5. leht 67-st
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 26 Okt 2014 23:26
Postitas MAZ
No see,et Volgadel GAZ 21(vähem),GAZ 24(rohkem) kasutati Perkinsi diiselmootrit, nüüd küll kellegile uudis olla ei tohiks. Olid olemas ka mudel nagu Scaldia M24D isegi,kuigi seda müüdi peamiselt Madalmaades(Holland,Belgia vähesel määral mujal). (volga.ee lehel on iga mudeli kirjelduse all, eraldi ka diisel mootoritega isenditest tutvustus olemas)
Mosse puhul on otselülituse kastiga eeliseks just see,et kaob hoogade reguleerimine ja lõtkumine ära. Samuti peaks teoorias muutuma ka käikude vahetamise aeg lühemaks,ehk saab kiiremini käike lapata.
Lühem käiguvahetus peaks tähendama ka pisut kiiremat sõitu ja kiirendust ka. Kui suurtes numbrites ma öelda ei oska. Selle jaoks on juba inseneri haridust tarvis.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 26 Okt 2014 23:38
Postitas TALUPOEG TALUJA
Isand MAZ-i jutuga võib nõustuda. Ära märkimata jäi kõige tähtsam asi------- Nimelt poris ja mudas mütates ei pea muretsema sellepärast,et käigud sisse ei lähe! Nimelt kõik vedrud ja junnid on õli sees... Tavamasinal aga jääb osa lülitussüsteemist lausa ilma kätte. Teatud aasta-aegadel sõites kruusa-ja poriteed jääb igasugu sodi vedru vahele ja osad käigud ei toimi. Maapiirkonnas annab see igal juhul eelise.
Käikude lülitamine toimub ka kiiremini,sellega ka kogu toimetamine.... Ja tihtilugu tuleb ka endal puterdamist käikude vahetamisel,autod on erinevad kõik ja ühelt teise hüpates on vahe sees. Moskvitsil on eriti palju vaja kangi väänata võrreldes uuemate autodega.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 26 Okt 2014 23:42
Postitas Martpoiss
Otselülitusega kasti teoreetilistest eelistest saan isegi aru, pigem mõtlesin just seda väidet:
MAZ kirjutas:Diisel mootoriga on parem lahendus kasutada otselülitusega kasti
Miks just diisliga?
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 27 Okt 2014 13:11
Postitas MAZ
Jutt on käinud siin teemas ikka diisel mootoriga,mossest mitte üle üldises plaanist sellest,kumb kast on parem diisel mootori,kui sellise otsas. See kontekstist välja rebitud lõik tekitab vaid asjatut segadust.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 27 Okt 2014 21:45
Postitas TALUPOEG TALUJA
Järgneb....
Mootorit lahti osadeks võttes panin tähele,et igal pool on korgist ja mingist segust valmistatud tihendid. Ise-enesest mõeldes asja üle,on tegu üsna hea variandiga. See tähendab,et teatavates kohtades on võimalik kasutada asja mitu korda. Näiteks klapikambri kaane tihend. Seda vaja ju palju kordi maha kakkuda,et klappe reguleerida. Ja ka mujal on võimalik polte peale keerates pingutada niipalju,et saaks uuesti õli pidama. Kahjuks minu mootori tihendid olid enamjaolt ikka aja jooksul kõvaks tõmmanud ja peale klapikambrikaane tihendi ei saanud vanu kasutada. Kuna ei tihanud uut tihendikomplekti osta ja eluaeg neid igasuguseid tihendeid ise tehtud,läks ka seekord nii,et isetehtud hästitehtud!
Uut tihendimaterjali hakkasin otsima kõigepealt oma varudest. Midagi nagu oli aga ei sobinud. Siis seadsin sammud kohalikku heastivarustatud kauplusesse Sanok ja ennäe imet-täitsa olemas aga paksusega 3 millimeetrit. Vaja oli aga hoopis 2 mm. No ma arvasin,et vast pole häda,saan hakkama. Keeran aga peale ja küll ajab asja ära. Võtsin paraja suure tüki ja jäi ülegi. Sain hiljem ka karteripõhja otstes olevad kaarega tihendid nendest tehtud. Selleks sai tehtud nii,et hermeetikuga sai kaks riba üksteise külge liimitud. Ühest jäi väheks.
Põhja tihendi tegemise juures peab siis täpselt tihendite paksuse välja arvestama,muidu ei saa asja kokku või jääb kuskilt väheks. Väga hea materjal on,annab kokku minna piisavalt. Aukude löömine torniga polnud ka raske.
