MZMA 408 1967 Marek
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: MZMA 408 1967 Marek
Tänasest olemas veel üks mootor. Pärit kollase 1974 aasta AZLK 408IE pealt, ei tea veel kas töötab, aga tundus norm. olevat, isegi õliradiaator oli veel süsteemi ühendatud. Lisaks leidsin veel ka remontmõõtu puuritud ploki ja tutika "kaalika" 408-le.
Tänud kasutajale "svenson01", kes teavitas mind ,et kus ja mis masin on Muide võtsin maha ka karbiliistud sulle, tüübleid ei saanud. Liistud rahuldavas seisus, vajavad vähe nokitsemist.
Tänud kasutajale "svenson01", kes teavitas mind ,et kus ja mis masin on Muide võtsin maha ka karbiliistud sulle, tüübleid ei saanud. Liistud rahuldavas seisus, vajavad vähe nokitsemist.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Nii mõnigi foorumlane teab, et olen iga kevad/sügis suuri plaane heietanud ja eesmärke seadnud antud auto teemal. Nii, et pole antud projekt veel täitsa surnud ja tundub, et nüüd on aeg ka kätte jõudnud lõpuks. See nädal sai autot pilbasteks lammutatud, et kere liivapritsi viia. Hetkeseisuga maha võtta veel mootor, käimar, tagapiduriteni minev toru ning siduri ja piduri peapumbad. Vb. ka pedaalid, aga nende äravõtmist 100% vajalikuks ei pea. Homme/ülehomme teeb need asjad ära, et esmaspäev pritsida viia.
Paar tähelepanekut ka, haljas/harjatud plekk, mis sai 3 aastat tagasi roostemuunduriga kaetud on siiani haljas. Samasele plekile kantud happekrunt, aga roostene, sest happekrunt pole ju hermeetiline ning laseb H2O ja O2 läbi. Samas tundub, et roostemuundur tekitabki sõna otseses mõttes hermeetilise kaitsekihi.
Kõik poldid/mutrid tulid ilusti ludinal lahti, kuna autopõhi ülevalt ja alt iga hooaeg eelmise omaniku jutu järgi õlitatud. Samas armatuuris kõik lülitid nii kinni oksüdeerund, et tuli relakaga maha lõigata, eks neid vene autode armatuurilüliteid on igas variandis ja suuruses varnast võtta. Aint süüteluku tahaks tervena kätte saada, sest ukseluku võti sama, kuid mossel peaks tegelt ju iga võti ukselukku keerama kui südamik kulunud.
Siin ka jooksvalt pilte tegemisest: http://nagi.ee/photos/mossepower/sets/355551/
Paar tähelepanekut ka, haljas/harjatud plekk, mis sai 3 aastat tagasi roostemuunduriga kaetud on siiani haljas. Samasele plekile kantud happekrunt, aga roostene, sest happekrunt pole ju hermeetiline ning laseb H2O ja O2 läbi. Samas tundub, et roostemuundur tekitabki sõna otseses mõttes hermeetilise kaitsekihi.
Kõik poldid/mutrid tulid ilusti ludinal lahti, kuna autopõhi ülevalt ja alt iga hooaeg eelmise omaniku jutu järgi õlitatud. Samas armatuuris kõik lülitid nii kinni oksüdeerund, et tuli relakaga maha lõigata, eks neid vene autode armatuurilüliteid on igas variandis ja suuruses varnast võtta. Aint süüteluku tahaks tervena kätte saada, sest ukseluku võti sama, kuid mossel peaks tegelt ju iga võti ukselukku keerama kui südamik kulunud.
Siin ka jooksvalt pilte tegemisest: http://nagi.ee/photos/mossepower/sets/355551/
Re: MZMA 408 1967 Marek
Flora toodet sai kasutatud.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Nüüd põhi pritsitud (esisilla kinnituste alt vaja veel teha, aga seda siis kui keevitatud ja õmblused ka pritsiga üle):
Üllatuseks on põhi ja poolraamid päris head 45 aastat vana masina kohta. Poolraamidesse auke ei tekkind ning pleki sisse sinna ainult, kus oli teada, et läbi on. Nüüd hakkab vaikselt keevitama otsast. Ülejäänud pildid galeriis.
