44. leht 100-st

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 20 Juul 2012 21:40
Postitas moskiito
sinu kütuse juttu lugedes lisaksin juurde et mitte ainult elvas ei müüda sitast kütust. Nimelt eelmine reede tankisin laagri alexelas pagi täis, võtsin bauhofist haagise ja hakkasin kodupoole liikuma. no ei jaksa vedad, nutta või naera. selline tunne et sain käru koos 2T koormaga. Teel kiltsi sai mäo ristis olevast neste24-st tangitud ning kus siis hakkas masin lendama ehk siis alexelast saadud küttus oli korralik solk. nii et mitte ainult elvas ei müüda halba küttust.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 24 Juul 2012 18:22
Postitas MAZ
Moskiitole teadmiseks,et viga pole kütuses vaid puhastamata kütuse tsisternis!
See on kivi puhtalt kütusemüüjate aeda,kes ei viitsi oma mahuteid puhastada.

Käidud on siin ja seal ja märkamatult 1000km minu käes siis täis sõidetud ongi.
Pühapäeval võis autot näha Pangodi-Kodijärve kandis liikumas:
Pilt
Eile aga Annikorus:
Pilt
Pilt

Kuid kogu selle reisimise vältel hakkas mind häirima üks asi. Nimelt tundus,et osades silindrites süüde jäi kord hilisemaks ja kord varasemaks. Õigemini sain sellest aru alles siis kui auto madalatel pööretel hakkas jälle jõnksutama,kuid kõrgetel pööretel poleks nagu probleemi olnud. Kahtlustasin jagajat,kuna sellised sümbtomid vaid sellele detailile viitavadki. Kuna täna oli aega,siis võtsin remonti käsile. Esmalt otsisin üles ühe doonor jagaja,mis on väga vähe töötanud. Võrdlesin selle lõtku, minu vanaga ning kohe oli selge pilt. Vanal jalajal on ilmselt vedrud ja ka laagrid läbi kulunud. Aga tõega auga andes, see jagaja on auto originaal osa ja alates 1985.a vastu pidanud.Jagaja ise on valmistatud detsember 1984!
Võrdluseks vana ja uus jagaja:
Pilt
Vanal jagajal on huvitaval kombel hoopis Zigulii tüüpi kontaktid!
Pilt
Jagaja sisse asetamine raske polnud,kuid kui hakkasin autot käima panema,no ei lähe. Tõmbasin piibu ära ühel küünlal ja lasin abilisel natuke võtit keerata ning selgus,et säde kadunud. Sain kohe aru,et kondensaator sellel doonor jagajal on õhtul. Tuli eelmine protsess kõik otsast peale teha uuesti.

Üks asi,mida paljud ei tee või ei tea on see,et vilti,mis asetseb kontaktide nukkvõllil,tuleb ka õlitada aeg ajalt.
Pilt
Kontakti vahe tegin samet viiliga puhtaks ning peale kokku ladumist, käima ta läkski. Sõita on ka mugavam,kuna auto on tunduvalt erksam ega uimerda üle liia.

Viskasin külge vanarauast leitud antenni,mis isegi töötab nii,et taaskord saab raadiot kuulata.
Pilt

Lõpetuseks siis üks foto ,kus kõrval on kaks oma aegset asutuse autot+ taga taustel üks vähem levinud riisirakett...
Pilt

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 30 Juul 2012 18:03
Postitas MAZ
Kui elu koosneks vaid headest asjadest oleks elu, ilmselt jube igav. Aga juhtus see,mis juhtuma pidi ükskord.
JUba ammu märkasin nõrka bensiinipumba märjaks minekut külma mootoriga. Kahtlus oli,et miskit on mäda ja seekord pole see enam voolik. Ühel õhtul siis,kui oli mõttes asja uurida panin mootori tööle ja bensiinipumbast hakkas välja tulema kütust nagu tuletõrja voolikust. Kohe ei osanud midagi kahtlustada vaid otsustasin järgmine päev asjaga jätkata.

Esimene päev:
Hommikul hakkas päike juba varakult kõrvetama ja isegi ilma midagi tegemata võttis higimulli otsa ette.
Pilt
Võtsin pumba laiali ja selgus,et korpusel endal on mõra sees. Fotolt,seda näha ei ole aga vooliku otsa käiva osa juures on õrn pragu,kust lööb kütust välja. Tegu on miski remonditud pumbaga ja ime,et ta nii kaua vastu pidas.
Miks mõra just,sinna kohta on tulnud ma ei oska seletada.

