AZLK 427 IE 1974,AZLK 412 IE 1973 Muhulane

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Urukoer kirjutas:st siis et välise termostaadga
Välimine on 2140-l Aga mul on AZLK 427 :)
Ja sel on sisemine klapp
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Kuna see tosoolijama hakkas juba närvidele käima,siis otsustasin asja tõsisemalt käsile võtta ja esmalt plokikaan maha. Tihendil mingeid otseseid vigastusi ei leidnud. Kaanealune ise oli ka nagu oli. Pistsin nina siis hülsside vahele ja vot sealt leidsin värki. Just kolmanda ja neljanda hülsi ning ploki vahel oli mingit kahtlast moodustist,mis oli ka ummistanud plokis oleva väljundi,kuhu istub siis salongiradika lõdvik. Sealt siis vilets soe salongis. Ok,veesärk siis puhtaks korralikult,põlv tagasi uuesti ja lõdvik otsa. Rihtisin hülsside ülemist serva plokiserva suhtes ning seal ebakõla ei esinenud. Uus tihend paika ja kaan tagantjärgi. Tinnidtännid külge ja tosool sisse. Ja vot siis kurat hakkas väljalaske kollektori alt tosooli kuskilt tilkuma. Esmalt kahtustasin veesärgi kaant,mida varem oli juba keegi parandanud 4mm kummitihendit vahele toppides.Kollektor maha,kaan maha ja vahetasin selle tihendi ära,pisut möksi ka vahele ning uuesti kokku. Tosool sisse ja...ikka hakkas saadan tilkuma. Kompressorituulega puhastasin siis kaane ja plokivahelise osa ära ja jäin vaatama,et kuskandist siis tulema hakkab. Tjahh,hakkas hoopis plokikaane vahel immitsema. Ladna,mõtlesin,et ju siis kaanetihend praak. Kiskusin kaane maha,uus tihend ja kaan peale tagasi. Tinnetänne ei hakanud külge panemagi igaks juhuks.Ja õieti tegin. Sest ka järgmise tihendiga hakkas tosooli immitsema ja just samade kohtade pealt,mis eelmise tihendiga. Seega võib arvata,et plokikaan kutupiilu.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No nii,oled jõudnud sinnamaani kus ma juba ammu olen olnud........ :D
Tead kõik uued plokikaanetihendid lasevad servast läbi tosooli...... need on nii urbsed. Selle vastu aitas ainult see,et võtsin mingi Super liimikese tuubi ja kruntisin plokikaane tihendi kõik servad üle. Kuskil minu rohelise Mosse teemas on see ka kirjas kenasti. Jamasin ka mailma aja selle murega ja lõpuks sain ikka korda. Aja jooksul vett radikas kasutades jääks see tihend pidama ka niisama aga noh,parem oleks siis kindla peale välja minna.
Kui minu jutt ei ole usutav siis aja kael õieli ja näed ise,kust tosooli läbi imbub....... minul läks ikka tükk aega,et asi omale selgeks teha... Ja nüüd enne uue plokikaanetihendi paigaldamist teen sama protseduuri ära----- Loctite 401-402 oli vist liimi mark. Kõik tikkpoldi augud,välisservad ja kõik sellega üle lakkida. Võid ka nende läbilaskvate kohtade juurde hermetsi uue tihendi peale õhukese kihina peale tõmmata igaks juhuks.... aga pead laskma selle õhukese kihi ka enne tihendi paigaldamist laskma ära kuivada.... muidu lööb moosi toorelt vahelt välja ja tolku pole.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Ok,hea tähelepanek.
Kuigi tihendid on ajast made in cccp ja enne pole sellist asja esinenud,et siukse koha pealt hakkab peale tihendi vahetust tosooli tulema. Minu praktikas esmakordne nähe. AZLK-le sai samast pundist tihend peale pandud ja see toimetab küll ilusti.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Muhulane kirjutas:Ok,hea tähelepanek.
Kuigi tihendid on ajast made in cccp ja enne pole sellist asja esinenud,et siukse koha pealt hakkab peale tihendi vahetust tosooli tulema. Minu praktikas esmakordne nähe. AZLK-le sai samast pundist tihend peale pandud ja see toimetab küll ilusti.
No ega kõik tihendid pole samasugused,vahel võib ka jopata... Aga kindluse mõttes ja oma ajakulu kokkuhoiuks tuleb lihtsalt töö ära teha....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Pole paha mõte küll jah. Aga kui ikka kahe tihendiga järjest sama lugu,siis viga ju plokikaanes? Või lihtsalt totaalne ebaõnn,et kaks tihendit teineteise järel kehvad?
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Muhulane kirjutas:Pole paha mõte küll jah. Aga kui ikka kahe tihendiga järjest sama lugu,siis viga ju plokikaanes? Või lihtsalt totaalne ebaõnn,et kaks tihendit teineteise järel kehvad?
No ma lasin ka kaane omal üle lihvida ja seegi ei aidanud... Pigem see viga,et ju siis kaks tihendit järgemööda ja ei välista ka muid jamasid.
Ja ega see plokikaanetihendi vahetus väga lihtne asi polegi. Veneaegset tihendit tuleb mitu korda pingutada. Esimene kord pingutades võib isegi rohkem peale keerata,kui ette nähtud. Siis mootor tuliseks,tunnikese paar sõitu ja jälle üle vaadata. Tavaliselt annab kohe järgi peale torusse tule tegemist... Siis järgmine kord 500 pealt jne...seni kuni enam järgi ei anna.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Eks kahe nädala pärast saab selgust,siis uuesti maa peal ja teine kaan ehk ka juba olemas. Saab katsetada praegu pealepandud tihendiga.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Muhulane kirjutas:Eks kahe nädala pärast saab selgust,siis uuesti maa peal ja teine kaan ehk ka juba olemas. Saab katsetada praegu pealepandud tihendiga.
No kõigile soovitus,tulge kõik ikka maa peale tagasi!
Kui nüüd veel mõned korrad kaant maha-peale upitad siis oled juba ülem-kaanevahetaja valmis. :D Võid teisi õpetada.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitus Postitas Muhulane »

Ei pole seal keerulist miskit :) Mahavõtmist segavad tinnidtännid küljest ära ja käes ta ongi :)
Rihtlatiga sai puht uudishimust siis kaan ära rihitud ja on kergelt banaan küll. Niipalju,et valgus paistab keskelt vahelt läbi. Ehk siis max 1mm.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Vasta