46. leht 59-st

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 03 Apr 2016 07:25
Postitas stern100
Viska utiili.

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 03 Apr 2016 09:13
Postitas TALUPOEG TALUJA
Muhulane kirjutas:Kas keps,milles on saale ringi käinud,on utiil või saab asja?
Mosse oma on ,sest neid on lademes saada. Aga vot minu Perkinsi kõver keps läheb igal juhul naela otsa..... :D

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 03 Apr 2016 10:16
Postitas moskiito
Muhulane kirjutas:Kas keps,milles on saale ringi käinud,on utiil või saab asja?
kui pole võtta kuskilt, siis saab veel asja aga üldiselt üle õla metalli :) sest seal kus korra ringi käinud, läheb üks päev veel korra ringi.

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 25 Apr 2016 22:26
Postitas Muhulane
Niisis,jälle kahe jalaga maa peal ning sai kohe ette võetud hallil mootorivahetus. Uus istub juba ilusti pesas,kulissil ja hoovastikul vaja veel pukside vahetus teha,seejärel saab kõhualuse kokku laduda ning ülesse kobida. Varudest vaja korralik jagaja peale otsida,uued küünlad,küünlajuhtmed,karbussipuhastus,radikat tinutada ning saabki tule alla teha :) Ehk isegi homme õhtuks saab see pidulik hetk olema.

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 26 Apr 2016 21:37
Postitas Muhulane
Ja pidulik hetk saigi paar tunnikest tagasi. Uus mootor peal ja nurrub mõnusalt. Karbussi kallal tuleb veel tiba nokitseda,siis kilomeetreid tasasel kiirusel neelama.
Küsimus veepumba kohta.
Kas selle laagrid on kinnised või mitte? Lollakas kigin on kohati sees,võib ka rihmast olla. Osadel pumpadel on määrdeniplid küljes olnud,osadel mitte. Pump,mis peal,sel üleval ja all korpuses augukesed sees.

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 26 Apr 2016 23:40
Postitas mario
auguke ongi selleks, et iga kord kui mootoriõli taset kontrollid, tilgutad varda otsaga natuke õli sealt august sisse.

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 27 Apr 2016 08:13
Postitas Muhulane
mario kirjutas:auguke ongi selleks, et iga kord kui mootoriõli taset kontrollid, tilgutad varda otsaga natuke õli sealt august sisse.
Loogiline. Aga loogika kaob ära,sest korpuse alumises osas on ka auk :)

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 27 Apr 2016 08:26
Postitas TALUPOEG TALUJA
Veepumbas on augud ikka selleks,et vesi välja saaks voolata.... :D

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 27 Apr 2016 23:08
Postitas mario
okei, tegelikult pean endale ka tuhka pähe riputama, olen siiani näinud ühe auguga pumpasid ja nt. Suzuki Samurai (70-80ndad) on tõesti hooldusjuhises ette nähtud mootoriõliga määrimine.
Moodsa veepumba augud on sellised:
Ülemine - käitub kui ventilatsiooniava - väljutab korpuse valamisest tekkinud rõhkude erinevuse ja ei lase niiskusel ka tekkida ja atmosfääri rõhk hoiab tihendit paigal. Siiski ei ole keelatud sealt määrivat agenti sisse kallata. :)
Alumine - samuti "ventilatsioon", aga selle vahega, et see ava on veesärgi tihendi ja laagri vahel ja kui juhtub, et veesärki tekib surve, siis laagri kaitsmiseks tilgub sealt vesi välja, lisaks jääb puutumata ka pumba võlli simmer, mis ei lase mustust omakorda sisse. Et kui alumisest august on eriti intensiivne väljutamine toimumas, siis on see märk sellest, et veesärgi tihend on läinud ja õigepea ka pumbavõll kõverdumas. Siis on aeg uut pumpa otsima hakata. :)

Vat siis, vana pea õpib midagi juurde.

Re: AZLK 427 IE 1974 ja IŽ 412 IE 1988 Muhulane

Postitatud: 27 Apr 2016 23:32
Postitas Muhulane
Olen omanud ka määritavat veepumpa,kus nn. õhuaugud puudu ja pealmises osas määrdenippel. Ja on olnud ka selline pump,kus allosas on vaid miskine stoppermutriga reguleerkruvi.
See selleks.
Tänane päev algas kohe ebameeldiva üllatusega. Hommikul radikas tosoolitaset kontrollides paistis vaid ülemine ribi. Tekkis kahtlus ja võtsin õlivarda välja...ning kahtlus pidas paika.Karteris munalikööri taoline moodustis. Egas miskit - kaan maha. Ja kolmandas silindris tosool. Esmalt kahtlustasin,et kaanetihend kutu ja vahetasin selle uue vastu aga...tutkit. Ka tihendivahetus ei andnud oodatud tulemust. Jälle kaan maha. Silmaga polnud kohe mitte miskit sellist kaanel näha,et mis võiks leket põhjustada. Ok,rohkem riskima ei hakanud ja kiskusin vana mootori kaane maha ja tõstsin peale. Seejärel 50km proovisõit ja näib,et jäi pidama. Radikast tosool ära ei kao enam. Eks homne päev targem tänasest :)