Võtsin siis istme alt, teise pumba panin peale ja mootor käis kuni hetkeni,kui kütus ujukikambrist lõppes. Kuigi membraanid olid korras siis kütust üles ei tõmba. Sain selgeks,et ülemine vaakumklapp ei tööta.
Vahepeal käisin mööda Elva linna ja isegi oma laos ära ja tõin suurema hunniku pumpasid, kuid sai selgeks varsti,et kõik need n.ö remonditud pumbad on võta üht ja viska teist.
Pilt
Päeva lõpuks kogunes pange hunnik utiilseid pumpasid,millega teha pole suurt miskit.
Ning sellises seisus kapott lahti möödus terve päev....
Pilt
Kuna tundus,et neist pumpadest asja ei saa,siis võtsin kätte ja liimisin hoopis ühe puudunud helkuri tagatule klaasi külge ära.
Pilt
Õhtuks oli asi selge,et mosse pumbad ellu ei ärka ja tuleb tuua vihasem pump ehk Zigulii oma. Selle sain kätte alles kesköösel sõbra garaažist.

Teine päev:
Päike kõrvetab ikka ja alustasin vara hommikul,et mitte päiksepistet saada.
Panin eelmisel ööl saadud pumba peale ja sellel ka membraanid lasevad nagu kurn läbi. No k...rat küll: ma müõtlesin. See pole enam normaalne. Lisaks hakkas teine kamber nagu varakevadine kaev, üle uputama.
Miskit on mäda...
Pilt
Pilt
Mõtlesin,et ladna, nõelklapp on kutu ja läksin poodi seda asja ostma,mis vanasti maksis 2 EUR või 1.95 aga kohale jõudes selgus,et klapp maksab juba 3.95!
Ning nali naljaks aga see pea 4 EUR klapp totaalne praak, seis sama ja nõelklapiks seda ei saa nimetada,kui tegu on täiesti mõõdust väljas asjaga. Mis veel hullem,kuul,mis peaks liikuma on lihtsalt kinni tambitud ja kogu moos. Praak nõel 120%, pluss maha visatud raha.
Pilt
Kutsusin sama sõbra tagasi,kes mulle pumba andis. Vahepeal tegin membraanid korda ja istusin lihtsalt jahedas keldris,kuna leitsakas oli jube. Õhtul viskasin kõik kokku tagasi koos korraliku kasutatud nõelaga ja ikka asi ei paranenud. Sättisime nii ujuki taseme,vastavalt raamatule,kui ka küünalde elektroodi vahed. Aga no teine kamber ujub. Jälle oli pime ja tundus nagu ühes laulus: Back to square one(tõlge: tagasi algusesse).
Jõle loll tunne oli magama minnes, ei osanud mõelda,mida edasi teha.

Kolmas päev:
Öeldakse ,et hommik on õhtust targem. Kuna kaks päeva olin oma ajusid igat pidi vaevanud, probleemiga,et mis siis saab. Otsisime, tuttavaga üles Elva linna kõige kõvema Zigulii karburaatorite eksperdi. Ehk nagu kohalikud teda kutsuvad;Järvevana( nimi tuleb sellest,et mees elav Järve tänaval+ oma aegne Ziguliide ajatundja). Tema siis otsustas uued klapi panna ja USSR aegse veel. Mõeldud tehtud, panin tema antud klapi ja ikka sama pull. Lõpuks hakkas ka kuumus järele andma taevas. Ning minu pea hakkas töötama inseneri mõtlemine.Nimelt on Lada pumba tootlikus suurem ja teine asi on ka bensiini voolamise ringi pikkus. Minul on see 30 cm aga ladal originaalis ligi 1m. Minu esimene mõte oli selles,et viga tuli sisse just siis kui lada pump peale sai ja see meeletu survega hakkas kütust sisse pressima. Ladal sellist nalja ma näinud pole nagu siiani oli mossega olnud. Mosse pumba tootlikus on väiksem ja sellega ei tulnud eriti kusagilt,miskit üleliigset tilka sinna kus polnud vaja. Seega ainus variant,kuidas auto veel liikuma saada on teha üks korralik mitmest vanast juustust.