Kõik mootori osad said kõva pesu. Imestasin,et mootoris suurt tagi ega muud tahket värki polnudki. Mingi õhuke kiht musta kihti ploki seespool. Mootoris oli sees ka mingi jube must ja paks õli. Mis asi see tegelikult oli,jääb saladuseks. Lasin kõik läbi oma iseliikuva raami..... lännu. Mingi 3 liitri jagu oli sees. Eks selle mootori karterisse mahub üldse vähe õli-4 l. Igalt poolt olen uurinud,et hooldusvälp pidi olema kuskil 5 tuhande km. juures. Ega see tihedam õlivahetus mootorit ei riku. Niimoodi räägivad muidugi rikkad...aga iva seal on.
Uurisin ka,et mis õlisid vanasti kasutati. Osad firmad isegi tundmatud..... Tundub,et sobivad ka praegusaegsed sama hästi. Firma ei loe ka midagi,pea-asi et õli libe...
10W30,5W20,20W20,20W40,20W30,20W50 jne. Igale aasta-ajale oma. Tea kas neid kõiki praegu saada on,pole uurinud ka. Tavaliselt kasutan kas Kamazi õli või siis 10W-40-et. Olen nendega läbi ajanud. Üle poolsündi pole tahtnud kuskile sisse panna.
Järgneb....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 27 Okt 2014 21:50
Postitas TALUPOEG TALUJA
Väike vahepala ka....
Nimelt sõber Manks pidi siiakanti sattuma ja tulema Mosse juppide järgi. Sõit aga jäi pooleli,kuna autol juhtus õnnetus......mootor vaga. Mis tegelikult juhtus,las kirjeldab ise!
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 27 Okt 2014 22:52
Postitas Manks
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Väike vahepala ka....
Nimelt sõber Manks pidi siiakanti sattuma ja tulema Mosse juppide järgi. Sõit aga jäi pooleli,kuna autol juhtus õnnetus......mootor vaga. Mis tegelikult juhtus,las kirjeldab ise!
Kui kõik ilusti ära rääkida, siispeaks alustama reedest, siis sai auto puhtaks tehtud ja garaazi aetud et laupäeval sõitu minna. Muidugi ladusin käru ka Talupojale täis, kuna jääb sisuliselt tee peale. Laupäeval käivitasin auto nagu tavaliselt. Sõitsin garaazist välja, sain edasi umbes 50 meetrit ja auto suri välja. Starterit andes oli hääl vale, kahtlustasin rihma hamba võrra üle viskamist, aga märgid olid õieti. Kuna kiire, sai naabrimehelt pühapäeva masin laenatud ja päev läks sellega õppesõitu tehes ära. Eile siis pusisin autoga ja kontrollisin silindrite surved, tulemuseks 10, 0, 12 ja 1,5 bar. Helistasin tuttavad remondimeed läbi ja kõigil oli üks arvamus, et mootor oli külm ja hüdrulikaga lükatud klapp ei jõudnud tagasi õigel ajal ja sai kolviga pihta, kuidas muidu teine silindel 0 näitab. Olin kindel, et mootorit remontida pole mõtet, sain kaasfoorumlase Markoga kaubale ja tõin täna sealt mootori ära. Mootori maha võtmisel ja käru peale tõstmisel hakkasin mõtlema juba mootori ülemise osa vahetusest, seega otsustasin mootori lahti võtta ja vea tuvastada. Mõldud, tehtud ja plokikaane sain kätte. Esmalt uurisin kaant, klapid käivad ilusti, vigastusi ei näe. Siis vaatan kolvigruppi ja silindrit - kõik on korras. Siis läksin kaane juurde tagasi ja hakkasin teise silindri klappe vaatama, klapi vahel oli natuke kollast paberit. Siis hakkas midagi koitma, järgmisena võtsin filtri korpuse lahti ja pilt oli kohe selge. Pole varem kuulnud, et närilised gaasiga kaifivad, on alt läbi filtri närinud ja gaassegistisse roninud. Koristada nad ka ei oska
Homme siis poodi uue plokikaanetihendi järgi ja toon närilistele ka natuke maiust.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 27 Okt 2014 23:15
Postitas Martpoiss
MAZ kirjutas: See kontekstist välja rebitud lõik tekitab vaid asjatut segadust.
Asjatut segadust tekitad sina oma põhjendamatute väidetega mille lollusest sa ise ka vist aru oled saanud et hiljem eitad. Perkinsi mootoriga GAZ-24-st ei suutnud ma ei volga.ee lehelt ega kuskil mujalt internetist ühtegi viidet leida.
Vabandan väga Talupoja teema solkimise eest.
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 28 Okt 2014 09:39
Postitas MAZ
Ma ei oska öelda,miks volga.ee lehelt on diisel mootoritega volgade osa eemaldatud. Kuna ma pole lehe haldaja siis ei tea,miks see on sealt puudu. Kaks aastat tagasi oli jutt olemas aga miks see ära võetud on tõesti ei tea.
Palju õnne,said tõestada,et olen loll, oled nüüd õnnelik?
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Postitatud: 28 Okt 2014 09:46
Postitas Jossu
ärge nüüd nutma hakake...