ei pea ja ühtlasi sai tule klemmid puhastatud;
Et Mosse vasaku külje olin üles tõstnud,kasutasin ka juhust ning panin summutajale vasakpoolsele küljele tripi ära;
Et vasakpoolses esitules oli niiskus sisse tekkinud,otsustasin mõlemad tuled lahti võtta ja seni kuni reflektor kuivas,juhtmete klemmid puhastatud ning kokku tagasi pandud;
Vaatamatta klemmide puhastusele oli kaugtulede ühenduses kusagil puudulik kontakt. Tuli välja,et relee ei andnud ühendust ning massjuhtme klemm oli sõna otseses mõttes hea õnnega kinni ja juhet korra näppides murdus see hoopis küljest ära. Varuosades uut releed mul pole ja pidin selle töö esialgu pooleli jätma kuni uue relee leian.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 22 Juun 2009 00:45
Postitas Edel
Vahepeal Mosse juures erilisi muudatusi pole. Kui mul märtsis poleks kriis alanud,sõidaks mosse juba liikluses,seni aga olen püüdnud võimaluste piires varuosasid soetada. Olemas on pidurivoolikud,nüüd eile sai toodud ülemised šarniirid,rooliotste kummikatted ja pendelhoova puksid. Veel oleks vähemalt vaja käsipiduri trosse,kaugtule releed,värvi karpide värvimiseks,tõenäoliselt ka mõned piduritorud ning kindlasti aku.
Panin tal täna paar liitrit bensiini sisse,jahutusvedeliku tase normi ja käima ning tegin ka ühe tiiru Jüri taga. Seal metsavahel hea pikk sirge ja vähese liiklusega asfalteeritud lõik,sai nüüd ka 4. käigu sisse panna ning 70km/h saavutatud. Pagana hea on vahelduseks ka Mossega sõita,tegin "paar kiiremat" seal ja majaette tagasi.
Krd-i politsei
Jüri vahel pole neid mitte kunagi näha ja nüüd kui mina Mosse sõitma ajasin,tilbendasid need kuradid külavahel! Mõtlesin veel,et lähen teen ühe sõidu veel ja teen ka paar pilti aga loobusin sellest,Mosse roolis olles ei taha seadusesilmaga (veel) kokku puutuda.
Õlirõhu näidik näitab vist täiesti aiateibaid,sooja mootoriga tühikäigul oli osuti lausa teiselpool nulli!
Paar videot tegin küll
http://www.youtube.com/watch?v=Q-9jIZOK ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=v30gmPkT ... annel_page
See nagin video tausal on juhiistme kinnituse ühe keevitusest lahti tulnud nurga tõttu.
Kindlustusest veel ka niipalju,et Mossele on kolmeks kuuks kusagil 737EEK ja pooleks aastaks 1307EEK.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 22 Juun 2009 10:19
Postitas Seenior
Sul on vist kindlustuse koefitsent kõrge,mul on aastane alla tuhande krooni.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 22 Juun 2009 12:17
Postitas Edel
Seenior kirjutas:Sul on vist kindlustuse koefitsent kõrge,mul on aastane alla tuhande krooni.
See sõltub ka minu arvel olevate sõidukite arvust (AZLK-2140,Lada-2106 ja Ikarus-250) ja sealt siis arvutati välja. Mossel oli vist 1,2 (Ladal 0,96 ja poole aasta kindlustus 1075EEK),KW on 55 (Lada 52). Oleneb ka juhištaazist,minul on seda alles 1,5 aastat vahtralehte.
Tehnilisele ülevaausele ka enne minna ei saa kui kindlustus tegematta on.
AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 23 Juun 2009 00:11
Postitas Edel
Originaalraadio lühise põhjused teada. Kontrollige ka teie oma Mosse originaalraadio toitejuhe üle just nendest punaste ringidega märgitud kohtadest
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/52304547 Minul oli ühes kohas isolatsioon läbi hõõrdunud ja otse massis. See nii peenike juhe aastatega väsib ära ning tuleks välja vahetada. Ma otsisin viga ja tulemuseks oli kärssanud juhe mida on ka pildilt näha. Raadiole lühis õnneks midagi ei teinud,ühendasin uue juhtmega ja raadio hakkas uuesti tööle.
Sammuti tuleks kõlari juhtmed üle vaadata.
AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 28 Juun 2009 21:36
Postitas Edel
Võtsin kätte ja vahetasin täna Mossel kõik šarniirid ära. Sai nähtud ka tüüpilist Vene auto "üllatust". Nägin igavest vaeva vasakpoolse ülemise šarniiri kättesaamisega pooltelje küljest,kasutasin igasugu nippe ja abivahendeid,no ei tule. Ja kui lõpuks kätte sain,panin ka uue külge aga üllatuseks jäi see oma pesas lausa loksuma. Mõõtsin mõlemad šarniirid üle ja avastasin,et uuel on läbimõõt 0.6mm väiksem! Ei saanud seda vahet kokku suruda ka poldiga,mis tõkestab šarniiri äratulekut pooltelje küljest. Pingutasin ära küll aga pisut loksuma ta jäi. Ei oska praegu sellega rohkem midagi ette võtta aga mingiaeg tuleks uuesti lahti võtta,muidu kulutab selle augu seal veelgi suuremaks.
Teist uut ülemist šarniiri ei mõõtnud ja selle pidin paigaldama jõumeetodil,haamriga peale lüües.
Eelmisel Mossel sai ülemisi šarniire korra vahetatud aga ei mäleta enam,kuidas uued paika panin. Ega hea ei ole,kui haamriga otse pähe põrutada? Kuidas teie neid paigaldanud olete?
Ühtlasi kraapisin tiivakoobast seestpoolt ka enamuse pori maha. Eriti ei roosteta ja mastiksikihti tuleks uuendada. Logarite alla veel näinud pole.
Paar ilustreerivat pilti ka alates sellest
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/52918991
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 29 Juun 2009 00:40
Postitas moskiito
ega eriti tervisklik lahednus see pole, kui haamriga šarniilile virutada. Mina olen neid vahetanud probleemideta ning kui on raskusi olnud sisestamisega pessa, olen vahe käristanud suuremaks ja siis ikka paika pannud.
põhjus võib olla selles, miks too sul seal pesas loksub, et kunagi ennemuiste on seal šarniir loksunud ning sellega augu suuremaks kulutanud, siis lasknud mosse omanik treialil uue pulga treida sinna sisse. sellest too erinevus võib tulla.
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Postitatud: 29 Juun 2009 03:56
Postitas partnermosse
Ülemise šarniiri normaalseks lahtivõtmiseks ise kasutan meisli abi kui polt eemaldatud,siis koonuse laiali ajamiseks just samasse vahesse Taguda meisliga "tulist rauda"
Ja koostamisel ennem kinnitad ülemise õõtsa külge ja siis tungrauaga (soovitavalt hüraulikaga) ajad alumise õõtsa kogu kupatusega koos ilusti šarniirile otsa.Ja et roostega taas kinni ei "keevitaks" šarniiri jalga, mis istub pesas sees, määri grafiitmäärdega kokku õrna kihiga(tõrjub vett) ja tulevikus jälle lahedam ja kergem vahetada.
NB! Poest ostetud sarniirid tuleks täita kindlasti litoliga läbi pritsi nipli umbes 7-8 pritset,et täidaks korralikult kogu sees oleva tühjuse(poest ostetud uutel sarniiridel kipuvad sees vana ja kuivanud taaveti õrna kihiga olema-lähevad ruttu läbi).
See kirjeldatud tegevus on minu praktikaga välja kujunenud tegevus-ehk on abiks.