Vaatasin ühte vana pumpa ja hakkasin loodiga tasapindasid,keermeid ja muid asju vaatama. Pluss membraanid. Mingid membraanid ei kanantanud, üldse bensiini ning muutisid libedaks ja nätskeks. Üks membraan aga osutus täitsa elujõuliseks. Korpustega asi hullem.
Pilt
Pildilt ei pruugi näha olla aga osa membraani ja korpuse vahelisi tasapindasid on julmalt möödas.
Pilt
Jalad ka paremas seisus pole.
Pilt
Sellel on vist jalg ära painutatud kinni pingutamisega.
Üldiselt silumiinist asju ei tasu vägisi kinni keerata,sest teinekord võib selle ülepingutamisega haiget teha.
Samuti ei tohi unustada,et pumba alla käin tekstoliit tihend, ilma milleta kuumeneb pump lihtsalt üle.
Need neli korpust,lendasid tagasi prügikasti. Kuid see,millel ülemine klapp ei pidanud osutus kõige korralikumaks. Peale mõningast käsitööd sain pumba kokku ja peale. Ning oh imet, miskit tilkumist enam pole ja kõik töötab nagu vaja. Nii palju peavalu tekitanud probleem kadus.
Õhtuks sain auto tööle ja kuna üks kauge tuttav ka külla tuli,siis eks vist tema hea tuju aitas ka protsessile kaasa. :)
Pilt
Seega auto sõidab jälle,et elada edasi.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 30 Juul 2012 20:18
Postitas moskiito
päris asjalik nädalavahetus siis oli :D

Nii palju komentaariks et lada pump töötab piisavalt hästi kui nõel peab. Nimelt, minu mokitsal on lada pump peal ja ei ole mingeid probleeme ja nõel peab ka ilusti üleliigset küttust kinni. Lihtsalt uued nõelad ongi natuke nutused, vahel joppab väga hea varjant, aga kahjuks on liiga palju praaki. See "plastikust otsaga" nõel on üks parimaid (see mis sinu pildil paremal) ja see mis on nn. kummirõngag on üks jubedamaid, sinu pildil olev vasak nõel on nende kahe vahepealne varjant, kui uus om, om ok aga kui pekki läheb, siis viska kohe minema.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 30 Juul 2012 21:10
Postitas MAZ
Moskiito,siin sa eksid. See plastotsaga nõel on küll viimane asi,mida osta tasub minu jaoks 4 EUR maha visatud raha. See nõel ei pea teiste karpade peal ka, katsetasime suvalise romuralli Zigulii karburaatoril ja seal ta ka kinni ei pidanud miskit. Kogu tõde on siiski mujal kui pelgalt nõelas, ma proovisin läbi vähemalt 6 erinevat nõela eri seisukorras ja kordagi pidama ei saanud teise kambri leket. See peaks juba ise ütlema,et viga on mujal.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 31 Juul 2012 06:48
Postitas moskiito
MAZ kirjutas:Moskiito,siin sa eksid. See plastotsaga nõel on küll viimane asi,mida osta tasub minu jaoks 4 EUR maha visatud raha. See nõel ei pea teiste karpade peal ka, katsetasime suvalise romuralli Zigulii karburaatoril ja seal ta ka kinni ei pidanud miskit. Kogu tõde on siiski mujal kui pelgalt nõelas, ma proovisin läbi vähemalt 6 erinevat nõela eri seisukorras ja kordagi pidama ei saanud teise kambri leket. See peaks juba ise ütlema,et viga on mujal.
siis sattuski sulle praak nõel, mis muud. minu mossede karpadel on need alati väga hästi töötanud ja mõni töötab iseg siiani, pärast aastaid kasutamist. Praegusel kombil viskasin teise kohe prügikasti ja panin plastikotsaga nõela asemele. Nüüd rändab too sama nõel koos karpaga uue omaniku kätte. Kui lõunasse tulen, siis võin enda masina peal näidata et siksi pump ja mosse karpa töötavad koos vägagi hästi.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 31 Juul 2012 19:08
Postitas MAZ
Moskiito,küsimus pole selles,et kas ma usun või ei seda Zigulii pumba ja karburaatori kombinatsiooni. Pigem on tegu peenveaga,mida robustse ja harjumuspärase lähenemisega ei lahenda. Kuna ka minul pole õrna aimu,kui palju see karburaator enne mind on sõitnud,siis ka puhtalt vanadusest tekivad teatud iseäralikud vead.
Kuigi juba on mul tekkinud teatud idee,milles asi võib olla, kuid katsetama seda veel ei hakka.

Pilt
Udutuled said veidi paremini ette seatud ja juhtmed ka vedasin ära, kuid hetkel ei ühendanud veel elektrisüsteemi,kuna ei leidnud sobivat lülitit.

