via kirjutas:Kui akut talv läbi seisva auto peal marineerida siis võid kevadel selle kohe ohtlike jäätmete kogumispunkti ära anda... Aku peaks olema võimalusel soojas ja kindlasti tuleb teda korra kuus või umbes nii laadijaga üle käia...
Tegelikult on just vastupidi. Laetud akut säilitatakse talveperioodil, kui teda ei kasutata, just külmas ja kuivas. Külmas toimub aku isetühjenemine kordi aeglasemalt, kui soojas hoitaval. Samas, kui sõidukit kasutatakse igapäevaselt talvel, tasub just käreda külmaga aku õhtul tuppa tuua ja toasoe hommikul peale panna. Sel juhul on akul väljundampreid palju enam kui külmunud akul. Kui see aga jäi tegemata, aitab käivitamisele kaasa väike nipp, aku ''äratamine'', lülitades 15 sekiks sisse kaugtuled, see teeb aku elektrolüüdimolekulid aktiivsemaks. Seejärel lasta akul pool minut puhata ja alustada siis käivitamist. Peale seda tegevust väljub akust ka rohkem ampreid starteri kruttimiseks.
Mart:On midagi ka masinaga toimunud? Kas see masin asub kuskil Sõmeru lähedal,lihtsalt küsin,et nägin samasugust oranzi ja kleepsudega mosset õue peal.
mossejumal kirjutas:Mart:On midagi ka masinaga toimunud? Kas see masin asub kuskil Sõmeru lähedal,lihtsalt küsin,et nägin samasugust oranzi ja kleepsudega mosset õue peal.
Jep, see seisab Sõmerus õue peal. Viimane asi mis masinaga toimus oli Uunikute talveralli ja peale seda jälle seisab ja ootab peremeest...