Üllatuseks on põhi ja poolraamid päris head 45 aastat vana masina kohta. Poolraamidesse auke ei tekkind ning pleki sisse sinna ainult, kus oli teada, et läbi on. Nüüd hakkab vaikselt keevitama otsast. Ülejäänud pildid galeriis.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Tänaseks masin keevitatud, krunditud ja kodugaraažis tagasi. Nüüd jääb aktiivne ehitus jälle seisma, sest tegelt peaks juba tänasest Tartus koolis olema ja auto ise Pärnus. Küll aga on nüüd algus tehtud ning saadud kinnitust, et pole päris maha visatud raha, vaid autost saab ikka asja. Kere peaks nüüd teoorias roostekindel olema, et seisma jätta kuni jälle aega on tegeleda. Loodetavasti ei lähe sama kaua kui eelmise ja selle ehituse vahel (jõudsin vahepealse 3 aastaga baka ära teha ).
Eks see vana auto taastamine enam-vähem täiskohaga töö ole, ainult selle vahega, et raha läheb tulemise asemel.
Pilte.
Eks see vana auto taastamine enam-vähem täiskohaga töö ole, ainult selle vahega, et raha läheb tulemise asemel.
Pilte.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Nüüd siis puhkus ning aega jälle autoga tegeleda.
Sai sillad alt võetud ja laiali lammutatud, et koos ustega liivapritsi viia. Täna otsisin autopoodides nr. 12 piduri(stutside)võtit, kahes kohas oli otsas ja kolmandas arvuti järgi oli riiulil olemas, kuid reaalsuses mitte. Kokkuvõttes otsisin kõige korralikuma lehtvõtme ning leotasin objekte Mos2ga mõnda aega, kõik tulid ilusti lahti. Sildade lammutamine laabus inimlikult kuni jõudsin tagasilla piduritrumliteni, üheltpoolt tuli ilusti ära, aga teise poole oma võib jäädagi haamriga peksma, ei liigu mitte kuhugi. Jätsin ööseks Mos2 sisse likku, et ehk homme tuleb lahti. Kui mitte siis tuleb vist katki lüüa, sest homme liivapritsi vaja viia kogu krempel. Tekkinud on ka paar küsimust:
On keegi kursis, kas Pärnus kuskil poltide-mutrite tsinkimist ka pakutakse? Kui ei, kas oleks mingit kontakti kuhu/kellele saata? Kuidas need ettevalmistatud (rooste/värv?) ja kokkuseotud vms. peaksid olema?
Kuidas mosse tagasillast kässeri trossid välja käivad? Kas nad on üldse mõeldudki terves tükis (st. koos trumli poolsete trossiotstega) välja tulema?
Sai sillad alt võetud ja laiali lammutatud, et koos ustega liivapritsi viia. Täna otsisin autopoodides nr. 12 piduri(stutside)võtit, kahes kohas oli otsas ja kolmandas arvuti järgi oli riiulil olemas, kuid reaalsuses mitte. Kokkuvõttes otsisin kõige korralikuma lehtvõtme ning leotasin objekte Mos2ga mõnda aega, kõik tulid ilusti lahti. Sildade lammutamine laabus inimlikult kuni jõudsin tagasilla piduritrumliteni, üheltpoolt tuli ilusti ära, aga teise poole oma võib jäädagi haamriga peksma, ei liigu mitte kuhugi. Jätsin ööseks Mos2 sisse likku, et ehk homme tuleb lahti. Kui mitte siis tuleb vist katki lüüa, sest homme liivapritsi vaja viia kogu krempel. Tekkinud on ka paar küsimust:
On keegi kursis, kas Pärnus kuskil poltide-mutrite tsinkimist ka pakutakse? Kui ei, kas oleks mingit kontakti kuhu/kellele saata? Kuidas need ettevalmistatud (rooste/värv?) ja kokkuseotud vms. peaksid olema?
Kuidas mosse tagasillast kässeri trossid välja käivad? Kas nad on üldse mõeldudki terves tükis (st. koos trumli poolsete trossiotstega) välja tulema?
Re: MZMA 408 1967 Marek
Trossi ots piduriklotsi hoova tagant lahti võtta ja siis saab trossi koos vedruga läbi pidurikilbi kõri välja tõmmata.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Mul metallseib on piirajaks, et vedru pidurikilbi trossikanalisse sisse ei läheks, tuleb vist seib pooleks lõigata ja pärast mingi muu piiraja välja mõelda.
Re: MZMA 408 1967 Marek
Vaata seda seibi hoolikalt. See ei ole 360 kraadi ulatuse kinnine. Ühes kohas sisselõige. Natuke painuta ning see tuleb trossi kaelast ära.marek kirjutas:Mul metallseib on piirajaks, et vedru pidurikilbi trossikanalisse sisse ei läheks, tuleb vist seib pooleks lõigata ja pärast mingi muu piiraja välja mõelda.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!