45. leht 93-st

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 14 Veebr 2011 21:16
Postitas moskiito
jama kl kui sedasi läks. aga võtta karpa maha, vii tuppa ja seal saad rahulikult toa soojas puhastada.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 14 Veebr 2011 21:18
Postitas sass
Aga tee karburaator korda - remontkomplekt ja tehasereguleering. Süüde multimeetri abiga paika. Soovituslik korralik õli ka sisse panna (mineraal ei ole korralik). Küünlad ka kindlasti vahetada asjalikemate vastu (vene omade asemel NGK). Pärast neid toiminguid peaks mittekäivitumine olema minevik.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 14 Veebr 2011 21:28
Postitas stern100
sass kirjutas:Aga tee karburaator korda - remontkomplekt ja tehasereguleering. Süüde multimeetri abiga paika. Soovituslik korralik õli ka sisse panna (mineraal ei ole korralik). Küünlad ka kindlasti vahetada asjalikemate vastu (vene omade asemel NGK). Pärast neid toiminguid peaks mittekäivitumine olema minevik.
Lisaks aitavad külmkäivitusele tohutult kaasa uued silikoonist pehmed küünlajuhtmed. Aga nagu Edel väitis, kui rahakott paneb piirid, siis on jah kahjuks natuke nadi seis. Peab proovima siis jah karbat remontida.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Veebr 2011 10:48
Postitas TALUPOEG TALUJA
sass kirjutas:Aga tee karburaator korda - remontkomplekt ja tehasereguleering. Süüde multimeetri abiga paika. Soovituslik korralik õli ka sisse panna (mineraal ei ole korralik). Küünlad ka kindlasti vahetada asjalikemate vastu (vene omade asemel NGK). Pärast neid toiminguid peaks mittekäivitumine olema minevik.

Jutt nagu õige,kuid paluks tähele panna tõsiasja,et kui mootoris olnud sees vene õli,siis hea õli võib pesta vända kaeltes oleva tagi lahti ja väntvõll jookseb kokku. Vana kulund mootori sisse ei tohi seda uut head õli ennem panna,kui kanalid tagist puhtad. Siis võib ja käivitus igati hea.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Veebr 2011 12:00
Postitas mario
kas see viimane tähendab siis Mosse puhul kindlasti seda, et on soovitav alumine osa lahti võtta, või piisab ikkagi pesuõli kasutamisest?
Erimellil on see "lake" kõige odavam.. Aga ma arvan, et kui sealt ka mingi kallim kraam läbi lasta enne korralikku, siis ehk... ??
Lääne auto puhul see töötab. et enne kui lähed kvaliteetsema kraami peale, tasub pesuõliga sõita paarkümmend kilomeetrid vähemalt ja siis võib hea kraami sisse kallata. Muidugi omad riskid on alati ja mina, kui tulevane autotohter, tahan ka kõike teada :P :P

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Veebr 2011 12:02
Postitas wax
mario kirjutas:enne kui lähed kvaliteetsema kraami peale, tasub pesuõliga sõita paarkümmend kilomeetrid
Nii pesuõli kui pesuained on mõeldud mootorile tühikäigul kohapeal töötamiseks, mitte sõitmiseks.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Veebr 2011 12:06
Postitas mario
wax kirjutas:
mario kirjutas:enne kui lähed kvaliteetsema kraami peale, tasub pesuõliga sõita paarkümmend kilomeetrid
Nii pesuõli kui pesuained on mõeldud mootorile tühikäigul kohapeal töötamiseks, mitte sõitmiseks.
peab silti hoolega lugema. need, mis meil UMis on, on mõeldud 50km läbimiseks ja seejärel välja vahetada - lisaainetega, mis selle lahti pestud kõntsa ka kohe ära lahustab ja filtrisse setitab.. Aga tootja osas jään võlgu, sest seda ei öeldud mulle ja tünn on rohelist värvi. Arvatavasti Castroli päritolu, sest mootoriõli tarne on otse Castrolilt.

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Veebr 2011 13:08
Postitas TALUPOEG TALUJA
Ei ole kuulnud mingist imevahendist,mis aastate jooksul väntvõllikanalitesse sadestunud tagi vedeldamiseks mõeldud. Tegin jalgrattakodaratest igatsugu orasid ja kasutasin vana trossi,et kaapida lahti tagi,mis on nagu kivi. Selleks kulus kõva tund. Need imeained mida pakutakse,löövad võibolla selle tagi lahti ja ummistavad augud ära,kust õli välja pääseb. Muud ei midagi. Mootori kokkukjooks kindlustatud. Kahtlustan isegi seda,et kui keegi vända lihvida viib,kas üldse puhastatakse neid kanaleid. Lüüakse võll tagasi sisse.....

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 15 Veebr 2011 21:20
Postitas Edel
Kui mootori sisepesule jutt läks siis eelmine aasta oma Lada mootorit "leotasin" tühikäigul 10m sellega http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/74743163 parempoolne kanku siis. Hea või halb? Kuidas kestvam (rohkem kui 10 min.) tühikäigul "leotamine" on,kas hakkab pikapeale suuremaid kõntsatükke lahti rebima ja kanaleid ummistama?

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitatud: 17 Veebr 2011 02:38
Postitas Edel
Leidsin ühe eelmise aasta 22.jaanuari videoklipi Mosse käivitamisest -22 välistemperatuuril http://www.youtube.com/watch?v=N5fJAX27YI4
Vahemärkused video kohta: Enne video tegemist olin ennem juba 10 sek starterit andnud;
Süüde oli ka suvaliselt reguleeritud(oma tunde järgi);
See kõrisev hääl korraks 1:27 ajal tekkis siis kui jala siduripedaalilt võtsin. Nagu hilisem avastus näitas,oli sidurikorv defektiga mis läks järgmisel kuul vahetusse;
0:57 ajal, kui mootor hakkas pöördeid koguma, lõi tagasi;

Võite siis ette kujutada,kuidas ma seda iga hommik käima olen vägistanud. Kuigi detsembris 2009a. panin täiesti uue aku peale,on selle jõudlus tänaseks ikka tublisti kahanenud. Kui terve talv eelkirjeldatud viisil käivitada siis polegi ime,miks aku nii ruttu otsa lõppeb.

Toon näidiseks oma Lada-2106 käivitumise -12 kraadi juures 2009. veebruaris. Toon vahemärkusena ära,et selle mootoris oli silindrite kompresioon väga ebaühtlane, esimesed 3 silindrit 10-12 aga neljandas ainult 2,5. Ja vaata kui lihtsalt läks käima http://www.youtube.com/watch?v=lzvjqXdSqtA
Mossega ei sobi võrrelda aga tõin siiski välja.