Kui elu koosneks vaid headest asjadest oleks elu, ilmselt jube igav. Aga juhtus see,mis juhtuma pidi ükskord.
JUba ammu märkasin nõrka bensiinipumba märjaks minekut külma mootoriga. Kahtlus oli,et miskit on mäda ja seekord pole see enam voolik. Ühel õhtul siis,kui oli mõttes asja uurida panin mootori tööle ja bensiinipumbast hakkas välja tulema kütust nagu tuletõrja voolikust. Kohe ei osanud midagi kahtlustada vaid otsustasin järgmine päev asjaga jätkata.
Esimene päev:
Hommikul hakkas päike juba varakult kõrvetama ja isegi ilma midagi tegemata võttis higimulli otsa ette.
Võtsin pumba laiali ja selgus,et korpusel endal on mõra sees. Fotolt,seda näha ei ole aga vooliku otsa käiva osa juures on õrn pragu,kust lööb kütust välja. Tegu on miski remonditud pumbaga ja ime,et ta nii kaua vastu pidas.
Miks mõra just,sinna kohta on tulnud ma ei oska seletada.
Võtsin siis istme alt, teise pumba panin peale ja mootor käis kuni hetkeni,kui kütus ujukikambrist lõppes. Kuigi membraanid olid korras siis kütust üles ei tõmba. Sain selgeks,et ülemine vaakumklapp ei tööta.
Vahepeal käisin mööda Elva linna ja isegi oma laos ära ja tõin suurema hunniku pumpasid, kuid sai selgeks varsti,et kõik need n.ö remonditud pumbad on võta üht ja viska teist.
Päeva lõpuks kogunes pange hunnik utiilseid pumpasid,millega teha pole suurt miskit.
Ning sellises seisus kapott lahti möödus terve päev....
Kuna tundus,et neist pumpadest asja ei saa,siis võtsin kätte ja liimisin hoopis ühe puudunud helkuri tagatule klaasi külge ära.
Õhtuks oli asi selge,et mosse pumbad ellu ei ärka ja tuleb tuua vihasem pump ehk Zigulii oma. Selle sain kätte alles kesköösel sõbra garaažist.
Teine päev:
Päike kõrvetab ikka ja alustasin vara hommikul,et mitte päiksepistet saada.
Panin eelmisel ööl saadud pumba peale ja sellel ka membraanid lasevad nagu kurn läbi. No k...rat küll: ma müõtlesin. See pole enam normaalne. Lisaks hakkas teine kamber nagu varakevadine kaev, üle uputama.
Miskit on mäda...
Mõtlesin,et ladna, nõelklapp on kutu ja läksin poodi seda asja ostma,mis vanasti maksis 2 EUR või 1.95 aga kohale jõudes selgus,et klapp maksab juba 3.95!
Ning nali naljaks aga see pea 4 EUR klapp totaalne praak, seis sama ja nõelklapiks seda ei saa nimetada,kui tegu on täiesti mõõdust väljas asjaga. Mis veel hullem,kuul,mis peaks liikuma on lihtsalt kinni tambitud ja kogu moos. Praak nõel 120%, pluss maha visatud raha.
Kutsusin sama sõbra tagasi,kes mulle pumba andis. Vahepeal tegin membraanid korda ja istusin lihtsalt jahedas keldris,kuna leitsakas oli jube. Õhtul viskasin kõik kokku tagasi koos korraliku kasutatud nõelaga ja ikka asi ei paranenud. Sättisime nii ujuki taseme,vastavalt raamatule,kui ka küünalde elektroodi vahed. Aga no teine kamber ujub. Jälle oli pime ja tundus nagu ühes laulus: Back to square one(tõlge: tagasi algusesse).
Jõle loll tunne oli magama minnes, ei osanud mõelda,mida edasi teha.
Kolmas päev:
Öeldakse ,et hommik on õhtust targem. Kuna kaks päeva olin oma ajusid igat pidi vaevanud, probleemiga,et mis siis saab. Otsisime, tuttavaga üles Elva linna kõige kõvema Zigulii karburaatorite eksperdi. Ehk nagu kohalikud teda kutsuvad;Järvevana( nimi tuleb sellest,et mees elav Järve tänaval+ oma aegne Ziguliide ajatundja). Tema siis otsustas uued klapi panna ja USSR aegse veel. Mõeldud tehtud, panin tema antud klapi ja ikka sama pull. Lõpuks hakkas ka kuumus järele andma taevas. Ning minu pea hakkas töötama inseneri mõtlemine.Nimelt on Lada pumba tootlikus suurem ja teine asi on ka bensiini voolamise ringi pikkus. Minul on see 30 cm aga ladal originaalis ligi 1m. Minu esimene mõte oli selles,et viga tuli sisse just siis kui lada pump peale sai ja see meeletu survega hakkas kütust sisse pressima. Ladal sellist nalja ma näinud pole nagu siiani oli mossega olnud. Mosse pumba tootlikus on väiksem ja sellega ei tulnud eriti kusagilt,miskit üleliigset tilka sinna kus polnud vaja. Seega ainus variant,kuidas auto veel liikuma saada on teha üks korralik mitmest vanast juustust.
Vaatasin ühte vana pumpa ja hakkasin loodiga tasapindasid,keermeid ja muid asju vaatama. Pluss membraanid. Mingid membraanid ei kanantanud, üldse bensiini ning muutisid libedaks ja nätskeks. Üks membraan aga osutus täitsa elujõuliseks. Korpustega asi hullem.
Pildilt ei pruugi näha olla aga osa membraani ja korpuse vahelisi tasapindasid on julmalt möödas.
Jalad ka paremas seisus pole.
Sellel on vist jalg ära painutatud kinni pingutamisega.
Üldiselt silumiinist asju ei tasu vägisi kinni keerata,sest teinekord võib selle ülepingutamisega haiget teha.
Samuti ei tohi unustada,et pumba alla käin tekstoliit tihend, ilma milleta kuumeneb pump lihtsalt üle.
Need neli korpust,lendasid tagasi prügikasti. Kuid see,millel ülemine klapp ei pidanud osutus kõige korralikumaks. Peale mõningast käsitööd sain pumba kokku ja peale. Ning oh imet, miskit tilkumist enam pole ja kõik töötab nagu vaja. Nii palju peavalu tekitanud probleem kadus.
Õhtuks sain auto tööle ja kuna üks kauge tuttav ka külla tuli,siis eks vist tema hea tuju aitas ka protsessile kaasa.
Seega auto sõidab jälle,et elada edasi.