Kuna viimasel ajal on maaparandus ja maaparanduse tehnika teema olnud päevakorras,siis ributasin autosse,ühe omaaegse meene. Seda vimplit said vist, kõik omaaegsed Elva EPT töötajad.
Pilt
Ja,et aimu anda palju omal ajal Elva EPT-l traktoreid jm tehnikat oli,siis siin fotosid aastatest 1982-1992:
https://picasaweb.google.com/1181665766 ... 48/ELVAEPT
https://picasaweb.google.com/1181665766 ... lvaEPTJarg

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 31 Juul 2012 20:02
Postitas partnermosse
Endal kogemused minevikust 2 kambri üleujutamisel olid see kui ujuk jäi mingis asendis nii öelda kinni. Alla läks kui nõel avatud, aga kinni mitte. Võtsin siis nõela ja tema pesa ning lihvisin ultrapeene liivapaberiga nii pesa seest kui nõela servad ning vaatasin üle, et ujuk liiguks kinnitusel vabalt ja ei riivaks kuidagi ujukiruumi siseseina kui karburaatori ülemist osa kruvidega kinnitasin. Kui karpa pealt ära on ja niiöelda igati kuiv, siis ujuki liikumine peab olema kuuldav kui teda õrnalt liigutada, et ujuk on püstises asendis(väiksed kolksud).
Aga mis puudutab nõelu, siis ise olen ülima hea meelega kasutanud neid, millel on kummirõngas peal. Minul on nad alati 100% tööd teinud kui tavalise koonusega, millel kipub ajapikku tekkima kulumise rant( see aga eeldabujuki reguleerimist koguaeg, et kütuse nivoo oleks alati normis. Ja meeldivad ka need uued, mis tumedama otsaga. Teevad oma tööd sama hästi kui need rõngaga nõelad. :smokin

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 10 Aug 2012 21:14
Postitas MAZ
Kuna siin endalgi tekkis suuresti küsimus,et miks Zigulii pump ei hakanud toimima, läksin siis ühe tõsisema asjatundja poole,kelle leivanumbriks on ralli ladade ehitamine. Ning sain teada olulise tõe!
Selleks,et lada pump ei ujutaks üle süsteemi, peab panema paksema tihendi bensiinipumba jala alla. Vaja on
muuta kaugust,nii palju,et pumba etteandmise kiirus oleks väiksem. Just selles asja iva seisneski,et ladal on see distants lühem. Seega mosse jaoks tuleb,teha paksem tihend ja seejärel saab seda pumpa väga eduliselt kasutada.

Septembri kuu pole enam mäe taga ja TÜV ronib aina lähemale. Vaikselt olen koostanud nimekirja,mida ma
pean tegema ära. Õnneks võrreldes möödunud aastaga on asju vähem teha aga selle eest need vähesed asjad on väga olulised, et saaksid korda. Kõik,mis vaja on soetatud vaja on leida vaid sobiv aeg.

Järjekordne ebaõnne,lausa needus nende antennidega, nüüd otsustas mingil teadmata põhjusel, antenn välja karata pesast ja kadus teadmata suunas.
Pilt
Õnneks on asendus olemas aga keegi ,tarkus on sinna miski poldi pistnud sisse,kuhu kinnitus käib.Aga polt ei tule välja tee või tina. Seega järgmine nädal töökojas hakkan selle probleemi olemust lahkama.
Taaaskord pidin tõdema,et üks küünal andis otsad aga seekord üks vanematest. Kui võrdluseks tuua
tüüpiline sdelano v rosii küünal,siis neid oleks selle aja peale vähemalt 20 tk läinud :lol :D . Naera või nuta aga kui mingid taadid tulevad minu juurde oma vene küünalde kiidu jutuga,siis tekivad minul kaks küsimus peas.
Kas kodaniku elukogemus on hirmus lühike(puudulik) või on ta lihtsalt loll ja haugi mäluga.
Pilt
Ühel hetkel otsustas mul soojenduskraan ka kinni jääda, ei tulnud isegi leiget õhku enam. Põhjus selles,et trossiskõri hakkas kaasa jooksma ja nii polegi võimalik, kraani täielikult avada.
Pilt

