42. leht 67-st

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Mär 2016 00:20
Postitas Lepik
No nii! MIS ASI SEE ON. ??? Palun ära sellist asja küll auto külge ühenda, või kui siiski ühendad,siis helista pool tundi enne seda tuletõrjesse ja ütle, et auto põleb. See on vee KEEDU spiraal ,mitte soendus spiraal.Kus termoandur on ,mis spiraali 90 kraadi juures välja lülitaks? Kujuta selle asjanduse tööd nüüd veidi ette. Sorkad pistiku seina ja 10 sekundi pärast hakkab spiraali pinnalt eralduma õhumulle,tekkib selline kena surin, ja kui vee liikumiskiirus spiraali pinnal on aeglane , hakkab hapniku eralduma liiga palju. selle tagajärg on see,et tekkiv õhukork lükkab endale ruumi tehes kuskilt jahutusvedelikku välja. Kui vahele on tekkinud õhukork ,ei ole veel ka enam ringvoolu,ja siis hakkab antud seade toimima kui auru tootja. Ühest liitrist veest tekib ca. 1400 liitrit auru..(olen töötanud aurukateldega). Mismoodi spiraali kavatsed vahetada, kui läbi põleb. Vee tsirkuleerimis kiirus mootoris on ilma pumbata küllaltki takistatud,seega peaks spiraali võimsus olema väga väike ,et jamasid ei tekiks. Kui siiski kavatsed selle asja auto külge panna, pane sinna kopsiku külge ka Termo andur( nagu need, mis lülitavad tööle jahutusradika ventilaatori mootori) ja pane see juhtima releed,mis katkestaks voolu küttekehale, kui vee temp. on üle soovitud temperatuuri. Andureid on saadaval erinevate temperatuuride jaoks . Mulle meeldib ,kui mehed oskavad ise asju ehitada,aga ära oma mosset maha põleta, neid siin lõuna-osariikides niigi vähe,eriti veel diisel-mossesid. Kas sulle lapsepõlves ei öeldud, et tikkude ja elektriga ei mängita!!! :beer
tervitus. Lepik.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Mär 2016 07:55
Postitas TALUPOEG TALUJA
Nalja teed sõber!
Termoandur-see olen mina. :D Kui vaja panen juhtme seina ja kui vaja tõmban välja seinast...... :D
Nimelt saigi asi tehtud selline,et poole tunniga läheks soojaks. See on ju teada,et kui tahan minna sõitu siis panen juhtme järgi...ja kõige rohkem tunniks....
Pean tunnistama,et ühel korral kui olin siin tõbine...ajasin juhtmed sassi ja panin kogemata kõik 1.8KW järgi. Väljas oli 10 kraadi külma. Proua läks korra hommikupoole ööd õue ja ütles,et mingi hais üleval.... No soe õhk liikus autu ümber.... :D Aga ei juhtunud selle autoga midagi. Ja ei juhtu ka edaspidi. Asi juba toimib ja katsetatud. Ei ole vaja muretseda. :)
Isand Lepik! Tore,et tunned muret aga tead,perearst keelas mul muretsemise.... Tihtilugu on teooria ja praktika erinev. Ma olen pigem praktik. Ja seda spiraali pole vaja vahetada,sest kestab aastaid veel. Kui peaks vaja olema vahetada tihendit siis kopsik on nii tehtud,et peaks saama hädapärast augu kaudu mingi ime läbi vahetatud.... Muidu aga lõikan relakaga põhja maha ja asi mutt. :D Tagavara spiraal ka olemas ja riiulis veel peoga....
Ja see ei saa mingil moel autot põlema ajada sest on lausa metall kesta sees. Jahutusvedelik tsirkuleerib päris kenasti,sest kopsik on pandud nii madalale kui võimalik. Nigu väike katel....kuna pealevool on suure läbimõõduga....ei jää see asi kunagi kuivaks. Ma olen ka katlakütjana töötanud siin mitmed aastad... :) Ja mul pole autos tilkagi haisvat bensiini.... :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Mär 2016 11:19
Postitas Lepik
Kui juba ühe korra oled unustanud, võid olla kindel, et unustad veel korra, Ja siis ei pruugi asi nii õnnelikult lõppeda. Selle tarvis peabki sellistel leiutistel mingi lollikindel kaitse olema, kas termorelee või tavaline seina kontakti torgatav majapidamis tarvete poest ostetud aegrelee.
Ja kui tahta asi teha tasuta ja täiesti lollikindel, tee see aegrelee näiteks vana RIGA pesumasina kellast. Keerad lüliti põhja ,mehaaniline kell tiksub 15-20 minutit,siis pläriseb nagu äratuskell ja lülitab kütte välja.Ja kui arvad,et jäi väheks,keerad kella uuesti käima. Ise võid samal ajal kasvõi magama keerata. Unustamine ja eksimine on inimlik ja vooluga toimetades ma oma mälu peale 100% ei panustaks. Kõige lollikindlamad kaitsmed ja lülitused on sellised mis toimivad loodusseadustel,voolust sõltumatta, nagu gravitatsioon,soojuspaisumine ,vedru pingsus jne.
Ja kui linna juhtud tulema,helista ja astu läbi, vestleks sel teemal veits veel.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 07 Mär 2016 12:34
Postitas TALUPOEG TALUJA
Mehaanilised asjad mulle meeldivad,eriti need mis tiksuvad.... :D Selliste tiksuvate asjadega toimetamine võib muidugi äratada tähelepanu..... eriti kui jätad autu kuskile linna maja ette.... :D Mõnel möödakäial võib kuulmine olla ideaalsest parem....