Veidi huvitavamalt poolelt....
Ühel hommikul avastasin,et keegi oli minu mosu kõrvale lausa omaaegse luksus auto parkinud. Tegu Jaguariga, marki ja aastat öelda ma ei oska. Kuna omanikku ennast polnud kusagil näha.
Pilt
Vahepeal oli küsimuseks,et igasugu inimesed tahavad minu autot kas pildistada või end selle taustal pildistada aga see,et lausa igasugu nelja rattalised haruldlused end minu kõrvale pargivad on vist,küll lausa esmakordne sündmus. :D
Pilt
Külastasin ka ühte mesinduse teemalist õppepäeva,kus kahjuks olin ainuke inimene vene autoga,kuid mind see eriti ei seganud.
Üks palju suuremaid ettevõtmisi oli mööbli vedamine. Mille jaoks tuli laenata koormarihm ja üldse polnud alguses selge,et kas kogu see kupatus,mis vaja tuua peale mahub. Kõige lollem oli see,et terve päeva kallas jubedalt vihma ja sellise ilmaga mööbli vedu teha on üsna riskantne. Põhjus,lihtsalt selles,et mööbel saab niiskuskahjustuse. Sõitsin kohale ja uurisin olukorda, kõik,mis oli sai asetatud kasti....
Pilt
ja napilt mahtus isegi kõik see kola ära, kuid kastis sai ruum ka otsa.
Pilt
Lisaks tagurdamisega suutsin ühe kilbivõru tagurpidi keerata ühest nurgast...
Pilt
kuid,selle jaoks on vasar ja õnnetust poleks peaaegu nagu olnudki.
Mööbli koormaga jõudsin koju,just hetkel kui suured vihmapilved olid liikunud ida suunas. Õnneks sain mööbli sinna kus vaja ja ei pidanud vihma pärast enam muretsema.

Re: IZH 2715-01 1985 MAZ

Postitatud: 12 Aug 2012 16:59
Postitas MAZ
Vahepeal on kogunenud hulgim küsimusi erinevatelt kodanikelt,millele sooviksin lausa avalikult vastata:
1. Miks ma ei kasuta 6.40-13" originaal rehve?
Põhjus selles,et neid pole enam jalaga segada ja kui ühe rehvi hind tuleb 20 EUR tk,siis pigem kaldun moodsa rehvi poole. Tõsi mul on originaal rehvid olemas aga hoian neid paremate aegade jaoks. Hetkel ei näe mingit mõtet originaale alla pista. Selleks,et hakata suure ringiga aastaid hiljem uusi otsima.
2. Miks pole minu autol kärukonksu?
Kuid,mis kasu oleks mul kärukonksust,kui lubatud suurim järelhaagis on vaid Žubrovnoki tüüpi järelhaagis?
Sisuliselt võiks ju selle kärukonksu soetada ja alla kruvida. Samuti sellepärast hakata Žubrovnoki ronti ostma,nagu seda üks kodanik soovitas,oleks minu arust nagu püksi laskmine. :kill
Teades ise väga edukalt,mis olukorras need 80% Žubrovnoke on. :(
Kes omab või kasutab Respo või muud mnoodsat haagist ei taha seda Žubrovnokit enam näha,erandiks mõistagi heas säilivuses isend,mida kasutatakse kui vanatehnikat.
Kokkuvõttes,kastimossele see Žubrovnok eriti midagi juurde ei anna, sedaan kerega mosse puhul on veel arusaadav see mõttekäik.
3. Miks sul auto laguneb nii jubedalt?
Oskan sellele vaid nii vastata,et enne minu kätte jõudmist oli spidomeetril 125000 km ees juba ja eks ole see auto enne mind ka vatti saanud. Nii palju kui olen vähegi saanud olen teinud varasemat praaki ja puudujääke üle aga detaili väsimise vastu vanadusest või tootja praagi vastu ei saa ma miskit teha.
Kui päris aus olla,siis sellistest väga jubedatest probleemidest olen veel isegi pääsenud,seega ei näe ise väga mille üle kurta.

Sellega siis loen küsimuste ja vastuste vooru lõppenuks.

Varsti on aeg TÜV jaoks ettevalmistusi tegema hakata ja olen juba suutnud nimekirja valmis teha,mis vajab vahtust. Nüüd lisandus nende detailide hulka ka veepump,mille laagrid on väsinud juba, kuid minule teada olevalt,pole varem veepumpa sellel autol vahetatud.Seega on ta vastu pidanud 125000+ kilomeetrit :o mida annab juba vabalt BMW veepumba eluaega võrrelda. Au andes,on see praegune veepump isegi hästi vastu pidanud. Võrreldes eelmise aastaga on teha märksa vähem,kuid kuidas tööde kiirus saab tegelikult kulgema
näeb alles augusti lõpus.
Ning lõpetuseks,kui kellegil juhtub sellist rehvi paari või lausa 4 rehvi üle olema ning müügiks ja vahetuseks:
Pilt
Pilt
võib minuga ühendust võtta. :auto