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 22 Mär 2016 19:58
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!

Vahepeal suurt midagi pole juhtunud. Kõik toimib. Hea uudis on see,et sain vanatehnikasõbra Urmase käest Tallinnast Perkinsi mootori kepsud kätte. Puksid vahetasin ise ära aga tema treis kuskil pingis augud kepsusilmas parajaks. Andsin veel käsu üks puks meelega katsetamiste käigus ära treida,et näeks kuidas seda pronksi paksust ka on. Kõik oli hästi,piisab küll.

Pilt

Veel sain juba eelmine nädal teada,et väntvõll ka esimesse remonti lihvitud. Vaja ainult järgi minna. Eks pean kõrvad hästi peadligi tõmbama ja miskit kaasa võtma meistrimehele.... :beer
Plokikaane tegemise unustasin üldse ära..... Õnneks on ostetud uued klapid,puksid ja isegi sääretihendid valmis. Eks näis mis klapimeister Jüri ütleb. Kas kõlbavad vanad või lööme kohe uued sisse.

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 27 Mär 2016 19:31
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii,täna sai Tartu linna õhku nuusutatud....

Pilt

Tagasiteel enne kodu 1.8 km.... oli tunda kummi haisu ja pisut auru mis kapoti alt välja tungis..... tulemus:

Pilt

Oli ka tunda,et pidurid maru kehvad.... seega sai pagasnikust võetud uus rihm ja kohe peale pandud. Mingeid suuremaid kahjusid polnud.
Sai ka lihvitud väntvõlli järel käidud. Tagumisel raami kaelal on aken..... ehk ongi see aken Euroopasse...? :D Igatahes näha,et tehase töö.Lihvimisjäljed on näha. Kas ka meelega tehtud.....on kahtlusi selles osas. Aga suurt häda see pole teinud,sest asub heas kohas.... ja mootor sõitis aastaid,ei juhtunud midagi. Seega ei juhtu ka edaspidi.

Pilt

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 10 Apr 2016 19:42
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii, 10 tuhat kilomeetrit siis maha uristatud ja veel mõned sajad peale.
Nagu märkate aknast õue vaadates siis lumi on kadunud ja allalastud tagaaknast kostab rõõmus naelte krõbin. See ei tähenda muud,kui talvekummid tuleb välja vahetada. Saigi algust tehtud. Ja juba vast nädala jagu tundsin linnas sõites,et rooliratas väriseb.... autu tahab külgepidi tudiseda jne. Täna siis selgus,et parempoolne esimene kumm on hakanud punnitama. Ehk siis pisut paiste läinud.

Pilt

No mustert oli veel 3.5 mm jagu aga midagi teha pole,teed kehvad ja mida sa ikka tahad neist neljanda-viienda ringi kummidest. Paarilist ei leidnud ja seega jääb üksikuks. Keller igasuguseid vanu ja uuemaid rattaid täis ja võtsin järgmised kasutusse. Leidsin ette päris korralikud ja natike kehvemad mis panen tahapoole. Oli ka tagavara varianti veel aga siksi velje peal. Lasen töökojas maha võtta ja eks siis saan ka käiku lasta. Suveks on tagavara piisavalt. Ma üldiselt eriti omale tagavaraks midagi juurde ei otsi,sest ennem ragenevad oma varud ära,kui kõik siledaks sõidan. Nojah,kui päris muidu ilma eest saab ja kingitakse,ei ütle ära. :)

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 11 Apr 2016 12:55
Postitas TALUPOEG TALUJA
Täna pesin esimest korda sellel aastal autot. Väljastpoolt. Sõber andis millalgi koerte sampooni...musta värvi isegi..... no on luxus. :D

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 11 Apr 2016 16:25
Postitas priitvil
Kasutatud või protekteeritud rehvi soetamine ongi riskibisnes, kunagi ei tea, kuna punnitama hakkab. Tehnonõuete järgi võib ka kasutada kuni 10 aastat vana rehvi...

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitatud: 11 Apr 2016 17:10
Postitas TALUPOEG TALUJA
priitvil kirjutas:Kasutatud või protekteeritud rehvi soetamine ongi riskibisnes, kunagi ei tea, kuna punnitama hakkab. Tehnonõuete järgi võib ka kasutada kuni 10 aastat vana rehvi...
Minuteada see 10 aasta nõue millalgi oli aga kaotati ära. Seega muretsemiseks pole põhjust.
Kõigi asjadega on see jama,et kunagi ei tea kaua kestab. Ka uute asjade puhul. Näiteks jubin praegu autokaameratega....teine juba garantiiremondis. Kuidas joppab...seda ei tea isegi jõuluvana.... :beer